Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-05-17, 07:29   #16
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av App Visa inlägg
Låter som optimala förutsättningar
Haha de har ändrat till +20 grader och strålande sol Ber till gudarna om moln!
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-17, 21:18   #17
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Lycka till på lördag!
Angel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-18, 06:33   #18
Wain
Three apples high and rising
 
Wains avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 894
Citat:
Ursprungligen postat av Wain Visa inlägg
Nu blev jag sugen på att köpa en startplats och jogga loppet .
Äh, skippar och drar ut till kusten. Får bli en solo halvmara på kuststigar istället.
__________________
Mr. Dad-bod
Wain är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-18, 06:48   #19
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Wain Visa inlägg
Äh, skippar och drar ut till kusten. Får bli en solo halvmara på kuststigar istället.
Det skulle jag också hellre gjort 99 gånger av 100. Klockrent!
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-18, 09:33   #20
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Vi ser ut att få acceptera att det blir superväder. Inte ett moln på hela dagen enligt SMHI. Det positiva är att det "bara" ska vara 20 grader, kunde varit värre.

Jag kommer från Norrköping via bil. Bör jag parkera på Åby arena och ta buss till startområdet?
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-20, 20:15   #21
Wain
Three apples high and rising
 
Wains avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 894
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Det skulle jag också hellre gjort 99 gånger av 100. Klockrent!
Var helt underbart. Bra val.
__________________
Mr. Dad-bod
Wain är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-21, 17:20   #22
App
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2018
Inlägg: 15
Hur gick det för er i lördags?
Själv nådde jag mitt mål och sprang under 90 minuter och blev grymt nöjd!
App är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-22, 10:07   #23
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av App Visa inlägg
Hur gick det för er i lördags?
Själv nådde jag mitt mål och sprang under 90 minuter och blev grymt nöjd!
Grattis, har fått ökad respekt för den tiden! Jag siktade på nedåt 90 minuter(trodde inte direkt på sub 90) och landade in på 1:39:27. Min dåliga uppladdning med trasig kropp samt för låga antal km/vecka fällde avgörandet. "Gav upp" halvvägs och fokuserade på att ta mig i mål bara då värmen och tidsmålen som rann ifrån mig sänkte mig.

Nöjd över att jag höll ihop loppet, inte så stolt över tiden.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-22, 12:58   #24
App
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2018
Inlägg: 15
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Grattis, har fått ökad respekt för den tiden! Jag siktade på nedåt 90 minuter(trodde inte direkt på sub 90) och landade in på 1:39:27. Min dåliga uppladdning med trasig kropp samt för låga antal km/vecka fällde avgörandet. "Gav upp" halvvägs och fokuserade på att ta mig i mål bara då värmen och tidsmålen som rann ifrån mig sänkte mig.

Nöjd över att jag höll ihop loppet, inte så stolt över tiden.
Det låter lite som mitt lopp förra året då det var första gången jag sprang. Betydligt mycket lättare att springa andra gången då man känner igen banan och har bättre koll på hur man bör disponera krafterna. Keep on the good work till nästa år så ska det nog gå bättre!
App är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-22, 14:02   #25
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av App Visa inlägg
Det låter lite som mitt lopp förra året då det var första gången jag sprang. Betydligt mycket lättare att springa andra gången då man känner igen banan och har bättre koll på hur man bör disponera krafterna. Keep on the good work till nästa år så ska det nog gå bättre!
Betryggande att höra Grym tid hur som helst, nästa år gör jag dig sällskap under 90-strecket!
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-25, 07:40   #26
Old Nick
Registered User
 
Old Nicks avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 1 235
Är det ens möjligt att få en bra tid på Göteborgsvarvet om man som nybörjare hamnar i en av de sista startgrupperna? Är man i startgrupp 20 får man ju först trängas som ett djur i bur med alla sniglar i ens egen grupp. När man väl trängt sig förbi alla kommer man in i klungan med sengångare från startgrupp 19. Och sedan är det dags att försöka ta sig förbi bromsklossarna i startgrupp 18...

Man måste väl seeda och komma i någon bättre grupp antar jag. För jag har sprungit två ggr och det enda jag minns är trängsel, trängsel och mer trängsel. Då har jag sprungit med frun och det har väl inte varit tal om någon bra tid. Men lik fördömt har vi konstant sprungit om folk. Hela vägen in i mål. Man kommer liksom aldrig ut ut klungan och kan börja sträcka på benen och ta ut stegen.
Old Nick är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-25, 07:42   #27
Old Nick
Registered User
 
Old Nicks avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 1 235
Detta till skillnad från Stockholm Maraton. Där är det trångt i några minuter. Sedan klarnar det upp och till slut hamnar man med dem som är likvärdiga med en själv. Då kan man springa i en behaglig takt utan att behöva leta luckor hela tiden.
Old Nick är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-25, 08:01   #28
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av Old Nick Visa inlägg
Är det ens möjligt att få en bra tid på Göteborgsvarvet om man som nybörjare hamnar i en av de sista startgrupperna? Är man i startgrupp 20 får man ju först trängas som ett djur i bur med alla sniglar i ens egen grupp. När man väl trängt sig förbi alla kommer man in i klungan med sengångare från startgrupp 19. Och sedan är det dags att försöka ta sig förbi bromsklossarna i startgrupp 18...

Man måste väl seeda och komma i någon bättre grupp antar jag. För jag har sprungit två ggr och det enda jag minns är trängsel, trängsel och mer trängsel. Då har jag sprungit med frun och det har väl inte varit tal om någon bra tid. Men lik fördömt har vi konstant sprungit om folk. Hela vägen in i mål. Man kommer liksom aldrig ut ut klungan och kan börja sträcka på benen och ta ut stegen.
Du behöver nog seeda in dig, ja. Jag kom t.ex. in i startgrupp två med en sekunds marginal. Jag hade alltså högst troligt sämst miltid av samtliga i den gruppen. Blev omsprungen betydligt mer än vad jag sprang om folk. Flöt på bra redan tidigt i loppet.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-25, 12:53   #29
Old Nick
Registered User
 
Old Nicks avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 1 235
Och om man skall seeda, då är det varvetmilen som gäller va? Första gången vi sprang varvet hamnade vi i startgrupp 19. I år sprang vi för Ung Cancer och blev därför placerade i grupp 12. Jag upplevde det som omöjligt att springa bägge gångerna. Men vi höll ju fruns tempo, så det spelade liksom ingen roll. Blev 2:18.

Men nästa år tänkte jag kanske springa själv och sikta på typ 1:40. Och då känns det som att grupp 12 inte kommer att funka. Frågan är bara hur långt fram man måste komma för att det skall gå bra.
Old Nick är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-25, 13:33   #30
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av Old Nick Visa inlägg
Och om man skall seeda, då är det varvetmilen som gäller va? Första gången vi sprang varvet hamnade vi i startgrupp 19. I år sprang vi för Ung Cancer och blev därför placerade i grupp 12. Jag upplevde det som omöjligt att springa bägge gångerna. Men vi höll ju fruns tempo, så det spelade liksom ingen roll. Blev 2:18.

Men nästa år tänkte jag kanske springa själv och sikta på typ 1:40. Och då känns det som att grupp 12 inte kommer att funka. Frågan är bara hur långt fram man måste komma för att det skall gå bra.
Du borde satsa på att hamna i startgrupp fyra. Fixa 43:20-44:39 på Varvetmilen så kvalar du in. Det motsvarar 1:37-1:40 på Göteborgsvarvet.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)