Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Tävlingsforum > Tävlingar/Tävlingsförberedelser - tips och tricks m.m.

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-12-29, 02:44   #16
Jompi
Registered User
 
Jompis avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Boden
Inlägg: 3 040
testar man inte med att ta lite blod?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Big_Vik
Som en vis man sa: "90:s teenagebunkers they come and they go but the madderfakkin faithful barbell always stay in the rack"
Jompi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-29, 12:37   #17
oggen
Registered User
 
oggens avatar
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 342
Man kissar i en flaska... Vet inte om man tar från blodet någon gång, möjligt är det ju. Men vanligast är att man lämnar ett urinprov..
oggen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-29, 13:13   #18
sunkan
Registered User
 
sunkans avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Ort: Sthlm
Inlägg: 5 832
Citat:
Ursprungligen postat av Jompi
testar man inte med att ta lite blod?
dåt måste man ha en legitimerad sköterska med sig om jag inte minns fel, å det är ju en extra kostnad det också.
sunkan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-30, 21:03   #19
Mehdi
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2004
Ort: Lund
Inlägg: 912
Dagens dopingkontroller är verkligen blaja. Bästa är att ta blodprover. Men en annan grej som talar emot det är att urinproven sparas i en mindre utsträckning idag. Så man kan helt enkelt åka dit retroaktivt om nya metoder kommer fram och godkänns vid senare tillfälle. Som t.ex det här med THG-skandalen. Flera idrottare testades positivt i efterhand.

Både kreatinin och densiteten (tunnheten) för urinet går att justera med icke klassade manipulativa metoder/kemikalier. Dem kollar även pH-värdet och givetvis färgen, även dessa går att justera (desto värre?).
__________________
Det gör inget om det smakar brunt, då och då!
Mehdi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-22, 00:03   #20
FinnPower
Världsmästare
 
FinnPowers avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Ort: Åland
Inlägg: 1 264
Citat:
Ursprungligen postat av Mehdi
Dem kollar även pH-värdet och givetvis färgen, även dessa går att justera (desto värre?).
Hur då? Vad menar du?
De kolar ju ph-värdet med nån ph-sticka direkt efter att man hällt i A-burken och B-burken?
__________________
Min träningsblogg - http://kentasandvik.bravejournal.com - Ålands Kraftsportklubb - www.kraftsport.nu
FinnPower är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-22, 00:09   #21
FinnPower
Världsmästare
 
FinnPowers avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Ort: Åland
Inlägg: 1 264
Jag röstar helt klart för blodprover om möjligheten kommer!
Jag ser gång på gång på internationella tävlingar hur östeuropeer fuskar med urintesterna, högst troligen genom att köra in någon annans urin in genom urinröret, in i sin egen urinblåsa för att sedan pissa ut densamma! Jag blir så j*vla trött!! Sk*tkul att tävla mot dem sen......
__________________
Min träningsblogg - http://kentasandvik.bravejournal.com - Ålands Kraftsportklubb - www.kraftsport.nu
FinnPower är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-22, 00:31   #22
Erik__
hehe lol
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 3 930
Citat:
Ursprungligen postat av FinnPower
Jag röstar helt klart för blodprover om möjligheten kommer!
Jag ser gång på gång på internationella tävlingar hur östeuropeer fuskar med urintesterna, högst troligen genom att köra in någon annans urin in genom urinröret, in i sin egen urinblåsa för att sedan pissa ut densamma! Jag blir så j*vla trött!! Sk*tkul att tävla mot dem sen......
Jajks, det där lät både äckligt och overkligt, jag är inte så insatt i det här men de testas allstå inte i sina hemland?
Erik__ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-22, 00:42   #23
FinnPower
Världsmästare
 
FinnPowers avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Ort: Åland
Inlägg: 1 264
Citat:
Ursprungligen postat av Erik__
Jajks, det där lät både äckligt och overkligt, jag är inte så insatt i det här men de testas allstå inte i sina hemland?
Flera av de östeuropeiska länderna har rätt dåligt med överraskningstester och lyftarna vet om det. Eller rättare sagt: de duktiga lyftarna SKYDDAS från överraskningstester från förbundets sida!
__________________
Min träningsblogg - http://kentasandvik.bravejournal.com - Ålands Kraftsportklubb - www.kraftsport.nu
FinnPower är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-22, 01:25   #24
Jompi
Registered User
 
