Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2019-01-05, 21:17   #50101
Crillos
Banned User
 
Reg.datum: Sep 2018
Inlägg: 163
Jones skulle nog inte ha några problem med tungvikt om han verkligen gick in för det. Problemet, eller risken rättare sagt är att minsta lilla misstag och det är godnatt. Jones må ha räckvidd men hans huvud är precis samma som alla andras och får han en ordentligt smäll kommer han sova direkt, precis som alla i tungvikten.
Crillos är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-06, 01:11   #50102
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Jag tror inte Jon kommer gå till tungvikt. Vilket jag tycker är bra. Jag är sjukt less på allt detta champ-champ.

Cain ska väl slåss mot Ngannu. Jag vet inte när dock. Men jag är rätt säker på att den fajten är bokad och klar.
Jag måste säga att jag inte längre är lika säker på att Jon stannar i lätt tungvikt. Det kanske helt enkelt är så att det inte finns några fajters kvar i den viktklassen som ens kan ge honom en någorlunda utmaning...

Han vill nog helst av allt att DC ska gå ner en viklass och utmana honom. Om det är nåt jag är säker på så är det att DC kommer stanna i tungvikt. Han lämnade ju tom ifrån sig bältet frivilligt för att det skulle finnas så få saker som möjligt att bygga en rematch i lätt tungvikt kring.

Skulle tro att UFC gärna ser att matchen går i ltv också, eftersom den viktklassen ser lite tunn ut. Men DC lär stanna.

Det ska väl vara om någon av de andra stora gorillorna hårdbantar och går ner till ltv då, annars blir nog Jon tvungen att käka upp sig ifall det ska bli nån stormatch för honom på ett tag. Vem vill inte se Brock i lätt tungvikt, eller Stipe, eller Cain?
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-06, 02:05   #50103
High1ander
Mycket Irriterande
 
High1anders avatar
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Mitt privata universum, och du är inte inbjuden
Inlägg: 2 637
Om Jones någonsin vill ha en "mjuk start" på HW så är det nu när det inte är ett fysikmonster som kommer kunna slänga runt honom (för han får ju garanterat en direkt titelfight mot DC om han vill). För annars tar det nog 2-3 år för Jones att lägga på sig kvalitativ massa för att slåss mot sådana som Nguano. Självklart är DC ingen lätt match, men tror nog att han hellre tar honom än Overeem, Stipe, Cain, etc. på direkten.
__________________
There can be only ONE...
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklev Visa inlägg
Söta tjejer är dom man tänker på när man är lite småkär allmänt och saknar någon. -
Snygga brudar är dom man tänker på medans man knullar sin söta tjej så aggresivt man kan, samtidigt som man hatar henne för att hon inte är snygg nog.
High1ander är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-06, 03:37   #50104
Crillos
Banned User
 
Reg.datum: Sep 2018
Inlägg: 163
Citat:
Ursprungligen postat av High1ander Visa inlägg
Om Jones någonsin vill ha en "mjuk start" på HW så är det nu när det inte är ett fysikmonster som kommer kunna slänga runt honom (för han får ju garanterat en direkt titelfight mot DC om han vill). För annars tar det nog 2-3 år för Jones att lägga på sig kvalitativ massa för att slåss mot sådana som Nguano. Självklart är DC ingen lätt match, men tror nog att han hellre tar honom än Overeem, Stipe, Cain, etc. på direkten.
Ironiskt sett har du nog rätt. Han kan ju DC ut och innan. Det är väl bara göra som han gjort innan. Hålla avståndet och frustrera ut honom.

Men vad ska han göra när någon med samma reach bara käkar hans små jabbar och landar en bomb på hans skalle?

Näe, Jones kommer stanna såvida det inte blir någon galen money fight mot Brock eller något.
Crillos är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-06, 18:40   #50105
baggard
Registered User
 
baggards avatar
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 782
Tror inte alls Jones vill ha något med DC att göra i tungvikt.
Han såg DC klippa Stipe Miocic bakom örat med ett slag och släckte ljuset på den naturlige tungviktaren. Visst Jones har vunnit bägge fighterna mot DC men i bägge fighterna så har DC taggat Jones flera gånger. Uppenbarligen bär DC på en helt annan slagkraft som tungviktare och Jones är väl medveten om det!
baggard är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-06, 19:01   #50106
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 791
Har svårt att tro att man är så mycket bättre med några få kg till.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-06, 20:45   #50107
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Jones har sagt vid något tillfälle att han skulle vilja ligga på 240 pounds om han gick i tungvikten. Det är väl dygt 108 kg. Vilket nog är 10 kg mer än det han väger i lt. Antar att han vätsketömmer en del för att komma ner till 93 kg, hur mycket vet jag dock ej.

