Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-11-29, 12:42   #751
juulia_
Registered User
 
juulia_s avatar
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 1 094
Riktigt bra benpressar! Över 300 är starkt!
__________________
Bloggen
Journalen
juulia_ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-29, 13:12   #752
PatJack
Registered User
 
PatJacks avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Ort: Halmstad
Inlägg: 6 670
Citat:
Ursprungligen postat av Landström Visa inlägg
Jag tror du gjorde helt rätt. Har man inte den riktiga inspirationen för deff så är det bättre att vänta. En deff utan motivation suger fett..!

En tjock mage kan dock trycka på de rätta deffknapparna.
Jo hade tappat det helt efter 1.5 års krångel med kost och skit. Nu har jag mer kunskap dock och kommer vara mycket hårdare så resultatet borde komma snabbare och bli bättre. Ja tjockis mage hjälper.. och så klart när inget funkar i träningen som nu.

Citat:
Ursprungligen postat av juulia_ Visa inlägg
Riktigt bra benpressar! Över 300 är starkt!
Tack! Ja 300 på denna benpressen är fett mycket faktiskt. Klart tyngre än mina tyngsta böjar om man gör en jämförelse.

Gymvikt: 90kg

Märkte direkt att bröstryggen krånglade och alla vikter kändes nästan 10kg tyngre än vanligt + då smärtan i ryggen som inte hjälpte precis. Den samt de vanliga axelproblemen gjorde ju träningen besvärlig milt sagt men jag kämpade på. Kände mig totalt kraftlös också och jag måste nog skärpa mig med kosten... blir för mycket skitmat och godis och för lite protein! Får börja räkna igen tror jag.

Hantelpressar, Bröst:

12x40kg@8
8x45kg@9

Bänk:

10x60kg
10x80kg@8
4x100kg@9

Smithbänk, 30grader vinkel, ej full rom:

12x50kg@6
8x50kg@7 (axel muckade)

Bröstpress, maskin, tummarna upp (grepp):


14x60kg@7
11x80kg@9
6x90kg@9

Peckdeck:

8x60kg@8
7x60kg@9

Cablecross:

10x15kg
10x15kg
10x7.5kg (raka armar)

Fick bra pump och kontakt iaf men känner mig inte slut precis.. vill kunna kötta tyngre och fler set men det kommer förhoppningsvis.
__________________
Min Träningsjournal!

Kolla in mig på Instagram!

Min YouTube kanal!
PatJack är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-29, 13:16   #753
daloatf
Räkbesserwisser
 
daloatfs avatar
 
Reg.datum: Oct 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 7 054
Förra julafton deffade jag, så nu har jag planerat bulk fasen på hela jul och nyårsfirandet.
__________________
- Dave
daloatf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-29, 16:57   #754
Hetz
Registered User
 
Hetzs avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Ort: Örnsköldsvik
Inlägg: 1 338
Citat:
Ursprungligen postat av PatJack Visa inlägg
Märkte direkt att bröstryggen krånglade och alla vikter kändes nästan 10kg tyngre än vanligt + då smärtan i ryggen som inte hjälpte precis. Den samt de vanliga axelproblemen gjorde ju träningen besvärlig milt sagt men jag kämpade på. Kände mig totalt kraftlös också och jag måste nog skärpa mig med kosten... blir för mycket skitmat och godis och för lite protein! Får börja räkna igen tror jag.
Ett tips från mig är att lägga din basövning först, dvs bänkpressen och ta ut dig så mycket som möjligt där, köra dina basic set kanske 90kgx5x5 för dig och sedan köra 2-3 set med fötterna i luften med lättare vikt men för kontakten och stimulansen av bröstryggen.

Sedan skulle jag nog köra den sneabänkpressen med excentriskt utförande för att på så sätt känna direkt när axeln fuckar! För då får du bra kontakt och muskelstimulans samtidigt som det är skonsammare för axlarna! Då kan du dessutom köra full-rom men på lättare vikt och få ut mer av övningen som med tung belastning och halv-rom!

