Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2017-02-18, 17:09   #361
Bjorneman
Registered User
 
Bjornemans avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 3 410
Citat:
Ursprungligen postat av rattlesnake61 Visa inlägg
Ultimate Strongman Master World Championship 2016 med Kalle Lane finns nu på youtube.

https://www.youtube.com/watch?v=STjMvz3h_dw

Gillar denna tävling eftersom den är lite mera oldschool med mindre förutsägbara grenar. Skulle va kul att se Magnus Samuelsson ställa upp och tävla mot dessa 40-plussare.
Kul. Nu blev jag lite snurrig. Var det inte Nick Best som vann masters förra året? Mark Felix på andra plats och Stisse på femte. Vad var det för tävling? Antagligen en annan, men jag hade ingen aning om att det fanns 2 olika.
Bjorneman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-18, 18:29   #362
Bjorneman
Registered User
 
Bjornemans avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 3 410


Savickas första medverkan i WSM 1998. Denna har inte funnits uppe innan vad jag vet.

Edit: För snabb som vanligt. Videon är på ryska. Jaja.

Senast redigerad av Bjorneman den 2017-02-18 klockan 18:32.
Bjorneman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-19, 00:17   #363
rattlesnake61
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2015
Inlägg: 224
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorneman Visa inlägg
Kul. Nu blev jag lite snurrig. Var det inte Nick Best som vann masters förra året? Mark Felix på andra plats och Stisse på femte. Vad var det för tävling? Antagligen en annan, men jag hade ingen aning om att det fanns 2 olika.
Tävlingen som Nick Best vann är den ''officiella'' World's Strongest Man Master arrangerad av Colin Bryce och Giant's Live teamet för första gången förra året. Ultimate Strongman tävlingen har funnits i några år och produceras av några andra men sänds ändå på tv. Så vet inte vilken som är den som gäller eller om man får tävla i båda.

Zydrunas Savickas säger att han kommer tävla i master klassen i år så nu lär väl ingen annan ha en realistisk chans att knipa den titeln/titlarna...

Senast redigerad av rattlesnake61 den 2017-02-19 klockan 00:18.
rattlesnake61 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-19, 10:34   #364
Bjorneman
Registered User
 
Bjornemans avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 3 410
Citat:
Ursprungligen postat av rattlesnake61 Visa inlägg
Tävlingen som Nick Best vann är den ''officiella'' World's Strongest Man Master arrangerad av Colin Bryce och Giant's Live teamet för första gången förra året. Ultimate Strongman tävlingen har funnits i några år och produceras av några andra men sänds ändå på tv. Så vet inte vilken som är den som gäller eller om man får tävla i båda.

Zydrunas Savickas säger att han kommer tävla i master klassen i år så nu lär väl ingen annan ha en realistisk chans att knipa den titeln/titlarna...
Å fan. Jag trodde bara att det fanns Ultimate Masters.
Bjorneman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-19, 22:28   #365
Bjorneman
Registered User
 
Bjornemans avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 3 410
https://www.instagram.com/p/BQsgRATA...kas_bigz&hl=sv

Savickas har skadat sig igen och kommer inte delta på Arnolds.

Grattis Brian!
Bjorneman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-19, 22:57   #366
rattlesnake61
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2015
Inlägg: 224
Ajdå, hoppas Savickas kan delta i Världens Starkaste iaf. Blir trist om Shaw vinner tre år i rad. Hafthor borde ha vunnit förra året men han lyckades klanta sig igen.
rattlesnake61 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-20, 21:09   #367
345.5 i bänk
Jag bänkar över 400 kilo.
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 4 302
20års tävlande på elitnivå börjar kanske tapå för Big Z. Hoppas han kommer tillbaka igen men är rädd att det kanske blir svårt.
345.5 i bänk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-28, 13:06   #368
Bjorneman
Registered User
 
Bjornemans avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 3 410
Har också svårt att se Savickas komma tillbaka på allvar, men man vet aldrig. Shaw blir nog svårslagen. Han göra inga dåliga tävlingar. Hafthor sjabblar lite ibland.
Bjorneman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-28, 16:24   #369
rattlesnake61
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2015
Inlägg: 224
Sveriges Starkaste Man 2000, tyvärr i usel kvalitet:

rattlesnake61 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-28, 18:44   #370
Bjorneman
Registered User
 
Bjornemans avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 3 410
Citat:
Ursprungligen postat av rattlesnake61 Visa inlägg
Sveriges Starkaste Man 2000, tyvärr i usel kvalitet:

Fan vad roligt.

