Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2005-07-17, 01:29   #16
mr_ping2
Registered User
 
mr_ping2s avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 002
Trötta vikter!!! Kenta när ska du lösa mina resultat då ??
mr_ping2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-07-17, 17:55   #17
Pudzianovski
Trankil.
 
Pudzianovskis avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Inlägg: 5 680
Fan...nu väntar vi med spänning. Var 340 lätt!?

Här är tråden om dina rekord om du missat (inte ser det).

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/s...4&page=1&pp=15

Pudzianovski är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-07-17, 21:04   #18
FinnPower
Världsmästare
 
FinnPowers avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Ort: Åland
Inlägg: 1 264
Tack ska ni ha!
340 var INTE lätt men däremot var 335 det....

Några videos finns på www.kraftsport.nu
__________________
Min träningsblogg - http://kentasandvik.bravejournal.com - Ålands Kraftsportklubb - www.kraftsport.nu
FinnPower är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-07-17, 21:29   #19
Lillgrabben
Registered User
 
Lillgrabbens avatar
 
Reg.datum: Aug 2002
Inlägg: 8 824
Upplever du - som så många andra - att man "ska" ha en storlek mindre av F6.an än vad man skulle ha haft på vanliga Fury + tröjan? Jag själv kör nu med en F6 av samma stl som min Fury, men känner inte alls att den ger i närheten av samma effekt.


Stabila lyft , på videon såg det riktigt bra ut! Ser ut som om du har jobbat en del på slutpressen. På videos jag har sett av dina lyft tidigare har du inte alls sett lika stark ut i slutet!
Lillgrabben är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-07-18, 10:43   #20
mr_ping2
Registered User
 
mr_ping2s avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 002
Jag får nog säga att min F6 passade mig bättre än vanliga furyn. Har samma storlek... Lyften blir mer kontrollerade.

Ska börja nu igen i veckan att köra, får se hur det känns då.
Däremot är jag tvungen att dra UPP min tröja i armarna jävligt mycket annars kommer jag inte ner med dom vikterna jag klarar att lyfta.

Misstänker att jag får köra mycket klossträning ?
mr_ping2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-08-03, 15:07   #21
FinnPower
Världsmästare
 
FinnPowers avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Ort: Åland
Inlägg: 1 264
Sorry Lillgrabben, jag glömde att svara på din fråga.
När jag bytte från Fury till F6 märkte jag att det var lättare att komma ner med stången men det var fortfarande så trångt i ärmarna att jag inte hade en tanke på att byta till en mindre. Sen gick jag ner några kg i våras, och då kändes skjortan rätt "lös" så jag tänkte att det kanske går med en mindre.
Sagt och gjort, jag testade en mindre medan jag ännu var förhållandevis lätt och kunde töja ut den en aning. Sen när jag käkade kreatin före tävlingen (som vanligt) gick jag upp till min normala tävlingsvikt. Jag var ju lite nervös att skjortan skulle vara FÖR trång men det gick bra.
Jag har inte testat en Fury sen jag började använda F6. Jag gillar F6 bättre.

mr_ping2:
Jag kör på samma sätt som du. Jag drar upp skjortan i arnhålan så långt det går. Annars blir det svårt att komma ner.


Jag måste passa på och TACKA OLOF WIKLUND för hjälpen på uppvärmningen. Han var där på minisemester med tjejen och skulle kolla på tävlingen men blev "lurad" till att dra på en hel hög med bänkskjortor. Bl.a. hjälpte han mig och min flickvän. Ett stort tack!
__________________
Min träningsblogg - http://kentasandvik.bravejournal.com - Ålands Kraftsportklubb - www.kraftsport.nu
FinnPower är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-08-03, 23:51   #22
mr_ping2
Registered User
 
mr_ping2s avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 002
Kenta: Nu sist klarade jag faktiskt att ha tröjan "riktigt" efter flera veckors klossträning. Då klarade jag för första gången 170kg @ 84kg kroppsvikt.

