Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-05-05, 11:12   #17401
Pepparspray
Mätt är bara en känsla
 
Pepparsprays avatar
 
Reg.datum: Feb 2017
Ort: V-vik
Inlägg: 85
Hej! Jag kör Mozilla Firefox som webbläsare med Ghostery, Duckduckgo essentials och Adblock. Dessa har alla tre slutat fungera precis nyss.(antagligen pga någon uppdatering av Mozilla.) Ingen av dessa tre går nu att ladda ner till min webbläsare och de ligger som att de inte går att verifiera och därför kan de inte startas.

Denna blockering ska gå att stänga av i Mozillas about.config genom att ändra en rad till false. Jag har gjort detta men det fungerar ändå inte.

Då jag gärna vill slippa se så mycket skit som möjligt förutom från domäner som jag godkänner(t.ex denna) är det rätt aktuellt för mig att få skiten att fungera igen.

Någon som har ideer om varför det slutat fungera och vad jag kan göra åt saken?

Trevligt avslut på helgen! mvh Pepparn!
Pepparspray är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-05, 11:30   #17402
Albatross
Gamnacke & svällbuk
 
Albatrosss avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Ort: Svampbyn
Inlägg: 28
Citat:
Ursprungligen postat av Pepparspray Visa inlägg
Hej! Jag kör Mozilla Firefox som webbläsare med Ghostery, Duckduckgo essentials och Adblock. Dessa har alla tre slutat fungera precis nyss.(antagligen pga någon uppdatering av Mozilla.) Ingen av dessa tre går nu att ladda ner till min webbläsare och de ligger som att de inte går att verifiera och därför kan de inte startas.

Denna blockering ska gå att stänga av i Mozillas about.config genom att ändra en rad till false. Jag har gjort detta men det fungerar ändå inte.

Då jag gärna vill slippa se så mycket skit som möjligt förutom från domäner som jag godkänner(t.ex denna) är det rätt aktuellt för mig att få skiten att fungera igen.

Någon som har ideer om varför det slutat fungera och vad jag kan göra åt saken?

Trevligt avslut på helgen! mvh Pepparn!
Du kan läsa om det här https://blog.mozilla.org/addons/2019...ns-in-firefox/
__________________
Bättre än dig.
Albatross är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-05, 18:13   #17403
sailaways
Registered User
 
sailawayss avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 150
Mozilla Firefox blir alltid seg som fan för mig. Jag kör med Opera. decentraleyes, privacy badger, https everywhere, ublock origin
sailaways är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-13, 03:26   #17404
Hemi
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 2 304
Har kasst internet så många bilder och filmer ligger i Apple Cloud. Om datorn dör och ingen annan delar på detta cloud, kan jag nå bilderna och filmerna om jag köper ny dator?
Hemi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-13, 05:19   #17405
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Hemi Visa inlägg
Har kasst internet så många bilder och filmer ligger i Apple Cloud. Om datorn dör och ingen annan delar på detta cloud, kan jag nå bilderna och filmerna om jag köper ny dator?
Ja, sålänge du kommer ihåg användarnamn och lösenord. Saker som är lagrade på "molnet" är helt enkelt lagrade på en server någon annanstans.

Varför inte testa att komma åt grejerna från någon annan dator redan innan den dator du använder dör, så att du lär dig hur du ska göra?
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-13, 05:46   #17406
Hemi
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 2 304
Har tänkt på det men lever inte i civilisationen direkt, få har datorer. Men det låter ju bra, samma med bilderna som ligger i "Photos" då med antar jag så länge man har en Mac och kan logga in genom Apple iD?
Hade fått för mig att det inte skulle gå...
Hemi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-13, 06:01   #17407
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Hemi Visa inlägg
Har tänkt på det men lever inte i civilisationen direkt, få har datorer. Men det låter ju bra, samma med bilderna som ligger i "Photos" då med antar jag så länge man har en Mac och kan logga in genom Apple iD?
Hade fått för mig att det inte skulle gå...
Som sagt så innebär ju molnlagring bara att man har grejerna lagrade på en server någonstans på internet.

Jag kan ingenting specifikt om just de tjänster du pratar om. Men jag har mycket svårt att tro att du inte skulle kunna använda en annan dator. Inte lär du behöva en Mac heller. Det finns ju rimligen motsvarande program i de flesta operativsystem (Windows, Linux etc).

Men du måste såklart klara av att logga in på dessa tjänster. Så ifall du har matat in ett användarnamn och lösenord för tio år sedan och dessa nu loggar in dig automatiskt varje gång så kanske du kommer stå där med lång näsa då din dator kajkar.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-13, 06:22   #17408
Hemi
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 2 304
Nej nog har jag användarnamn och lösenord, ok, jag liter på det, tack för hjälpen.
Hemi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-16, 10:07   #17409
Hemi
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 2 304
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Som sagt så innebär ju molnlagring bara att man har grejerna lagrade på en server någonstans på internet.

Jag kan ingenting specifikt om just de tjänster du pratar om. Men jag har mycket svårt att tro att du inte skulle kunna använda en annan dator. Inte lär du behöva en Mac heller. Det finns ju rimligen motsvarande program i de flesta operativsystem (Windows, Linux etc).

