Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2019-07-17, 08:50   #1081
Gluffgluff
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2014
Ort: Gloomhaven
Inlägg: 270
Kände att det var dags att sluta med marmeladmackor till frukost och blev inspirerad av denna tråden.

Blandar Arlas milda naturella kvarg med en något mindre mängd A-fil. Blir väldigt likt den feta grekiska yoghurten fast betydligt bättre macros. Åt med tinade frysta hallon och lite honung, rör om.

;TLDR
Kvarg
A-fil
Frukt
= gott
Gluffgluff är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-16, 13:12   #1082
Teslamodel3
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2018
Inlägg: 15
Citat:
Ursprungligen postat av Gluffgluff Visa inlägg
Kände att det var dags att sluta med marmeladmackor till frukost och blev inspirerad av denna tråden.

Blandar Arlas milda naturella kvarg med en något mindre mängd A-fil. Blir väldigt likt den feta grekiska yoghurten fast betydligt bättre macros. Åt med tinade frysta hallon och lite honung, rör om.

;TLDR
Kvarg
A-fil
Frukt
= gott
LIDL Yoghurtkvarg. Det är ungefär det du beskriver. Finns smaksatt dessutom om man inte själv vill veva ner bär. Kostar 8kr för 500gram.
Teslamodel3 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-09, 09:13   #1083
Pararescueman
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2020
Ort: Stockholm
Inlägg: 8
Lidls kvarg är ju "bara" 10% protein numera. Hände nyligen tror jag. Jag har mest köpt Eldorados på Willy´s vilken fortfarande har 12% vad jag vet så blev lite förvånad när jag var på Lidl och den hade ändrats...
Eldorados får det bli nu, samma pris för mig om jag inte går till min Willy´s Hemma som tar 1kr mer..
Pararescueman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-19, 02:37   #1084
KaffeMedDropp
Registered User
 
KaffeMedDropps avatar
 
Reg.datum: Jan 2021
Ort: Gött-eborg
Inlägg: 4
Köper ICA Basics naturella lättkvarg (0.2% fett). 70 kcal, 3.30 g kolhydrater, 12 g protein per 100 g. 500 g kostar bara 10 kr. Äter det med okokt havregryn, banan, hallon och blåbär. Mumma!
KaffeMedDropp är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-02-27, 10:17   #1085
blexene
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2014
Inlägg: 39
Ni som äter ICA Basic naturell utan smaksättning/frukt osv. Har ni märkt försämrad smak? Jag vet hur ICA Basic "ska" smaka eftersom jag ätit det i ~5-10 år. Jag köpte en massa för 1-2 mån sedan. Alla hade då en äcklig söt eftersmak.

Jag reklamerade alla och fick pengar på ICA-kortet. Men det jag egentligen ville var att få svar på varför de smakar skit helt plötsligt och att tillverkaren fixar kvaliteten.

Jag gick över helt till Eldorado-kvargen. Jag köpte igen ett par ICA Basic kvarg förra veckan. 1/2 smakade skit. Jag reklamerade och fick pengar igen på ICA-kortet. Jag reklamerade bara för att jag ville ha svar på vad som hänt med kvaliteten. Jag fick inget svar på detta bara att de skulle undersöka det.
Men jag vill bara kunna köpa ICA Basic igen, jag vill inte ha pengar tillbaka, eftersom Willlys ligger längre bort.

Sedan testade jag Lindahls naturella igår. Samma äckliga söta smak. Jag antar Lindahls är ICAs tillverkare.

En icke lacktosfri kvarg ska väl inte smaka sött? Det är väl mildheten och konsistensen som kan variera mellan tillverkare?

Jag får nog ge upp ICA Basic/Lindahls helt och hållet. Egentligen gillar jag Eldorados mer sura smak och konsistens.

Senast redigerad av blexene den 2021-02-27 klockan 10:20.
blexene är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-03-02, 11:53   #1086
sladdbarn
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2019
Inlägg: 272
Nej har inte märkt något, äter icas varje dag, förvisso tillsammans med en hög med bär, kanske inte märker det då?
sladdbarn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-11-23, 18:07   #1087
Okarin
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2021
Inlägg: 142
Jag funderar på att ersätta kött/kyckling med kvarg till dagliga måltider, om det inte är några problem med det? Alltså, istället för en kycklingfilé så blir det 2-3 dl kvarg till maten, både lunch och middag. Äter lite ost till för att få i mig fett, eller ägg. Fet fisk får stå kvar på menyn ett par dagar i veckan, men ingen kyckling eller kött i övrigt.
Okarin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-11-23, 18:10   #1088
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 268
En del skulle nog säga att det blir lite mycket kalcium, men det är oklart vilka eventuella risker det innebär (prostatacancer t ex). Och det beror förstås på om du dricker mycket mjölk/fil/yoghurt i övrigt. Annars går det hur bra som helst.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-11-23, 18:11   #1089
Okarin
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2021
Inlägg: 142
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
En del skulle nog säga att det blir lite mycket kalcium, men det är oklart vilka eventuella risker det innebär (prostatacancer t ex).
Jag minns att jag läst (kan ha varit här?) om att väldigt mycket kalcium gör att man bajsar ut mer fett, stämmer det?
Okarin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-11-26, 20:32   #1090
Okarin
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2021
Inlägg: 142
Lite off topic men kör ändå: förutom kvarg och proteinpulver, vilka andra "renare" (mindre fett/kolhydrater) proteinkällor finns det? Jag har märkt att kvarg ärligt talat inte mättar ett dyft. Jag blir mätt av att tugga mat, så då ligger kött nära till hands. Hiskeligt dyrt bara...
Okarin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-11-26, 21:02   #1091
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 268
Magert nötkött och griskött, kalkon och kycklingbröst och file, äggvita, skaldjur t ex.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)