Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-05-23, 06:06   #46
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 235
Citat:
Ursprungligen postat av MaxTheMarketer Visa inlägg

EDIT: jag har oxå tänkt mkt på det där med "vill man vara synlig" för är det verkligen värt all daglig skit som påverkar en psykologiskt? Jag som tycks drivas mkt av att undvika att bli socialt avvisad vet ju då att ju mer känd/framgångsrik jag blir ju mer hatad kmr jag även att bli, främst av svenskar eftersom jag inte har ett "vanligt svennebanan jobb".
Jag tror att man kan lära sig hantera både att vara osynlig och motsatsen, men vad man mår bra av för många är nog nånstans mitt emellan. Det är ändå något visst med bekräftelse från människor man inte känner så bra att de "måste" ge en bekräftelse. (Med det menar jag givetvis inget dåligt med att ha närstående, riktiga vänner osv. Bara att det är en annan sak och på sätt och vis mindre genuint).
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-23, 06:13   #47
Bubblan84
Registered User
 
Bubblan84s avatar
 
Reg.datum: Sep 2013
Ort: Luleå
Inlägg: 1 513
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Jag tror det är mig. Jag har 32 följare, du lade ganska nyligen till mig osv. Mycket pekar på det
Jag blir gärna din 33e följare!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av NNIF Visa inlägg
haha tänkt dig då i början på seklet
"ska du sporta utan kavaj? är du gheeyy eller?"
Citat:
Ursprungligen postat av Matsa Visa inlägg
Formpolisen på youtube brände hela proppskåpet och långa var köerna bland de som skulle lära far göra barn.
Min journal
Bubblan84 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-23, 12:06   #48
Jarp
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Eksjö
Inlägg: 273
Jag orkade inte läsa allt som skrivits efter första sidan och knappt ens det eftersom TS inte har förmågan att få fram sin yttepyttelilla poäng utan att skriva en roman. Jag undrar varför man ska höja aktiviteten? Forumet är ju ett superbra uppslagsverk när man googlar grejer, och när det kommer fram nytt så lägger allas vår nätguru upp det direkt. Vad finns det för självändamål med ett aktivt forum där vi som "inte kan rabbla anatomi på fyllan" sitter och uttalar sig? Hellre att de som kan mycket gör det.
Jarp är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-23, 13:38   #49
Beemel
Oh gravity, thou art a heartless bitch
 
Beemels avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: Hemma hos mig.
Inlägg: 7 119
Citat:
Ursprungligen postat av Jarp Visa inlägg
Jag undrar varför man ska höja aktiviteten? Forumet är ju ett superbra uppslagsverk när man googlar grejer, och när det kommer fram nytt så lägger allas vår nätguru upp det direkt. Vad finns det för självändamål med ett aktivt forum där vi som "inte kan rabbla anatomi på fyllan" sitter och uttalar sig? Hellre att de som kan mycket gör det.
Men kommer de "kunniga" skriva/lägga upp saker här, om det inte finns någon här som ställer frågorna? och de enda träffarna på denna sida kommer via googlesökningar.
Anledningen till att du får träffar här när du googlar är ju troligen att någon annan ställt frågan här någon gång.
Och minskar medlemmarna här så minskar frågorna, minskar frågorna så minskar svaren.

Eller missuppfattade jag vad du menade?

Minskar aktiviteten så kommer det också troligen innebära att ingen vill betala för att hålla sidan uppe.
__________________
_____________________________________________
Beemels journal
Beemelversusgravity på Instagram

Senast redigerad av Beemel den 2018-05-23 klockan 13:40.
Beemel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-23, 19:03   #50
baktung
cool bispes kung
 
baktungs avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 271
Glöm inte att "Flest användare uppkopplade samtidigt var 6253 st den 2016-01-05". Så så jävla illa kan det knappast ha blivit de senaste åren. Men kanske fler lurkers och färre original.

Å andra sidan dök ju jag upp strax efter den där januarikvällen 2016. Då förstår man varför folk började fly fältet.
__________________
Om: Försöker styrkebygga och bli bra på knäböj. 176 cm, född 87.
Pers: Knäböj: 185 kg Hantelpreachercurl: 30 kg Benspark: hela magasinet
So Journalistic

Senast redigerad av baktung den 2018-05-23 klockan 19:05.
baktung är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-23, 19:09   #51
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 283
Citat:
Ursprungligen postat av baktung Visa inlägg
Glöm inte att "Flest användare uppkopplade samtidigt var 6253 st den 2016-01-05". Så så jävla illa kan det knappast ha blivit de senaste åren. Men kanske fler lurkers och färre original.

