Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2020-02-18, 10:07   #301
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Inget att skämmas över Dio.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Jag har utsatt Angel för ett sexbrott, hur är det "inget att skämmas över"?

Samtidigt visade sig Aryt ha rätt i den anklagelse jag ägnat ett halvt dygn åt att med frenesi försvara mig mot.

Om mitt forumanseende återhämtar sig efter det här, då blir jag religiös.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2020-02-18, 10:09   #302
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Ni som blir arga över en flera år gammal pickpic -- låt den utan synd kasta första stenen!
Brofessorn är inte uppkopplad  
Gammal 2020-02-18, 10:10   #303
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Och hur vet jag (och resten av forumet) att det du säger nu är sant?
Nej förresten, jag vill inte veta. Lägg inte upp vår chattkonversation (och för jösse namn inte bilden) här.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2020-02-18, 10:22   #304
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Ta det lugnt, ingen bryr sig om en sådan bagatell
Läskeblask är inte uppkopplad  
Gammal 2020-02-18, 10:28   #305
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Citat:
Ursprungligen postat av Läskeblask Visa inlägg
Ta det lugnt, ingen bryr sig om en sådan bagatell
Detta


Måla en rolig bild istället. En ängel som får en dick pic från gud typ.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk

Senast redigerad av PureWhey den 2020-02-18 klockan 10:29.
PureWhey är inte uppkopplad  
Gammal 2020-02-18, 11:16   #306
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Fast vi inte bryr oss så är det ok om vi kallar dig för dickpic-mannen?
Läskeblask är inte uppkopplad  
Gammal 2020-02-18, 11:27   #307
Stoltz
Jag ber om det.
 
Stoltzs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 3 622
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
Äsch, jag missade att multicitera. Det är ju rätt få som går in i en relation med en person som behandlar en illa. Det typiska exemplet är snarare att han är charmerande, jätteomtänksam och kärleksfull till en början för att därefter långsamt börja bete sig kontrollerande och manipulativt.
Detta är en diskussion som förvånansvärt ofta återkommer hos en del av mina kvinnliga vänner. Där har varit gånger jag mött dessa vänner med en kille som jag fått väldigt dåliga vibbar av och efter att ha sett det hända tidigare börjat säga det till dem mellan två par ögon. Då har de svarat med saker som att "Du har fel" och "Det ser inte jag, du är bara paranoid" osv. Sen har dagen kommit då killen uppenbart varit den skitstöveln jag (och andra i vår umgängeskrets, jag sitter inte på någon magisk douchebag-formel) trodde, och då är det ofta "Hur kunde han?!" eller "Ingen kunde ha sett det komma".

Detta tycker jag är väldigt intressant eftersom en del personer kan se sådant här från månen, medan andra inte ser det förrän långt långt för sent.

Nu låter det som att jag specifikt pekar ut kvinnor som totalt blåögda, och det är inte poängen, det är bara så det slumpat sig i min umgängeskrets hos några stycken, men det är fortfarande otroligt hur en del personer kan bli totalt blinda över sådana varningsflaggor, samtidigt som andra ser dem innan första hälsningen.
Stoltz är inte uppkopplad  
Gammal 2020-02-18, 11:33   #308
KoloKille
Banned User
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 261
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz Visa inlägg
Detta är en diskussion som förvånansvärt ofta återkommer hos en del av mina kvinnliga vänner. Där har varit gånger jag mött dessa vänner med en kille som jag fått väldigt dåliga vibbar av och efter att ha sett det hända tidigare börjat säga det till dem mellan två par ögon. Då har de svarat med saker som att "Du har fel" och "Det ser inte jag, du är bara paranoid" osv. Sen har dagen kommit då killen uppenbart varit den skitstöveln jag (och andra i vår umgängeskrets, jag sitter inte på någon magisk douchebag-formel) trodde, och då är det ofta "Hur kunde han?!" eller "Ingen kunde ha sett det komma".

Detta tycker jag är väldigt intressant eftersom en del personer kan se sådant här från månen, medan andra inte ser det förrän långt långt för sent.

Nu låter det som att jag specifikt pekar ut kvinnor som totalt blåögda, och det är inte poängen, det är bara så det slumpat sig i min umgängeskrets hos några stycken, men det är fortfarande otroligt hur en del personer kan bli totalt blinda över sådana varningsflaggor, samtidigt som andra ser dem innan första hälsningen.
Kan det vara så ett en viss typ av kvinnor har förmågan att dra fram det negativa beteendet ur män? Genom att gå runt och mensgnälla och vara allmänt jobbiga.
KoloKille är inte uppkopplad  
Gammal 2020-02-18, 11:44   #309
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz Visa inlägg
Detta är en diskussion som förvånansvärt ofta återkommer hos en del av mina kvinnliga vänner. Där har varit gånger jag mött dessa vänner med en kille som jag fått väldigt dåliga vibbar av och efter att ha sett det hända tidigare börjat säga det till dem mellan två par ögon. Då har de svarat med saker som att "Du har fel" och "Det ser inte jag, du är bara paranoid" osv. Sen har dagen kommit då killen uppenbart varit den skitstöveln jag (och andra i vår umgängeskrets, jag sitter inte på någon magisk douchebag-formel) trodde, och då är det ofta "Hur kunde han?!" eller "Ingen kunde ha sett det komma".



