Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-09-02, 23:37   #20311
Stoltz
Jag ber om det.
 
Stoltzs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 3 622
Citat:
Ursprungligen postat av MasterChief Visa inlägg
Underworld Awakening - Fullständigt uttjatat koncept, som faktiskt var rätt trist redan från början. Alltid mörkt, samma typer av fighter och tröttsamt. Tråkig klippning och svag musik kombinerat med klyschig dialog. Sedan springer Kate Beckinsale runt i latex i hela filmen. Betyg: 10/10 och får den inte en Oscar ska jag aldrig mera titta på film.

Precis min tanke.
Stoltz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-02, 23:44   #20312
Chaan
Banned User
 
Chaans avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Bland drak- och vampyrtjejer och älvor.
Inlägg: 1 717
Roadflower, det var skit-skit-skit-bra. Alla jag känner i 40-talistgenerationen måste bli vansinniga av den, tyvärr hade jag ingen sådan med mig för referens. Alltså min föräldrageneration försökte få oss "ungar" att förstå hur omoraliskt det är med pang-pangfilmer för dom påminner om Vietnamkriget. Ja.. Vad fan ska man säga.. "Det är bara film"? Ett begrepp som just dom här arslena alltid använde själva, för att bortförklara hur filmerna dom själva gillade i själva verket var ologiska, odynamiska och icke trovärdiga till karaktärer, kostym, sminkning och skådespel.

Roadflower är förmodligen en marginaliserad film. Om jag ska försöka beskriva handlingen skulle det bara låta komiskt. Men genren är biljakter, galningar, hämnd och dålig begåvning. Och 40-talister skulle säga att det är skit-skit-skit. Christopher Lambert gör detta utmärkt, nämligen att få dom att skämmas... 8 av 10 färskpotatisar.
Chaan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-02, 23:57   #20313
Exdiaq
Registered User
 
Exdiaqs avatar
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 5 211
The Grudge. Lär ställa till det med sömnen ett antal nätter framöver. Var ännu värre när jag var 14år och såg den första gången.

Kuriosa: Jag inredde pojkrummet i föräldrahemmet i syfte att förhindra att ingången till vinden skulle gå att öppna efter första gången jag såg filmen.
__________________
Lennart, Sir.
Exdiaq är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-03, 02:12   #20314
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89 Visa inlägg
Dark Shadows (2012). http://www.imdb.com/title/tt1077368/

Nä. Otroligt besviken. Så mycket konstigt, onödigt och röda öringar. Ungefär så här kände jag mig direkt efter:

Herring = Sill eller strömming!! Öring benämns 'trout' på engelska. Rätt ska vara rätt.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-03, 10:43   #20315
AronP
Registered User
 
AronPs avatar
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Uppsala
Inlägg: 4 444
Brukar inte skriva här då jag ser för mkt dålig film på för dåligt sätt (har svårt med koncentrationen så gör tusen saker samtidigt, ge mig godis så kan jag se en film från börja till slut) men igår såg jag Cabin in the woods hyfsat ordentligt. Och herrejävlar vilken skitfilm! Alltså det finns ju många filmer på liknande tema men den här har ju tagit allt urspårat 1-2-1000 steg längre. Fan alltså, den var inte ens läskig.

1/10.

Sådär nu fick jag en gratis prenumeration på den här tråden också, bra. Tror jag ska försöka skriva ned lite fler filmer.
__________________
Placeringar: 2014: BoS-90: 7/10; Loaded-80: 10/12; SweGP-80: 4/6; BodyClassicÖppen: 7/12. 2012: SM-70: 7/7. 2011: Lucia-70: 2/7; DC-70: 1/8.
Nästa tävling: Oklart.

Följ min träning här eller genom Facebook, Instagram.
AronP är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-03, 10:51   #20316
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Meningen med Cabin in the Woods är just att driva med, och hedra, alla skräckfilmsklyschor.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-03, 11:28   #20317
Alexton
Registered User
 
Alextons avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Ort: Frankrike
Inlägg: 524
Jag gillade Cabin in the woods skarpt, det är inte en skräck utan svart komedi ~ splatter ungefär som evil dead filmerna.
__________________
“If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality.”

