Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2021-01-25, 08:16   #46
ispåse
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 139
Citat:
Ursprungligen postat av C.E.J. Visa inlägg
Låter som du har allvarliga aggressionsproblem, tyvärr. Vad är det att någon tar upp en unge och "klappar" på rumpan? Du reagerade på tok för starkt och hade polis varit där hade de nog plockat in dig.
Reagerar kanske ibland för starkt när när det gäller vissa saker men blivit betydligt bättre med åren. I mångas ögon kanske fel och osvenskt men lite sådan jag är. Sedan jag själv fick barn har jag börjat tänka mig mer för dock. Som du säger hade jag garanterat åkt dit för det precis som flera andra saker jag involverat mig i under åren men jag vägrar låta det hindra mig från att göra vad jag anser vara rätt, om än i aning mindre skala mot förr kanske. Ser jag någon göra fel så tar jag tag i det, skäller gapar och tar handgripligen tag i personen om det behövs. Kan nog tänkas bli mer så med då man i regel innehar våldsmonopolet. Då har man naturligt släppt rädslan inför att gå in i situationen vilket gör att man inte backar. Den man konfronterar brukar inse det relativt fort med vilket gör att det sällan trappas upp utan att den lägger sig. Blir som en spiral där man i ungdomen tagit några bataljer och gått segrande ur, varför ska man då inte fortsätta sätta idioter på plats så att säga och så har jag nog formats.

"Klappar" kanske var i underkant med, han slängde väl upp barnet på 4-5 år över axeln och slog henne ordentligt över rumpan flera gånger så hon skrek till. Alla reagerade men ingen gjorde något. Sådana saker får mig att bränna av, när folk knyter näven i fickan. Garanterat hade merparten som såg det hela velat göra samma sak men istället glor de ner i backen och låtsas inget om.

Den dagen du blir rånad, misshandlad eller vad som kommer du vara glad ifall någon som jag är i närheten helt enkelt.
__________________
Tejpa en kebab så löser det sig.

Senast redigerad av ispåse den 2021-01-25 klockan 08:24.
ispåse är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-25, 08:39   #47
ispåse
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 139
Jag har rent av en del av ett arv sparat på ett "Åt helvete" konto utöver vanliga bufferten som banken tyckte var lite kul sist jag var där. 😁 Avsatt bara för den dagen jag som sagt drar på mig något som kommer kosta. Så är ju medveten om att jag ibland agerar lite utanför lagen i mina försök att vara Batman. 😁

Spännande dagar närmsta åren då dottern säkert kommer börja dejta. Kommer säkert hittas någon kille hängande upp och ner ifrån ett träd i någon skog någonstans. Håll koll på nyheterna. 😁
__________________
Tejpa en kebab så löser det sig.
ispåse är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-25, 08:44   #48
G.W
Registered User
 
G.Ws avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 160
Citat:
Ursprungligen postat av ispåse Visa inlägg
Spännande dagar närmsta åren då dottern säkert kommer börja dejta. Kommer säkert hittas någon kille hängande upp och ner ifrån ett träd i någon skog någonstans. Håll koll på nyheterna. 😁
Med en så kallad "Colombiansk slips" får man anta
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag minns alla storheter där på forumen, jag var med från början och jag var och är nog den störste legenden någonsin. En legend dom gjorde allt för att tysta. Jag styrde fan Kolo... Men dom fixade så jag inte kunde logga in. Men då och då nämns mitt gamla nick.
G.W är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-25, 08:49   #49
ispåse
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 139
Citat:
Ursprungligen postat av G.W Visa inlägg
Med en så kallad "Colombiansk slips" får man anta
Nu får du du mig att framstå som labil. 😁
__________________
Tejpa en kebab så löser det sig.
ispåse är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-25, 09:14   #50
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Nog måste man gå imellan om en man spöar sin kvinna.
Intresset är ändå lågt. I värsta fall så blir man själv anklagad om det eskalerar och senast så var jag 3 ggr och snackade med polisen som vittne
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-25, 09:15   #51
40plus
Registered User
 
40pluss avatar
 
Reg.datum: Mar 2019
Ort: Skåne
Inlägg: 284
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson Visa inlägg
"Småmisshandlad" av kvinna så är det ju samma sorts kvinna som lätt skulle kunna hota med att ljuga om våldtäkt eller misshandel om man lämnar dem. Ännu besvärligare blir det om det är barn inblandat. Men är det svårt att föreställa sig så har jag en helt egen historia att bjuda på:

Var ett tag med en tjej som av någon anledning gillade att nypas. På ett sånt sätt att det gjorde riktigt jävla ont. Och sa man ifrån så bara skrattade hon bort det. Och det här var alltså så att om man gjorde något sånt mot en kille på krogen en endaste gång så hade man fått sig en fet smäll i smärtskala.

