Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2019-09-27, 12:12   #631
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Citat:
Ursprungligen postat av Angel Visa inlägg
Nu har jag kommit med hur många kreativa förslag som helst i denna tråden som inte varit "ryck upp dig och börja gymma", och varje gång blivit anklagad för troll.



Jag ger upp!!
Mitt kreativa förslag för hur du skulle hitta partner var att använda tinder, vart hittade du din partner?
WHITEFOLKS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-27, 12:16   #632
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
Jag tänker att om man sitter i en situation man inte trivs med måste man försöka något, då är det nog otroligt svårt att hitta alternativ för garanterad ROI. Att lyckas försöka något kan också tas som en positiv vinst (men säkert svårt att se i den situationen)



Det är så otroligt svårt att sätta sig in i andras perspektiv så jag tycker det Angel gjorde var kanon. Komma med konkreta tips, man måste inte prova alla men tillslut kommer någon med ett tips personen själv tror på. Eller så kommer inga tips och personen provar ingenting.



Mitt tips är att skaffa sig en hobby man brinner för och skaffa sig vänner inom det området. När man skaffat sig vänner som inte är incels och kanske hittar på saker en incel inte skulle ge sig på kan det vara en språngbräda ut i det okända.
Japp det håller jag med om i stort men just streamandet är ju i princip antisocialt eftersom det krävs stor tidsinvestering över lång tidsperiod för att det ska kunna lyckas speciellt om man ska göra det som "själv".

Däremot om man ger sig på det projektet seriöst och på riktigt etc som man ska göra om man är smart och insatt så blir det väldigt mycket nätverkande och samarbetande för det är så man blir stor bäst och då kan det även vara socialt utmanande på sitt sätt.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-27, 12:28   #633
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Mitt kreativa förslag för hur du skulle hitta partner var att använda tinder, vart hittade du din partner?
Han var ju inte intresserad av att skaffa Tinder?
Angel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-27, 12:38   #634
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Citat:
Ursprungligen postat av Angel Visa inlägg
Han var ju inte intresserad av att skaffa Tinder?
Man får anpassa vad som kommer fungera efter personens förutsättningar
WHITEFOLKS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-27, 16:47   #635
MaxTheMarketer
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2013
Ort: Sverige
Inlägg: 501
Thumbs up

Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Varför är ni så negativa och skall gräva i allt för att förstöra? Jag visade något positivt, en riktig tönt utan riktigt jobb, en warcraftnörd fast ändå med toksnygg flickvän med jättetuttar. Något som skulle inspirera och ge hopp. Men sedan var ni bara tvungna att förstöra det, varför?

Med sådan cynism blir livet bara grått, hopplöst och deprimerande.
Visst är det bra att du visar hopp men du visar inte kombinationen av (onödigt, imho) långsiktigt arbete och den stora delen av tur som krävs för att lyckas som streamer. Det är inte långt ifrån skådespelare eller att bli rik riktigt fort - typ 1 på miljonen att lyckas oavsett hur mycket du "kämpar".

Varför då gå den vägen när du istället kan göra vad jag skulle kalla för "att göra den sociala lumpen" och kämpa dig igenom det typ 1 av 1000 män skulle våga att göra för att få det sociala liv som de annars om kvällarna ligger och fantiserar om?
MaxTheMarketer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-27, 16:56   #636
MaxTheMarketer
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2013
Ort: Sverige
Inlägg: 501
Thumbs up

Citat:
Ursprungligen postat av Läskeblask Visa inlägg
Först borde man lära sig att gilla sig själv. Jobba på självförtroendet med psykologhjälp. Hur många alkisar kan sluta bara sådär? Säkert endel men dom flesta behöver hjälp. Vi som har lidit av deppighet vet att det inte funkar att bara ge sig ut i världen för att ha kul när allt känns för jävligt. Jag bryr mig inte om jag blir nobbad, det kan hända 5 ggr under en kväll, so what men endel kan bli nobbad en gång och minns det ett halvt år efter. Livet går ut på att ta stryk, den som tål medt vinner
Helt korrekt att du skall fokusera och arbeta på dig själv SAMTIDIGT som du kan "göra sociala lumpen" som typ 1 av 1000 män vågar göra på grund av den emotionella smärta som det medför med såsom tårar, frustration (förhoppningsvis inte svett) och även glädje när osannolika framgångar görs.

