Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2019-06-14, 23:14   #1
Deffmax
Registered User
 
Reg.datum: May 2019
Inlägg: 49
Question Rebound efter deff

Tja! Jag har precis avslutat min deff som gick väldigt bra! Dem senaste dagarna har jag i samband med att min bror tagit studenten ätit väldigt mycket och väldigt dåligt jag hamnade i en situation då jag inte kunde kontrollera vad jag för jag hade ju inte ätit så på länge men jag har iallafall lagt på mig lite vikt och undrar om det är fett jag lagt på mig igen och om jag bör vara orolig planerar nu på att bara äta hälsosamt av min maintance kalori intag blev vara mycket nu pga student och skutet av deff. Så frågan lyder bör jag vara orolig är det fett vikt?

Senast redigerad av Deffmax den 2019-06-14 klockan 23:19. Anledning: Råkade få autokorrekt på titeln
Deffmax är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-15, 00:18   #2
Nikenik
Registered User
 
Reg.datum: May 2014
Ort: Bohuslän
Inlägg: 74
Själv lyckades jag gå upp 3,4kg på 4 dagar efter jag gått ett litet tag på lågt kolhydrat-intag, flitiga toalettbesök, gått och lagt mig hungrig. Hade sen n cheat-day på en fredag och åt sedan runt kaloribalans och tränade hårt resten av helgen, på tisdagen hade jag gått upp 3,4kg!
Åt mycket kolhydrater, fiber, frukt och åt "mycket" tills jag blev mätt dom dagarna.

Mitt råd är att använda måttband istället för vågen. Om midjan är den samma är allt i sin ordning, du behöver äta över 7000kcal över kaloribehovet för att gå upp 1kg. Kommer du inte längre ned i byxorna eller har ökat 5cm i midjan har du ju ätit för mycket.
Nikenik är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-15, 05:34   #3
Melker2
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2018
Inlägg: 509
Större delen av vikten som hoppar på så snabbt lär vara vätska.
Melker2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-15, 18:16   #4
Bossebäver
Registered User
 
Bossebävers avatar
 
Reg.datum: Sep 2013
Inlägg: 1 003
Citat:
Ursprungligen postat av Nikenik Visa inlägg
Själv lyckades jag gå upp 3,4kg på 4 dagar efter jag gått ett litet tag på lågt kolhydrat-intag, flitiga toalettbesök, gått och lagt mig hungrig. Hade sen n cheat-day på en fredag och åt sedan runt kaloribalans och tränade hårt resten av helgen, på tisdagen hade jag gått upp 3,4kg!
Åt mycket kolhydrater, fiber, frukt och åt "mycket" tills jag blev mätt dom dagarna.

Mitt råd är att använda måttband istället för vågen. Om midjan är den samma är allt i sin ordning, du behöver äta över 7000kcal över kaloribehovet för att gå upp 1kg. Kommer du inte längre ned i byxorna eller har ökat 5cm i midjan har du ju ätit för mycket.
3,4 kg svingar man enkelt på en dag. På 4 dagar det problemlöst att svinga 10, varav 2-2.5 av dessa är fett.

Svar till ts: ingen kan veta om du lagt på dig fettvikt eftersom du inte delat någon form av information om vad du ätit eller om dig själv.
__________________
Im Chuck Norris, your argument is invalid.
Bossebäver är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:15.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)