/ Desmond Tutu
Alexton är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-03, 12:21   #20318
Frantic
Registered User
 
Frantics avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Ort: Göteborg
Inlägg: 4 155
Last of the Mohicans - http://www.imdb.com/title/tt0104691/

Så. Jävla. Bra.

Musiken i inledning sätter känslan för hela filmen och soundtracket är så förbannat bra att det inte kan bli annat än succé. Bra ljud, bra regisserat, helt ok skådisinsatser och en snygg Madeleine Stowe.
Frantic är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-03, 12:24   #20319
Ondskapelsen
Registered User
 
Ondskapelsens avatar
 
Reg.datum: Dec 2007
Ort: Sundbyberg
Inlägg: 1 765
Såg lite film i helgen som var.

Clerks
http://www.imdb.com/title/tt0109445/
Tidernas mest intelligenta komedi. Underbara diskussioner, ingen "fysisk" Jim Carrey trams-humor. Genomtänkta och onödiga diskussioner om totalt triviala ting i livet. 10/10!

Clerks 2
http://www.imdb.com/title/tt0424345/
Faktiskt lika bra som 1:an. 10/10

Hitchhiker's guide to the galaxy
http://www.imdb.com/title/tt0371724/
Förvånandsvärt bra med tanke på vilka enorma förväntningar filmen hade på sig efter böckerna. Att sätta Douglas Adams ord på film är inte helt enkelt men jag tycker ändå dem gjorde det grymt. Riktigt bra skådisinsatser också.
9/10

Vuxna Människor
http://www.imdb.com/title/tt0183992/
En film som alla känner igen sig i men ingen riktigt vågar erkänna vad dem känner igen sig i. Grymt bra av Felix Herngren o Fredrik Lindström.
8/10

The Avengers
http://www.imdb.com/title/tt0848228/
Hade enormt låga förväntningar på denna enormt hypade film.
Trodde den skulle vara alldeles för effektfull och tramsig, men sanningen är att jag gillade varenda minut av den trots att jag såg den på 14" skärm utan 3d. Jag skäms lite över det men den får faktiskt 9/10. Väldigt underhållande och inte så tramsig som jag förväntade mig. Robert Downey Jr. är episk som vanligt.

Sist såg jag Bourne Identity och Bourne Supremacy.
Piece of shit. Tyckte det var riktigt dåligt faktiskt. Hade svårt att koncentrera mig på filmen. Sorry men det föll mig inte i smaken bara.
Ondskapelsen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-03, 12:33   #20320
Skuggvargen
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2005
Inlägg: 49
Citat:
Ursprungligen postat av Frantic Visa inlägg
Last of the Mohicans - http://www.imdb.com/title/tt0104691/

Så. Jävla. Bra.

Musiken i inledning sätter känslan för hela filmen och soundtracket är så förbannat bra att det inte kan bli annat än succé. Bra ljud, bra regisserat, helt ok skådisinsatser och en snygg Madeleine Stowe.
Indeed! Slutscenen är så episkt genomförd att jag får gåshud och blir tårögd varje gång
Skuggvargen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-03, 16:05   #20321
Doctor Snuggles
Pink belt
 
Doctor Snuggless avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Var du bor
Inlägg: 5 490
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89 Visa inlägg
Vem pratar du om nu?
Depp och Burton.
__________________
Har någon varit riktigt långt även som beslutat att använda ens gå vill göra ser mer ut?
Doctor Snuggles är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-03, 16:08   #20322
Juxta
Broder Broccoli
 
Juxtas avatar
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 448
The Expandables 2

Såg den i London på bio. Ljudnivån var så jävla hög att jag satt och höll för öronen.

Satt och asgarvade hela tiden, främst åt Dolphan. Rekommenderar att den ses som en komedi med actioninslag och inte en renodlad action.
Juxta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-06, 10:07   #20323
Greg
HBG:s Johnny Depp
 
Gregs avatar
 
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Råå
Inlägg: 1 479
Ok. Lite filmer jag har sett på senaste tiden.

Crank - 77%
Jag gillade den verkligen väldigt mycket. Väldigt underhållande, ingen superfilm direkt som vinner Oscar, men ack så härlig.

Avengers - 88%
De lyckades verkligen med filmen. Alla karaktärer hade blivit introducerade bra i andra filmer, och allt knöts ihop väldigt väldigt fint. Mark Ruffalo och Robert Downey Jr står för de, i särklass, bästa skådespelarinsatserna i filmen.

