Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2015-03-20, 13:39   #1
Kr6llaRn
Registered User
 
Kr6llaRns avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Inlägg: 35
Fitnessgalan Skkf

Fitnessgalan har förklarats som en tävling där du som atlet bara ska kunna ställa upp helt själv som du är. Dvs utan team, utan tävlingslicens, utan coach, ja helt SJÄLV om du vill.

Nu när dom blivit sanktionerade av skkf betyder det då alltså att hela konceptet spolades? Kommer man nu ändå behöva ha både licens och team för att ställa upp?

Anmälde mig i slutet av Januari till galan just för att slippa krångla med team och betala extra för licens. Nu kommer jag alltså behöva göra det ändå?

Snälla belys mig.
Kr6llaRn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-03-20, 15:56   #2
Hanse
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2014
Inlägg: 406
Citat:
Ursprungligen postat av Kr6llaRn Visa inlägg
Fitnessgalan har förklarats som en tävling där du som atlet bara ska kunna ställa upp helt själv som du är. Dvs utan team, utan tävlingslicens, utan coach, ja helt SJÄLV om du vill.

Nu när dom blivit sanktionerade av skkf betyder det då alltså att hela konceptet spolades? Kommer man nu ändå behöva ha både licens och team för att ställa upp?

Anmälde mig i slutet av Januari till galan just för att slippa krångla med team och betala extra för licens. Nu kommer jag alltså behöva göra det ändå?

Snälla belys mig.
Jupp. Bara att betala SKKF och vara glad.

"Fitness Model" klasserna ligger tydligen utanför.
Hanse är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-03-20, 17:25   #3
Jorgen
Blibloblooobli
 
Jorgens avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: SKÅNE
Inlägg: 27 347
Citat:
Ursprungligen postat av Kr6llaRn Visa inlägg
Nu när dom blivit sanktionerade av skkf betyder det då alltså att hela konceptet spolades? Kommer man nu ändå behöva ha både licens och team för att ställa upp?


Snälla belys mig.
Svar ja.
Du måste ha licens och en förning som är ansluten till SKKF att tävla för.
__________________


Citat:
Ursprungligen postat av rubusvulvan Visa inlägg
alltså mannen jag svär på gud du skriver med flera ord
Jorgen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-03-20, 21:19   #4
Kr6llaRn
Registered User
 
Kr6llaRns avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Inlägg: 35
Citat:
Ursprungligen postat av Jorgen Visa inlägg
Svar ja.
Du måste ha licens och en förning som är ansluten till SKKF att tävla för.
Bara jag som tycker det e sjukt kasst att dom inte kunde fixat klart det innan anmälningarna öppnades?
Kr6llaRn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-03-20, 21:27   #5
Jorgen
Blibloblooobli
 
Jorgens avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: SKÅNE
Inlägg: 27 347
Citat:
Ursprungligen postat av Kr6llaRn Visa inlägg
Bara jag som tycker det e sjukt kasst att dom inte kunde fixat klart det innan anmälningarna öppnades?
Det är något du får ta med arrangörerna av tävlingen.
__________________


Citat:
Ursprungligen postat av rubusvulvan Visa inlägg
alltså mannen jag svär på gud du skriver med flera ord
Jorgen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-03-20, 21:31   #6
Kr6llaRn
Registered User
 
Kr6llaRns avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Inlägg: 35
Citat:
Ursprungligen postat av Jorgen Visa inlägg
Det är något du får ta med arrangörerna av tävlingen.
det va ställt som en fråga, inget konstaterande.
Kr6llaRn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-03-20, 21:43   #7
Jorgen
Blibloblooobli
 
Jorgens avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: SKÅNE
Inlägg: 27 347
Citat:
Ursprungligen postat av Kr6llaRn Visa inlägg
det va ställt som en fråga, inget konstaterande.
Ja? Frågan bör väl ställas till arrangören?
Det är bara dom som kan svara på varför dom gjort på detta viset.

Jag tycker att det är bra att tävlingen numer är sanktionerad av SKKF/IFBB.
__________________


Citat:
Ursprungligen postat av rubusvulvan Visa inlägg
alltså mannen jag svär på gud du skriver med flera ord
Jorgen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-03-20, 22:13   #8
Kr6llaRn
Registered User
 
Kr6llaRns avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Inlägg: 35
Citat:
Ursprungligen postat av Jorgen Visa inlägg
Ja? Frågan bör väl ställas till arrangören?
Det är bara dom som kan svara på varför dom gjort på detta viset.

Jag tycker att det är bra att tävlingen numer är sanktionerad av SKKF/IFBB.
Fast jag undra inte varför dom gjorde det. Jag undra om det bara var jag som tyckte det va kasst gjort att inte fixa klart det innan anmälningarna öppnades.

