Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2021-04-22, 09:13   #1396
kvarnis
Registered User
 
kvarniss avatar
 
Reg.datum: Jul 2015
Ort: Linköping
Inlägg: 703
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
Var mättes detta? Hur syresatt blodet är i 90% av kroppen är oväsentligt om ett knä mot halspulsådern stryper syretillförseln via blodet till hjärnan.



Tror inte det finns någon polisträning varken i USA eller på annat håll som lär ut att man kan pressa ett knä mot halsen i ca 10 minuter. Poliser har dessutom vittnat i denna rättegången om att detta inte lärs ut.
Den träningen kommer delvis av terrorstaten israel.

https://www.amnestyusa.org/with-whom...olator-israel/
kvarnis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-04-22, 14:09   #1397
mottat
Slag.
 
Reg.datum: May 2014
Inlägg: 43
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg

Tror inte det finns någon polisträning varken i USA eller på annat håll som lär ut att man kan pressa ett knä mot halsen i ca 10 minuter. Poliser har dessutom vittnat i denna rättegången om att detta inte lärs ut.
Har du kollat alla filmer/bilder från rättegången rätt tydligt att han inte sitter på halsen/hacken utan mer ryggen/skuldran.
mottat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-04-22, 14:36   #1398
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklew Visa inlägg
Om poliser blir lärda att man ska sitta kvar på någons hals när han är medvetslös och sedan argumentera emot sjukvårdare när de anländer för att ge assistans så är problemet ännu större, inte mindre.
Du kan nog se det som att han skyddade sjukvårdarna där när han försökte hålla dem borta för deras egen säkerhet. Chauvin satt med knät på en bomb. Vad hade hänt om han släppte knät från bomben?
__________________
Oleg. pseudointellektuell
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-04-22, 14:44   #1399
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
Vad tror du han skulle kunna göra om han slapp knät? Han hade handfängsel samt vad var det 4-5 poliser där?

Har svårt se något försvar för situationen när han väl var på marken,handfängslad etc


Jämförselsen med en bomb är ungefär som att säga vi har tagit bort detonatorn, vad skulle hända
Magnus N är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2021-04-22, 19:33   #1400
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus N Visa inlägg
Vad tror du han skulle kunna göra om han slapp knät? Han hade handfängsel samt vad var det 4-5 poliser där?

Har svårt se något försvar för situationen när han väl var på marken,handfängslad etc


Jämförselsen med en bomb är ungefär som att säga vi har tagit bort detonatorn, vad skulle hända
Bitas, sparka, tackla, springa iväg eller ännu värre, uppvigla åskådare. När Chauvin satt så med knät har han viss kontroll över situationen på marken, men han har samtidigt viss uppsikt för vad som händer omkring åt flera riktningar.

Att släppa lös där kan skapa kaos från åskådarna runt om. Lite som en hyenaflock som kan (och vill) angripa när som helst, för vilken orsak som helst. Oftast ingen alls.

Där har du skälet till varför Chauvin gjorde som han gjorde.
__________________
Oleg. pseudointellektuell
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-04-22, 19:37   #1401
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Bitas, sparka, tackla, springa iväg eller ännu värre, uppvigla åskådare. När Chauvin satt så med knät har han viss kontroll över situationen på marken, men han har samtidigt viss uppsikt för vad som händer omkring åt flera riktningar.

Att släppa lös där kan skapa kaos från åskådarna runt om. Lite som en hyenaflock som kan (och vill) angripa när som helst, för vilken orsak som helst. Oftast ingen alls.

Där har du skälet till varför Chauvin gjorde som han gjorde.
Hur skulle han bitas, sparkas etc etc liggandes på mage med handfängsel på sig? Samt med flertalet poliser runt sig?

Känns som det inte är en helt rimligt scenario du målar upp
Magnus N är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2021-04-22, 20:23   #1402
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus N Visa inlägg
Hur skulle han bitas, sparkas etc etc liggandes på mage med handfängsel på sig? Samt med flertalet poliser runt sig?

Känns som det inte är en helt rimligt scenario du målar upp
Jag ser det som fullt rimligt agerande i den situationen av Chauvin.
__________________
Oleg. pseudointellektuell
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-04-22, 20:27   #1403
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Jag ser det som fullt rimligt agerande i den situationen av Chauvin.
Har en helt annan syn på rimlighet då , fascinerande att man kan se det så olika
Magnus N är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2021-04-22, 21:17   #1404
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus N Visa inlägg
Har en helt annan syn på rimlighet då , fascinerande att man kan se det så olika
Jag hade inte heller släppt Floyd om jag var i Chauvins position. Hade knappast vågat det. En Floyd på marken, och säkerligen flertalet Floyd bland åskådarna, temporärt och genom guds försyn/lycklig slump i schack pga att Chauvin ser ut att ha situationen under kontroll.
__________________
Oleg. pseudointellektuell
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-04-22, 21:19   #1405
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Jag hade inte heller släppt Floyd om jag var i Chauvins position. Hade knappast vågat det. En Floyd på marken, och säkerligen flertalet Floyd bland åskådarna, temporärt och genom guds försyn/lycklig slump i schack pga att Chauvin ser ut att ha situationen under kontroll.
ja är man så rädd i den situationen så kan man säkert agera irrationellt
Magnus N är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2021-04-22, 23:04   #1406
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 791
Folk på droger kan göra lite vad som helst för övrigt. Samma sak när det är dödliga skjutningar i usa. Man ser folk fortsätta attackera poliserna även fast de fått 3-4 skott i sig med mera. Adrenalin och droger is a heluva drug.

