Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2019-12-11, 08:26   #136
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Citat:
Ursprungligen postat av sumialic Visa inlägg
Är ju illa tvungen för att ha råd med bostad och mat.
Du jobbar väldigt lite då? Du ville ju bort från det materiella så det räcker med en liten 1a med kokvrå samt väldigt billig mat och något annat behöver du inte.

Jobbar du något eller ett par pass i veckan?
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-11, 08:39   #137
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Själv undrar jag om alla dessa människor som säger sig inte bry om det materiella helt enkelt vill jobba? Njuter folk av att meditera i sin sketna etta med en granne som super och spelar eddie meduza från 12-04?
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-11, 09:18   #138
frys
Registered User
 
fryss avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 1 852
att vara ledig är ju det värsta som finns. man har ju ingenting att göra. Från att ha kunnat spela dator 10h+ varje dag eller träna 3h pass. Vilket man tröttnat på så inser man att det är ganska svårt att göra saker själv ifall man inte har mycket folk att umgås med.

På vardagar har man jobb träning o kanske lite dator o då tar man sig genom dagen. Men varje helg är mer en kamp att ta sig igenom. Har inte tagit semester på 2 år nu. Tur att jag gillar mitt jobb även ifall lönen är dålig.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av HopplösDeff Visa inlägg
ska man behöva suga *** för lite vägledning här ?
frys är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-11, 09:29   #139
TheOne1994
Registered User
 
TheOne1994s avatar
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 530
Citat:
Ursprungligen postat av Läskeblask Visa inlägg
Jo men om du har bott i Sverige i samma lägenhet i samma stad så blir man less på att cykla och gå rätt snabbt och dom flesta jobbar ju och har sina familjer så att umgås lyckas inte så lätt.. Om man hade pengar så skulle man göra 3 dagars resor utrikes varje månad eller liknande. Dom flesta pensinärer lever rätt sorgliga liv. Jag själv säljer t.ex vvs-jobb och ett jävla kranbyte är typ årets höjdpunkt förr många. Jag är rädd att man blir likadan. Om man flyttade utrikes till nåt varmt land kanske man hade lite mer motivation att göra dom där promenaderna.
ha ha så är det säkert! Kan tänka mig att de tycker det är kul att du kommer på besök...någon att pratat med

Värmen hade nog hjälp en hel del. Barfota och bar överkropp på en paradisö då hade tom.jag tackat ja till att sluta jobba.

Jag har tatuerat in en sol,vågor och en palm på min arm..för att påminna mig en dag att flytta till värmen. En dag...

Min träningspolare är 24 år, han skulle ha 3 veckor semester. Han gick tillbaka till jobbet efter 5 dagar..hade inget att göra och alla polarna jobbade. Jag förstår han !
__________________
född 1973 , fel vid registrering

Senast redigerad av TheOne1994 den 2019-12-11 klockan 09:31.
TheOne1994 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-11, 09:34   #140
sumialic
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 1 411
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Du jobbar väldigt lite då? Du ville ju bort från det materiella så det räcker med en liten 1a med kokvrå samt väldigt billig mat och något annat behöver du inte.

Jobbar du något eller ett par pass i veckan?
Snacka om att du tar saker till överdrift.

Nog för att jag har bott i en 1a med kokvrå tidigare, men förhållandet fungerar inte på en sådan liten yta.

Gällande jobb så jobbar jag väl ca 30 timmar i veckan. Sen har jag andra projekt jag jobbar med vid sidan om.

Mat är dyrt då hälsa är ungefär lika viktig som frihet för mig.

Sen är det enorm skillnad på att vara fast i ekorrhjulet och att ha tillräckligt med pengar (om än begränsat) för att aldrig behöva jobba igen. Nu jobbar jag till stor del med förhoppningen att inte behöva jobba lika mycket längre fram. Det lär ju aldrig hända om jag går ner i tid.
sumialic är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-11, 09:39   #141
sumialic
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 1 411
Citat:
Ursprungligen postat av Läskeblask Visa inlägg
Själv undrar jag om alla dessa människor som säger sig inte bry om det materiella helt enkelt vill jobba? Njuter folk av att meditera i sin sketna etta med en granne som super och spelar eddie meduza från 12-04?
Jag bor stillsamt på landet i ett land där det alltid är varmt, 5 minuter ifrån helt underbara badställen.

Jag vill inte jobba.

Jag vill ha råd med min bostad, kunna upprätthålla min hälsa och sedan göra precis det jag känner för vad det nu än kan tänkas vara. Skapa musik, odla grönsaker, etc, etc.
sumialic är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-11, 09:50   #142
sumialic
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 1 411
Citat:
Ursprungligen postat av Läskeblask Visa inlägg
Jo men om du har bott i Sverige i samma lägenhet i samma stad så blir man less på att cykla och gå rätt snabbt och dom flesta jobbar ju och har sina familjer så att umgås lyckas inte så lätt.. Om man hade pengar så skulle man göra 3 dagars resor utrikes varje månad eller liknande. Dom flesta pensinärer lever rätt sorgliga liv. Jag själv säljer t.ex vvs-jobb och ett jävla kranbyte är typ årets höjdpunkt förr många. Jag är rädd att man blir likadan. Om man flyttade utrikes till nåt varmt land kanske man hade lite mer motivation att göra dom där promenaderna.
Ja, klimatet gör mycket.

