Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-06-26, 23:29   #10336
Shqypnia
Dardania
 
Shqypnias avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 3 147
Bra jobbat Macke! Till skillnad från Juve så lyckades du i år
__________________
Den typen av människa
Shqypnia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-06-27, 00:57   #10337
AlexGBG
Registered User
 
AlexGBGs avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 442
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg

97,4 kg vägde jag in på som högst och 88,7 som lägst. Väldigt glad över att ha minskat buken ganska rejält, den störde mig något enormt under vintern.
Ser bra ut, speciellt som det mesta av volymen slappt fran mitten av kroppen som du sager, armar och annat ser ju lika stora ut, och dessutom tycker jag mig se mer definitioner ocksa

Vad ar planen nu?
AlexGBG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-06-27, 06:52   #10338
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 832
Citat:
Ursprungligen postat av Shqypnia Visa inlägg
Bra jobbat Macke! Till skillnad från Juve så lyckades du i år
Knappt tack på det där

Citat:
Ursprungligen postat av AlexGBG Visa inlägg
Ser bra ut, speciellt som det mesta av volymen slappt fran mitten av kroppen som du sager, armar och annat ser ju lika stora ut, och dessutom tycker jag mig se mer definitioner ocksa

Vad ar planen nu?
Tack så mycket, jag tycker att det är svårt att urskilja särskilt mycket på bilderna. Tror tyvärr att armarna har krympt lite

Planen är att inte bli "tjock" igen. Hålla mig under 90 kg. Under sommaren kan det väl tänkas att man landar in på 87-88 kg. Lite svårt att säga då jag ska göra väldigt mycket aktiviteter som innefattar alkohol samtidigt som man allt som oftast har vardagarna att vara nyttig på.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-06-27, 12:00   #10339
aryaa
Registered User
 
aryaas avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 144
Riktigt bra jobbat MackeJuve.
aryaa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-06-27, 12:02   #10340
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 832
Citat:
Ursprungligen postat av aryaa Visa inlägg
Riktigt bra jobbat MackeJuve.
Tackar, bänkgurun!
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-06-27, 12:07   #10341
spoon
Spån
 
spoons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Nyboda
Inlägg: 14 409
Citat:
Ursprungligen postat av Shqypnia Visa inlägg
Bra jobbat Macke! Till skillnad från Juve så lyckades du i år
Haha 😁

Skickat från min D5803 via Tapatalk
__________________
Foxtrot Uniform Charlie Kilo
spoon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-01, 04:10   #10342
AlexGBG
Registered User
 
AlexGBGs avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 442
Vagde nyss in pa 75,8kg och enligt vagen, en Tanita SC-330 ligger jag nu pa 10% body fat pa Athletic Mode. Aven om siffran inte ar exakt sa har jag gatt ner fran 11.4% den 19/6 sa ungefar 0,1% varje dag.

Jag ligger just nu enligt MyFitnessPal pa att tappa 0,8kg per vecka. Jag hade tankt kora vidare sa i en vecka till, eller tills jag nar 75kg/9,1%BF enligt vagen. Dock, efter att ha lyssnat pa senaste Tyngre Traningssnacks podcast sa kanske det ar en ide att hoja sitt kaloriintag redan nu, och lagga sig pa -0,5kg/vecka och lata deffen ta en vecka till?

Synpunkter pa det tas tacksamt emot? (Jag sjalv blir latt partisk i fragan att fa lagga till typ 3000kcal extra per vecka, vilket jag resonerade fram for mig sjalv igar under min promenad hem fran jobbet, hungrig som fan, vore det basta, dock svart att lita pa sig sjalv under sana stunder...)
AlexGBG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-01, 11:45   #10343
turppeden
Registered User
 
turppedens avatar
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Växjö
Inlägg: 163
Provade en deff som varade ca 8 veckor. Låg inte långt ifrån -0.5kg i snitt/vecka. Bild från deff + igår, två månader efter avslut + ad libitum diet.
2800 kcal som baseline, snarare 3000-4000 de flesta dagarna.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg 39F9D598-3561-437F-8BFE-A1A2C51F5191.jpg (105.5 KB, 32 visningar)
__________________
Insta@filipoake
turppeden är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-02, 10:02   #10344
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 061
Citat:
Ursprungligen postat av turppeden Visa inlägg
Provade en deff som varade ca 8 veckor. Låg inte långt ifrån -0.5kg i snitt/vecka. Bild från deff + igår, två månader efter avslut + ad libitum diet.
2800 kcal som baseline, snarare 3000-4000 de flesta dagarna.
Schysst fysik!
Ingen före-bild innan du påbörjade 8 veckorsdeffen?
Vikt på vänsterbilden (vid deffavslut) och vikt nu två månader senare?
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-02, 11:29   #10345
poppen11
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2011
Inlägg: 167
Citat:
Ursprungligen postat av AlexGBG Visa inlägg
Vagde nyss in pa 75,8kg och enligt vagen, en Tanita SC-330 ligger jag nu pa 10% body fat pa Athletic Mode. Aven om siffran inte ar exakt sa har jag gatt ner fran 11.4% den 19/6 sa ungefar 0,1% varje dag.