För att pumpa ur det sista ur brösten brukar jag köra cablecross dropset, typ 30kgx8, 25kgx8, 20kgx8, 17.5kgx8, 15kgx8, 12.5kgx8, 10kgx8, 7.5kgx8, efter 2-3-4 omgångar är du garanterat slut

Det är svårt som fan det där med skador men jag skulle iallafall rekommendera att utesluta hantelpressarna helt för att få en jämnare belastning och excentrisk inclinebänk. Nu är jag inte någon expert på området, tvärtom, men eftersom jag själv haft mycket skador har detta hjälpt mig!

Det bästa tipset jag kan ge är dock ändå, som nämnts i början, att du kör dina basövningar så tungt som möjligt om kroppen tillåter, för t.ex i bänkpressen verkar dina axlar gå bra, med en bra teknik och brygga så hamnar inte armbågarna så långt ner vilket belastar axlarna minimalt samtidigt som man går bra kontakt och bra tryck. Därför skulle jag lägga större vikt på den, och sedan köra mer pump-liknande upplägg på resterande övningar, eftersom du redan fått styrkan genom din basövning så kan du få volymen och uthålligheten av dina kompletterande isolations-övningar

En jävla massa text, hoppas du inte tycker att jag lägger näsan i blöt, vill bara hjälpa


Citat:
Ursprungligen postat av daloatf Visa inlägg
Förra julafton deffade jag, så nu har jag planerat bulk fasen på hela jul och nyårsfirandet.
Fyfan vilken boss du är, det är riktigt smart. Själv kör jag stenhård deff så man iallafall kan protein-svulla på julbordet
__________________
Livet med diet-hjärna

Senast redigerad av Hetz den 2011-11-29 klockan 17:00.
Hetz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-29, 23:59   #755
PatJack
Registered User
 
PatJacks avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Ort: Halmstad
Inlägg: 6 670
Citat:
Ursprungligen postat av daloatf Visa inlägg
Förra julafton deffade jag, så nu har jag planerat bulk fasen på hela jul och nyårsfirandet.
Det är alltid win att kunna käka massa götte på julen! =)

Citat:
Ursprungligen postat av Hetz Visa inlägg
Ett tips från mig är att lägga din basövning först, dvs bänkpressen och ta ut dig så mycket som möjligt där, köra dina basic set kanske 90kgx5x5 för dig och sedan köra 2-3 set med fötterna i luften med lättare vikt men för kontakten och stimulansen av bröstryggen.

Sedan skulle jag nog köra den sneabänkpressen med excentriskt utförande för att på så sätt känna direkt när axeln fuckar! För då får du bra kontakt och muskelstimulans samtidigt som det är skonsammare för axlarna! Då kan du dessutom köra full-rom men på lättare vikt och få ut mer av övningen som med tung belastning och halv-rom!

För att pumpa ur det sista ur brösten brukar jag köra cablecross dropset, typ 30kgx8, 25kgx8, 20kgx8, 17.5kgx8, 15kgx8, 12.5kgx8, 10kgx8, 7.5kgx8, efter 2-3-4 omgångar är du garanterat slut

Det är svårt som fan det där med skador men jag skulle iallafall rekommendera att utesluta hantelpressarna helt för att få en jämnare belastning och excentrisk inclinebänk. Nu är jag inte någon expert på området, tvärtom, men eftersom jag själv haft mycket skador har detta hjälpt mig!

Det bästa tipset jag kan ge är dock ändå, som nämnts i början, att du kör dina basövningar så tungt som möjligt om kroppen tillåter, för t.ex i bänkpressen verkar dina axlar gå bra, med en bra teknik och brygga så hamnar inte armbågarna så långt ner vilket belastar axlarna minimalt samtidigt som man går bra kontakt och bra tryck. Därför skulle jag lägga större vikt på den, och sedan köra mer pump-liknande upplägg på resterande övningar, eftersom du redan fått styrkan genom din basövning så kan du få volymen och uthålligheten av dina kompletterande isolations-övningar

En jävla massa text, hoppas du inte tycker att jag lägger näsan i blöt, vill bara hjälpa
Bänken är inte min basövning och hantelpressarna är faktiskt bättre för mina axlar då jag måste vinkla händerna för att inte få ont. Sen för att göra det mer komplicerat så har jag olika skador på vänster/höger axel. Vänster är dessutom bakåtroterad och högern framåt. Att jag fortsätter med bänken är väl för jag är enveten och försöker hitta rätt vinklar etc för att kunna köra och ibland funkar det perfekt men ibland så krånglar (ofta högern) så det inte går alls.

