Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-03-03, 18:05   #21091
Captainwide
Registered User
 
Captainwides avatar
 
Reg.datum: May 2012
Inlägg: 623
Idag var en bra dag!

09:00
200g Havregryn, 50g vassle

13:00
Blev bjuden på buffé av sambons farsa då jag agerat flytthjälp dagen innan.

En gigantisk tallrik sallad
Tre gedigna tallrikar från grillbuffén
Två hyffsade tallrikar från den asiatiska buffén
Ett nätt fat efterrätt med obligatoriskt kaffe

17:00
300g morötter
200g selleri
50g "vasslesörja" (Pulver + ytterst lite vatten, veva med gaffel till sörja/kräm)
Fem riskakor

21:00
Planerar,
500g kvarg
Sex ägg, fyra kokta och två stekta
Fyra Wasa husman
Två rostade Pågenskivor
Någon frukt eller två

Kalorier:
För få.

Mättnad:
Okej, typ.

Grisighet:
Maximal.
__________________
För tjockisarmar och matporr - Instagram: Captainwide
Captainwide är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-04, 11:07   #21092
Maximal
Finns det något att äta?
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 429
1.890g kött slängdes på grillen, och sköljdes ner med lite glass som jag spontanköpte och ville prova. Ingen höjdarglass men allt gick ned.

Maximal är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-04, 11:43   #21093
Melker2
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2018
Inlägg: 509
Hm, ifag spelar det nog ingen roll vad jag stoppat in för jag gav mig ut på vinterns första längdpass vilket gick sådär...
Kombon gymmuskler och längdåkning gav mig sådan extrem mjölksyra att jag efter 3km fick stanna och hulka ur magen...
Melker2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-04, 19:21   #21094
Ozziking
Registered User
 
Ozzikings avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Visby, gotland
Inlägg: 11 673
Vad har DU ätit idag? (HELA dagens mat))

HMB/MSM-shake
2 koppar kaffe

1 swebar
1 Proteinshake
1 äpple granny Smith

1 portion thai-Kycklingwok Take-away (1 plastback wok, 1 plastback ris)
1 & 1/2 Take-away mugg Miso-soppa
Inlagd ingefära, wasabi, siracha, chili-olja

1 st burk add ice-cream chocolate chunk
1 skål Vassle/kakao-kräm (30-35g vassle/10-15g kakao/50-75g mjölk)
4 st bravo gräddkola
3 st gummibjörnar

500g vaniljkvarg
500g morot
35g vassle
1 st gurka
1 förp läkerol
1 st swebar

Övrigt:

1 l cola zero
Omega-3, d-vitamin
1 förp extra tuggummi

Kcal 3-3500?
P ~250-275


Skickat från min iPhone med Tapatalk
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Bara den som inte tränar hårt som tycker att kolhydrater är överskattade. Den som gör det tycker att dom är uppskattade.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/

Senast redigerad av Ozziking den 2018-03-04 klockan 19:22.
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-04, 19:39   #21095
Minikubik
Kramgo tjockis
 
Minikubiks avatar
 
Reg.datum: Sep 2015
Ort: Under din säng
Inlägg: 821
2,5dl havregryn 2,5dl mjölk 50g hallon. Två skivor bröd med jordnötssmör
Proteinshake 1 smått gigantisk banan
200g kalkonkorv 100g pasta 200g mango
350g köttfärssås 200g pasta
Proteinshake
__________________
"Morituri te salutant"
Minikubik är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-04, 20:20   #21096
CalleP
Göteborg är världens bästa stad!
 
CallePs avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: Floda
Inlägg: 4 731
Skål med filmjölk, musli och några madlar
Spagetti och kottfärsås med paprika, rödlök och krossade tomater, bladspenat och pasta.
Som sista måltid blir det nog äggröra på rostad bröd
__________________
Journalen
CalleP är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-03-05, 14:44   #21097
pepplez
Registered User
 
pepplezs avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 515
Igår

1 bagel med smör, marmelad och ost
4 kanelknäcke med smör, marmelad och ost

50g vassle

Paj på 225g havregryn, 45g smör, banan, hallon, jordgubbar, sötning, sirap, kanel och kardemumma + 2 vaniljproteinpudding

200g lax, 500g airfry-potatis, halvt äpple, tomat, sallad, sås på lättyoghurt+lättmajo+rom+rödlök+citron

2,5 cupcakes med frosting
__________________
Böj 180 - Bänk 130 - Mark 220
Journal

Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
folk har spenderat en hel dag på en strand och badat och nu regnar det och de springer för glatta livet för att ta skydd så de inte ska bli lite blöta...här saknas verkligen logik
pepplez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-05, 15:15   #21098
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 832
Idag blir det:

1 äpple

2 panpizzor

~300 g kyckling, 50-70 g pasta, ärtor, matlagningsgrädde + ketchup

2 dl proteinpulver

Har en ny strategi där jag ska "straffa" mig själv genom att köpa skit om jag inte har fixat matlåda. Har de den senaste tiden resulterat i en del panpizza och Gorbys. Riktigt bra deff-käk Oklart om strategin är bra men känner mig lite mer motiverad att ordna matlåda ikväll, så kanske

Igår

1 kebabpizza och 2 l Fanta

300 g chorizo, 100 g pasta, ärtor, matlagningsgrädde+ketchup

500 ml Ben and Jerrys

I lördags

150-200 g chorizo, 50-70 g pasta, ärtor, matlagningsgrädde+ketchup

2 dl proteinpulver

150-200 g chorizo, matlagningsgrädde+ketchup

1/2 pizza

10-15 starköl

Civilstånd: Ungkarl.
Matlagningsintresse: Svagt till riktigt svagt.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-07, 21:51   #21099
Bjorneman
Registered User
 
Bjornemans avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 3 410
Whey, mjölk, propud
Mozarellapizza
Kvarg, banan, riskakor
Whey
Nötfärsbiffar med pepparsås och klyftpotatis
Mjölkchoklad
Bjorneman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-07, 23:17   #21100
Ozziking
Registered User
 
Ozzikings avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Visby, gotland
Inlägg: 11 673
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Har en ny strategi där jag ska "straffa" mig själv genom att köpa skit om jag inte har fixat matlåda. Har de den senaste tiden resulterat i en del panpizza och Gorbys. Riktigt bra deff-käk Oklart om strategin är bra men känner mig lite mer motiverad att ordna matlåda ikväll, så kanske


Civilstånd: Ungkarl.
Matlagningsintresse: Svagt till riktigt svagt.
Not sure if good or bad dieting

dieten blir ju "förstörd" av skit = längre, mindre skonsam(?), mer slit & stånk.

Å andra sidan är ju "balans" och "välmående" viktigt (), kanske jämnar ut sig ändå.

Fortsätt med uppdateringar!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Bara den som inte tränar hårt som tycker att kolhydrater är överskattade. Den som gör det tycker att dom är uppskattade.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-08, 07:44   #21101
EnergiÖverskott
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 1 445
Citat:
Ursprungligen postat av Ozziking Visa inlägg
Not sure if good or bad dieting

dieten blir ju "förstörd" av skit = längre, mindre skonsam(?), mer slit & stånk.

Å andra sidan är ju "balans" och "välmående" viktigt (), kanske jämnar ut sig ändå.

Fortsätt med uppdateringar!
Det känns mest dumt att straffa sig själv med tvunget äta något man klassar som skräp och inte mår bra av, bara för att man glömt sin torra kyckling hemma, eller inte orkat göra den.

Jag menar, det behöver inte vara "deff" eller bara äta det man klassar som "skräp". Känns inte sunt. Det går faktiskt att leva ett liv som inte är totalt svart eller vitt vad gäller mat och motion. Jag hade slutat straffa mig själv och bara använt det hederliga gamla sunda förnuftet. Idag kanske det blir falukorv med mos och en lugn dag i soffan, imorgon kanske det blir kycklingsallad och långpromenad, eller tvärt som. Who cares, ens relation till mat ska inte behöva vara ansträngt och att känna att den dag är så åt helvete att man måste gå in med inställningen att straffa sig själv för att man glömt sin fitnesslifestyleminresaräknas- mat hemma, känns mest kontraproduktivt och rent av puckat.

Sorry för OT. Tycker bara det låter som en sjukt osund inställning till mat.
EnergiÖverskott är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-08, 08:04   #21102
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 711
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg

Har en ny strategi där jag ska "straffa" mig själv genom att köpa skit om jag inte har fixat matlåda. Har de den senaste tiden resulterat i en del panpizza och Gorbys. Riktigt bra deff-käk Oklart om strategin är bra men känner mig lite mer motiverad att ordna matlåda ikväll, så kanske
Är det inte bättre att straffa sig med att behöva äta något vidrigt istället? köp en färdig portion från Findus eller något, någon rätt som du verkligen avskyr, och om du inte orkar göra matlåda så är detta allt du har att ta fram det skulle då få fart på min motivation!

Men jag förstår hur du tänker!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-03-08, 08:27   #21103
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 832
Citat:
Ursprungligen postat av Ozziking Visa inlägg
Not sure if good or bad dieting

dieten blir ju "förstörd" av skit = längre, mindre skonsam(?), mer slit & stånk.

Å andra sidan är ju "balans" och "välmående" viktigt , kanske jämnar ut sig ändå.

Fortsätt med uppdateringar!
Det som blir förstört blir väl möjligheten att få i sig bra saker, deffen går bra ändå Jag vill att den ska gå ganska långsamt och det har den gjort hittills!

