Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-05-23, 17:02   #12541
Aryt
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Götet :)):
Inlägg: 380
Cecilia Wikström (L) passar på och tar en selfie efter hennes utfrågning av the Zucc.

Citat:
– Jag lägger upp bilder på människor jag talar med. Vi får inte döma honom personligen för alla felaktigheter som Facebook har gjort.
Citat:
Fanns det inget hos dig som tyckte att det var häftigt att vara med på samma bild som en av världens rikaste och kändaste människor?

– Jag tänkte inte så. Möjligen tänkte jag att min son, som är 20, inte kommer att tro att det är sant när han får se bilden.
https://www.expressen.se/nyheter/wik...n-skam-for-eu/
Aryt är inte uppkopplad  
Gammal 2018-05-23, 17:33   #12542
TranceII
Registered User
 
TranceIIs avatar
 
Reg.datum: Jun 2013
Inlägg: 225
Citat:
Ursprungligen postat av Macroman Visa inlägg
Haha, bara för att han står upp för män i ett feminiserat samhälle så är han alltså höger? Trädgårdsmöbels tes håller rätt så bra...

Skulle gissa att han är hyfsat liberal ändå. Han är ju från Kanada och de är ju liberalare än de i USA generellt.
För att han har sagt att han är klassiskt liberal (libertarianism) och att folk brukar numera säga att det är höger. Det var inte svårare än så.
TranceII är inte uppkopplad  
Gammal 2018-05-23, 17:40   #12543
Aryt
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Götet :)):
Inlägg: 380
Citat:
Ursprungligen postat av TranceII Visa inlägg
För att han har sagt att han är klassiskt liberal (libertarianism) och att folk brukar numera säga att det är höger. Det var inte svårare än så.
Fastslår vi inte varje månad att höger-vänster skalan är helt värdelös och har som enda syfte att användas för att uttrycka sig nedsättande om stora grupper - om man är verklighetsanknuten (skällsordet blir "vänster", "vänsterfeminister", "vänstern") alternativt verklighetsfrånvänd (skällsorden blir "höger", "borgare", "högern")?
Aryt är inte uppkopplad  
Gammal 2018-05-23, 19:23   #12544
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Förut kunde man ju tycka att aschberg var lite cool. Men senaste åren har han gått ned sig ganska jävla ordentligt. Gillar honom inte alls.
https://twitter.com/Swede_Watch/stat...07957478961153
Jag har pendlat fram och tillbaka då jag också tyckte Robban gick ner sig lite, men har ett ett par program där han bland annat ställer Anders Lindberg mot väggen och ifrågasätter suckandes Lindbergs inställning, så där fick han åter lite pluspoäng.

för övrigt det klippet du länkade till var ju smått humoristiskt.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2018-05-23, 22:51   #12545
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 104
Så fantastiskt icketrolig människa Lööf är. Hon slänger endast ut sig floskler.
Det jag märker med Åkesson är jag jag tror att många kan relatera till det han säger och ifrågasättandet mot de andra partierna. Lööf är otydlig.
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är inte uppkopplad  
Gammal 2018-05-23, 23:04   #12546
ChuckTesta
Nope! Chuck Testa
 
ChuckTestas avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 674
Verkligheten kommer ikapp töntarna i sandlådan. Åkesson blir bara mer och mer relevant och allt han säger är vettigt och verklighetsförankrat. Han kommer (givetvis) fortsätta dominera debatterna fram till valet, kan SD bli största parti?
ChuckTesta är inte uppkopplad  
Gammal 2018-05-23, 23:10   #12547
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 104
https://youtu.be/rOdiICUtCfw?t=1291

lyssna på vad stefan säger vid 21:35. Att hävda sina åsikter som fakta är något gemene man inte gillar. Det är pinsamt.
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är inte uppkopplad  
Gammal 2018-05-23, 23:11   #12548
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Annie är ju en av de bästa retoriska kvinnliga politiker vi någonsin haft. AKB? Mona Salin?Plz. Säga vad man vill om politiken, men hosta upp någon svensk kvinnlig politiker som varit bättre?
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2018-05-23, 23:12   #12549
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 104
Om hon är den bästa så säger det nog mer om de andra. Tyvärr.
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är inte uppkopplad  
Gammal 2018-05-23, 23:13   #12550
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
https://youtu.be/rOdiICUtCfw?t=1291