Stimulans i bröstrygg? Jag har blivit överrörlig pga stel övrerygg. Fick det när jag pumpade tungt i böjen där det small till i bröst/rygg. Om jag sätter upp fötterna så blir allt mer ostabilt dessutom och axlarna skriker.

Full rom på snedbänk ger mig inte mycket.. då jag bara aktiverar triceps eller axlar och sträcker ut axlarna för mycket i bottenläget. Jag brukar också mosa det sista i cablecross men har som sagt kassa axlar så det går inte alls.. jag kan leta kontakt och få pump etc men finns ingen möjlighet alls att pumpa sönder mig där på någon sorts vikt.. då går de sönder ordenligt.

Jag tackar för tipsen men då jag haft problem med axlar sen nästan 2 år tillbaka och ändå hittat vägar att kunna träna samt blivit helt skadefri ett tag (vänster var perfekt länge) så har jag ju lite koll =)

Att jag kör såpass olika reps/scheman, övningar etc..etc är sån jag är. Jag har alltid kört va jag själv vill och skall fortsätta med det. Ibland testar jag nått system men brukar falla tillbaka till mitt gamla igen där jag bara kör vad jag vill och hur jag vill! =)

Jag är glad att du la ner tid dock och det skall du ha stort tack för!
__________________
Min Träningsjournal!

Kolla in mig på Instagram!

Min YouTube kanal!
PatJack är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-30, 00:21   #756
Hetz
Registered User
 
Hetzs avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Ort: Örnsköldsvik
Inlägg: 1 338
Betvivlade aldrig att du visste vad du höll på med, det är såklart svårt att veta vad någon annan känner för slags smärtor vid olika utföranden och som du säger så hittar man alltid vägar beroende på vad man själv känner!

Håller med om att man ska träna som man känner för och inte vara så opti-styrd av reps hit och dit :p

Drygt som fan det där med rotationen i axlarna, har själv en mindre bakåtrotation i höger, svårt att hålla sig från att bli irriterad ibland när man måste anpassa träningen efter axlarna dag in och dag ut..
__________________
Livet med diet-hjärna
Hetz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-30, 01:10   #757
PatJack
Registered User
 
PatJacks avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Ort: Halmstad
Inlägg: 6 670
Citat:
Ursprungligen postat av Hetz Visa inlägg
Betvivlade aldrig att du visste vad du höll på med, det är såklart svårt att veta vad någon annan känner för slags smärtor vid olika utföranden och som du säger så hittar man alltid vägar beroende på vad man själv känner!

Håller med om att man ska träna som man känner för och inte vara så opti-styrd av reps hit och dit :p

Drygt som fan det där med rotationen i axlarna, har själv en mindre bakåtrotation i höger, svårt att hålla sig från att bli irriterad ibland när man måste anpassa träningen efter axlarna dag in och dag ut..
Ja ugh! Rotationen är bara en bisak med.. har inklämningar på bägge sidor och så många olika konstiga namn på saker som inte funkar i axlarna eller runt fästena. De tror väl att det är skador jag fått genom tidigare jobb men som kommit fram senare när man dessutom har tränat som en galning med relativt tunga vikter.

Det är nog bra att köra efter scheman och utarbetade sätt att träna på men det passar inte riktigt mig då själva friheten att bara kötta vad man känner för på gymmet är en stor anledningar att jag hållt på så länge =)

Ja trist med skador.. det som retar mig mest är att jag får ny skit när man hittat sånt som faktiskt funkar. Marken gick bra.. och då fick jag något problem med muskelatur runt revbenen.. detta försvann för 1 vecka sen men runt då så när jag köttade böj som också gick bra så fick jag nått nytt skit i bröstrygg som även här krånglar med muskelatur runt lungorna samt även då överrörlighet. Tycker det räcker med 2 axlar som krånglar.
__________________
Min Träningsjournal!

Kolla in mig på Instagram!

