Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-01-28, 09:20   #16
Melker2
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2018
Inlägg: 509
Rörlighet och allt över huvudet...
Melker2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-28, 09:21   #17
Mats J
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 1 009
Att jag aldrig "lyssnat på kroppen" utan gått för ett nytt PB varje pass oavsett dålig sömn, träna kl 5, stressigt, förkyld, ur form. Och för tunga vikter. Allt eller inget. Med oändligt antal skador som följd.
Mats J är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-28, 10:58   #18
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 775
Fåfäng. Jojo-deffar för mycket och ofta.
__________________
Citat:
I'll see you in another life, brother.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-28, 10:59   #19
VoDaresVins
Registered User
 
VoDaresVinss avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Österbotten
Inlägg: 992
Citat:
Ursprungligen postat av Mats J Visa inlägg
Att jag aldrig "lyssnat på kroppen" utan gått för ett nytt PB varje pass oavsett dålig sömn, träna kl 5, stressigt, förkyld, ur form. Och för tunga vikter. Allt eller inget. Med oändligt antal skador som följd.
Orsaken är antagligen lite samma som ovan, tänkte skriva att min akilleshäl är att jag är så jäkla klen. Syftar då främst pä att kroppen inte tål tillräckligt med träning imo.
Känns som jag haft väldigt få perioder där jag kunnat träna så tungt som jag velat under längre tid. Om det inte är låsningar i ryggen så är det axlarna som inte håller eller så åker jag på förkylning som sitter i flera veckor.
__________________
Kneehabjournalen
VoDaresVins är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-28, 11:21   #20
Lawliet
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2019
Inlägg: 53
För hög intensitet, volym och frekvens. Kan inte ta en eller ett par vilodagar även när det nog verkligen skulle behövas. Ofta blir mindre skador som antagligen endast uppstod pga överanstränging, långdragna då jag aldrig lyckas vila bort dom.

Har en liten överanstränging i höger överarm just nu, det känns. Men lyckas jag prestera på maxnivå i de stora lyften trots det, så skulle jag aldrig få för mig att dra ner på träningen.
Lawliet är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-28, 11:25   #21
geoff
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2018
Inlägg: 462
Citat:
Ursprungligen postat av VoDaresVins Visa inlägg
Orsaken är antagligen lite samma som ovan, tänkte skriva att min akilleshäl är att jag är så jäkla klen. Syftar då främst pä att kroppen inte tål tillräckligt med träning imo.
Känns som jag haft väldigt få perioder där jag kunnat träna så tungt som jag velat under längre tid. Om det inte är låsningar i ryggen så är det axlarna som inte håller eller så åker jag på förkylning som sitter i flera veckor.
Ni får väl trösta er med att ni åtminstone inte har den akilleshäl som troligtvis är vanligast av alla: att man inte tränar tillräckligt hårt
geoff är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-28, 12:39   #22
spoon
Spån
 
spoons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Nyboda
Inlägg: 14 409
Defenitivt kosten. Eftersom att jag äta vad jag vill utan att gå upp i vikt så har jag inte ätit kvalitetsmat. Mycket tomma kalorier som inte bidrar till återhämtning.

Sen så har jag också slarvat med återhämtning. Dålig mat, lite sömn, mycket jobb och mycket träning. Inte optimalt om man tänker efter.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
__________________
Foxtrot Uniform Charlie Kilo
spoon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-28, 14:15   #23
Fordon
Lyft! Upp å ner!
 
Fordons avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 197
Att jag envisas med att försöka bli bra på konditionsgrenar när jag egentligen bara tycker om styrketräning.
__________________
"Vinnaren gör det förloraren inte orkar"

2019 års journal
Fordon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-28, 14:39   #24
Macroman
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 921
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Kontakt, skulle jag säga. Får knappt nån kontakt i någon muskeljävel någonsin. Jag bara lyfter vikten utan att det känns någonstans.

Testa att öka vikterna och verkligen ta i när du lyfter så kommer nog detta av sig självt.
Macroman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-28, 16:10   #25
d1anny2
Registered User
 
d1anny2s avatar
 
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Varberg
Inlägg: 722
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Kontakt, skulle jag säga. Får knappt nån kontakt i någon muskeljävel någonsin. Jag bara lyfter vikten utan att det känns någonstans.
Enig. Likadant för mig.
d1anny2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-28, 17:37   #26
Snobbe
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 685
Kosten 100%, lever kvar från mina feta dagar. Händer negativa saker i mitt liv så är det lätt att jag tröstäter. Mår bra mycket bättre numera än förut så det händer mycket mer sällan och sker i mycket kortare perioder.
Snobbe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-29, 11:55   #27
sladdbarn
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2019
Inlägg: 273
Min största akilleshäl är kosten, träningsvolym, ålder och genetik.
sladdbarn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-29, 12:22   #28
LunaSpice
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 3 078
Att jag ändrar träningsschema alldeles för ofta. Klarar att hålla ett upplägg (med något undantag) max 4-5 veckor sen ändrar jag. Oftast pga nån studie,. youtubevideo etc som skapar jidder i skallen.
__________________
"If you like an exercise chances are you´re doing it wrong - Arthur Jones"
LunaSpice är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-29, 12:49   #29
Rawrx
Stor fin fet T-Rex
 
Rawrxs avatar
 
Reg.datum: Aug 2012
Ort: Sundsvall
Inlägg: 964
Att jag i regel över jul och sommar-ledigheter har uppehåll från träningen och lägger på mig fett, som jag under vår och höst försöker jojo-deffa bort.

Inte så mycket att grina över egentligen. Det handlar ju om 5kg upp/ned. Men jag önskar jag hade bättre disciplin med att sköta kosten. I år får det bli skärpning, för jag skall komma i bra form till sommaren samt sätta lite nya BP:n

Något jag borde lära mig bättre är att i alla fall köra ett pass i veckan under ledigheter för att inte tappa för mycket. Det blir lätt 4 veckor träningsfritt om somrarna.
Rawrx är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-29, 13:45   #30
stemag
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Sollentuna
Inlägg: 293
PÅ sommaren vill jag vara en smal och lätt cyklist, på vintern vill jag bulka upp mig till en biffig byggare. Har aldrig riktigt lyckats med nått av mina mål :-)
stemag är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:04.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)