Å andra sidan dök ju jag upp strax efter den där januarikvällen 2016. Då förstår man varför folk började fly fältet.
Det var dock inte medlemmar. Eller människor för den delen.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-23, 20:27   #52
baktung
cool bispes kung
 
baktungs avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 271
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det var dock inte medlemmar. Eller människor för den delen.
Ok. Bugg?
__________________
Om: Försöker styrkebygga och bli bra på knäböj. 176 cm, född 87.
Pers: Knäböj: 185 kg Hantelpreachercurl: 30 kg Benspark: hela magasinet
So Journalistic
baktung är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-23, 21:01   #53
bertbert
Coming from my Galaxy Nexus using Tapatalk
 
bertberts avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: van Hell-sing
Inlägg: 9 375
Att låta alla börja förolämpa varandra fritt skulle kunna vara en högst fungerande döts-STÖT på sin höjd, men kan knappast locka tillbaka de medlemmar som redan glömt bort kolo.

Snyggt att skylla på PK också. Det är så man har lust att utdela en propp varje gång någon säger/skriver PK (oavsett syfte).
__________________
Skäggträning
Citat:
Ursprungligen postat av Pony Visa inlägg
Bäen på Gerda med Bertbert. Rasande trevlig, kunnig och hjälpsam typ. Passa på innan han tröttnar på att ge bort tips gratis!
Citat:
Ursprungligen postat av EMNO Visa inlägg
Det var det Thåström sjöng om: Surabaya Berra varför är du så RAW...
bertbert är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-23, 21:51   #54
Stoltz
Jag ber om det.
 
Stoltzs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 3 622
Jag skulle inte heller säga att forumet har blivit PK, däremot har det tillkommit element som är så "out there" jämfört med tidigare att de aldrig hade accepterats då heller.
Stoltz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-23, 22:03   #55
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz Visa inlägg
Jag skulle inte heller säga att forumet har blivit PK, däremot har det tillkommit element som är så "out there" jämfört med tidigare att de aldrig hade accepterats då heller.
Jag kräks generellt sätt på PK och att man ska behöva väga varje ord på guldvåg. Men tycker definitivt inte det är nåt som genomsyrar kolo. Då skulle jag definitivt inte ha ork att hänga här.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-23, 22:04   #56
Bärsärk
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 1 171
Citat:
Ursprungligen postat av baktung Visa inlägg
Ok. Bugg?
Låter mera som överbelastningsattack.
Bärsärk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-23, 22:04   #57
MaxTheMarketer
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2013
Ort: Sverige
Inlägg: 501
Thumbs up

Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz Visa inlägg
Jag skulle inte heller säga att forumet har blivit PK, däremot har det tillkommit element som är så "out there" jämfört med tidigare att de aldrig hade accepterats då heller.
Vad finns det för exempel på "tillkommande element som är så 'out there'"?
MaxTheMarketer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-23, 22:20   #58
baktung
cool bispes kung
 
baktungs avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 271
Citat:
Ursprungligen postat av Bärsärk Visa inlägg
Låter mera som överbelastningsattack.
Intressant att Kolo ändå anses så attraktivt att det måste ddosas.

Kolo är gediget. Sen blir klimatet ett annat när det blir färre medlemmar och alla känner alla. Och när gemenskapen blir tajtare upplevs påhoppen eller invändningarna gärna som gnälligare och blir mer angelägna att ge igen för. Rollerna blir tydligare och känselspröten större. Den skillnad i klimat vissa upplever är antagligen alltså bara en naturlig följd av antalet aktiva medlemmar.
__________________
Om: Försöker styrkebygga och bli bra på knäböj. 176 cm, född 87.
Pers: Knäböj: 185 kg Hantelpreachercurl: 30 kg Benspark: hela magasinet
So Journalistic

Senast redigerad av baktung den 2018-05-23 klockan 22:28.
baktung är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-24, 21:10   #59
Jarp
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Eksjö
Inlägg: 273
Citat:
Ursprungligen postat av Beemel Visa inlägg
Men kommer de "kunniga" skriva/lägga upp saker här, om det inte finns någon här som ställer frågorna? och de enda träffarna på denna sida kommer via googlesökningar.
Anledningen till att du får träffar här när du googlar är ju troligen att någon annan ställt frågan här någon gång.
Och minskar medlemmarna här så minskar frågorna, minskar frågorna så minskar svaren.

Eller missuppfattade jag vad du menade?

Minskar aktiviteten så kommer det också troligen innebära att ingen vill betala för att hålla sidan uppe.
Det finns redan mycket info här. Mycket nytt tillkommer även på diverse bloggar och sidor. Ser inget egenvärde i att hålla liv i ett forum om folk inte vill vara aktiva.
Jarp är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:46.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)