Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2013-10-04, 10:47   #1
Levia
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Vällingby
Inlägg: 54
"Tjejmage"

För att använda ett annar ord än mensmage. Hoppas jag lägger frågan på rätt ställe. Och...om någon vill berätta. Vid tävling. De två gånger afen som magen kanske är som den är. Hur gör ni för att dölja? (Jag har stavat ordet månaden fel i alla fall...kan inte korrigera.).
Levia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-04, 10:55   #2
AronP
Registered User
 
AronPs avatar
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Uppsala
Inlägg: 4 444
Nu är inte jag dam och har inte pratat med tillräckligt många fitnessdonnor för att ha ett komplett svar men då avdelningen är dåligt besökt så kan jag gissa lite iaf. Kanske värt att prova dom andra delarna på forat.

Många av damerna, speciellt inom byggning, förlorar sin mens pga lågt kroppsfett och lider således inte av problemet. Ett alterntiv om man tävlar inom grenar där lite mer fett är tillåtet så kan man tänka sig att laborera runt med gulkroppshormon. Utöver det vet jag inte vilka knep dom tar till, äta lite och hålla in ordentligt borde väl ta bort det värsta. Tyvärr lägger man ju lite vatten också vilket kan ställa till det ytterligare.

Finns det damer med ytterligare svar så är jag idel öra.
__________________
Placeringar: 2014: BoS-90: 7/10; Loaded-80: 10/12; SweGP-80: 4/6; BodyClassicÖppen: 7/12. 2012: SM-70: 7/7. 2011: Lucia-70: 2/7; DC-70: 1/8.
Nästa tävling: Oklart.

Följ min träning här eller genom Facebook, Instagram.
AronP är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-04, 11:02   #3
z_bumbi
Nallemoderator
 
z_bumbis avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Linköping
Inlägg: 36 676
P-sprutor eller p-stavar ger en jämnare kropp än p-piller men de flesta ligger tyvärr också så lågt i kroppsfett och energiintag att de förlorar mensen.
__________________
"The myth that women should not lift heavy is advanced only by women who fear effort and men who fear women." Eric Midkiff från misc.fitness.weights

"Your physiology doesn't care what your philosophy is"
z_bumbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-04, 19:20   #4
Levia
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Vällingby
Inlägg: 54
Tack för svaren!

Tänkte på...de som tävlar inom Bikini Fitness kanske har mens...men ev inte inom Body Fitness..? Eller...så kanske man inte kan se det?

Ja, nu börjar jag spekulera runt! Det är en ny värld för mig...och jag är nyfiken på vad dessa tjejer utsätter sig för.
Levia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-04, 19:23   #5
AronP
Registered User
 
AronPs avatar
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Uppsala
Inlägg: 4 444
Dom är hårdare i body än bikini så chansen är större att dom är utan mens i det så du set det på rätt sätt. Men när man förlorar mensen är individuellt och beror även lite på hur man äter.
__________________
Placeringar: 2014: BoS-90: 7/10; Loaded-80: 10/12; SweGP-80: 4/6; BodyClassicÖppen: 7/12. 2012: SM-70: 7/7. 2011: Lucia-70: 2/7; DC-70: 1/8.
Nästa tävling: Oklart.

Följ min träning här eller genom Facebook, Instagram.
AronP är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:10.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)