Citat:
Ursprungligen postat av EnergiÖverskott Visa inlägg
Det känns mest dumt att straffa sig själv med tvunget äta något man klassar som skräp och inte mår bra av, bara för att man glömt sin torra kyckling hemma, eller inte orkat göra den.

Jag menar, det behöver inte vara "deff" eller bara äta det man klassar som "skräp". Känns inte sunt. Det går faktiskt att leva ett liv som inte är totalt svart eller vitt vad gäller mat och motion. Jag hade slutat straffa mig själv och bara använt det hederliga gamla sunda förnuftet. Idag kanske det blir falukorv med mos och en lugn dag i soffan, imorgon kanske det blir kycklingsallad och långpromenad, eller tvärt som. Who cares, ens relation till mat ska inte behöva vara ansträngt och att känna att den dag är så åt helvete att man måste gå in med inställningen att straffa sig själv för att man glömt sin fitnesslifestyleminresaräknas- mat hemma, känns mest kontraproduktivt och rent av puckat.

Sorry för OT. Tycker bara det låter som en sjukt osund inställning till mat.
Hahahaha! "Fitnesslifestyleminresaräknas-mat", inte direkt Det är min inställning till min plånbok som är problemet här. Slarvat med matlåda hela året och bränt onödigt mycket pengar på utemat. Det måste få ett slut så då ska jag enbart köpa billig mat när jag har glömt lådan hemma. Jag vill helst inte äta för mycket av den billiga maten och där är tanken att jag ska få lite motivation till att inte glömma/inte orka att laga mat kvällen innan. Har fungerat helt okej hittills!

Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Är det inte bättre att straffa sig med att behöva äta något vidrigt istället? köp en färdig portion från Findus eller något, någon rätt som du verkligen avskyr, och om du inte orkar göra matlåda så är detta allt du har att ta fram det skulle då få fart på min motivation!

Men jag förstår hur du tänker!
Jo, det hade väl varit en bättre motivationshöjare! Samtidigt så blir man inte mätt på en sån låda, två Billys gör ändå sitt jobb. Sen är jag givetvis inte stenhård på att det måste vara just Billys eller Gorbys men tanken är att jag ska få bort unnandet i vardagen: "Orkar fan inte laga mat, köper en sallad imorgon, det är ändå gott och nyttigt" --> 70 kr. Då känner jag liksom att jag ändå "vinner något" på att inte laga mat Livsfarligt i längden!

Igår

1 portion fil och flingor(hade tänkt springa...)

1 hamburgarmeny på kvarterskrog(... men glömt bort att jag skulle bli bjuden på lunch i samband med ett möte)

~15 köttbullar + 50-70 g pasta + senap & ketchup

2 dl proteinpulver
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-08, 09:09   #21104
pepplez
Registered User
 
pepplezs avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 515
Citat:
Ursprungligen postat av EnergiÖverskott Visa inlägg
Det känns mest dumt att straffa sig själv med tvunget äta något man klassar som skräp och inte mår bra av, bara för att man glömt sin torra kyckling hemma, eller inte orkat göra den.

Jag menar, det behöver inte vara "deff" eller bara äta det man klassar som "skräp". Känns inte sunt. Det går faktiskt att leva ett liv som inte är totalt svart eller vitt vad gäller mat och motion. Jag hade slutat straffa mig själv och bara använt det hederliga gamla sunda förnuftet. Idag kanske det blir falukorv med mos och en lugn dag i soffan, imorgon kanske det blir kycklingsallad och långpromenad, eller tvärt som. Who cares, ens relation till mat ska inte behöva vara ansträngt och att känna att den dag är så åt helvete att man måste gå in med inställningen att straffa sig själv för att man glömt sin fitnesslifestyleminresaräknas- mat hemma, känns mest kontraproduktivt och rent av puckat.

Sorry för OT. Tycker bara det låter som en sjukt osund inställning till mat.
Hahaha, MackeJuve är den absolut minst minresaräknas-kompatibla personen i hela världen. Du får sluta projicera ditt egna komplicerade förhållande till mat på andra, han har bara hittat ett sätt att motivera sig själv till att lägga mindre pengar på mat.

Och köp dig själv en stektermometer, kör i ugnen på 100 grader och ta ut kycklingen när den är 65 grader i mitten så ska du se att kyckling faktiskt kan vara saftig.
__________________
Böj 180 - Bänk 130 - Mark 220
Journal

Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
folk har spenderat en hel dag på en strand och badat och nu regnar det och de springer för glatta livet för att ta skydd så de inte ska bli lite blöta...här saknas verkligen logik
pepplez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-08, 22:05   #21105
Bjorneman
Registered User
 
Bjornemans avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 3 410
Whey, mjölk, havregryn, banan
Kvarg, banan
Rostbröd med ägg, räkor och majonnäs
Whey
Fläskkotletter med persiljesmör och pommes, broccoli
Propud, mjölkchoklad
Bjorneman är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:02.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)