Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-02-17, 23:31   #2776
David_wigren
Registered User
 
David_wigrens avatar
 
Reg.datum: Apr 2009
Ort: Örebro
Inlägg: 1 488
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg
Så David Wigren brukar köra Kings move på dig menar du?
Jag hatar er alla.
David_wigren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-18, 08:53   #2777
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckTesta Visa inlägg
Samma här, dom fick mig dom jävlarna! Kollat lite på Larratt och hans matcher är ju roliga för att han är sån trash talker, förstår varför Macke fastnade för showen
Men det är också som du säger lite oklart hur det funkar egentligen, ibland så slinter dom ur direkt och sen måste dom köra om. Är det bara då dom binder ihop händerna? Får man göra precis hur man vill så länge armbågen är i kudden mm...?
Haha. Det är beroendeframkallande. Jag förstår ju någonstans att de försöker sälja showen men jag faller ändå platt för allt snack. Nu säger t.ex. Larratt att han älskar Chaffee(kan ju vara skitsnack också men men) men innan deras match i fjol så var det mycket "yeah, Dave is strong, so strong. He's weak side? Mental. He's no champion, he's a quiter.". När någon säger det rakt i ansiktet på den andra så blir det ju spännande och när väl matchen var igång så var jag aptaggad. Så framförallt Larratt är en mästare på att sälja sina egna matcher.

Skrev en lång förklaring men kände att det blev lite kaka på kaka eftersom att du redan har fått mycket förklarat från David. Jag kan istället berätta vad jag ser fram mot i år:

- Brzenk i Top 8. Den bästa genom alla tider för comeback som femtioplussare efter några års frånvaro. Hur bra är han nu? Fortfarande bäst?
- Chaffee vs Levan. Den starkaste amerikanen mot den starkaste europén.
- Larratt vs Todd. Ej bekräftat att det blir denna match men jag håller tummarna. Det är hur som helst en match där allt kan ske, där Larratt kommer att trashtalka så inåt helvete och där intresset kommer att vara enormt.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-18, 08:59   #2778
David_wigren
Registered User
 
David_wigrens avatar
 
Reg.datum: Apr 2009
Ort: Örebro
Inlägg: 1 488
Citat:
Ursprungligen postat av David_wigren Visa inlägg
Jag hatar er alla.
Skämt åsido. Jag skulle bara ta till en kings move som absolut sista utväg och då med en arm som faktiskt fortfarande är böjd. Skulle aldrig få för mig att fortsätta bryta med en arm som blivit helt uträtad. Mest för att jag inte vågar eftersom det känns som bicepsfästet kan släppa om man envisas med att fortsätta bryta.
David_wigren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-18, 09:50   #2779
David_wigren
Registered User
 
David_wigrens avatar
 
Reg.datum: Apr 2009
Ort: Örebro
Inlägg: 1 488
En tråkig grej med armbrytning är just att det delvis belönar dysfunktionalitet. Alltså att brytare som inte ens kan räta ut sina armar kan utnyttja det genom tekniken som kallas King’s move. Det förstör bilden av att det främst är styrka som avgör segraren. Då faller hela argumentet som jag kom med tidigare om vilket bra sätt armbrytning är för att mäta generell överkroppsstyrka. Den nya världsfederationen IFA har regler mot king’s move, dock så är federationen helt ny och man har inte sett än hur dessa regler funkar i praktiken. I den amerikanska federationen WAL så är det nästan tvärtom, där är armbågskuddarna så stora att det förenklar för dem som kör king’s move. Michael Todd är primärexemplet på det. Styrkemässigt så är han nog knappt topp 500 i världen men tack vare sin king’s move så är han en av de bästa i världen och förmodligen den enda som potentiellt kan spöa Levan. Han kommer dock aldrig vilja möta Levan någon annanstans än i WAL, just för att han gynnas så mycket av utformningen på deras armbågskuddar.

- Något man dock ska ge Michael Todd är att han nog har en pronation av handleden som är i en klass för sig själv. Sen har han faktiskt en press som är i absolut världsklass. Det måste man faktiskt ge honom.

Senast redigerad av David_wigren den 2020-02-18 klockan 09:53.
David_wigren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-18, 10:12   #2780
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av David_wigren Visa inlägg
förmodligen den enda som potentiellt kan spöa Levan
Har sett flera som tror på Chaffee i matchen mot Levan. Rätta mig om jag har fel men visst har Dave vunnit mot Cyplenkov?
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-18, 10:52   #2781
David_wigren
Registered User
 
David_wigrens avatar
 
Reg.datum: Apr 2009
Ort: Örebro
Inlägg: 1 488
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Har sett flera som tror på Chaffee i matchen mot Levan. Rätta mig om jag har fel men visst har Dave vunnit mot Cyplenkov?
Chaffee är bra, men jag vill påstå att han är överskattad. Chaffee har vunnit över Cyplenkovs höger en enda rond under en turnering där de senare möttes igen och Cyplenkov vann. Tittar man på matchen som Chaffee vann så blev det domarns grepp där Chaffee fick en extrem fördel i greppet av domarn. Sen måste man hålla koll på höger vs vänster arm också. Cyplenkov var/är ett oövervinnerligt monster i vänsterarmen, förmodligen den mest överlägsna vänsterarmen någonsin. Många tror att det också gäller hans högerarm. Cyplenkov var ”bara” en av de bästa i högern under sin tid och under de tider som han var bäst i högern så var det inte med någon större marginal. Det är ändå ett antal som har pinnat Cyplenkovs högerarm.

