Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-11-14, 19:48   #91
exevision
Registered User
 
exevisions avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 6 800
Citat:
Ursprungligen postat av Crillos Visa inlägg
Ja! Så är det. Men det var inte det du sa från början. Ett mer nyanserat uttalande så kudos
Med risk att det blir pajkastning. Vilket inte är min avsikt.

Min första kommentar var inte helt seriös. Men, jag tror att möjligheten till att forma muskelns utseende med hjälp av annan övning är marginell. Så, på det stora hela är det ändå genetiskt hur en muskel kommer att se ut.

Så tror jag.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Wormzie Visa inlägg
det enda man kan säga säkert är att om gasp-linnet är på kör man med byggarsplit
exevision är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-14, 22:08   #92
Anders The Peak
Registered User
 
Anders The Peaks avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Hemma
Inlägg: 11 209
Citat:
Ursprungligen postat av exevision Visa inlägg
Med risk att det blir pajkastning. Vilket inte är min avsikt.

Min första kommentar var inte helt seriös. Men, jag tror att möjligheten till att forma muskelns utseende med hjälp av annan övning är marginell. Så, på det stora hela är det ändå genetiskt hur en muskel kommer att se ut.

Så tror jag.
Stämmer bra men det går bra att överutveckla/underutveckla delar av bröstmuskeln vilket blir det visuella resultatet.
__________________
Grandmaster Broscientist

"Bro, you gotta slam 40-60 grams of waxy maize plus 20 grams of BCAA within 7 seconds of finishing your last set of squat rack curls. Otherwise, you'll go straight catabolic."
Anders The Peak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-15, 01:24   #93
Ett Orm
Silver lifter
 
Ett Orms avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Mitt i Sverige, lite åt sidan..
Inlägg: 2 611
Citat:
Ursprungligen postat av Anders The Peak Visa inlägg
Stämmer bra men det går bra att överutveckla/underutveckla delar av bröstmuskeln vilket blir det visuella resultatet.
Men vet jag undrar är hur man ens testar något sånt? Iom genetiska skillnader kan man ju inte jämföra med andra utan bara med sig själv, och muskler växer ju inte som bulldeg på jäsning direkt om man inte kör raktetbränsle.

Om jag då ändrar något i övningsvalet, hur vet jag då att det var just det som gav resultatet? För det vill ju till att allt annat är lika under tiden. Och hur stor är skillnaden mot om jag bara hade kört på som vanligt?


De flesta som jag vet kör ju ett antal övningar för bröst och lite olika upplägg över tid.
Och tränar man tex övere bröst så den delen överutvecklas, har man då tränat resten optimal förut eller måst man låta den gå bakåt eller stanna i sin utveckling?
Ett Orm är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:27.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)