När du arbetar på dig själv, som du själv säger, så kommer du att få en uppenbarelse till slut att nobbar må suga *** för stunden men på lång sikt så är de bara bra att härdas vid och egentligen betyder de lika mycket för dig som att en hemlös skriker åt dig, "hörrö, fan vad fula skor du har!".

Tänk efter nu jävligt noga VARFÖR du inte bryr dig om vad en hemlös säger till dig till skillnad från en tjej som du finner intresserad. Precis! Du höjer upp henne till skyarna medan du kunde bry dig mer om vad en fluga sade än en hemlös om du lade handen på hjärtat.

Första steget är alltså att SLUTA höja upp tjejer till skyarna. De bajsar, pruppar, luktar illa nere i underlivet (duh), precis som vi killar gör. Disney-filmer och Hollywood-romantikfilmer har fuckat upp synen på tjejer som om de är felfria änglar vilket de inte är.

Det betyder INTE nu (TYST!) att du ska gå till andra extrema sidan och bli en jävla gnällig MGTOW som klagar om "hur systemet är riggat mot oss män, buhu".

Livet är inte orättvist, den mänskliga hjärnan är per definition imperfekt vilket gör att INGEN människa kan vara perfekt (det finns ingen perfekt partner) och således är INGEN tjej perfekt oavsett hur mycket hennes yttre eller hennes utstrålning kan ge den slags Halo-effekten.

Men som sagt: allt jag sagt nu har noll effekt på dig eftersom din deppighet förvränger allt jag sagt. Du måste arbeta med ditt psyke, din självkänsla och din kroppsuppfattning så att du kan tycka om att vara för dig själv, med dig själv och så vidare.

Sedan är du alltid välkommen att "göra den sociala lumpen" och precis som vanliga lumpen så kommer det att vara "det sjukaste du nånsin gjort i ditt liv" men oxå "ge dig läxor och vänner som du bär med dig hela livet".

Välkommen att "göra sociala lumpen" när du känner dig att "nu ska jag fanimig göra allt som krävs oavsett hur mycket smärta, tårar och frustration det kommer att innebära för mig först!!!"
MaxTheMarketer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-27, 20:43   #637
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 230
Citat:
Ursprungligen postat av MaxTheMarketer Visa inlägg
Visst är det bra att du visar hopp men du visar inte kombinationen av (onödigt, imho) långsiktigt arbete och den stora delen av tur som krävs för att lyckas som streamer. Det är inte långt ifrån skådespelare eller att bli rik riktigt fort - typ 1 på miljonen att lyckas oavsett hur mycket du "kämpar".

Varför då gå den vägen när du istället kan göra vad jag skulle kalla för "att göra den sociala lumpen" och kämpa dig igenom det typ 1 av 1000 män skulle våga att göra för att få det sociala liv som de annars om kvällarna ligger och fantiserar om?
De fantiserar inte om ett "socialt liv" utan om att få ligga. Ett socialt liv underlättar, men är ingen som helst garanti. Det där sociala är mest något kvinnor gillar, och män låtsas gilla för att vi gillar kvinnor. Man kanske inte behöver sociala lumpen, utan asociala lumpen där man kan lära sig att bli lycklig ändå?
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-27, 21:06   #638
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Jag tycker att MaxTheMarketer har en del bra poänger. Han pratar om ett av de högsta målen man kan ha som människa: Att vara fullständigt lycklig totalt oberoende av yttre omständigheter. Att vara lika lycklig oavsett om man vinner en miljon eller om någon mördar hela ens familj. Samma mål pratas det om mycket inom buddhism och yoga.

En paradox är givetvis att när man väl nått dit är man lika glad även om man inte får ligga.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-27, 21:17   #639
EagleEye
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2019
Inlägg: 212
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
De fantiserar inte om ett "socialt liv" utan om att få ligga. Ett socialt liv underlättar, men är ingen som helst garanti. Det där sociala är mest något kvinnor gillar, och män låtsas gilla för att vi gillar kvinnor. Man kanske inte behöver sociala lumpen, utan asociala lumpen där man kan lära sig att bli lycklig ändå?
Det är väl bara att ta efter Paradise Hotel killarna. Maxa sina sociala medier. Solarium, bleka tänderna, tatuera sig, deffa, mm mm.