Både kulturen och vädret gjorde mig ständigt deprimerad i Sverige. Flyttade först till Madeira i två år vilket var helt underbart. Efter att det sprack med ett ex flyttade jag sedan till Sverige igen med förtroendet att jag kommer må bättre där. Jo, visst. Det var ett riktigt stort misstag. Så nu bor jag utomlands igen sedan 5 år tillbaka.
sumialic är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-11, 12:33   #143
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Citat:
Ursprungligen postat av sumialic Visa inlägg
Snacka om att du tar saker till överdrift.

Nog för att jag har bott i en 1a med kokvrå tidigare, men förhållandet fungerar inte på en sådan liten yta.

Gällande jobb så jobbar jag väl ca 30 timmar i veckan. Sen har jag andra projekt jag jobbar med vid sidan om.

Mat är dyrt då hälsa är ungefär lika viktig som frihet för mig.

Sen är det enorm skillnad på att vara fast i ekorrhjulet och att ha tillräckligt med pengar (om än begränsat) för att aldrig behöva jobba igen. Nu jobbar jag till stor del med förhoppningen att inte behöva jobba lika mycket längre fram. Det lär ju aldrig hända om jag går ner i tid.
Så, materialism som du tidigare påpekade var så hemskt är OK - ibland?


Citat:
Att inte göra någonting är ju det som är helt underbart. Att bara insupa livet. Bort från de materialistiska hemskheterna.
Om det vore korrekt skulle du kunna åka till en tropisk ö och leva på extremt minimala resurser.
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-11, 13:17   #144
sumialic
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 1 411
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Så, materialism som du tidigare påpekade var så hemskt är OK - ibland?




Om det vore korrekt skulle du kunna åka till en tropisk ö och leva på extremt minimala resurser.
Måste vara frustrerande att alltid tolka allting till extrem omfattning.

En karriär som skribent på aftonbladet hade kanske passat.

"Vattnet i kranen kan döda dig"

"Martin som älskar att träna hade sex med skivstången"

"Hatar socker - lever på kartong och kycklingbröst"

Ja, materialism är helt okej ibland, men har gått alldeles för lång och förstör i min mening våra liv väldigt mycket.
sumialic är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-11, 13:27   #145
G.W
Registered User
 
G.Ws avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 160
Citat:
Ursprungligen postat av sumialic Visa inlägg
Ja, materialism är helt okej ibland, men har gått alldeles för lång och förstör i min mening våra liv väldigt mycket.
Skrivet från en Iphone 12

__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag minns alla storheter där på forumen, jag var med från början och jag var och är nog den störste legenden någonsin. En legend dom gjorde allt för att tysta. Jag styrde fan Kolo... Men dom fixade så jag inte kunde logga in. Men då och då nämns mitt gamla nick.
G.W är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-11, 13:37   #146
mattilainen
Registered User
 
mattilainens avatar
 
Reg.datum: May 2007
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 473
Citat:
Ursprungligen postat av frys Visa inlägg
att vara ledig är ju det värsta som finns. man har ju ingenting att göra. Från att ha kunnat spela dator 10h+ varje dag eller träna 3h pass. Vilket man tröttnat på så inser man att det är ganska svårt att göra saker själv ifall man inte har mycket folk att umgås med.

På vardagar har man jobb träning o kanske lite dator o då tar man sig genom dagen. Men varje helg är mer en kamp att ta sig igenom. Har inte tagit semester på 2 år nu. Tur att jag gillar mitt jobb även ifall lönen är dålig.
Titta runt dig och fråga någon som gör sin sista semesterdag om de är sugna på jobbet imorgon, så inser du att du nog är en av 0.01 promille som tänker så.
__________________
Knäböj: 160 kg
Bänkpress: 127.5 kg
Marklyft: 195
Journal - Gym och Brasiliansk Ju-Jutsu
mattilainen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-11, 13:38   #147
sumialic
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 1 411
Citat:
Ursprungligen postat av G.W Visa inlägg
Skrivet från en Iphone 12

Jag har en smartphone som jag fått av mina föräldrar. Den används dock mycket sällan. Ligger mest avstängd framför datorn.

Använde tidigare en gammal knappmobil, men sedan den gick sönder är jag mer eller mindre mobillös.
sumialic är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-11, 13:49   #148
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Citat:
Ursprungligen postat av sumialic Visa inlägg
Måste vara frustrerande att alltid tolka allting till extrem omfattning.
Ingen extremtolkning utan ordagrant vad du skrev. Däremot skulle du kunnat uttrycka dig på annat vis i så fall.
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-11, 14:53   #149
sumialic
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 1 411
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Ingen extremtolkning utan ordagrant vad du skrev. Däremot skulle du kunnat uttrycka dig på annat vis i så fall.
Definitionen av materialism är

"a tendency to consider material possessions and physical comfort as more important than spiritual values."
sumialic är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-11, 17:56   #150
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 737
Har haft många olika jobb för att vara 26. Typ hälften har jag hatat så mycket att jag på riktigt har funderat på att ta livet av mig. Sen kom jag på att i alla de jobben så har man stått själv 98% av arbetsdagen och gjort nån enformig tråkig syssla. Nu jobbar jag alltid med en till person som man snackar skit med hela dagen och åker runt och gör lite olika saker, då tycker jag det är tråkigt att vara hemma istället.
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)