lyssna på vad stefan säger vid 21:35. Att hävda sina åsikter som fakta är något gemene man inte gillar. Det är pinsamt.
Och även om jag inte röstar på SD så tycker jag det blir konstigare och konstigare för varje gång (och ännu mer allteftersom att SD får större och större stöd av väljarkåren) att partier aktivt och prompt väljer att inte "samarbeta" eller ens diskutera med dem.

Snart är det typ en fjärdedel av landets (röstande) befolkning som står bakom SD.

Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Annie är ju en av de bästa retoriska kvinnliga politiker vi någonsin haft. AKB? Mona Salin?Plz. Säga vad man vill om politiken, men hosta upp någon svensk kvinnlig politiker som varit bättre?
Jag tycker Maria Wetterstrand var en rätt skärpt debattör också.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.

Senast redigerad av Bob90 den 2018-05-23 klockan 23:17.
Bob90 är inte uppkopplad  
Gammal 2018-05-23, 23:14   #12551
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Om hon är den bästa så säger det nog mer om de andra. Tyvärr.
Så kan det vara. Jag nämnde inte ens Romson eller Löfvin för det hade det blivit öppet mål
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2018-05-23, 23:18   #12552
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 104
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Så kan det vara. Jag nämnde inte ens Romson eller Löfvin för det hade det blivit öppet mål
Notera att det är min åsikt bara.
Jag kan vara ute och cykla.
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är inte uppkopplad  
Gammal 2018-05-23, 23:30   #12553
RobinHW
Banned User
 
RobinHWs avatar
 
Reg.datum: Dec 2017
Inlägg: 0
Repotage om otryggheten i Staffanstorp, folk känner sig rädda och otrygga. Misshandlar, våldtäkter, skit.



https://www.youtube.com/watch?v=wG5pgGEDqpg


Samma sak som sker på samtliga ställen med många berikare, vilken slump verkligen.


Behövs fler fritidsgårdar.


En sak är ju i alla fall klar nu, "flashbackrasisterna" hade rätt från första början.

Senast redigerad av RobinHW den 2018-05-23 klockan 23:33.
RobinHW är inte uppkopplad  
Gammal 2018-05-24, 00:39   #12554
Klein
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 696
Citat:
Ursprungligen postat av High1ander Visa inlägg
Nazi är ju en form av konservatism och nationalstat, kommunism är progressivt (för sin tid, betyder inte nödvändigt "bättre" utan bara att de inte var konservativa, dvs. spara gamla traditioner, religioner, royalism...).

Nazi kanske hade reformer för sociala saker som inte var konservativa, men de var ju för att bevara sina traditioner och sin ras.
Vilka traditioner tänkte du på?
  • Paneuropeisk germansk imperialism?
  • Ockultism?
  • Fiatvalutor?

Nazisterna hade en mycket dimmig uppfattning om deras folks förflutna. Romantiska vanföreställningar, JA. Faktiska traditioner och stamtavlor som existerade i mannaminne, NEJ. Det man gjorde var att riva ner den nuvarande ordningen och etablera en ny ordning i stort baserad på lögner och propaganda. Det var inte konservering. Det var revolution.

Att Stalin och Mao sedan identifierade sig som nationalister och patrioter är totalt oförenligt med din påhittade distinktion mellan nazismen och kommunismen.
Klein är inte uppkopplad  
Gammal 2018-05-24, 01:26   #12555
Klein
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 696
Citat:
Ursprungligen postat av TranceII Visa inlägg
För att han har sagt att han är klassiskt liberal (libertarianism) och att folk brukar numera säga att det är höger. Det var inte svårare än så.
Jordan Peterson är inte höger. Han är en globalist med en allt annat än kristen filosofi.
Klein är inte uppkopplad  


Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:06.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)