Dom lär ju knappast bry sig i och med att båda parterna antagligen tjänar på det.

Vill du inte svara på min fråga så är det bara säga pass.
Kr6llaRn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-03-21, 06:23   #9
Jorgen
Blibloblooobli
 
Jorgens avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: SKÅNE
Inlägg: 27 347
Citat:
Ursprungligen postat av Kr6llaRn Visa inlägg
Fast jag undra inte varför dom gjorde det. Jag undra om det bara var jag som tyckte det va kasst gjort att inte fixa klart det innan anmälningarna öppnades.

Dom lär ju knappast bry sig i och med att båda parterna antagligen tjänar på det.

Vill du inte svara på min fråga så är det bara säga pass.
Även dom tävlande tjänar på det.
Och jag svarade. Jag tycker att det är bra.
__________________


Citat:
Ursprungligen postat av rubusvulvan Visa inlägg
alltså mannen jag svär på gud du skriver med flera ord
Jorgen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-03-21, 07:33   #10
Kr6llaRn
Registered User
 
Kr6llaRns avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Inlägg: 35
Citat:
Ursprungligen postat av Jorgen Visa inlägg
Även dom tävlande tjänar på det.
Och jag svarade. Jag tycker att det är bra.
Både och. vet folk som anmälde sig tidigt i vintras till galan just av anledningen att det skulle bli billigare så att dom också skulle kunna ha chansen att tävla. Dessutom slippa jaga team och betala licens.

Men nu bara ett par veckor innan så måste dom ändå betala en extra avgift på 800 och dessutom hitta ett team/förening att tävla för annars får dom inte ställa upp.

Så nja, det är ju bra för oss som tänkt tävla mer under året, men det är sjukt kasst för resten.



"Låt mig slutligen få säga några saker innan jag avrundar detta inlägg

*Jag kommer att göra allt jag kan för att driva det här till rätten för att de tävlande ska kunna tävla fritt.
Har ni någonsin funderat över varför inte NPC stänger av sina tävlande när de tävlar för andra förbund här i USA?
Oavsett hur mycket tid det kommer att ta och hur mycket resurser det kommer att krävas så kommer jag aldrig att ge mig i denna fråga.


*Jag vill inte att SKKF/IFBB ska ta skada av detta, tvärtom så vill jag att detta förbund ska växa ännu mer.
Däremot är mitt mål med Global Physique att våra tävlingar ska ge de tävlande valmöjligheter.
Idag finns det bara ett förbund i Sverige, SKKF, och de känner att de kan göra vad de vill för de tävlande kommer ändå att dyka upp på deras tävlingar i slutänden.
Jag vill ha ändring på detta och menar att konkurrens också kommer att leda till att SKKF kommer att anstränga sig lite mer.
I förlängningen kommer detta att gynna hela sporten.

*Ni som tänker tävla i Globen kommer att bli behandlade med respekt och som stjärnor.
Ni kommer att få möjlighet att visa upp era fantastiska fysiker i en av världens mest kända arenor.
Vi kommer att ha riktigt bra priser till er som tävlar och vi har dessutom satt ihop en kunnig domarpanel.

*Ni behöver inte tillhöra en klubb eller förening och ni behöver inte betala för någon licens.
Ni tävlar för er själva och det enda ni behöver göra är att träna hårt och komma till tävlingen i bra form.
Ni behöver inte känna mer stress över ekonomin än vad ni redan gör.

*Låt oss till sist leka med tanken att SKKF stänger av alla som tävlar. Det kommer att innebära att SKKF blir tvungna att ställa in samtliga tävlingar i höst eftersom det inte kommer att finnas någon som får tävla.
Kom ihåg:
NI ÄR SPORTEN!" // Binais innan första galan.
Kr6llaRn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-03-21, 07:48   #11
Jorgen
Blibloblooobli
 
Jorgens avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: SKÅNE
Inlägg: 27 347
Citat:
Ursprungligen postat av Kr6llaRn Visa inlägg
Både och. vet folk som anmälde sig tidigt i vintras till galan just av anledningen att det skulle bli billigare så att dom också skulle kunna ha chansen att tävla. Dessutom slippa jaga team och betala licens.

Men nu bara ett par veckor innan så måste dom ändå betala en extra avgift på 800 och dessutom hitta ett team/förening att tävla för annars får dom inte ställa upp.

Så nja, det är ju bra för oss som tänkt tävla mer under året, men det är sjukt kasst för resten.