Men han skulle också få möta motståndare lika långa eller längre än honom själv, och som väger mellan 110-120 kg. Han får till viss del ge upp mycket av sin största styrka, vilket är han överlägsna räckvidd.
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-06, 21:28   #50108
xan
Registered User
 
xans avatar
 
Reg.datum: Feb 2017
Inlägg: 894
Citat:
Ursprungligen postat av High1ander Visa inlägg
Om Jones någonsin vill ha en "mjuk start" på HW så är det nu när det inte är ett fysikmonster som kommer kunna slänga runt honom (för han får ju garanterat en direkt titelfight mot DC om han vill). För annars tar det nog 2-3 år för Jones att lägga på sig kvalitativ massa för att slåss mot sådana som Nguano. Självklart är DC ingen lätt match, men tror nog att han hellre tar honom än Overeem, Stipe, Cain, etc. på direkten.
Cain är en av de lättare tungviktarna. Det skiljer 9 KG mellan tjocka Cain och rippade Jones. Dessutom har båda stora ramar och är över 185 cm långa, så det är knappt någon skillnad alls vad gäller kvalitétsmassa. Men det betyder inte att Jones kommer prestera lika bra på den nya vikten, alla viktklasser är olika och speciellt tungvikt.
xan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-07, 02:25   #50109
High1ander
Mycket Irriterande
 
High1anders avatar
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Mitt privata universum, och du är inte inbjuden
Inlägg: 2 637
Citat:
Ursprungligen postat av xan Visa inlägg
Cain är en av de lättare tungviktarna. Det skiljer 9 KG mellan tjocka Cain och rippade Jones. Dessutom har båda stora ramar och är över 185 cm långa, så det är knappt någon skillnad alls vad gäller kvalitétsmassa. Men det betyder inte att Jones kommer prestera lika bra på den nya vikten, alla viktklasser är olika och speciellt tungvikt.
Ja, Cain är liten, nämde jag honom sist trots att han är en gammal champ...

Grejen är ju att Jones måste ju få tid att träna på hur det är med 10-20kg extra vikt, om han t.ex. kan sprawla lika snabbt, osv...

De är inte att man måste ha en massa muskler som Reem, utan mer tyngd som gör att andra inte kan manhandla en, och när man väl får ner någon på mattan att det ska vara tungt för dom att sprawla, osv...

Jag vill gärna se Jones i HW, men tror inte han kan dominera den.
__________________
There can be only ONE...
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklev Visa inlägg
Söta tjejer är dom man tänker på när man är lite småkär allmänt och saknar någon. -
Snygga brudar är dom man tänker på medans man knullar sin söta tjej så aggresivt man kan, samtidigt som man hatar henne för att hon inte är snygg nog.
High1ander är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-15, 16:18   #50110
xan
Registered User
 
xans avatar
 
Reg.datum: Feb 2017
Inlägg: 894
Har ni sett hur TJ ser ut inför denna match i 125 lbs? Riktigt illa. Extremt tunn, hans armar har försvunnit i tomma intet under denna diet. Vissa säger att det är "orättvist" att TJ flyttar ned en division, men det verkar som att Cejudo kommer ha ett fysiskt övertag. I intervjuer ser hans ansikte utmärglad ut och han har inte ens startat vätsketömningen (vilket iofs bara kommer vara 10lbs enligt egen utsaga). Jag förväntar mig något likt 145 lbs Conor på invägningen.

https://www.instagram.com/p/BshFCKQFgVK/

Senast redigerad av xan den 2019-01-15 klockan 16:19.
xan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-16, 16:43   #50111
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-18, 10:20   #50112
xan
Registered User
 
xans avatar
 
Reg.datum: Feb 2017
Inlägg: 894


"Strongest I've ever been"
xan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-18, 12:05   #50113
Odylicious
Registered User
 
Odyliciouss avatar
 
Reg.datum: Jul 2018
Inlägg: 56
"off-topic", tänker om ni är insatta i detta så har ni kanske koll på klubbar.

Någon som vet en bra MMA klubb eller alternativ Muay Thai så länge det är en seriös kampsportsklubb och utanför inre city (stockholm), helst söder om?
Odylicious är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-18, 20:23   #50114
An Iron Soul
Galten från Mjölby
 
An Iron Souls avatar
 
Reg.datum: Feb 2014
Inlägg: 957
Har inte bantningen slitit för mycket så vinner TJ. Det är långt ifrån självklart.
Hade matchen ägt rum i bantamvikt så hade det varit en helt annan sak.

Hur fan klarade TJ ens invägningen? Galet.
Nu är det verkligen 50/50. Det är svårt att veta om vi kommer få se en hundraprocentig TJ.
Det kommer bli en underhållande match.

Till vs Masvidal 16 mars ska bli spännande att se.
An Iron Soul är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-18, 22:13   #50115
baggard
Registered User
 
baggards avatar
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 782
Ja det ska bli intressant att se hur bra han tar stryk med den weight cutten.



baggard är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:21.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)