Jag tror Chaffee förlorar 6-0 mot Levan. Jag är nästan helt säker på det.
David_wigren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-18, 11:17   #2782
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av David_wigren Visa inlägg
Chaffee är bra, men jag vill påstå att han är överskattad. Chaffee har vunnit över Cyplenkovs höger en enda rond under en turnering där de senare möttes igen och Cyplenkov vann. Tittar man på matchen som Chaffee vann så blev det domarns grepp där Chaffee fick en extrem fördel i greppet av domarn. Sen måste man hålla koll på höger vs vänster arm också. Cyplenkov var/är ett oövervinnerligt monster i vänsterarmen, förmodligen den mest överlägsna vänsterarmen någonsin. Många tror att det också gäller hans högerarm. Cyplenkov var ”bara” en av de bästa i högern under sin tid och under de tider som han var bäst i högern så var det inte med någon större marginal. Det är ändå ett antal som har pinnat Cyplenkovs högerarm.

Jag tror Chaffee förlorar 6-0 mot Levan. Jag är nästan helt säker på det.
Just det! Det där med Denis höger/vänster har jag egentligen koll på. Devon mötte väl Denis med vänstern och det är snack om att det hade kunnat vara en helt annan historia om de hade brutit med högern.

Jag vet för lite om respektive atlet för att tippa. Fick upp förhoppningarna om en jämn match efter att Ryan Bowen och Bob Brown bägge tippat Dave som vinnare.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-18, 11:31   #2783
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Jag gillar inte Larratt pga hans personlighet utan hans utseende.

No homer.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-18, 11:48   #2784
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Jag gillar inte Larratt pga hans personlighet utan hans utseende.

No homer.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Gå tillbaka tio år i tiden och han har en riktig Superman-look

https://www.google.com/search?q=devo...e87Zfi4creggRM
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-18, 11:49   #2785
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Gå tillbaka tio år i tiden och han har en riktig Superman-look



https://www.google.com/search?q=devo...e87Zfi4creggRM
Ja. Tycker hans käke är "ännu värre" när han är typ 18-25 Helt brutalt.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-18, 14:35   #2786
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 073
Jag har haft åsikten om att strongman är lite av en mysig sport där atleterna hjälper och stöttar varandra. Att man vill stödja sporten och få den att växa. kamratskap osv.

Men ju mer jag får insyn in strongman världen desto mer gnäll och konstellationer hittar man.. Folk som gaggar mot varandra och alltid en svans av folk som hänger på så fort det blir diskussion.

Är det något nytt eller har det alltid varit så men kommit upp till ytan via sociala medier?
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-18, 14:56   #2787
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 102
Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
Jag har haft åsikten om att strongman är lite av en mysig sport där atleterna hjälper och stöttar varandra. Att man vill stödja sporten och få den att växa. kamratskap osv.

Men ju mer jag får insyn in strongman världen desto mer gnäll och konstellationer hittar man.. Folk som gaggar mot varandra och alltid en svans av folk som hänger på så fort det blir diskussion.

Är det något nytt eller har det alltid varit så men kommit upp till ytan via sociala medier?
Vad väntar du dig i en extremt testofylld sport?
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-18, 15:04   #2788
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 073
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Vad väntar du dig i en extremt testofylld sport?
Mindre tjejgnäll och mer martin forsmark
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-18, 15:59   #2789
Köttis
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2009
Inlägg: 612
Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
Jag har haft åsikten om att strongman är lite av en mysig sport där atleterna hjälper och stöttar varandra. Att man vill stödja sporten och få den att växa. kamratskap osv.



Men ju mer jag får insyn in strongman världen desto mer gnäll och konstellationer hittar man.. Folk som gaggar mot varandra och alltid en svans av folk som hänger på så fort det blir diskussion.



Är det något nytt eller har det alltid varit så men kommit upp till ytan via sociala medier?
Någonting särskilt du tänker på?

Sent from my FRD-L19 using Tapatalk
Köttis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-18, 17:23   #2790
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 073
Citat:
Ursprungligen postat av Köttis Visa inlägg
Någonting särskilt du tänker på?

Sent from my FRD-L19 using Tapatalk

Typexempel från svensk strongman gruppen:
Person x - vi håller strongman tävling för masters 40+ men det är ok med personer som fyller 40 det året.
Person y - börjar gnälla om att det är från året man fyller 40
Person z - personliga påhopp på person Y om att dom är dumma i huvudet typ..

Sedan hakar flera personer på och berättar hur dum person Y alltid är.

Så tråkigt snack asså
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)