Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-09-08, 19:21   #2701
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519


Korrekt! (Kanske denna fungerar)
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-08, 19:23   #2702
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Jag har läst boken, och har för mig att den var rätt så bra.

Filmen har jag dock inte sett. Men jag ser nog hellre den än kapitel två av nya IT.

Dessutom finns det ju en alternativ The Shining (film) eftersom King tyckte Kubricks version var så kass.

Haha, ja egentligen är den inte särskilt trogen boken, men förjävla bra film ändå.

Skippar nog Det 2 faktiskt, den fick 1 av 5 i betyg i min lokala tidning.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-08, 19:25   #2703
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Haha, ja egentligen är den inte särskilt trogen boken, men förjävla bra film ändå.

Skippar nog Det 2 faktiskt, den fick 1 av 5 i betyg i min lokala tidning.
Jag hatade Chapter 1 som kom 2017, som alla jävla recencenter verkar tycka är asbra. Så avslutningen lär ju också vara helt hopplös.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-08, 19:43   #2704
Ett Orm
Silver lifter
 
Ett Orms avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Mitt i Sverige, lite åt sidan..
Inlägg: 2 620
Ah. Ja boken tyckte jag var rätt bra.
Men berättelsen är ju inget som The Shining annat än som referenser här o där.
Ett Orm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-08, 22:15   #2705
Hobbes
En Svensk Tiger.
 
Hobbess avatar
 
Reg.datum: Oct 2003
Ort: Calgary, Alberta, Canada
Inlägg: 3 197
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg


Förstör inte The Shining.

Fast har inte läst boken så kan inget om handlingen. Men lite märkligt blir det. Och lite cringe när det kommer till skådespeleriet.

Ah, en vuxen Danny. Trams.
Ha, ha, du var före mig - såg just denna trailer i fredags inför IT Chapter 2.

Kubricks film är ju brilliant - ett mästerverk! Boken är riktigt bra - har hört att en alternativ filmatisering är riktigt bra oxå.

Denna kommer jag att se meeeennnnnn - känner att den stödjer sig alltför mycket på orginalet (enligt trailern).
Hobbes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-08, 22:58   #2706
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbes Visa inlägg
Ha, ha, du var före mig - såg just denna trailer i fredags inför IT Chapter 2.

Kubricks film är ju brilliant - ett mästerverk! Boken är riktigt bra - har hört att en alternativ filmatisering är riktigt bra oxå.

Denna kommer jag att se meeeennnnnn - känner att den stödjer sig alltför mycket på orginalet (enligt trailern).
Vilket orginal?
Menar du att Dr Sleep (filmen) stödjer sig för mycket på The Shining (Kubricks film)?

Jag har inte sett trailern, och tänker inte göra det heller eftersom trailers är ett otyg. Filmen tänker jag dock se.

Men som jag minns boken så är det bara vissa tillbakablickar (typ tanten i badkaret) till The Shining. Men själva handlingen i Dr Sleep har extremt lite med handlingen i Shining att göra. Så jag har svårt att se hur en filmatisering kan förlita sig så mycket på The Shining.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-08, 23:07   #2707
Hobbes
En Svensk Tiger.
 
Hobbess avatar
 
Reg.datum: Oct 2003
Ort: Calgary, Alberta, Canada
Inlägg: 3 197
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Vilket orginal?
Menar du att Dr Sleep (filmen) stödjer sig för mycket på The Shining (Kubricks film)?

Jag har inte sett trailern, och tänker inte göra det heller eftersom trailers är ett otyg. Filmen tänker jag dock se.

Men som jag minns boken så är det bara vissa tillbakablickar (typ tanten i badkaret) till The Shining. Men själva handlingen i Dr Sleep har extremt lite med handlingen i Shining att göra. Så jag har svårt att se hur en filmatisering kan förlita sig så mycket på The Shining.
Uttryckte mig oehört otydligt.

Menade att trailern till Dr. Sleep ser ut att återskapa/återanvända flera nycket scener/scenarion från filmen Shining. Det var lite så jag tänkte.

Filmen Passengers har ju en skön hyllning till Shining exempelvis med bartender scenen. Jag gillar filmen Shining - det finns scener filmade till The Shining som återanvänds i Blade Runner (nördkunskap.
Hobbes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-08, 23:46   #2708
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbes Visa inlägg
Uttryckte mig oehört otydligt.

Menade att trailern till Dr. Sleep ser ut att återskapa/återanvända flera nycket scener/scenarion från filmen Shining. Det var lite så jag tänkte.

Filmen Passengers har ju en skön hyllning till Shining exempelvis med bartender scenen. Jag gillar filmen Shining - det finns scener filmade till The Shining som återanvänds i Blade Runner (nördkunskap.
Okej, då är jag med på vad du menade. Vi får väl se ifall Dr Sleep blir nåt att hänga i granen då. Men statistiskt sett så är det väl inte mycket som talar för att den skulle bli sevärd. De har väl filmatiserat nästan varenda bok King skrivit, och de flesta filmerna har ju blivit genomusla trots att de är baserade på kanonböcker och bara två-tre filmer har blivit riktigt bra.

Vad är det för scener i Blade Runner som var tänkta för The Shining? Det måste ju ha varit några naturscener eller nåt då? Och hur gick det till att Ridley Scott fick tag på dessa från Kubrick? Låter ju väldigt intressant.

EDIT: Hittade en artikel om det. Fascinerande. https://www.hollywoodreporter.com/ne...kubrick-847447

Senast redigerad av svenbanan den 2019-09-08 klockan 23:50.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-09, 02:43   #2709
Hobbes
En Svensk Tiger.
 
