Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2022-11-28, 23:22   #1
IKEA
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2021
Inlägg: 227
IronMind Captains of Crush

tjenare ! jag vill testa IronMind Captains of Crush etc , men vad är egentligen ett bra motstånd att börja med ? har inte världens största händer om det är super avgörande ? jag reppar 125kg 8 reps 3 set hade väl nog kunnat gå lite lite tyngre men frågan är vilken man ska köra på? kanske inte samma sorts greppstyrka med mark och en sån Captains of Crush ? kan tilllägga att jag kör chins med 10kg platta , väger runt 80 och reppar 8 / 7 reps 3 set.

så vad rekommenderar ni?
IKEA är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-11-28, 23:46   #2
Livet
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 807
Citat:
Ursprungligen postat av IKEA Visa inlägg
tjenare ! jag vill testa IronMind Captains of Crush etc , men vad är egentligen ett bra motstånd att börja med ? har inte världens största händer om det är super avgörande ? jag reppar 125kg 8 reps 3 set hade väl nog kunnat gå lite lite tyngre men frågan är vilken man ska köra på? kanske inte samma sorts greppstyrka med mark och en sån Captains of Crush ? kan tilllägga att jag kör chins med 10kg platta , väger runt 80 och reppar 8 / 7 reps 3 set.

så vad rekommenderar ni?
Jag började med T och en #1 tror jag. Kunde stänga T och jobbade mig upp till #1 efter ett tag. Sen hade jag kanske #1,5 också samt en #2,5 som jag stängde innan jag slutade träna.

Om du har möjlighet så kan du ta dig till någon gymaffär och prova förutsatt att de har några öppnade liggandes framme.
Livet är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-11-28, 23:52   #3
IKEA
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2021
Inlägg: 227
Citat:
Ursprungligen postat av Livet Visa inlägg
Jag började med T och en #1 tror jag. Kunde stänga T och jobbade mig upp till #1 efter ett tag. Sen hade jag kanske #1,5 också samt en #2,5 som jag stängde innan jag slutade träna.

Om du har möjlighet så kan du ta dig till någon gymaffär och prova förutsatt att de har några öppnade liggandes framme.
de var de jag tänkte också ! att antagligen en #trainer är en bra början ! slutade du träna helt eller bara såna här grepp saker ? och isf varför slutade du träna
IKEA är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-11-29, 00:02   #4
Livet
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 807
Citat:
Ursprungligen postat av IKEA Visa inlägg
de var de jag tänkte också ! att antagligen en #trainer är en bra början ! slutade du träna helt eller bara såna här grepp saker ? och isf varför slutade du träna
Slutade träna med grippers, varför minns jag inte riktigt.
Livet är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-11-29, 00:21   #5
IKEA
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2021
Inlägg: 227
Citat:
Ursprungligen postat av Livet Visa inlägg
Slutade träna med grippers, varför minns jag inte riktigt.
ah ja asså det är ju asnice att ha bra greppstyrka ! märker det på mitt jobb också. vill ha riktigt strakt grepp ! kommer nöta på som fan
IKEA är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-11-29, 07:58   #6
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 074
Trainer är alltid en bra start, sedan 1 eller 1.5 och 2.

Angåede storlek på händer så spelar det enbart roll om du vill certifiera dig hos Ironmind pga kreditkorts regeln.
Majoriteten av träningen sker med parallell sättning (monstermash set) kolla youtube på How to set a gripper med Paul Knight. Sättning och teknik ger otroligt mycket.
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT

Senast redigerad av Lennix den 2022-11-29 klockan 08:00.
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-12-01, 12:42   #7
berserken
Registered User
 
Reg.datum: May 2020
Inlägg: 171
Har T sen har jag 1,5 är rätt stor skillnad mellan dem T tycker jag är för lätt och 1.5 lite för tung blir nog en 1a i inköp
berserken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-12-01, 12:44   #8
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 074
Citat:
Ursprungligen postat av berserken Visa inlägg
Har T sen har jag 1,5 är rätt stor skillnad mellan dem T tycker jag är för lätt och 1.5 lite för tung blir nog en 1a i inköp
Ja det är stora variationer i hårdet på grippers, jag har haft en 1.5a som jag knappt känner skillnad på från en T.
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-12-01, 13:05   #9
berserken
Registered User
 
Reg.datum: May 2020
Inlägg: 171
Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
Ja det är stora variationer i hårdet på grippers, jag har haft en 1.5a som jag knappt känner skillnad på från en T.
Oj då är det nog köp i butik som gäller så man kan känna på dem
berserken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-12-04, 19:20   #10
DiktatorN
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2017
Inlägg: 453
Skit i ironmind, töntig jävla firma med en pajas som styr skiten.

Köp grippers från Europa istället: https://shop.handgripper.net

Köper du den billigaste grippern som är inställningsbar så har du mest värde för pengarna som du någonsin kan hitta.
DiktatorN är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:18.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)