Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2013-11-15, 07:47   #1
Simonfrisk
Registered User
 
Simonfrisks avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Inlägg: 416
Tävling, Råd Och Tips.

Hallå, var ett tag sedan jag var här nu!

Iallafall så undrar jag ang Tävlingar i kroppsbyggning sammanhang.
Kan ni nämna några tävlingar? Jag vet dock Luciapokalen, Tammerpokalen, SM, Men's Physique, Athletic Fitness.

- Men vilken tävling är mer inriktade till nybörjare? När man aldrig har stått på scen, men att man vill & har viljan..

Vissa säger att Luciapokalen e mer för nybörjare? Men enligt bilder och videos ifrån dessa tävlingar, så känns det ju som att Men's Physique är mer nybörjar tävling? Ingen specifik svår posering, och dom som är med är inte lika explosiva "stor" än dom som tävlar i tex Luciapokalen / AF..

Så vill ha era tips, vilken sorts tävling som är för nybörjare, och vad det är som krävs för att ställa upp?
Vet dock, att man läre ha ett team bakom sig, och tävling licence m.m, coach etc.. Men det är väl som sagt det ända typ, eller?
__________________
Min Journal
Min Träningsblogg!!
Tagga era bilder på instagram med vår gemensamma hashtag #Fitnessglory. Ni kan även följa vårat gemensamma konto @Fitnessglory_Official för motivation och inspirerande bilder. Sprid vår tag vidare.
Simonfrisk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-15, 16:00   #2
Kvicksilver
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 678
Decembercupen (DC) är för nybörjare men även Luciapokalen. Kolla på SKKFs hemsida, där står allt du behöver veta.

http://www.skkf.org/

Tammerpokalen och Ahlströmmer Trofen kräver ingen licens som jag förstått det och är alternativ till DC ocg Lucia.
Kvicksilver är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-16, 20:11   #3
Jorgen
Blibloblooobli
 
Jorgens avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: SKÅNE
Inlägg: 27 347
Alströmertrofen i Alingsås och Tammerpokalen i Sundsvall är två utmärkta nybörjartävlingar.
Det krävs ingen licens i SKKF för att ställa upp på dessa två.

Dom tävlingar som finns i Sverige nästa år är Battle of Scandinavia, Sweden GP i Malmö, vet ej namnet, men det skall köras en tävling i Stockholm på våren också, SM i Athletic Fitness, med öppna kvalklasser till "stora" SM. SM i Västerås, Decembercupen i Lund och Luciapokalen i Göteborg.

Mens physique är inten tävling, utan en tävlingsgren. Den kräver dock mindre muskelmassa än övriga grenar, AF exkluderat.

För att få tävla på en SKKF sanktionerad tävling så behöver du ha en tävlingslicens och tävla en förening som är registrerad hos SKKF

Jag skulle rekommendera Alströmer eller Tammerpokalen som första tävling.
Och att du innan du ställer upp på en tävling åker och tittar på en först, så att du förstår vad det handlar om.
__________________


Citat:
Ursprungligen postat av rubusvulvan Visa inlägg
alltså mannen jag svär på gud du skriver med flera ord
Jorgen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-08, 19:48   #4
DieErste
Registered User
 
DieErstes avatar
 
Reg.datum: Aug 2013
Inlägg: 651
Har funderat över detta med, vilken nivå bör man vara på när man börjar? är det kroppsvikt = längd -100 @ sub 10% bf typ eller vart bör man vara ?

är väl kanske en apsvår fråga men alltså nån typ av hint iallafall
__________________
Påbörjad Journal
DieErste är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-08, 20:29   #5
Jorgen
Blibloblooobli
 
Jorgens avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: SKÅNE
Inlägg: 27 347
Citat:
Ursprungligen postat av DieErste Visa inlägg
Har funderat över detta med, vilken nivå bör man vara på när man börjar? är det kroppsvikt = längd -100 @ sub 10% bf typ eller vart bör man vara ?

är väl kanske en apsvår fråga men alltså nån typ av hint iallafall
Det beror naturligtvis på vad du skall tävla i, och var.
__________________


Citat:
Ursprungligen postat av rubusvulvan Visa inlägg
alltså mannen jag svär på gud du skriver med flera ord
Jorgen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-09, 09:59   #6
Kvicksilver
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 678
Citat:
Ursprungligen postat av DieErste Visa inlägg
Har funderat över detta med, vilken nivå bör man vara på när man börjar? är det kroppsvikt = längd -100 @ sub 10% bf typ eller vart bör man vara ?

är väl kanske en apsvår fråga men alltså nån typ av hint iallafall
Följer två byggare på instagram som ska tävla snart för första gången. Båda är nere runt 5-6% redan flera veckor före tävling (så jäkla inspirerande). Så en bra bit under 10% måste man ner i om man tänkt sig BB eller CBB.
Kvicksilver är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:49.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)