Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum
Visa resultat för omröstning: Mördade Christer P Olof Palme?
Ja 143 29.55%
Nej 165 34.09%
Vet ej 176 36.36%
Antal röster: 484. Du får inte rösta i den här omröstningen


Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-03-01, 15:23   #61
Krampus
Jag kan en rolig historia.....
 
Krampuss avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Kwontario
Inlägg: 10 486
Citat:
Ursprungligen postat av Nina L
Det kan jag förstå. Jag menar, han klädde sig ju inte så där supersnyggt, i alla fall från vad jag sett på teve. Rätt trashigt, liksom.

Meeeeh..Roligt där barbie. Klockan var mitt i natten och jag missade ett "R".. Mordet.. Tur att vi inte var på BODY, för då hade du väll bannat mig för stavfel....
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Osten80 Visa inlägg
Jag gillar Krampus. Kraftfullt, men ändå lite halvbögigt.
Krampus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-01, 15:42   #62
Nina L
Honorary Member.
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 266
Citat:
Ursprungligen postat av Krampus
Meeeeh..Roligt där barbie. Klockan var mitt i natten och jag missade ett "R".. Mordet.. Tur att vi inte var på BODY, för då hade du väll bannat mig för stavfel....
Jag tycker att det är trevligt när killar är modeintresserade. Det är inget att skämmas för.
Nina L är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-01, 17:50   #63
Allan
Går i vanliga skor.....
 
Allans avatar
 
Reg.datum: Jan 2002
Ort: JAKOBSBERG!
Inlägg: 21 341
Varför de börjar snacka nu? Tja, sent ska syndaren vakna. Om det nu är sant som framförallt Roger Östlund hävdar, så finns det rena överlevnadsskäl till varför han säger det först nu, Han är dödligt sjuk och behöver inte vara rädd längre. Bland de där som höll till i krokarna mellan Hötorget och Sveaplan - det område som sedan urminnes tider kallas Träsket - fanns och finns en enorm skräck för snuten. De var inte rädda för varandra utan för snuten.
Om det nu är som de hävdar - att det fanns en poliskoppling mitt i alltihop så kan man nog utgå från att det räckte som orsak att hålla käften. Det var nån gammal lodis som blev halvt ihjälslagen av snuten - Leif GW gjorde en bok om det - och jag minns från tidningarna att det stod så här ungefär "Man är inte skraj för pundarna. Det värsta de kan göra är att döda en. Men snuten..de kan göra värre saker än så..."
Jag vet inte om det var sant, men i de här kretsarna var man nog rätt säker på hur det låg till - och då håller man näbben. Tills den dagen man hamnar i ett läge när det faktiskt inte spelar roll längre.

allan
__________________
Alfahanne supreme

Jag älskar små kaniner, men det är gott med en rejäl biff ibland också....

Blogg:Att inte kunna skriva "Mitt Sommarlov!" när skolan börjar
Allan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-01, 17:57   #64
Krampus
Jag kan en rolig historia.....
 
Krampuss avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Kwontario
Inlägg: 10 486
Citat:
Ursprungligen postat av Allan
Varför de börjar snacka nu? Tja, sent ska syndaren vakna. Om det nu är sant som framförallt Roger Östlund hävdar, så finns det rena överlevnadsskäl till varför han säger det först nu, Han är dödligt sjuk och behöver inte vara rädd längre. Bland de där som höll till i krokarna mellan Hötorget och Sveaplan - det område som sedan urminnes tider kallas Träsket - fanns och finns en enorm skräck för snuten. De var inte rädda för varandra utan för snuten.
Om det nu är som de hävdar - att det fanns en poliskoppling mitt i alltihop så kan man nog utgå från att det räckte som orsak att hålla käften. Det var nån gammal lodis som blev halvt ihjälslagen av snuten - Leif GW gjorde en bok om det - och jag minns från tidningarna att det stod så här ungefär "Man är inte skraj för pundarna. Det värsta de kan göra är att döda en. Men snuten..de kan göra värre saker än så..."
Jag vet inte om det var sant, men i de här kretsarna var man nog rätt säker på hur det låg till - och då håller man näbben. Tills den dagen man hamnar i ett läge när det faktiskt inte spelar roll längre.

allan

Sen var ju Chrille P en rätt läskig lirare han också.
Dråpat en snubbe i övervåld med en bajonet för ngn struntsak och misshandlat flertalet personer. Även utpekad som potentiell hitman.
Ingen man tjallar på direkt. Som Kwon tex (He´d HIT you with his fot!).
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Osten80 Visa inlägg
Jag gillar Krampus. Kraftfullt, men ändå lite halvbögigt.
Krampus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-01, 18:24   #65
hasse36
Kolos egen språkpolis
 
hasse36s avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 2 154
Förväxlingsspåret är allt annat än nytt. Jag hörde om det för kanske 15 år sedan. Det sågades vid fotknölarna av GW Persson i går kväll. CP kände Cedergrens flickvän mycket väl och hon var i 30-årsåldern medan Lisbet Palme var 55.

Jag har dock aldrig förstått varför mördaren inte dödade Lisbet. Varför lämna ett vittne i livet? En förklaring vore att han upptäckte att det inte var rätt person han hade dödat.

