Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-09-01, 14:40   #721
spoon
Spån
 
spoons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Nyboda
Inlägg: 14 397
Jäkla stabilt att springa på den vikten. Bra distans också. Hur känns benen efter ett sånt pass? Jag blir fort småsliten i fotleder och knän när jag springer upp mot milen.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
__________________
Foxtrot Uniform Charlie Kilo
spoon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-01, 14:46   #722
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 040
Citat:
Ursprungligen postat av spoon Visa inlägg
Jäkla stabilt att springa på den vikten. Bra distans också. Hur känns benen efter ett sånt pass? Jag blir fort småsliten i fotleder och knän när jag springer upp mot milen.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
Tack! Jag vet inte, jag brukar bara springa 5km och det brukar inte kännas alls typ, nu sprang jag bredvid en stor väg och låg så mycket i diket jag kunde men blev rätt mycket asfalt så blir inte förvånad om det blir lite känningar i efterhand. Under löpningen var det bara pyttekänningar i knät men inget jag tänkte på.

Det jävligaste var min träningsvärk i biceps, var skitjobbigt hela passet!
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT

Senast redigerad av Lennix den 2018-09-01 klockan 14:48.
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-02, 11:43   #723
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 040
Böj:
60x8
110x5
130x4
150x3
165x3
175x3
175x3
185x2
185x2@9.5

Bänk:
20x15
60x6
70x6
80x5
90x4
100x3
110x2
110x2
115x1
115x1
100x3
90x5
80x5

Chins
5
5
3
4

Liggande frenchpress
20x6
25x6
25x6
25x6

Böj: autoreglerade bort ett set på 185, var för klen idag för det.
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-02, 12:24   #724
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 040
Provade köra grepp också, ingen power där heller xD

4mm från 3an med höger
3mm från 2.5an med vänster
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-03, 10:04   #725
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 040
Fulchins 1 år sedan
Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
Fulchins i helgen:



Det är ju fortfarande fulchins men blir iaf bättre! Släppte ut helt och gjorde några efter jag kollade på filmen. Nästa gång skall jag försöka göra strikta.
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-03, 10:49   #726
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
Tack! Jag vet inte, jag brukar bara springa 5km och det brukar inte kännas alls typ, nu sprang jag bredvid en stor väg och låg så mycket i diket jag kunde men blev rätt mycket asfalt så blir inte förvånad om det blir lite känningar i efterhand. Under löpningen var det bara pyttekänningar i knät men inget jag tänkte på.

Det jävligaste var min träningsvärk i biceps, var skitjobbigt hela passet!
Bra jävla löpt! Det där med biceps känner jag igen, om vi nu har samma problematik Om jag har kört biceps innan löppasset så kan jag ibland få kramper i armen p.g.a. att man springer med armarna vinklade. Ibland har det varit så jävligt så att jag har fått springa med en armen hängande rakt ned, som en zombie. Lustigt att just biceps kan ställa till det för löpningen.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-03, 11:00   #727
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 040
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Bra jävla löpt! Det där med biceps känner jag igen, om vi nu har samma problematik Om jag har kört biceps innan löppasset så kan jag ibland få kramper i armen p.g.a. att man springer med armarna vinklade. Ibland har det varit så jävligt så att jag har fått springa med en armen hängande rakt ned, som en zombie. Lustigt att just biceps kan ställa till det för löpningen.
Tack så mycket! Jag skall villigt erkänna att jag är svårt nöjd både med distansen och tiden på distansen. Sen blir det så jävla skevt när man kollar på er som är löpare, ni går ju snabbare än jag springer

Jag fick sträcka ut armarna ofta och ibland körde jag också zombie stilen xD Var irriterande och tog alldeles för mycket fokus.
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-03, 17:28   #728
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 040
Greppträning
Uppvärmning 20x4 noname gripper
Höger:
#1.5x1
#2x1
#2.5 1 0 1 1
#2 2 2
#1.5 CCS 5 10
#1.5 20mm 15

Vänster
#1.5 1
#2 1 1 1 1
#1.5 2 2
#1.5 CCS 4 4
#1.5 20mm 3

Rätt så ont i vänsterhanden, höger kändes bra. Ville genomföra ett helt pass så struntade i att gå upp på 3an med höger.
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-04, 07:28   #729
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
Tack så mycket! Jag skall villigt erkänna att jag är svårt nöjd både med distansen och tiden på distansen. Sen blir det så jävla skevt när man kollar på er som är löpare, ni går ju snabbare än jag springer

Jag fick sträcka ut armarna ofta och ibland körde jag också zombie stilen xD Var irriterande och tog alldeles för mycket fokus.
Hade jag vägt 25-30 kg mer så hade du kunnat jämföra dig med mig Nu blir det, som du skriver, skevt.