Jag ligger just nu enligt MyFitnessPal pa att tappa 0,8kg per vecka. Jag hade tankt kora vidare sa i en vecka till, eller tills jag nar 75kg/9,1%BF enligt vagen. Dock, efter att ha lyssnat pa senaste Tyngre Traningssnacks podcast sa kanske det ar en ide att hoja sitt kaloriintag redan nu, och lagga sig pa -0,5kg/vecka och lata deffen ta en vecka till?

Synpunkter pa det tas tacksamt emot? (Jag sjalv blir latt partisk i fragan att fa lagga till typ 3000kcal extra per vecka, vilket jag resonerade fram for mig sjalv igar under min promenad hem fran jobbet, hungrig som fan, vore det basta, dock svart att lita pa sig sjalv under sana stunder...)
Vad har du för mål med deffen, vad skall du göra efter den är "klar"? Vill du behålla en låg fettprocent framöver ser jag inte poängen med att jäkta med -0.8 kg/v om du känner dig så mentalt sliten att har problem att hålla det i en vecka till.
poppen11 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-02, 11:40   #10346
turppeden
Registered User
 
turppedens avatar
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Växjö
Inlägg: 163
Vikt som lägst var runt 77-78. Nu är den på 83. Innan deff var ungefär som nu. Det är min åretrunt-form.
__________________
Insta@filipoake
turppeden är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-02, 14:01   #10347
AlexGBG
Registered User
 
AlexGBGs avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 442
Citat:
Ursprungligen postat av poppen11 Visa inlägg
Vad har du för mål med deffen, vad skall du göra efter den är "klar"? Vill du behålla en låg fettprocent framöver ser jag inte poängen med att jäkta med -0.8 kg/v om du känner dig så mentalt sliten att har problem att hålla det i en vecka till.
Målet är att fortsatt hålla en hyfsat låg fettprocent bara, men jag bestämde mig för att köra en liten refeedmiddag idag med 200g extra pasta, så jag slutade på runt balans idag, och fortsätter ner till 75 i detta tempot, vilket borde rimligtvis komma mot slutet av nästa vecka.

Det har inte varit så jobbigt, förutom några enstaka dagar här och där, som igår, eller nu idag efter ett träningspass i morse som fick tvingas fram.

Ska också ta en eller två vilodagar från träningen denna veckan för att få återhämta mig lite, tränat varje dag utom en dom senaste 30 dagarna :=)

Poängen är väl att få bli klar någon gång, gått ner hittills 9kg sen 12 Feb, så jag börjar bli less att inte äta ordentliga mängder, och det har gått rejält långsamt under vissa perioder.

Dock lärt mig vikten av att verkligen skriva ner hur mycket, och vad man äter för att bättre nå framgång i en deff.

Tack för svaret iaf, blir att bumpa upp kalorierna i slutet av nästa vecka. Ser jag fram emot, runt 2400 kcal kommer jag äta som en gud för
AlexGBG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-02, 16:29   #10348
poppen11
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2011
Inlägg: 167
Citat:
Ursprungligen postat av AlexGBG Visa inlägg
Målet är att fortsatt hålla en hyfsat låg fettprocent bara, men jag bestämde mig för att köra en liten refeedmiddag idag med 200g extra pasta, så jag slutade på runt balans idag, och fortsätter ner till 75 i detta tempot, vilket borde rimligtvis komma mot slutet av nästa vecka.

Det har inte varit så jobbigt, förutom några enstaka dagar här och där, som igår, eller nu idag efter ett träningspass i morse som fick tvingas fram.

Ska också ta en eller två vilodagar från träningen denna veckan för att få återhämta mig lite, tränat varje dag utom en dom senaste 30 dagarna :=)

Poängen är väl att få bli klar någon gång, gått ner hittills 9kg sen 12 Feb, så jag börjar bli less att inte äta ordentliga mängder, och det har gått rejält långsamt under vissa perioder.

Dock lärt mig vikten av att verkligen skriva ner hur mycket, och vad man äter för att bättre nå framgång i en deff.

Tack för svaret iaf, blir att bumpa upp kalorierna i slutet av nästa vecka. Ser jag fram emot, runt 2400 kcal kommer jag äta som en gud för
Varför inte lägga in ett långpass kondition, ca 1-1.5 h en två gånger i veckan?
poppen11 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-03, 01:41   #10349
AlexGBG
Registered User
 
AlexGBGs avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 442
Citat:
Ursprungligen postat av poppen11 Visa inlägg
Varför inte lägga in ett långpass kondition, ca 1-1.5 h en två gånger i veckan?
För dåliga knän just nu för att springa, för omständigt att ta sig dit man kan cykla, och jag pallar inte att köra rodd eller cykel på gymmet, det är verkligen tråkigt, så svaret är väl för att jag är bra på att hitta ursäkter och är lite lat.

Jag promenerar dock 45-90 min varje dag
AlexGBG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-06, 13:13   #10350
Ivan Bogus
Registered User
 
Ivan Boguss avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Ort: Malmö
Inlägg: 653
Min deff går bra. 3 veckor kvar till Spanienresa och allt rullar på.

Det mest fantastiska är att mina chipstuttar som jag haft sen Jesus gick i förskolan börjar försvinna. Snart kan man fan säga att mitt bröst ser normalt ut. Eller inte så chipstuttigt kanske.

65,2 kilo för tillfället och siktar på runt 64 - 64,5 om tre veckor.

__________________
Min träningsjournal:
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=185838

"What do we want?" "A cure for Tourette's!" "When do we want it?" "Cunt!"
Ivan Bogus är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:01.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)