Min YouTube kanal!
PatJack är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-30, 01:32   #758
Hetz
Registered User
 
Hetzs avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Ort: Örnsköldsvik
Inlägg: 1 338
Fyfan. Låter riktigt tungt, du gör det bra som ändå kör dag in och dag ut
__________________
Livet med diet-hjärna
Hetz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-30, 01:44   #759
PatJack
Registered User
 
PatJacks avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Ort: Halmstad
Inlägg: 6 670
Citat:
Ursprungligen postat av Hetz Visa inlägg
Fyfan. Låter riktigt tungt, du gör det bra som ändå kör dag in och dag ut
Ja alternativet att sluta träna finns ju inte för mig.
__________________
Min Träningsjournal!

Kolla in mig på Instagram!

Min YouTube kanal!
PatJack är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-30, 03:36   #760
Sundqvist
Winners Never Quit
 
Sundqvists avatar
 
Reg.datum: Jan 2010
Ort: jönköping
Inlägg: 5 201
Riktigt grymt pass! dina pressar är riktigt jävla bra!
__________________
Träningsjournal: What Doesnt Kill You Makes You Stronger!
Citat:
Ursprungligen postat av Bikken Visa inlägg
Kroppen kan ta upp ca 20gram fria aminosyror under ett tillfälle!
Jag käkar 12ggr varje dag med 30g protein vid varje tillfälle
Sundqvist är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-30, 10:30   #761
juulia_
Registered User
 
juulia_s avatar
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 1 094
Ser bra ut, grymt att du försöker så som du gör trots alla skador.
__________________
Bloggen
Journalen
juulia_ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-30, 22:57   #762
PatJack
Registered User
 
PatJacks avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Ort: Halmstad
Inlägg: 6 670
Citat:
Ursprungligen postat av Sundqvist Visa inlägg
Riktigt grymt pass! dina pressar är riktigt jävla bra!
Tackar! Själv är jag långt från nöjd då styrkan är sämre än innan.. men det kommer tillbaka och gärna mer så klart! Måste smäcka lite pbs snart känner jag.

Citat:
Ursprungligen postat av juulia_ Visa inlägg
Ser bra ut, grymt att du försöker så som du gör trots alla skador.
Tackar! Jo enveten är jag ju =)
__________________
Min Träningsjournal!

Kolla in mig på Instagram!

Min YouTube kanal!
PatJack är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-30, 23:40   #763
Joanna
jSQUAT- SAK prospect
 
Joannas avatar
 
Reg.datum: Feb 2011
Ort: Sundsvall
Inlägg: 1 061
Jobbigt med skador men du repar dig nog snart, stark är du ju i alla fall redan
__________________
Journal:http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=160954
Blog: jsquat.com
Citat:
Ursprungligen postat av Kwon Visa inlägg
The Booty is the Center of the Woman, but also The Center of the Universe.
Joanna är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-01, 01:03   #764
PatJack
Registered User
 
PatJacks avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Ort: Halmstad
Inlägg: 6 670
Citat:
Ursprungligen postat av Joanna Visa inlägg
Jobbigt med skador men du repar dig nog snart, stark är du ju i alla fall redan
Tack! Ja försöker få in lite mer vilodagar nu så det borde ju hjälpa lite =)
__________________
Min Träningsjournal!

Kolla in mig på Instagram!

Min YouTube kanal!
PatJack är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-02, 15:40   #765
PatJack
Registered User
 
PatJacks avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Ort: Halmstad
Inlägg: 6 670
Tagit 2 vilodagar i sträck och fått djupmassage samt varit hos en kiropraktor igen. Han fick bort en del och massagen hjälpte mycket också. Testade idag och började med ett ryggpass vilket gick bra och utan några direkta smärtor.

Latsdrag, Brett, Pronerat:

10x75kg
8x85kg@7
7x95kg@8
5x105kg@9

Smalt grepp:

5x110kg@9
5x110kg@9
5x110kg@10
5x110kg@9
5x110kg@10

Kändes märkligt att inte testa att höja vikterna och stanna på samma och nöta.. men skall försöka köra mer fasta rep/vikt istället för att båda köra många reps och upp till ettor i samma pass.

Rodd, Maskin:

10x100kg@6
6x140kg@8
6x140kg@8
5x140kg@9

Enarms rodd, bänk, lutande framåt:

8x40kg@8
5x50kg@9

Körde även rehab övningar och repdrag/latsdrag med raka armar, baksida axlar etc.
__________________
Min Träningsjournal!

Kolla in mig på Instagram!

Min YouTube kanal!
PatJack är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:29.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)