Derek satt med knäet onödigt länge på hans kropp. De höll honom nere för att han vägrade förvaring i bilen och tvingade ut sig själv och då valde de att ta ut han på gatan och hålla han nere tills sjukvårdare kom.

Jag tycker inte om det jag ser på videon alls. Det kunde hanterats bättre. Men att Derek dömdes på alla punkter är ingen rättvisa. Det är på grund av pöbeln som vill sätta igång och riota igen snarare än demokratiskt rättvisa.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-04-23, 13:14   #1407
lördagsgrogg
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 30
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Jag hade inte heller släppt Floyd om jag var i Chauvins position. Hade knappast vågat det. En Floyd på marken, och säkerligen flertalet Floyd bland åskådarna, temporärt och genom guds försyn/lycklig slump i schack pga att Chauvin ser ut att ha situationen under kontroll.
Visst kan någon teoretiskt resa sig upp och skapa problem ifrån att ligga handfängslad på mage. Men för att kontrollera en sådan människa räcker det med en enkel fot på höften/arslet eller dylikt (läs peta till om personen försöker). För det är en jäkligt svår position.

Jag har förståelse för om man trycker till lite för länge om man är adrenalinstinn och rädd men det är bra många minuter för länge i detta fall.

Har svårt att förstå detta överdrivna försvarande av en dålig polis. Man får lätt tanken att det ligger underliggande värderingar bakom. För inte tror ni väl att en polis aldrig kan göra fel? Det kan alla i alla jobb göra.

Ni kan till och med tycka att protesterna mm är dåligt och ändå tycka att polisen gjorde fel. Det går att ha två tankar i huvudet.
lördagsgrogg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-04-23, 13:23   #1408
lördagsgrogg
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 30
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Jag hade inte heller släppt Floyd om jag var i Chauvins position. Hade knappast vågat det. En Floyd på marken, och säkerligen flertalet Floyd bland åskådarna, temporärt och genom guds försyn/lycklig slump i schack pga att Chauvin ser ut att ha situationen under kontroll.
Men det finns ingen här som säger att dom skulle släppt Floyd så varför bygger du halmgubbar?

Han ligger bojad på mage. Och där kan han ligga, finns ingen anledning att köra knäet i halsen på honom i evigheter.

Du verkar tro att det var någon lynchmobb omkring och så var inte fallet. Det fanns människor omkring precis som det gör vid varje ingripande i en större stad. Högst normala människor reagerade på att han verkade döende och sa till.

Om en polis blir så stressad av detta så han tar livet av gripna har han ingenting på arbetet att göra. Nu var det dessutom inte en nybörjare till polis utan en långvägare som har en dålig historia av övervåld.
lördagsgrogg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-04-23, 13:31   #1409
lördagsgrogg
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 30
Citat:
Ursprungligen postat av Agitator Visa inlägg
Folk på droger kan göra lite vad som helst för övrigt. Samma sak när det är dödliga skjutningar i usa. Man ser folk fortsätta attackera poliserna även fast de fått 3-4 skott i sig med mera. Adrenalin och droger is a heluva drug.

Derek satt med knäet onödigt länge på hans kropp. De höll honom nere för att han vägrade förvaring i bilen och tvingade ut sig själv och då valde de att ta ut han på gatan och hålla han nere tills sjukvårdare kom.

Jag tycker inte om det jag ser på videon alls. Det kunde hanterats bättre. Men att Derek dömdes på alla punkter är ingen rättvisa. Det är på grund av pöbeln som vill sätta igång och riota igen snarare än demokratiskt rättvisa.
Jag kan hålla med om att Derek (kul att du är på förstanamnsbasis med honom) sannolikt blivit mildare behandlad utan alla protester. Det blev han ju alla andra gånger han blev anklagad. Och det är inte bra, det juridiska systemet ska inte fungera så.

Men herregud vi pratar USA där det är kutym att rikast vinner. Och polisfacket är rika utav bara helvete.

Det finns också möjligheten att "Derek" hade en sån historia att han denna gång fick ett rejält straff just för att han kommit undan så många gånger förut. Justitia är blind men hon har minne.
lördagsgrogg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-04-23, 13:51   #1410
stridis
stridis- avatartextmästare
 
stridiss avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: lindome
Inlägg: 6 066
Citat:
Ursprungligen postat av lördagsgrogg Visa inlägg
Det finns också möjligheten att "Derek" hade en sån historia att han denna gång fick ett rejält straff just för att han kommit undan så många gånger förut. Justitia är blind men hon har minne.
Det är ett ledningsproblem att de behåller en olämplig polis fram tills detta.
__________________
Stridis invictus.

I won't just gaze into the abyss, I'll maintain uncomfortable eye contact with it.
stridis är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:59.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)