"Låt mig slutligen få säga några saker innan jag avrundar detta inlägg

*Jag kommer att göra allt jag kan för att driva det här till rätten för att de tävlande ska kunna tävla fritt.
Har ni någonsin funderat över varför inte NPC stänger av sina tävlande när de tävlar för andra förbund här i USA?
Oavsett hur mycket tid det kommer att ta och hur mycket resurser det kommer att krävas så kommer jag aldrig att ge mig i denna fråga.


*Jag vill inte att SKKF/IFBB ska ta skada av detta, tvärtom så vill jag att detta förbund ska växa ännu mer.
Däremot är mitt mål med Global Physique att våra tävlingar ska ge de tävlande valmöjligheter.
Idag finns det bara ett förbund i Sverige, SKKF, och de känner att de kan göra vad de vill för de tävlande kommer ändå att dyka upp på deras tävlingar i slutänden.
Jag vill ha ändring på detta och menar att konkurrens också kommer att leda till att SKKF kommer att anstränga sig lite mer.
I förlängningen kommer detta att gynna hela sporten.

*Ni som tänker tävla i Globen kommer att bli behandlade med respekt och som stjärnor.
Ni kommer att få möjlighet att visa upp era fantastiska fysiker i en av världens mest kända arenor.
Vi kommer att ha riktigt bra priser till er som tävlar och vi har dessutom satt ihop en kunnig domarpanel.

*Ni behöver inte tillhöra en klubb eller förening och ni behöver inte betala för någon licens.
Ni tävlar för er själva och det enda ni behöver göra är att träna hårt och komma till tävlingen i bra form.
Ni behöver inte känna mer stress över ekonomin än vad ni redan gör.

*Låt oss till sist leka med tanken att SKKF stänger av alla som tävlar. Det kommer att innebära att SKKF blir tvungna att ställa in samtliga tävlingar i höst eftersom det inte kommer att finnas någon som får tävla.
Kom ihåg:
NI ÄR SPORTEN!" // Binais innan första galan.
Ett par veckor är väl till att ta i, tävlingen är i början av maj.

Hade tävlingen inte blivit sanktionerad så hade du inte kunnat tävla mer under resten av året, detta gäller SKKF/IFBB sanktionerade tävlingar, men några andra finns inte i Sverige, utan att på egen bekostnad visa upp ett negativt dopingtest från ett WADA ackrediterat labb. Något som inte är det lättaste att lösa för en privatperson i Sverige.

Vad gäller ditt citat från Binais så skriver jag som jag gjorde lite längre upp, det är en fråga du får ta upp med arrangören.
Han har uppenbarligen ändrat uppfattning och det är bara han som kan svara på varför.
__________________


Citat:
Ursprungligen postat av rubusvulvan Visa inlägg
alltså mannen jag svär på gud du skriver med flera ord
Jorgen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-03-21, 08:09   #12
Kr6llaRn
Registered User
 
Kr6llaRns avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Inlägg: 35
Citat:
Ursprungligen postat av Jorgen Visa inlägg
Ett par veckor är väl till att ta i, tävlingen är i början av maj.

Hade tävlingen inte blivit sanktionerad så hade du inte kunnat tävla mer under resten av året, detta gäller SKKF/IFBB sanktionerade tävlingar, men några andra finns inte i Sverige, utan att på egen bekostnad visa upp ett negativt dopingtest från ett WADA ackrediterat labb. Något som inte är det lättaste att lösa för en privatperson i Sverige.

Vad gäller ditt citat från Binais så skriver jag som jag gjorde lite längre upp, det är en fråga du får ta upp med arrangören.
Han har uppenbarligen ändrat uppfattning och det är bara han som kan svara på varför.
Det vet jag, så för mig spelar det ingen roll, men som jag skrev innan så finns det många andra i situationen jag beskrev.

6-7 veckor ser jag som ett par.

Lets agree to disagree
Kr6llaRn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-03-21, 08:14   #13
Jorgen
Blibloblooobli
 
Jorgens avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: SKÅNE
Inlägg: 27 347
Citat:
Ursprungligen postat av Kr6llaRn Visa inlägg

Så nja, det är ju bra för oss som tänkt tävla mer under året, men det är sjukt kasst för resten.
Citat:
Ursprungligen postat av Kr6llaRn Visa inlägg
Det vet jag, så för mig spelar det ingen roll, men som jag skrev innan så finns det många andra i situationen jag beskrev.

6-7 veckor ser jag som ett par.

Lets agree to disagree
Jag tolkade det du skrev som att du skulle tävla mer under året.

Ett par är två.

Absolut, och jag förstår din frustration.
Fördelarna väger upp nackdelarna, men sen är ju jag också partisk i fallet.
__________________


Citat:
Ursprungligen postat av rubusvulvan Visa inlägg
alltså mannen jag svär på gud du skriver med flera ord
Jorgen är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)