Spelade ingen roll hur många gånger jag sa ifrån, skratt och sluta fjanta dig, sluta vara sur. Sen en gång så tände jag till och skrek på henne. Då började hon störtgrina och ringde sina föräldrar och fick det att låta som om jag var djävulen själv. Nu är jag såpass vrång att jag dumpade henne på fläcken och struntade i vad alla tyckte eller vad hon sa. Men det är inte svårt att föreställa sig att någon skulle kunna få panik och helt enkelt typ säga "men förlåt gumman gråt inte". Sen dröjer det kanske veckor eller månader innan samma sak händer igen.
Min tjej är farligt nära detta. Hon gillar att bitas; i läppen, örat och kinden. Hon gör bara det när hon blir lite till sig, lite extra kåt/kär. Men emellanåt är det lite smärtsamt. Det hade varit ramaskri och polisbil om det hade varit jag som utfört liknande handlingar på henne.

Nu skall jag erkänna att hon ber väldigt mycket om ursäkt ifall jag reagerar och förklarar att det faktiskt gör ont. Hon har svårt att bärga sig ibland som hon själv uttrycker det.

Börjar det glida över i sånt beteende som i ditt fall, faktiskt smärta som bara skrattas bort när man påpekar det så får jag fota henne och hitta en annan.
40plus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-25, 09:25   #52
ispåse
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 139
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson Visa inlägg
"Småmisshandlad" av kvinna så är det ju samma sorts kvinna som lätt skulle kunna hota med att ljuga om våldtäkt eller misshandel om man lämnar dem. Ännu besvärligare blir det om det är barn inblandat. Men är det svårt att föreställa sig så har jag en helt egen historia att bjuda på:

Var ett tag med en tjej som av någon anledning gillade att nypas. På ett sånt sätt att det gjorde riktigt jävla ont. Och sa man ifrån så bara skrattade hon bort det. Och det här var alltså så att om man gjorde något sånt mot en kille på krogen en endaste gång så hade man fått sig en fet smäll i smärtskala.

Spelade ingen roll hur många gånger jag sa ifrån, skratt och sluta fjanta dig, sluta vara sur. Sen en gång så tände jag till och skrek på henne. Då började hon störtgrina och ringde sina föräldrar och fick det att låta som om jag var djävulen själv. Nu är jag såpass vrång att jag dumpade henne på fläcken och struntade i vad alla tyckte eller vad hon sa. Men det är inte svårt att föreställa sig att någon skulle kunna få panik och helt enkelt typ säga "men förlåt gumman gråt inte". Sen dröjer det kanske veckor eller månader innan samma sak händer igen.
Du skulle ju ha sagt ifrån ordentligt tidigare som du gjorde tillslut så hon begrep det var på allvar du inte ville bli nypt. Hade tjejen hållt på så där efter jag sagt nej hade jag sagt att nästa gång kan hon packa.
__________________
Tejpa en kebab så löser det sig.
ispåse är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-25, 09:28   #53
ispåse
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 139
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
Min tjej är farligt nära detta. Hon gillar att bitas; i läppen, örat och kinden. Hon gör bara det när hon blir lite till sig, lite extra kåt/kär. Men emellanåt är det lite smärtsamt. Det hade varit ramaskri och polisbil om det hade varit jag som utfört liknande handlingar på henne.

Nu skall jag erkänna att hon ber väldigt mycket om ursäkt ifall jag reagerar och förklarar att det faktiskt gör ont. Hon har svårt att bärga sig ibland som hon själv uttrycker det.

Börjar det glida över i sånt beteende som i ditt fall, faktiskt smärta som bara skrattas bort när man påpekar det så får jag fota henne och hitta en annan.
Testa göra något hon avskyr och tycker är smärtsamt nästa gång du blir kåt och säg du inte heller kan tygla dig. När du nyper mig så blir jag så kåt att jag måste fista dig här och nu, kan inte hejda mig men tur du med vet hur det är. Eller ska vi jobba på våra drifter?
__________________
Tejpa en kebab så löser det sig.
ispåse är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-25, 10:44   #54
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson Visa inlägg
Var ett tag med en tjej som av någon anledning gillade att nypas. På ett sånt sätt att det gjorde riktigt jävla ont. Och sa man ifrån så bara skrattade hon bort det. Och det här var alltså så att om man gjorde något sånt mot en kille på krogen en endaste gång så hade man fått sig en fet smäll i smärtskala.
Heh, jag med. Träffade henne bara ett par gånger, men ändå. Hon gillade att nypa mig i kinden för hon tyckte jag var söt, ungefär som vissa gillar att göra med bebisar, antar jag, men hon klämde till så jag trodde jag skulle se ut som Heath Ledgers Joker efteråt.