Är inte du med där, 345,5 i bänk?
Bjorneman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-01, 14:30   #371
alcatrazz
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2017
Inlägg: 18
Citat:
Ursprungligen postat av rattlesnake61 Visa inlägg
Sveriges Starkaste Man 2000, tyvärr i usel kvalitet:

Trodde Kalle Lane skulle göra mer än 110kg i stock! Antar att folk tränar mer specifikt på den grenen nu för tiden än vad de gjorde då.
alcatrazz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-01, 14:46   #372
PKtarzan
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2017
Inlägg: 321
Arnold strongman är väl i helgen? Vet ni om det går att se tävling någonstans?
PKtarzan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-01, 15:43   #373
Bjorneman
Registered User
 
Bjornemans avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 3 410
Citat:
Ursprungligen postat av alcatrazz Visa inlägg
Trodde Kalle Lane skulle göra mer än 110kg i stock! Antar att folk tränar mer specifikt på den grenen nu för tiden än vad de gjorde då.
Det är möjligt.

Magnus gjorde en 2:a på 150 och det var väldigt mycket på den tiden. Även om marklyft eller knäböj hade varit med som gren så hade han blivit 2:a eller 3:a och vunnit tävlingen överlägset ändå. Jag förstår inte varför folk alltid ska ta ner hans prestationer. Det är en sak att han saltar sina okontrollerbara resultat, men att han var tokbäst i Sverige och en av de absolut bästa i världen i nästan 15 års tid kan man inte ta ifrån honom. Hans markresultat var nog ganska genomsnittligt på den tiden dessutom.
Bjorneman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-01, 17:17   #374
345.5 i bänk
Jag bänkar över 400 kilo.
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 4 302
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorneman Visa inlägg
Fan vad roligt.

Är inte du med där, 345,5 i bänk?
Jo jag var med där 20år gammal. På den tiden var det som en semifinal fredag och final lördag. Gick tyvärr inte vidare till lördagen. Dåligt upplägg eftersom Magnus bara var med under lördagen utvilad och alla andra fick tävla fredag.
345.5 i bänk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-01, 17:26   #375
345.5 i bänk
Jag bänkar över 400 kilo.
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 4 302
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorneman Visa inlägg
Det är möjligt.

Magnus gjorde en 2:a på 150 och det var väldigt mycket på den tiden. Även om marklyft eller knäböj hade varit med som gren så hade han blivit 2:a eller 3:a och vunnit tävlingen överlägset ändå. Jag förstår inte varför folk alltid ska ta ner hans prestationer. Det är en sak att han saltar sina okontrollerbara resultat, men att han var tokbäst i Sverige och en av de absolut bästa i världen i nästan 15 års tid kan man inte ta ifrån honom. Hans markresultat var nog ganska genomsnittligt på den tiden dessutom.
Magnus var helt klart bäst i Sverige under dessa år. Men klart det var irriterande för dom som ville utmana honom att det var han som styrde gren valet och valde konsekvent bort grenar andra kunde slå honom i. Böj och mark varianter var alltid med på WSM men aldrig på SSM under dessa år pga att Magnus skulle få stryk av flera stycken. Deadlift hold med remmar har Anders Johansson slagit Magnus 2 gånger på internationella tävlingar det var heller inte med. Magnus var bäst helt klart bäst men det blev lite gräddfil.
345.5 i bänk är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:35.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)