Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-09-23, 09:56   #496
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Citat:
Ursprungligen postat av Grahn Visa inlägg
Akademiskt kan det absolut finnas ett värde i att diskutera saker från olika perspektiv och helt klart är det inte symmetriskt mellan könen.
Det är däremot extremt kontraproduktivt att gräva ned sig för hårt i detta för till skillnad från lön så kan vi faktiskt inte kvotera sex och samlevnad.
Ja men var ärliga med det då. Säg att samhället och personer i allmänhet är mindre intresserade av att hjälpa män med deras problem. Då blir det även tydligt för personer att det endast är en själv som kan göra något åt det, nnars ser man att andra får hjälp och får andra förutsättningar och förstår inte varför det inte är likadant för en själv.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-23, 09:59   #497
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Citat:
Ursprungligen postat av Slartibartfast Visa inlägg
Det knepiga med incels är att det fullkomligt lyser i både skrift och samtal varför dom är incels. Det är verkligen inget mysterium för icke-incels. Men man kan inte påpeka det åt dem av två orsaker:

1. Dom är helt okapabla att förstå varför ett visst beteende är creepy, även om man försöker förklara det i detalj. Dom är helt oförmögna att ta till sig det man säger, utan hamnar direkt i försvarsställning och/eller skyller på livets orättvisa.

2. Det är inte EN sak som gör dem till incels. Att försöka säga gör si eller så, eller unvik att göra detta, är som att lägga ny parkett över ett fuktskadat golv. Det behövs verkligen en totalrenovering.
Det stämmer verkligen inte att det lyser incel om alla men däremot så är det så att personerna det lyser incel om även är.. incels.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-23, 10:08   #498
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Många kvinnor är ensamma för att deras kravlista är sjuk. Träffat på rätt många. När man komner upp i 30 års åldern börjar man fatta vad som har betydelse. Alla får såklart önska sig vad dom vill men för fan om du har 20kg övervikt och försöker ragga Brad Pitt så vad tror du resultatet blir? Typiskt är också när man går med en incel till krogen och han vid stängningsdags surar för att han inte ens snackat med nån brud fastän hela kvällen stått med blicken i golvet och sett rädd ut
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-23, 10:16   #499
Grahn
Registered User
 
Grahns avatar
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Vault 13
Inlägg: 11 123
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Ja men var ärliga med det då. Säg att samhället och personer i allmänhet är mindre intresserade av att hjälpa män med deras problem. Då blir det även tydligt för personer att det endast är en själv som kan göra något åt det, nnars ser man att andra får hjälp och får andra förutsättningar och förstår inte varför det inte är likadant för en själv.
Även extremt patriarkala samhällen är rätt ointresserade av att hjälpa män i stort. Många feminister är hycklare som likt vissa andra har svårt att se saker från ett annat perspektiv.

Happy?

Du försöker sparka in en öppen dörr, allt jag säger är att det är osannnolikt att finna lycka genom att gräva ned sig i detta.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Utöver det bör du endast gå värdigt men bestämt.
Grahn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-23, 10:30   #500
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Citat:
Ursprungligen postat av Grahn Visa inlägg
Även extremt patriarkala samhällen är rätt ointresserade av att hjälpa män i stort. Många feminister är hycklare som likt vissa andra har svårt att se saker från ett annat perspektiv.

Happy?

Du försöker sparka in en öppen dörr, allt jag säger är att det är osannnolikt att finna lycka genom att gräva ned sig i detta.
Det är inte en öppen dörr eftersom många inte ens fattar att det ligger till så utan tror att enda skillnaden är hur incels är och att det är ett felaktigt sätt att vara människa på vilket inte är sant det är bara fel meta för att vara man. Att vara dålig på att vara man är en annan sak än att vara en dålig människa. Det ena kan man förstå och och förhålla sig till det andra är direkt felaktigt i de flesta fall och därmed även svårare att ta till sig.

Lösningen ligger inte bara i att förändra vem man är utan även hur man förhåller sig till samhället, att man helt enkelt måste vara mer på och drivande, du kan inte förlita dig på att någonting kommer till dig utan du måste se till att det händer. Du kommer få bättre resultat som aktiv och drivande person som ÄR en sämre person än att vara en bättre person som är passiv och avvaktande.