Hur går det med 270 kg i marklyft?
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-04, 07:50   #730
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 040
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Hade jag vägt 25-30 kg mer så hade du kunnat jämföra dig med mig Nu blir det, som du skriver, skevt.

Hur går det med 270 kg i marklyft?

Jag vet inte riktigt, jag drog 250kg för några veckor sedan på 116kg och har nog inte tappat något i marken på viktnedgången så länge jag har energi när jag drar marken. Tränar jag mark fastande/låg energi går det åt helvete. Följer Sheiko med 260kg inmatat som PB och det fungerar bra. Tror inte jag har 270kg i mig just nu, men man vet aldrig heller. Jag har inte failat i mark på hur länge som helst..
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-04, 07:52   #731
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
Jag vet inte riktigt, jag drog 250kg för några veckor sedan på 116kg och har nog inte tappat något i marken på viktnedgången så länge jag har energi när jag drar marken. Tränar jag mark fastande/låg energi går det åt helvete. Följer Sheiko med 260kg inmatat som PB och det fungerar bra. Tror inte jag har 270kg i mig just nu, men man vet aldrig heller. Jag har inte failat i mark på hur länge som helst..
Okej, 250-lyftet har jag sett och det såg ju väldigt bekvämt ut. Frågar mest eftersom att jag har inlett min push mot 270 kg nu. Kommer dock att dröja någon månad innan det är aktuellt. Då låter det som att tävlingen ev. kan leva lite fortfarande
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-04, 08:01   #732
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 040
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Okej, 250-lyftet har jag sett och det såg ju väldigt bekvämt ut. Frågar mest eftersom att jag har inlett min push mot 270 kg nu. Kommer dock att dröja någon månad innan det är aktuellt. Då låter det som att tävlingen ev. kan leva lite fortfarande
Då lever den absolut! Jag testar något pass när jag känner mig stark i mark att dra ett max och se hur långt ifrån jag är.

Men är det inte korkat att gå för PB i marklyft när du skall springa LL om 1 månad? :P
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-04, 08:05   #733
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
Då lever den absolut! Jag testar något pass när jag känner mig stark i mark att dra ett max och se hur långt ifrån jag är.

Men är det inte korkat att gå för PB i marklyft när du skall springa LL om 1 månad? :P
Nej, testa inte Då kommer du säkert att dra just 270.

Hinner nog inte till pb-nivå innan LL Vill bara vara i slag tills efter loppet. Sedan tycker jag inte att det sliter så mycket. Efter 180x15 hade jag världens träningsvärk, därefter verkar kroppen ha vant sig. 190x15 slet inte i närheten av lika mycket och gårdagens 200x12 känns inte av ö.h.t.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-04, 08:17   #734
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 040
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Nej, testa inte Då kommer du säkert att dra just 270.

Hinner nog inte till pb-nivå innan LL Vill bara vara i slag tills efter loppet. Sedan tycker jag inte att det sliter så mycket. Efter 180x15 hade jag världens träningsvärk, därefter verkar kroppen ha vant sig. 190x15 slet inte i närheten av lika mycket och gårdagens 200x12 känns inte av ö.h.t.
200x12, dra åt helvete. Jag kanske hade fixat 6

Jag är 95% säker på att jag inte har 270 i mig. Dels för jag vet hur jävla jobbigt 262.5kg var när jag drog det och då vägde jag ju ändå 126kg.. nu 114kg~ 250kgs lyftet taggade jag till som fan och dom 5%en jag ger mig själv är att om jag lyckas ladda på så bra så kanske 270 kan gå upp med hitch. Ryggen är sur också.

Men vi får se
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-07, 10:56   #735
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 040
113.5kg morgonvikt, nytt PB.

Blev förkyld i veckan så skippade träningen i onsdags. Idag är jag bara snorig så då blir det träning igen!
Idag är också första gången på länge som jag kan krama något med händerna utan att det gör ont så jag kan köra på med greppträningen.

Jag har beställt mer greppredskap som jag knappt kan vänta på!
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:43.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)