Dark Knight Rises - 78%
Filmen räddas tack vare en exemplarisk Tom Hardy (får inte ha en Oscar för sin roll så vet jag inte riktigt vad jag gör) samt ett riktigt bra slut som fick mig att gråta. Överlag så var filmen ganska dålig i jämförelse med Dark Knight. Medan jag kan titta på Dark Knight från början till slut, så kommer jag förmodligen, när jag väl köpt Rises på Bluray, att enbart spola fram till Bane-scenerna.

Hunger Games - 80%
Wow. Gick verkligen in och trodde att filmen skulle vara riktigt usel, så fel jag hade. Jag satt verkligen på nålar och kunde känna huvudkaraktärens ångest. Jag kan heller inte riktigt förstå varför folk kallar det för en dålig kopia av Battle Royale. Likheter fanns där, men det är 2 helt skilda filmer. Jag älskade kontrasten mellan Capitol och distrikten.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Persson
En knäböj skall köras riktigt djuuupt eller inte alls! Klarar man inte det så är det bara att börja träna smidighet och inget annat! Har man för risiga knän så är det djuuuupa benpress utan att lyfta häcken som gäller!
Journal med nakenbilder på mig och Krampus i utmanande poser
Greg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-06, 12:13   #20324
Scratch89
Klädsamt knubbig
 
Scratch89s avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Ort: Strömmensberg, Göteborg
Inlägg: 19 852
Citat:
Ursprungligen postat av Frantic Visa inlägg
Last of the Mohicans - http://www.imdb.com/title/tt0104691/

Så. Jävla. Bra.

Musiken i inledning sätter känslan för hela filmen och soundtracket är så förbannat bra att det inte kan bli annat än succé. Bra ljud, bra regisserat, helt ok skådisinsatser och en snygg Madeleine Stowe.


__________________
Leg. fysioterapeut.
Skribent på Styrkelabbet
Scratch89 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-07, 12:57   #20325
JussupWillkosz
Banned User
 
Reg.datum: Sep 2012
Inlägg: 3
AHH Jusup!

Jusup tittar på A boy and his Samurai-Japansk dramakomedi från 2010.

Samurajen Yasube har på ett oförklarligt sätt transporterats till moderna Japan efter ha bett en bön framför en Buddha-staty. I all förvirring så följer Yasube efter Yusa och hennes son och kräver en förklaring!!!
Det kan tyckas dumt men Yasube visar sig vara användbar för Yusa då hon är en hårt arbetande singelmamma som behöver avlastning i hemmet.
Yasube är dock en stolt samuraj och är ingen som bara tar order.....utan behöver noga avväga varje beslut......
Den lilla pojken Tomoya är dock lycklig för är det något ett liten grabb behöver så är det en fadersgestalt som dessutom är en SAMURAJ från ENDO! Det är dock inte så lätt att vara samuraj på 2000-talet, något som Yasube får erfara både genom den hårda och mjuka vägen...


Spela pokemon med Tomoya är lättare sagt en gjort!
-Du har inte energi för att attackera dummer!
-ursäkta!!

Det ska sägas på en gång att Jusup älskar denna typ av idéer och det behöver givetvis inte betyda att "mashups" av detta slag alltid blir bra, men A boy and his Samurai väljer en enkel och rak linje som fungerar!
Genom att köra lite "lightkomedi" blandat med drama så tycker Jusup att filmen har en själ!


Va Yusa är hela 33 bast!!! Yasube skriker ut sin besvikelse! För övrigt en sjukt rolig scen!

Jusup tycker det är småkul men även hjärtskärande! Kul är det att filmen även fokuserar på de förändrade könsrollerna och att samhället faktiskt förändrats och nu kan även kvinnor jobba! Det är givetvis svårt för vår vän Yasube att fullt inse....

Jusup kan väl kanske tycke att konceptet kunde breddats lite mer istället för att gå den smala vägen men det kanske är säkrare att köra på ett givet spår....

Jusup ger A boy and his Samuraj en stark 3:a av 5, rekommenderas för alla som vill ha en mysig liten feelgoodfilm....

Senast redigerad av JussupWillkosz den 2012-09-07 klockan 13:01.
JussupWillkosz är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:58.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)