Men du måste såklart klara av att logga in på dessa tjänster. Så ifall du har matat in ett användarnamn och lösenord för tio år sedan och dessa nu loggar in dig automatiskt varje gång så kanske du kommer stå där med lång näsa då din dator kajkar.
Ja, altså molnlagring skall fungera så men min fråga är egentligen mer åt just den tjänsten till, Apple har bara gjort en massa fula grejer allt sedan Steve Jobs dog, tillfällighhet? Jag litar inte alls på dem längre. Har kasst internet som sagt så det är svårt att surfa onkring så jag undrar om någon annan har denna erfarenhet med Apple, deras moln och programmet "Photos"?
Hemi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-18, 08:31   #17410
Spiffy
Smalfet med lem
 
Spiffys avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: Malmö
Inlägg: 1 420
Ena hårddisken i min NAS har gått sönder, så behöver en ny.
På min står det: Seagate ST2000DL003-9VT166
Har hittat en som säljer en där de anger: ST2000DL003
Kan man anta att detta är samma och kommer att fungera, eller är det sista där också viktigt?
Spiffy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-18, 12:00   #17411
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 792
Citat:
Ursprungligen postat av Spiffy Visa inlägg
Ena hårddisken i min NAS har gått sönder, så behöver en ny.
På min står det: Seagate ST2000DL003-9VT166
Har hittat en som säljer en där de anger: ST2000DL003
Kan man anta att detta är samma och kommer att fungera, eller är det sista där också viktigt?
Det bör inte vara några problem. 9VT166 är nummer om jag inte minns fel för pcb krets osv. Vilket det kan vara olika av och känns inte som det bör påverka när du ska återbygga din raid.

Beroende på hur du satt upp din raid så var beredd på att köpa ny disk samt backupa viktiga filer från den utöver du har det på din nas.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-18, 12:34   #17412
Spiffy
Smalfet med lem
 
Spiffys avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: Malmö
Inlägg: 1 420
Citat:
Ursprungligen postat av Agitator Visa inlägg
Det bör inte vara några problem. 9VT166 är nummer om jag inte minns fel för pcb krets osv. Vilket det kan vara olika av och känns inte som det bör påverka när du ska återbygga din raid.

Beroende på hur du satt upp din raid så var beredd på att köpa ny disk samt backupa viktiga filer från den utöver du har det på din nas.
Det är en netgear readynas duo, ingen aning hur jag satt upp min raid.
Två hårddiskar som ska vara likadana har jag för mig. Trodde att om den ena går sönder (som nu) så skulle man kunna ta ut den och sätta in en ny. Då skulle den automatiskt bli speglad från den hela. Så att jag åter igen har två hårddiskar som innehåller samma.
Men det är bara som jag minns det. Var rätt många år sedan det köptes.
Testar att köpa den i alla fall och se hur det går.
Spiffy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-18, 18:49   #17413
Akerhage
Horny user
 
Akerhages avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Gräddhyllan Göteborg
Inlägg: 360
Kan någon tipsa om ett lågprofilskort för runt 1000kr (även beg funkar). Försöker leta efter exempelvis 1050 ti LP för det priset. Om jag inte hittar något, vilket nytt grafikkort får jag för max 1200kr? (Är till en på jobbet som letar till hans 10 år gamla son som skall spela lite, säkert Fortnite osv).

Typ 1030-kort, 2GB kostar runt 980kr. Kan man spela på typ Low, Medium på ett sådant kort (Fornite)? Ex;
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4329357

Hittade detta som går strax över smärtgränsen
https://www.computersalg.se/i/235018...0-oc-4gd3-l-gr...

Kortet skall passa i ett chassi Optiplex 7010 chassi
Akerhage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-18, 19:36   #17414
agazza
Registered User
 
agazzas avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Reser runt
Inlägg: 3 907
Citat:
Ursprungligen postat av Akerhage Visa inlägg
Kan någon tipsa om ett lågprofilskort för runt 1000kr (även beg funkar). Försöker leta efter exempelvis 1050 ti LP för det priset. Om jag inte hittar något, vilket nytt grafikkort får jag för max 1200kr? (Är till en på jobbet som letar till hans 10 år gamla son som skall spela lite, säkert Fortnite osv).

Typ 1030-kort, 2GB kostar runt 980kr. Kan man spela på typ Low, Medium på ett sådant kort (Fornite)? Ex;
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4329357

Hittade detta som går strax över smärtgränsen
https://www.computersalg.se/i/235018...0-oc-4gd3-l-gr...

Kortet skall passa i ett chassi Optiplex 7010 chassi
Släng över grejerna i ett större gratis chassi och köp ett 980ti

Skickat från min VOG-L29 via Tapatalk
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Jag ber om ursäkt å hela kvinnosläktets vägnar. Vi skäms. Vi är dåliga flickor.
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
agazza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-18, 19:42   #17415
Akerhage
Horny user
 
Akerhages avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Gräddhyllan Göteborg
Inlägg: 360
Nej. Jag orkar inte lägga ner ngn tid på det. Har redan hjälpt till installera win 10. O sätter gärna dit ett grafikkort som det är. Men inte mer. Vi är inte ens "vänner" utan bekanta på jobbet väldigt enkelt. Jag har mycket annat att stå i nu.

Senast redigerad av Akerhage den 2019-06-18 klockan 19:43.
Akerhage är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)