Hobbess avatar
 
Reg.datum: Oct 2003
Ort: Calgary, Alberta, Canada
Inlägg: 3 197
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Okej, då är jag med på vad du menade. Vi får väl se ifall Dr Sleep blir nåt att hänga i granen då. Men statistiskt sett så är det väl inte mycket som talar för att den skulle bli sevärd. De har väl filmatiserat nästan varenda bok King skrivit, och de flesta filmerna har ju blivit genomusla trots att de är baserade på kanonböcker och bara två-tre filmer har blivit riktigt bra.

Vad är det för scener i Blade Runner som var tänkta för The Shining? Det måste ju ha varit några naturscener eller nåt då? Och hur gick det till att Ridley Scott fick tag på dessa från Kubrick? Låter ju väldigt intressant.

EDIT: Hittade en artikel om det. Fascinerande. https://www.hollywoodreporter.com/ne...kubrick-847447
Exakt!!

Passengers vs. The Shining: A Movie Review (Spoilers)

Tyckte någon att The Shining var obehaglig innan...kolla detta, 19 minuter man ack så värt det!

Hobbes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-11, 07:35   #2710
Slartibartfast
Finlands svar på Schenkenberg
 
Slartibartfasts avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: Finland
Inlägg: 15 928
Joker ligger på 9,6 idag med 11715 röster. 100% av alla recensioner säger att det än är ett mästerverk.

Jag är skeptisk. Rollprestationen är säkert superb, men HUR kan det vara en intressant film? Jag förstår inte hur man ska orka sitta genom en film på två timmar om en deprimerad komiker som tappar greppet.

Ska bli intressant att se om jag har fel.
__________________
Allt kött behöver disciplin!

Citat:
Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu Visa inlägg
Slarti måste ha en av de bättre axelpartier av odopade personer i världen. punkt.
Slartibartfast är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-11, 07:40   #2711
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Citat:
Ursprungligen postat av Slartibartfast Visa inlägg
Joker ligger på 9,6 idag med 11715 röster. 100% av alla recensioner säger att det än är ett mästerverk.

Jag är skeptisk. Rollprestationen är säkert superb, men HUR kan det vara en intressant film? Jag förstår inte hur man ska orka sitta genom en film på två timmar om en deprimerad komiker som tappar greppet.

Ska bli intressant att se om jag har fel.
Man kan inte lita på kritiker, de blir väl alldeles till sig för att filmen är ”konstnärlig” och har en nerbantad Phoenix i huvudrollen.

Såg fram emot den väldigt mycket innan, men tror inte (som du säger) att jag kommer orka mig igenom den. Får nog inte ut någonting av det. Sen borde den inte få kallas Joker med tanke på att den har noll med serietidningarna att göra.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.

Senast redigerad av Lafayette den 2019-09-11 klockan 07:41.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-30, 09:08   #2712
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519


Kan det bli första Star Wars man skippar. Last Jedi var usel och Force Awakens så jäkla meh.

Nej, jag antar att jag lär vara där på premiären.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-01, 09:56   #2713
Wormzie
Registered User
 
Wormzies avatar
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Linköping
Inlägg: 3 686
Citat:
Ursprungligen postat av Slartibartfast Visa inlägg
Joker ligger på 9,6 idag med 11715 röster. 100% av alla recensioner säger att det än är ett mästerverk.

Jag är skeptisk. Rollprestationen är säkert superb, men HUR kan det vara en intressant film? Jag förstår inte hur man ska orka sitta genom en film på två timmar om en deprimerad komiker som tappar greppet.

Ska bli intressant att se om jag har fel.
Frågan är hur den kan ha nästan 17 0000 röster redan innan den gått ut på premiär.. IMDB är verkligen inte tillförlitligt, framför allt inte i tidigt skede. Många filmer ligger tidigt på 8-8,5 och landar sedan på 6,5-7. Gäller inte minst superhjältefilmerna.

Jag har däremot en stark tro på Joker. Gillar regissören och Joaquin Pheonix känns i sina roller ofta väldigt sympatisk
__________________
Självutnämnd till linköping atletklubbs snyggaste lyftare i klassisk -93.

Tävlings-pb bänkpress: 150kg @90kg kroppsvikt.

Journal SL/Bänkpress
Wormzie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-01, 09:59   #2714
Wormzie
Registered User
 
Wormzies avatar
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Linköping
Inlägg: 3 686
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg


Kan det bli första Star Wars man skippar. Last Jedi var usel och Force Awakens så jäkla meh.

Nej, jag antar att jag lär vara där på premiären.
Force Awakens tyckte jag hade något.. den gav mig lite hopp för att det kunde bli något bra av att återuppliva star wars, men jävlar vad the last jedi var usel.

Rise of Skywalker ser till och med på postern ut att vara fruktansvärt rörig
__________________
Självutnämnd till linköping atletklubbs snyggaste lyftare i klassisk -93.

Tävlings-pb bänkpress: 150kg @90kg kroppsvikt.

Journal SL/Bänkpress
Wormzie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-01, 11:46   #2715
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Citat:
Ursprungligen postat av Wormzie Visa inlägg
Frågan är hur den kan ha nästan 17 0000 röster redan innan den gått ut på premiär.. IMDB är verkligen inte tillförlitligt, framför allt inte i tidigt skede. Många filmer ligger tidigt på 8-8,5 och landar sedan på 6,5-7. Gäller inte minst superhjältefilmerna.

Jag har däremot en stark tro på Joker. Gillar regissören och Joaquin Pheonix känns i sina roller ofta väldigt sympatisk
Pre-screenings möjligtvis. Men en massa hypade fans, garanterat.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:44.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)