Detta tycker jag är väldigt intressant eftersom en del personer kan se sådant här från månen, medan andra inte ser det förrän långt långt för sent.



Nu låter det som att jag specifikt pekar ut kvinnor som totalt blåögda, och det är inte poängen, det är bara så det slumpat sig i min umgängeskrets hos några stycken, men det är fortfarande otroligt hur en del personer kan bli totalt blinda över sådana varningsflaggor, samtidigt som andra ser dem innan första hälsningen.
Känner jag också igen. Överlag tycker jag definitivt kvinnor verkar betydligt mer blåögda efter egna erfarenheter. Det behöver inte alltid vara dåligt, sådana människor tycker jag oftare kan vara mer omtänksamma etc. Dock kan de lätt bli utnyttjade.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
PureWhey är inte uppkopplad  
Gammal 2020-02-18, 11:47   #310
Klein
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 696
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz Visa inlägg
Detta är en diskussion som förvånansvärt ofta återkommer hos en del av mina kvinnliga vänner. Där har varit gånger jag mött dessa vänner med en kille som jag fått väldigt dåliga vibbar av och efter att ha sett det hända tidigare börjat säga det till dem mellan två par ögon. Då har de svarat med saker som att "Du har fel" och "Det ser inte jag, du är bara paranoid" osv. Sen har dagen kommit då killen uppenbart varit den skitstöveln jag (och andra i vår umgängeskrets, jag sitter inte på någon magisk douchebag-formel) trodde, och då är det ofta "Hur kunde han?!" eller "Ingen kunde ha sett det komma".

Detta tycker jag är väldigt intressant eftersom en del personer kan se sådant här från månen, medan andra inte ser det förrän långt långt för sent.

Nu låter det som att jag specifikt pekar ut kvinnor som totalt blåögda, och det är inte poängen, det är bara så det slumpat sig i min umgängeskrets hos några stycken, men det är fortfarande otroligt hur en del personer kan bli totalt blinda över sådana varningsflaggor, samtidigt som andra ser dem innan första hälsningen.
Somliga människor är väl benägna att spela offer istället för att ta ansvar för sina val och handlingar. Då blir det lätt så där när det skiter sig med partnern att det kom som en blixt från klar himmel.
Klein är inte uppkopplad  
Gammal 2020-02-18, 12:13   #311
Macroman
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 921
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Kan inte tala för alla, men såhär använder jag Tinder:

Jättesnygg = högerswajpning oavsett innehåll på bilderna och text. (Nu när jag köpt obegränsat med högerswajpningar, annars dissar jag jättesnygga som verkar tråkiga.)
Gränsfall = texten och innehållet på bilderna avgör.
Ful = vänsterswajpning oavsett innehåll på bilderna och text.
Så här agerar 99 % av alla män.
Macroman är inte uppkopplad  
Gammal 2020-02-18, 12:14   #312
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Läskeblask Visa inlägg
Fast vi inte bryr oss så är det ok om vi kallar dig för dickpic-mannen?
Det korrekta att göra i såna här lägen är att bara erkänna och äga situationen. Jag vill att ni kallar mig dicpick-mannen och att någon moderator:

1) Byter namn på mig till "Sexförbrytare".
2) Ändrar min avatartext till "blottar sig".
3) Ändrar mitt journalnamn till "Dick pics och styrkelyft".

Jag har redan bytt till lämplig avatar.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2020-02-18, 12:16   #313
Macroman
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 921
Citat:
Ursprungligen postat av Klein Visa inlägg
Det var väl nån som gjorde ett experiment på tinder där de använde bilder av en mycket fager manlig modell och skrev helt sjuka saker i profilen typ att de var pedofiler och mördare och sa vidare ganska så extrema saker även i sina meddelanden. Tjejerna var på om man säger så.

Här är historien: https://www.boredpanda.com/social-ex...-germanlifter/
Ja, många kvinnor kan tydligen rationalisera bort både nazism och pedofili om mannen är tillräckligt haaaawt. Och då är ju män ännu ytligare...

Därav det ganska modesta intresset för kvinnors Tinderbeskrivningar, intressen etc antar jag.
Macroman är inte uppkopplad  
Gammal 2020-02-18, 12:17   #314
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Hittade en bättre avatar!

__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad  
Gammal 2020-02-18, 12:19   #315
Macroman
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 921
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
Fast båda dessa svar är ju lite ”fan läser bibeln”. Såklart swajpar man höger på folk man tycker är snygga, oavsett kön på swajparen. På så sätt är Tinder ytlighetens högborg. Men nu var inte frågan snygghet utan bildernas komposition. Då visade det sig att folks fördomar skilde sig åt (för självfallet handlar det mest om fördomar när man dömer hunden efter Tinderprofilen) - mina fördomar är att folk med aktivitetsbilder som faller mig i smaken är roligare, medan flera herrar som svarade tyckte att en åma-i-sängen-bild var mer intressant än åka-wakeboard-bild. Både åm-tjejen och wakeboard-tjejen kan såklart ha fantastisk personlighet, 150 i IQ, vara svinrolig och jättegullig, men det vet man ju inte innan man börjar kommunicera. Bilder signalerar olika saker, och appellerar till olika målgrupper.
Nej, båda signalerar till målgruppen "alla män" om båda är toksnygga. Det är ju inte så att ngn man swajpar vänster på den snygga wake board-tjejen...
Macroman är inte uppkopplad  


Stängt ämne

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:19.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)