Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2009-03-22, 09:52   #1
Clyde
Registered User
 
Clydes avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 560
En rolig, men för vissa läsvärd händelse

Tja folks! hoppas det är lugnt med er alla. Tänkte skriva en rolig men endå för visso läsvärd händelse jag var med om.

Igår natt, kunde jag inte låta bli att konfrontera en kille i 20-22 års åldern, som satt bakom mig i burgerhaket och käkade. Han med sina polare började snacka en massa skit om kriminella, och sa att det minsann skulle bli hårdare tag i fängelserna, så typerna och pundarna minsann fick sig en riktig läxa då det var bara deras eget fel, att dem hamnade där. Vilken jävla idiot, var så klart min första reaktion. Han är för MIG en typ, ett smuts, som vissa andra kanske skulle ha tagit både mobil och plåmbok av, och sedan skickat på en örfil. På plats. För vad han sa. Ingen därinne hade endå vågat göra ett skit. Om nån skulle göra det så blir det med hjälp av mobilen, en anmälan till grisen (polisen). Men grejen är att polisen råkar ju också vara en av dem grupper som jag, med många flera faktiskt hatar av hela våra hjärtan! in till döden. Jag hatar hela poliskåren, alla domare, nämdemän och åklagare och det står jag för. Sätter man sig i en situation som den här killen själv gjorde, måste man ju också räkna med att det motsatta partiet oftast finns där, bakom kulisserna i olika grader. Vid nåt tillfälle hör fel kille hans skitprat öppet, och då klipper han kanske honom. Om man har tid och energi för det. Sen får konsekvenserna med staten bli som dem blir, om det blir. Vi är ju endå hatade av nästan alla som inte själva en gång vart med i gamet. Så är det. Iaf av 9/10.

Jag som har tålamod, lackade den här gången rätt omgående, och gick fram till snubben och frågade han såhär; Du som är så stor i käften, Vill du följa med mig nu, jag kan fixa en skjuts, så kan du få säga rakt ut, det du tycker. Framför en kille som ska in på kåken om ett par dagar, och som suttit ett flertal gånger, vilket inneburit rena helvetena för hans liv många gånger. Då vart han knäpp tyst. Jag sa bara vafan, våga stå för dina åsikter även rakt emot dem du inte gillar här i samhället då, öga mot öga. Annars ska du hålla igen käften. Jag förklarade bara lite snabbt med endå vänligt, att du killen, måste förstå att alla har inte samma förutsättningar här i samhället som du kanske har haft, du ska veta att du sitter och gör bort dig nu offentligt. och du hade tur att det var snälla jag som hörde denna gång, som inte råkar vara en av grabbarna, som tycker det är värt att ödsla tid på att sopa till en kille, som i mina ögon, bara är en vuxen bebis. Sådana skrattar jag bara åt. Men denna gång lackade jag och ville att han skulle få sig en läxa med bara ord iaf. Det var för mest för hans egen skull jag gick fram.
Det jag ville var att snubben och övriga av hans polare runt omkring deras bord skulle förstå var att.
Många som sitter inne eller har sutttit eller är påväg, är om ni inte förstått, uppväxta med kriminalitet, många gånger med också missbrukande föräldrar, dålig ekonomi, och sedan droger med allt vad det innebär, och den biten. En massa skit alltså, vi har inte samma förutsättningar! att lyckas bra i samhället, redan från start. Många av oss, har iaf aldrig, aldrig svikit eller förråt en riktig polare när det väl gäller. Vi ställer upp för varandra och står för våra åsikter, mitt nere i den skit du inte kan föreställa dig. Vi överlever tamefan också på gatan om det behövs. Det tuffaste stället man efter kåken kan hamna på, men det gör inte du. Vi krigar likt förbannat vidare med samhället emot oss. DET ÄR BENHÅRDA GRABBAR enligt mig. Sa jag till han. Vi har en inbyggd 100% lojalitet till det vi tycker är rätt. Vi kanske ses ner och baktalas av dem flesta, säkert här inne med. Men vi skiter blankt i det! Våga fan stå för era åsikter öga mot öga, annars är du/ni bara så jävla patetiska, och hör fel snubbe dig så kan du ju förvänta dig det jag skrev ovan. Eller kanske du en dag också skulle råka bli konfronterad? Är det då rätt att slå snubben för det han sa? enligt mig är han inte värd det, ett onödigt problem. Men nej det är inte rätt, kommer dem flesta här inne tycka. Men skulle det vara fel då? Inte fan heller säger jag. Han satt ju sig själv i sitsen och får ta konsekvensen.

Att bli frihetsberövad är bland det tyngsta som finns, och allra värst är det i häktet, efter snutstationen då. Själv har jag inte suttit inne ännu. Men ungefär hälften av mina riktiga polare har suttit eller sitter inne, och jag kan tala om att inte fan vill dem eller jag, ha hårdare straff, med ännu fler restriktioner och nedtryckningar och ta mer skit. Det hjälper inte till förbättring! Jag lovar. Själv respekterar jag människor som oavsett åsikt, iaf vågar stå för dem, sen blir kanske konsekvenserna därefter. Skulle den här snubben haft lite stake, hade han iaf kunnat sagt vad han tyckte åtminstånde till mig, men det vågade han ju inte heller. Han satt knäpptyst och lyssnade, han sa inte ett jävla ord! några nickar fick jag. När jag var klar med mitt lilla föredrag och gick och satt mig igen, tog han fram sin mobil. Ca 5-10 min senare satt han och hans gäng med svansen mellan benen, i en självbetald taxi påväg därifrån. Snyggt? Nej men det måste ju ha vart jävligt pinsamt för dem också, kan jag förstå.

Sen får ju ni alla bilda er era egna uppfattningar, men jag hoppas att iaf någon härinne förstår min vinkel med. Man ska inte uttala sig om grejer man inte har nån som helst koll på. Speciellt om man inte vågar stå för allt sen. Bara problem.

Ha det bra allihopa och gör gärna inte för respekt av mig, denna tråd till en fullblodad debatt om det här med hårdare straff vs inga fängelser. Skriv hellre bara några rader lite kortfattat om vem du tyckte gjorde fel här. För det är fan inte mycket att tjaffsa om.

Peace!
Clyde är inte uppkopplad   Svara med citat


 

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:46.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)