Jompis avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Boden
Inlägg: 3 040
Det verkar sjukt att det fuskas så mkt, inför blodtester och se till att det görs ordentligt
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Big_Vik
Som en vis man sa: "90:s teenagebunkers they come and they go but the madderfakkin faithful barbell always stay in the rack"
Jompi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-22, 02:03   #25
Berra_88
Banned
 
Berra_88s avatar
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Jönköping
Inlägg: 224
Jag håller med dig Kenta!!! Inför blodprover under dopingtesterna. Alla vet att öststaterna fuskar som fan!!! Ska man inte införa en ny regel? Samma som Tyngdlyftarna, ifall 3 pers åker fast för doping under 1 års period från samma land så blir hela landet uteslutet i ett visst antal år ifrån ipf. I så fall skulle VM förvandlas till NM
Berra_88 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-22, 09:58   #26
z_bumbi
Nallemoderator
 
z_bumbis avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Linköping
Inlägg: 36 676
Citat:
Ursprungligen postat av Berra_88
Samma som Tyngdlyftarna, ifall 3 pers åker fast för doping under 1 års period från samma land så blir hela landet uteslutet i ett visst antal år ifrån ipf. I så fall skulle VM förvandlas till NM
Problemet inom tyngdlyftningen är att även fast regeln finns så genomdrivs den inte fullt ut, det finns en risk att samma sak händer inom IPF.
__________________
"The myth that women should not lift heavy is advanced only by women who fear effort and men who fear women." Eric Midkiff från misc.fitness.weights

"Your physiology doesn't care what your philosophy is"
z_bumbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-22, 12:34   #27
Lillgrabben
Registered User
 
Lillgrabbens avatar
 
Reg.datum: Aug 2002
Inlägg: 8 824
Citat:
Ursprungligen postat av FinnPower
Jag ser gång på gång på internationella tävlingar hur östeuropeer fuskar med urintesterna, högst troligen genom att köra in någon annans urin in genom urinröret, in i sin egen urinblåsa för att sedan pissa ut densamma! Jag blir så j*vla trött!! Sk*tkul att tävla mot dem sen......

Fy fan så otroligt jävla sjukt!


Att de ens orkar hålla på med sånt, man blir bara ledsen då man läser om sånt.

Jag läste förresten på IPF.s hemsida med avstängda lyftare att det utdöms böter på mellan 500-2000 euro för de som bommar testerna på IT-tävlingar. Man inbillar sig att detta borde vara avskräckande för öststatarna, det har det väl oftast inte så fett.

MVH

Senast redigerad av Lillgrabben den 2006-01-22 klockan 13:12.
Lillgrabben är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-22, 19:46   #28
Berra_88
Banned
 
Berra_88s avatar
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Jönköping
Inlägg: 224
Citat:
Ursprungligen postat av z_bumbi
Problemet inom tyngdlyftningen är att även fast regeln finns så genomdrivs den inte fullt ut, det finns en risk att samma sak händer inom IPF.
Hur menar du? Har för mig att Turkiet och Ungern är uteslutet ifrån Tyngdlyftnings VM. Så lite resultat har det väl gett?
Berra_88 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-20, 13:22   #29
Nitrometan
Mjäll & SL
 
Nitrometans avatar
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: Karlskrona
Inlägg: 30 459
Citat:
Ursprungligen postat av Berra_88
Hur menar du? Har för mig att Turkiet och Ungern är uteslutet ifrån Tyngdlyftnings VM. Så lite resultat har det väl gett?
Jo. Men de testar kanske inte alla som borde testas ändå?

Tyvärr fuskas det för mycket med testerna. Finnpower som har varit ute har ju sett det. Har även pratat med andra som berättar liknande historier.

Antagligen skulle blodtester hjälpa.
__________________
bobubobobelolenonitotroroboberortot

För klén för Frälsningsarmén.

TK Trossö
Nitrometan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-20, 18:32   #30
z_bumbi
Nallemoderator
 
z_bumbis avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Linköping
Inlägg: 36 676
Citat:
Ursprungligen postat av Berra_88
Hur menar du? Har för mig att Turkiet och Ungern är uteslutet ifrån Tyngdlyftnings VM. Så lite resultat har det väl gett?
Jo det blir bättre men kollar man de senaste 5 åren så finns det en del som inte borde få tävla.
__________________
"The myth that women should not lift heavy is advanced only by women who fear effort and men who fear women." Eric Midkiff från misc.fitness.weights

"Your physiology doesn't care what your philosophy is"
z_bumbi är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:53.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)