Att bättra på sig själv som person och vara mer attraktiv genom att ta hand om sig själv och utveckla sig själv är alltid positivt för en själv men det är inte nödvändigtvis det som en incel måste förändra mest och först (även om det kan leda till det andra indirekt). Det viktigaste är att förändra hur man förhåller sig till samhället och andra personer och vara mer drivande vilket både är lättare på så sätt att det är gratis men även svårare eftersom det inte är något man bara kan köpa eller ladda ner på internet.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-23, 10:50   #501
Grahn
Registered User
 
Grahns avatar
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Vault 13
Inlägg: 11 123
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Det är inte en öppen dörr eftersom många inte ens fattar att det ligger till så utan tror att enda skillnaden är hur incels är och att det är ett felaktigt sätt att vara människa på vilket inte är sant det är bara fel meta för att vara man. Att vara dålig på att vara man är en annan sak än att vara en dålig människa. Det ena kan man förstå och och förhålla sig till det andra är direkt felaktigt i de flesta fall och därmed även svårare att ta till sig.
Innehavaren av dörren där var nog jag och inte samhället i stort. Vet inte vem som säger att incels är felaktiga människor, inte jag iaf, strategin för att lösa problemet är dock tveksam.

Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Lösningen ligger inte bara i att förändra vem man är utan även hur man förhåller sig till samhället, att man helt enkelt måste vara mer på och drivande, du kan inte förlita dig på att någonting kommer till dig utan du måste se till att det händer. Du kommer få bättre resultat som aktiv och drivande person som ÄR en sämre person än att vara en bättre person som är passiv och avvaktande.

Att bättra på sig själv som person och vara mer attraktiv genom att ta hand om sig själv och utveckla sig själv är alltid positivt för en själv men det är inte nödvändigtvis det som en incel måste förändra mest och först (även om det kan leda till det andra indirekt). Det viktigaste är att förändra hur man förhåller sig till samhället och andra personer och vara mer drivande vilket både är lättare på så sätt att det är gratis men även svårare eftersom det inte är något man bara kan köpa eller ladda ner på internet.
Alla förändringar av hur man beteer sig är en förändring av vem man är på alla sätt förutom de mest navelskådande. Jag säger inte ens att någon måste förändra sig bara att om ens strategi inte verkar leda till det mål man anser sig ha så bör man byta strategi. Vill du formulera det som att man endast ändrar hur man förhåller sig till omvärlden så absolut det är ett sätt att se det på.
Det viktiga är att inte externalisera allt och sitta på sin kammare bitter men övertygad om sin egen rättfärdighet, ja om inte det är det som verkligen ger en lycka då på något skruvat sätt.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Utöver det bör du endast gå värdigt men bestämt.
Grahn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-23, 11:00   #502
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Citat:
Ursprungligen postat av Grahn Visa inlägg
Innehavaren av dörren där var nog jag och inte samhället i stort. Vet inte vem som säger att incels är felaktiga människor, inte jag iaf, strategin för att lösa problemet är dock tveksam.



Alla förändringar av hur man beteer sig är en förändring av vem man är på alla sätt förutom de mest navelskådande. Jag säger inte ens att någon måste förändra sig bara att om ens strategi inte verkar leda till det mål man anser sig ha så bör man byta strategi. Vill du formulera det som att man endast ändrar hur man förhåller sig till omvärlden så absolut det är ett sätt att se det på.
Det viktiga är att inte externalisera allt och sitta på sin kammare bitter men övertygad om sin egen rättfärdighet, ja om inte det är det som verkligen ger en lycka då på något skruvat sätt.
Men vem påstår att det måste vara det ena eller det andra? Bara för att man diskuterar orättvisorna så betyder inte att man per automatik slutar göra allt annat. Man kan göra både och både samtidigt och alternerande. Det hjälper ingen att se det i sin mest extrema form för det är inte representativt för den större andelen av personerna som drabbas/lider av det.

Jag själv gör t.ex. försök efter "bästa" förmåga men min förmåga att ha den sortens drift som behövs är ganska låg och även väldigt varierande beroende på omständigheter som depression och jag har mina bättre och sämre perioder men problemet för mig är att det aldrig hinner slå grund till något stabilt.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-23, 11:01   #503
BelowAverage
Kärvt maskulin
 
BelowAverages avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 1 000
För att svara på TS, man måste inte bocka av allt men jag skulle säga att det är saker som många kvinnor (och även män) finner attraktiva i vänner eller partners:

* Försök leva så att du är så välmående som möjligt
* Klä dig snyggt, glöm inte skorna
* Håll dig vältränad, sköt om ditt yttre, gå till frisören regelbundet
* Gör karriär, kan du inte det så byt yrke
* Se till att du har din ekonomi på det torra
* Skaffa coola / roliga intressen, saker som även går att inkludera andra i om möjligt
* Spara till en fin lägenhet / villa och lägg ned mycket tid på att göra ditt boende fint
* Skaffa en häftig bil, eller båt om du kan
* Skaffa skor med tjockare sula så du ser längre ut
* Försök hitta intressen där du kan träffa andra människor och helst kvinnor, försök vara duktig inom dessa områden (status)

Att folk rekommenderar bordeller när TS är ensam och känner sig ensam, det låter sjukt cyniskt tycker jag. Hade ni själv velat köpa umgänge?
__________________
Do I have potential?
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.
BelowAverage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-23, 11:13   #504
Grahn
Registered User
 
Grahns avatar
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Vault 13
Inlägg: 11 123
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Men vem påstår att det måste vara det ena eller det andra? Bara för att man diskuterar orättvisorna så betyder inte att man per automatik slutar göra allt annat. Man kan göra både och både samtidigt och alternerande. Det hjälper ingen att se det i sin mest extrema form för det är inte representativt för den större andelen av personerna som drabbas/lider av det.

Jag själv gör t.ex. försök efter "bästa" förmåga men min förmåga att ha den sortens drift som behövs är ganska låg och även väldigt varierande beroende på omständigheter som depression och jag har mina bättre och sämre perioder men problemet för mig är att det aldrig hinner slå grund till något stabilt.
Det måste inte vara det ena eller det andra, det kan finnas en sund balans som vissa håller med framgång. Är det så du ser dig själv?

Personligen tror jag iofs att just med en depression så är det ännu viktigare att minimera ens fokus på orättvisor i världen man inte kan lösa och istället ta tag i att lösa de i ens närhet som man kan göra något åt.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Utöver det bör du endast gå värdigt men bestämt.
Grahn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-23, 11:21   #505
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Citat:
Ursprungligen postat av Grahn Visa inlägg
Det måste inte vara det ena eller det andra, det kan finnas en sund balans som vissa håller med framgång. Är det så du ser dig själv?

Personligen tror jag iofs att just med en depression så är det ännu viktigare att minimera ens fokus på orättvisor i världen man inte kan lösa och istället ta tag i att lösa de i ens närhet som man kan göra något åt.
Jag menar att du tillskriver det till "inte sitta och bara och fokusera på orättvisor" men det är ett ganska ointressant perspektiv som bara förflyttar fokus eftersom det är väldigt sällan det är vad som sker.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-23, 11:35   #506
Grahn
Registered User
 
Grahns avatar
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Vault 13
Inlägg: 11 123
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Jag menar att du tillskriver det till "inte sitta och bara och fokusera på orättvisor" men det är ett ganska ointressant perspektiv som bara förflyttar fokus eftersom det är väldigt sällan det är vad som sker.
Okej, förlåt att jag var ointressant för dig.

Vi får återkomma till frågan när du löst problemet och kan delge hur man kommer ut incel livet tror jag, denna konversation verkar inte heller leda någonstans.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Utöver det bör du endast gå värdigt men bestämt.
Grahn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-23, 11:55   #507
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Citat:
Ursprungligen postat av Grahn Visa inlägg
Okej, förlåt att jag var ointressant för dig.



Vi får återkomma till frågan när du löst problemet och kan delge hur man kommer ut incel livet tror jag, denna konversation verkar inte heller leda någonstans.
Nej det ointressanta är ett teoretiskt extremt perspektiv som inte är applicerbart på någon. Det är liknande fenomen som att peka på personerna i artikeln (som inte ens var korrekt citerade) och hö hö inte konstigt att de inte får ligga.

Att bara sitta och vara bitter löser inget det är korrekt men det tror inte ens den bittraste incel.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-23, 13:38   #508
Wilt the Stilt
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 1 687
Enligt min uppfattning äe nu incels en grupp i subkultur i samhället. Ungefär som att hipsters är det. Korrekt?
Wilt the Stilt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-23, 14:09   #509
EagleEye
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2019
Inlägg: 212
På nätet är det en definitivt en subkultur.

Men dem ska inte underskattas. Många dödsskjutningar i skolorna borta i USA är utförda av incels.

Och glöm framför inte bort den mest berömda av dem alla, Elliot Rodgers.
EagleEye är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-23, 14:47   #510
WantWillPOWER
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2019
Inlägg: 3
Incels är helt enkelt människor med ruttna personligheter. Hae alltid funnits, förr stöttte man ut dem ur floxken
WantWillPOWER är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:43.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)