Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-08-02, 22:09   #1
Gald
Registered User
 
Galds avatar
 
Reg.datum: Apr 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 293
Vi som ska/vill/har studerat utomlands!

Hejsan, jag funderar på att studera utomlands (USA) och är väldigt nyfiken om det är några flera som ska studera utomlands? samt vilka ämnen och varför ni just vill plugga utomlands.

Sen skulle det vara kul om någon som pluggat utomlands kan berätta lite om ens resa hur det var att studera utomlands samt ge lite tips osv.

Personligen har jag alltid drömt att resa till USA och bosätta mig där, vore en väldigt häftig upplevelse att få plugga där ett X antal år men vet dock inte riktigt vad för någon jag vill studera till i nuläget men är väldigt intresserad av IT samt Personlig Tränare/Kiropraktor m.m. saker och ting som har med Träning och Hälsa att göra.


P.S Inte sätt någon liknande tråd på forumet om det finns någon liknande tråd kan ni väl hojta till.

Mvh.
__________________
BLOGGEN - TRÄNING, KOST
Gald är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-02, 22:12   #2
Jokester
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Qva
Inlägg: 1 428
Räknas Norge?

USA är för övrigt ett fantastiskt land (om du har pengar).
Jokester är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-02, 22:13   #3
thethoos
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2009
Inlägg: 212
Jag skall göra det inom snar framtid. Du kan kontakta företaget blueberry i stockholm. Dom hjälper dig med mycket, ansökningar och försäkringar och vanliga frågor helt kostnadsfritt.

En sak att tänka på är dock att varje termin kostar minst 32.000kr och vissa femdubbelt det. Du måste också ha minst VG i engelska A&B från gymnasiet för att söka kurser, eller ha gjort ett engelskatest, typ cambridge testet mm.
thethoos är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-02, 22:14   #4
beckman88
Worgen priest
 
beckman88s avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 2 168
Har pluggat 1 år i usa under gymnasietiden och efter det 1 år i Australien till fitness expert.
Kan skriva lite mer imorgon, måste sova =)
beckman88 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-02, 22:14   #5
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Japp, USA är rätt gött om du har en duglig pengabuffert. Sen beror det också på var i landet du vill studera, och varför.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-02, 22:21   #6
Gald
Registered User
 
Galds avatar
 
Reg.datum: Apr 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 293
Var faktiskt på möte idag angående USA, och CSN lånet skulle iprincip täcka alla utgifter, samt 25 000 kr per termin skulle det kosta.

Ska sova nu jag med men skriver mer info imorgon
__________________
BLOGGEN - TRÄNING, KOST
Gald är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-02, 22:26   #7
ddewe
Lök
 
ddewes avatar
 
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 88
Citat:
Ursprungligen postat av beckman88 Visa inlägg
Har pluggat 1 år i usa under gymnasietiden och efter det 1 år i Australien till fitness expert.
Kan skriva lite mer imorgon, måste sova =)
Väntar med spänning på din recension av Australien, är själv extremt sugen på att studera Health & Fitness där.
__________________
~
ddewe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-03, 07:55   #8
Alexlindgren
Rocky Balboa
 
Alexlindgrens avatar
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 2 018
Ska iväg till Singapore under kommande vårtermin, ska bli mycket spännande! Blir till att plugga ekonomirelaterade saker, kanske en del förhandling också.
Alexlindgren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-03, 08:23   #9
sandstorm
1/2 eller 2/3?
 
sandstorms avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Ort: DC
Inlägg: 154
Jag ska till USA (Stanford) och plugga ett utbytesår! Blir mestadels Computer Science. Åker i September
__________________
Citat:
varför går ja på gym för då? ja springer och styrke tränar hur svårt kan d vara
sandstorm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-03, 08:37   #10
Manta
Hey, Hey, My, My
 
Mantas avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: Adelaide
Inlägg: 170
Jag studerar för tillfället i Australien. Men jag är medborgare och har bott här under ett antal perioder under min uppväxt, så jag räknas kanske inte?
__________________
...like those who go off on a journey to see a longed-for city with their own eyes and imagine that one can enjoy in reality the charm of a dream
Manta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-03, 09:13   #11
Fatalist
TränaSäljaLiggaSpela
 
Fatalists avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 8 279
Om någon har erfarenhet i nya zeeland vore det skitkul att höra om, har en utlandstermin jag funderar på att spendera där!
Fatalist är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-03, 09:19   #12
PRound
Registered User
 
PRounds avatar
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 308
Ska också iväg till USA. Ska bosätta mig där, men vet inte om jag ska plugga eller bara jobba.
PRound är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-03, 09:20   #13
Kryss
Fortfarande ofyndig
 
Krysss avatar
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Sollentuna
Inlägg: 504
Åker själv till Taiwan under hösten, allt jag kan säga änsålänge är att det är mycket pappersarbete innan
Kryss är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-03, 09:33   #14
stevebc
Registered User
 
stevebcs avatar
 
Reg.datum: Mar 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 6 570
Läste hydromekanik ett år på en Grande École i Toulouse, Frankrike. Det enda jag kan säga efter den erfarenheten är: don't gör it, it's not värt it.
__________________
Journalen: Vägen mot 670 i klassisk styrkelyft | 217,5-142,5-270 | 630
Citat:
Ursprungligen postat av hurril Visa inlägg
Vuxna människor slänger sig på marken och håller sig över smalbenet som de bögigaste av italienska fotbollsspelare över att en halvfull dansk rispat lite blyerts i en tidning.
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel Visa inlägg
Du kan likna "det moderna samhället" vid "the Borg" och att alla kommer att bli assimilerade
stevebc är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-03, 09:40   #15
MrBoris
Workaholic
 
MrBoriss avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Ort: farawayfromSweden
Inlägg: 1 368
Pluggar i Australien hittills har jag varit här 6månader, samt var här 6månader för 6år sen också, och har nu 2.5år kvar. Jag fullkomligt älskar det.. suveränt med sol 8-9månader om året, vilken energi man får. Och inte varit sjuk en enda gång heller

Tror mycket på att mörkret och kylan gör en dålig, både psykiskt och fysiskt.

Men som någon sa, mycket pappersarbete, höga terminskostnader - för ett år är dem på 200000kr för mina doktorandstudier, men jag får dock ett scholarship som betalar allt det + lön. Ingen lön man kommer långt på dock...

Men om du tar steget att plugga utomlands kommer du aldrig ångra dig
__________________
Jag har lämnat kolozzeum p.g.a. kolo admins mörkning av statistik rörande brott, integration och asylsökande. När vi får en fri debatt endast då har Sverige en chans att komma på fötter igen. Jag lämnar efter mig en raggningsguide för dig som gillar att ragga tjejer på nattklubben
http://www.kolozzeum.com/forum/showp...ostcount=13997
MrBoris är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:42.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)