Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-09-15, 12:55   #1
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 268
Tävlingsdiet: så påverkas din kropp av en riktigt hård deff

https://www.styrkelabbet.se/tavlingsdiet/
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-15, 14:55   #2
CalleP
Göteborg är världens bästa stad!
 
CallePs avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: Floda
Inlägg: 4 710
Intressant att se hur mycket fettfri massa han förlorade trots högt protein intag, hög träningsfrekvens osv!

Väldigt intressant artikel och fyfan vilket jävla pyske man måste ha för att komma ner så lågt..
__________________
Journalen
CalleP är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-16, 09:35   #3
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 292
Citat:
Ursprungligen postat av CalleP Visa inlägg
Intressant att se hur mycket fettfri massa han förlorade trots högt protein intag, hög träningsfrekvens osv!

Väldigt intressant artikel och fyfan vilket jävla pyske man måste ha för att komma ner så lågt..
Vatten är också fettfri massa osv... blir man mindre så håller man mindre av allt.
Man ska inte stirra sig blind på siffrorna. T.ex min vikt fluktuerar just nu mellan 91 och 93 kg. Enligt min whitingsvåg ligger jag på 14% Kroppsfett på 91 kg och 12,5% på 93 kg. Det betyder ju inte att jag är smalare när jag väger 93 kg det betyder bara att det finns mer annat i min kropp vid vägningstillfället.

Intressant hur lågt testosteronet sjönk... det kan vara en förklaring till mitt egna låga testosteron. Jag har länge misstänkt att jag ligger lågt och när jag var som mest deffad under sommaren tog jag ett blodprov via Werlabs som visade ett väldigt lågt resultat 6,4 nMol. Jag har en tid inbokad för vidare utredning av detta nu. Det är ju möjligt att jag efter att ha gått upp ca 8-10 kg och hamnat på 2-siffrig kroppsfett igen återhämtat produktionen?

En fråga som uppstått för mig nu är Hur viktig är testosteronproduktionen för muskelbyggandet egentligen? För jag är definitivt mer muskulös nu än innan den dryga 6 månader långa dieten. Å andra sidan kanske det är som jag misstänkt, att jag faktiskt har en mer kronisk brist och då kan man undra hur jävla HUGE jag kommer att bli om de sätter mig på TRT?
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-09, 13:15   #4
Yip_man
Registered User
 
Yip_mans avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Ort: Dalby
Inlägg: 1 019
TRT gör inte sådär jättemycket om man håller sig till just TRT doser..
__________________
Who am I

Yip Man's Träninsdagbok
Yip_man är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-09, 15:42   #5
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 292
Citat:
Ursprungligen postat av Yip_man Visa inlägg
TRT gör inte sådär jättemycket om man håller sig till just TRT doser..
Nä, det är jag medveten om, det kanske inte ens gör någon skillnad att gå från lågt på gränsen brist till medelhögt. Jag har varit och gjort nya mer ingående tester, men inte fått någon återkoppling från läkaren än, dock kunnat se resultaten på 1177.se. Ligger fortfarande så lågt, 10,9 att TRT är en möjlighet, det är nu en bedömningsfråga av läkaren antar jag.
Anledningen till att jag testade till att börja med är snarare trötthet/letargi som jag haft typ hela livet och på senare tid även låg libido.
Det extremt låga resultat jag fick först kopplar jag samman med ett långdraget kaloriunderskott som antagligen även resulterade i en sänkning av libidon. Känns bättre nu, men om TRT gör att jag kan känna mig ännu bättre, så varför inte?
Träningsmässigt har jag inte lidit alls av lågt testo, detta har nog varit ett av de bästa åren hittills när det gäller träning.
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-10, 10:49   #6
Yip_man
Registered User
 
Yip_mans avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Ort: Dalby
Inlägg: 1 019
Problemet med TRT i Sverige är att det blir så ojämna nivåer. Råder dig att tänka 2ggr innan du hoppar på det. Skicka pm om du vill bolla det..
__________________
Who am I

Yip Man's Träninsdagbok
Yip_man är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-10, 19:10   #7
Sverker
Symmetrisk moderator
 
Sverkers avatar
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Örebro
Inlägg: 23 498
Tufft att toppa formen fyra gånger på ett år. Måste vara svårt att motivera sig.

Äter man "rätt" är det bara den mentala inställningen kvar att laborera med. Att hormonerna går ned eller upp verka oundvikligt.
__________________
Sverker
Chairmaster of
Kolozzeum Chemistry Guild.
Sverker är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:06.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)