En annan förklaring skulle kunna vara att vapnet var ett hemmabygge med två pipor - och bara två skott.
__________________
A man can't live by bread alone.
He needs something to spend them on.
hasse36 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-01, 18:38   #66
Herkulez
Banned
 
Reg.datum: Apr 2003
Ort: *** region norr
Inlägg: 14 295
Citat:
Ursprungligen postat av hasse36
Förväxlingsspåret är allt annat än nytt. Jag hörde om det för kanske 15 år sedan. Det sågades vid fotknölarna av GW Persson i går kväll. CP kände Cedergrens flickvän mycket väl och hon var i 30-årsåldern medan Lisbet Palme var 55.

.
extremt påtända människor kan väldigt lätt förväxla personer.
Herkulez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-01, 21:50   #67
Yip_man
Registered User
 
Yip_mans avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Ort: Dalby
Inlägg: 1 019
Säpo mörda palme.
__________________
Who am I

Yip Man's Träninsdagbok
Yip_man är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-01, 21:55   #68
Krampus
Jag kan en rolig historia.....
 
Krampuss avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Kwontario
Inlägg: 10 486
Citat:
Ursprungligen postat av Yip_man
Säpo mörda palme.
Efter ditt givande och målande inlägg här på Kolo ignorerar jag alla bevisade fakta och håller nu med dig istället. Det är ju mkt roligare.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Osten80 Visa inlägg
Jag gillar Krampus. Kraftfullt, men ändå lite halvbögigt.
Krampus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-01, 21:55   #69
H.Emanuel
Turist i tillvaron
 
H.Emanuels avatar
 
Reg.datum: Jun 2005
Ort: Hökis
Inlägg: 3 174
Detaljen att skytten stannar upp ett tag och stirrar på Fru Palme är också lite lustig. Helt borta, chockad, eller lyssnar han på nåt som sägs i en öronsnäcka?
H.Emanuel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-01, 21:58   #70
Krampus
Jag kan en rolig historia.....
 
Krampuss avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Kwontario
Inlägg: 10 486
Citat:
Ursprungligen postat av H.Emanuel
Detaljen att skytten stannar upp ett tag och stirrar på Fru Palme är också lite lustig. Helt borta, chockad, eller lyssnar han på nåt som sägs i en öronsnäcka?
Eller upptäkte att han skjutit fel?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Osten80 Visa inlägg
Jag gillar Krampus. Kraftfullt, men ändå lite halvbögigt.
Krampus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-01, 22:00   #71
H.Emanuel
Turist i tillvaron
 
H.Emanuels avatar
 
Reg.datum: Jun 2005
Ort: Hökis
Inlägg: 3 174
Citat:
Ursprungligen postat av Krampus
Eller upptäkte att han skjutit fel?
Ja, jag syftade lite på det i och med det där med chockad . Konstigt beteende iallafall
H.Emanuel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-01, 22:01   #72
Krampus
Jag kan en rolig historia.....
 
Krampuss avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Kwontario
Inlägg: 10 486
Citat:
Ursprungligen postat av H.Emanuel
Ja, jag syftade lite på det i och med det där med chockad . Konstigt beteende iallafall
Jupp. Jag tror inte en "proffesionell" hitman utsänd av SÄPO eller annan skulle skonat Lisbeth. Varför lämna ett vittne lixom..
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Osten80 Visa inlägg
Jag gillar Krampus. Kraftfullt, men ändå lite halvbögigt.
Krampus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-01, 22:05   #73
H.Emanuel
Turist i tillvaron
 
H.Emanuels avatar
 
Reg.datum: Jun 2005
Ort: Hökis
Inlägg: 3 174
Citat:
Ursprungligen postat av Krampus
Jupp. Jag tror inte en "proffesionell" hitman utsänd av SÄPO eller annan skulle skonat Lisbeth. Varför lämna ett vittne lixom..
Knappast, om inte teorin om att hon var delaktig själv stämmer förstås.
Men jag tror det var CP som helt omtöcknad stod kvar ett tag
H.Emanuel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-01, 22:10   #74
Krampus
Jag kan en rolig historia.....
 
Krampuss avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Kwontario
Inlägg: 10 486
En detalj till:

Varför skulle ett proffs använda sig av en stor klumpig och tung revolver, som både hörs mkt och ger en rejäl låga vid avfyrande? Pistol borde varit mer lämpat, smidigare och tystare. (Om detta nu så klart inte är ett steg av onda SÄPOs plan att vilseleda oss alla.....)..
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Osten80 Visa inlägg
Jag gillar Krampus. Kraftfullt, men ändå lite halvbögigt.
Krampus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-01, 22:13   #75
H.Emanuel
Turist i tillvaron
 
H.Emanuels avatar
 
Reg.datum: Jun 2005
Ort: Hökis
Inlägg: 3 174
Citat:
Ursprungligen postat av Krampus
En detalj till:

Varför skulle ett proffs använda sig av en stor klumpig och tung revolver, som både hörs mkt och ger en rejäl låga vid avfyrande? Pistol borde varit mer lämpat, smidigare och tystare. (Om detta nu så klart inte är ett steg av onda SÄPOs plan att vilseleda oss alla.....)..
Ja, om allt var klart så långt med avlägsnat personskydd och allt så skulle de kunnat sköta det något mer diskret, ligga på ett tak med kikarsikte och ljuddämpare tex. Jävligt klumpigt att använda Clintan-puffra
H.Emanuel är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:38.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)