Problemet lär bli ingångsvikten... vet inte vad jag ska gå på, så antingen får jag ta av mig tröjan sen igen efter första lyftet och ha den riktigt på efter första lyftet - där tröjjan lär sitta jättelångt upp i armarna.
__________________
[185 - 170 - 220]
mr_ping2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-08-07, 11:01   #23
Lillgrabben
Registered User
 
Lillgrabbens avatar
 
Reg.datum: Aug 2002
Inlägg: 8 824
Citat:
Ursprungligen postat av FinnPower
Sorry Lillgrabben, jag glömde att svara på din fråga.
När jag bytte från Fury till F6 märkte jag att det var lättare att komma ner med stången men det var fortfarande så trångt i ärmarna att jag inte hade en tanke på att byta till en mindre. Sen gick jag ner några kg i våras, och då kändes skjortan rätt "lös" så jag tänkte att det kanske går med en mindre.
Sagt och gjort, jag testade en mindre medan jag ännu var förhållandevis lätt och kunde töja ut den en aning. Sen när jag käkade kreatin före tävlingen (som vanligt) gick jag upp till min normala tävlingsvikt. Jag var ju lite nervös att skjortan skulle vara FÖR trång men det gick bra.
Jag har inte testat en Fury sen jag började använda F6. Jag gillar F6 bättre.

mr_ping2:
Jag kör på samma sätt som du. Jag drar upp skjortan i arnhålan så långt det går. Annars blir det svårt att komma ner.


Jag måste passa på och TACKA OLOF WIKLUND för hjälpen på uppvärmningen. Han var där på minisemester med tjejen och skulle kolla på tävlingen men blev "lurad" till att dra på en hel hög med bänkskjortor. Bl.a. hjälpte han mig och min flickvän. Ett stort tack!
Hej!

Tack för svaret.

Jag ska prova en något mindre F6-tröja, får se hur det går! Min gamla F6a verkar nog vara väl stor, jag kommer ned lätt med 40-50 kg under pers.....



MVH
Lillgrabben är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-08-07, 21:25   #24
O.W.
OLW ?
 
O.W.s avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Ort: Solna
Inlägg: 5 028
Citat:
Ursprungligen postat av FinnPower
Jag måste passa på och TACKA OLOF WIKLUND för hjälpen på uppvärmningen. Han var där på minisemester med tjejen och skulle kolla på tävlingen men blev "lurad" till att dra på en hel hög med bänkskjortor. Bl.a. hjälpte han mig och min flickvän. Ett stort tack!
Varsågod det var så lite jag är van, sen är det ju skoj att säga att man dragit på världsrekordhållaren tröjan. Dock så tycker jag inte den var så farligt trång det är endel som jag har hjälpt som har haft mindre tröjor så du kan nog pröva ännu en mindre

Själv tränade jag med tröjan idag för första gången sedan april, det kändes att jag tappat viktkänsla och sluttryck men jag hoppas det kommer relativt snabbt. Så man kan persa i höst.

Vad anser du vara bättre me F6:an Kenta? själv har jag inte prövat den utan bara använt Furyn.
__________________
Borta
STK
umeapower
Citat:
Ursprungligen postat av JimmyP;
"Styrkelyft är viktigare än Julen"
O.W. är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-08-07, 21:58   #25
FinnPower
Världsmästare
 
FinnPowers avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Ort: Åland
Inlägg: 1 264
Citat:
Ursprungligen postat av Olof Wiklund
Vad anser du vara bättre me F6:an Kenta? själv har jag inte prövat den utan bara använt Furyn.
Jag tycker att det är lättare att få ner stången med F6an men den hjälper bra till ändå, ungefär lika som Fury. Men eftersom det är "lätt" att komma ner så kan man ha en riktigt trång skjorta.
Sen finns det ju förstås många olika kroppstyper men den här funkar riktigt bra för mig och min kroppstyp och lyftteknik.
__________________
Min träningsblogg - http://kentasandvik.bravejournal.com - Ålands Kraftsportklubb - www.kraftsport.nu
FinnPower är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:40.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)