Det är ju dom killarna som ligger med majoriteten av brudarna idag. 80/20 relationen.
EagleEye är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-27, 23:46   #640
Gregow
Registered User
 
Gregows avatar
 
Reg.datum: May 2019
Ort: Bondeska palatset
Inlägg: 4
Ärligt, jag tycker ni alla borde hålla käft och lyssna på trädgårdsmöbel istället.
Gregow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-28, 00:17   #641
Bobcole
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2019
Inlägg: 37
Fan detta skulle bli min första soloutgång så får man feber, helt perfekt!

Fan det var en artikel om incels i expressen idag och en i aftonbladet igår tror jag, så gick jag in på flashbackforumet och där är det 5st rätt nya "incels trådar" som är sjuuuukt aktiva. Verkar som att jag inte är ensam i alla fall, haha
Bobcole är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-28, 00:29   #642
Gregow
Registered User
 
Gregows avatar
 
Reg.datum: May 2019
Ort: Bondeska palatset
Inlägg: 4
Citat:
Ursprungligen postat av Bobcole Visa inlägg
Fan detta skulle bli min första soloutgång så får man feber, helt perfekt!

Fan det var en artikel om incels i expressen idag och en i aftonbladet igår tror jag, så gick jag in på flashbackforumet och där är det 5st rätt nya "incels trådar" som är sjuuuukt aktiva. Verkar som att jag inte är ensam i alla fall, haha
Var det du som undrade tidigare om att gå ut själv?

Jag har haft mina största framgångar, dvs mycket ligga, när jag gjort det. En stor del av det var att jag faktiskt hade många fler bekanta än jag trodde, vilka jag träffade när jag gick ut. En annan del var att folk tenderar att vara sociala och trevliga, så förr eller senare börjar de snacka och då är det bara haka på.

Det gäller bara att hålla det hyfsat nyktert, hitta rätt ställen och vara öppen och trevlig mot folk. Skitsamma vilka de är. Om du råkar på de lokala A-lagarna så snacka lite skit och dra en diskret reträtt.

Förr eller senare kommer möjligheterns presentera sig.

Du behöver bara komma över tröskeln tills det känns bekvämt.
Gregow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-28, 00:37   #643
Bobcole
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2019
Inlägg: 37
Citat:
Ursprungligen postat av Gregow Visa inlägg
Var det du som undrade tidigare om att gå ut själv?

Jag har haft mina största framgångar, dvs mycket ligga, när jag gjort det. En stor del av det var att jag faktiskt hade många fler bekanta än jag trodde, vilka jag träffade när jag gick ut. En annan del var att folk tenderar att vara sociala och trevliga, så förr eller senare börjar de snacka och då är det bara haka på.

Det gäller bara att hålla det hyfsat nyktert, hitta rätt ställen och vara öppen och trevlig mot folk. Skitsamma vilka de är. Om du råkar på de lokala A-lagarna så snacka lite skit och dra en diskret reträtt.

Förr eller senare kommer möjligheterns presentera sig.

Du behöver bara komma över tröskeln tills det känns bekvämt.
Det låter bra, jag har starka funderingar på att gå ut själv ja, meningen att jag skulle göra det för första gången ikväll!
Bobcole är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-28, 00:41   #644
Gregow
Registered User
 
Gregows avatar
 
Reg.datum: May 2019
Ort: Bondeska palatset
Inlägg: 4
Citat:
Ursprungligen postat av Bobcole Visa inlägg
Det låter bra, jag har starka funderingar på att gå ut själv ja, meningen att jag skulle göra det för första gången ikväll!
Kör hårt men fäst inte så stor vikt vid det. Om du känner för det tar du en öl och går hem. Vill du stanna tar du tio. Ha inga förväntningar utöver att du ska trivas en liten stund.
Gregow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-28, 00:48   #645
baggard
Registered User
 
baggards avatar
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 781
Sätt ett litet mål så du blir nöjd.

T.ex. Målet att vara ute och säga en kommentar till någon bredvid dig i baren kille eller tjej.

Så du inte går ut och bara tänker "måste ligga nu!! allt annat är så fail"

Om du går ut själv har du en win i bagaget redan där, om du pratar med en eller t.om. flera trots att du inte vill så har du en win till i bagaget. Sen får du fortsätta bygga på det varje gång och utmana dig själv varje gång såklart. Precis som på gymmet.
baggard är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:26.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)