Vi kanske är något nytt fenomen på spåren här. Hur ser mörkertalet ut för kvinnor som nyper män oerhört hårt emellanåt?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-25, 11:04   #55
40plus
Registered User
 
40pluss avatar
 
Reg.datum: Mar 2019
Ort: Skåne
Inlägg: 284
Citat:
Ursprungligen postat av ispåse Visa inlägg
Testa göra något hon avskyr och tycker är smärtsamt nästa gång du blir kåt och säg du inte heller kan tygla dig. När du nyper mig så blir jag så kåt att jag måste fista dig här och nu, kan inte hejda mig men tur du med vet hur det är. Eller ska vi jobba på våra drifter?
Hon hatar att kittlas och är liten och klen så ibland hämnas jag genom att hålla fast henne och kittla i någon enstaka sekund (håller bara hennes handleder med en hand och kittlar med andra).
Men då är jag "inte snäll och har ingen barmhärtighet då jag vet att hon ogillar det och hon ju bara bits för att hon blir till sig"...

Senast redigerad av 40plus den 2021-01-25 klockan 11:05.
40plus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-25, 11:08   #56
40plus
Registered User
 
40pluss avatar
 
Reg.datum: Mar 2019
Ort: Skåne
Inlägg: 284
Ska nämna att hon även brukade klämma på picken så hårt så att det någon gång var lite ömt dagen efter. Men det slutade hon med efter tillsägelse även om hon ofta är vårdslös med sina händer och juvelerna. Hon vill gärna "klappa till" paketet när vi passerar varandra och hon verkar inte förstå att även den minsta klapp kan vara smärtsam för juvelerna.
40plus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-25, 11:08   #57
stridis
stridis- avatartextmästare
 
stridiss avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: lindome
Inlägg: 6 065
Kittlar inte alla män sina kvinnor?
__________________
Stridis invictus.

I won't just gaze into the abyss, I'll maintain uncomfortable eye contact with it.
stridis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-25, 11:28   #58
ispåse
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 139
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
Hon hatar att kittlas och är liten och klen så ibland hämnas jag genom att hålla fast henne och kittla i någon enstaka sekund (håller bara hennes handleder med en hand och kittlar med andra).
Men då är jag "inte snäll och har ingen barmhärtighet då jag vet att hon ogillar det och hon ju bara bits för att hon blir till sig"...
Det låter ju lite som att du accepterar det ändå som lite gulligt då du hämnas med kittlade. 😁 Men är det ett problem så gör något hon ogillar med motiveringen att du blir till dig med då. Nyp henne i bröstvårtorna så hon far omkring, smaska henne på ändan så hon lyfter en meter. Fantasin är ju oändlig och går ju att dra hur långt som helst tills du hittar något hon ogillar mer än du ogillar nypandet. Du blir ju bara till dig du med. Ett litet nyp på dig du ogillar resulterar direkt i något hon ogillar ännu mer. Vilken människa som helst kopplar ju sådan handling med konsekvens.
__________________
Tejpa en kebab så löser det sig.
ispåse är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-25, 12:14   #59
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Citat:
Ursprungligen postat av ispåse Visa inlägg
Det låter ju lite som att du accepterar det ändå som lite gulligt då du hämnas med kittlade. 😁 Men är det ett problem så gör något hon ogillar med motiveringen att du blir till dig med då. Nyp henne i bröstvårtorna så hon far omkring, smaska henne på ändan så hon lyfter en meter. Fantasin är ju oändlig och går ju att dra hur långt som helst tills du hittar något hon ogillar mer än du ogillar nypandet. Du blir ju bara till dig du med. Ett litet nyp på dig du ogillar resulterar direkt i något hon ogillar ännu mer. Vilken människa som helst kopplar ju sådan handling med konsekvens.
Ja eller så gör dom som rikar janssons brud och ringer gråtande till sina kompisar och föräldrar
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-25, 12:19   #60
ispåse
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 139
Citat:
Ursprungligen postat av Läskeblask Visa inlägg
Ja eller så gör dom som rikar janssons brud och ringer gråtande till sina kompisar och föräldrar
Låt de ringa då. Hade min tjej fortsatt göra saker mot mig jag inte vill och sedan tjutit och ringt omkring och haft sig när det var tvärt om hade jag nog tagit en funderare på framtiden. Ju tidigare de ringer och gnäller ju bättre så man kan ta ett beslut skulle jag nog tänka. Hade hon tänkt till och greppat det stora hela hade hon kanske rent av varit värd att hålla fast vid istället.
__________________
Tejpa en kebab så löser det sig.

Senast redigerad av ispåse den 2021-01-25 klockan 12:21.
ispåse är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:17.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)