Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-07-26, 16:21   #16
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 086
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson Visa inlägg
Jag försökte, men de sista 5% fanns aldrig eftersom man var trött efter jobbet, så bristen på klipp och explosivitet gjorde att man långsamt gick ner sig. Har ökat som allra allra bäst när jag har varit arbetslös och kunnat sova 13 timmar och ligga och spela dator resten av tiden
Se det som en hypertrofitid Har du fått igen något av den tiden med tungt fysiskt arbete? Även fast vikterna var lägre kanske det var nyttigt i längden tänkte jag.
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-26, 16:32   #17
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 729
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Se det som en hypertrofitid Har du fått igen något av den tiden med tungt fysiskt arbete? Även fast vikterna var lägre kanske det var nyttigt i längden tänkte jag.
Nej alltså det är aningen för lätt och för "varierat" för att man ska få något av det känner jag. Allt som skulle kunna ge något görs av maskiner idag. Inte ens GMU gav något mer än något starkare rygg och röv, och det är ju inte så svårt när man aldrig tränar det, i övrigt blev man smalfet även där, och det är ju brutalt jämfört med average fysiska jobb.
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-26, 16:53   #18
HenrikJ
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 633
Jobbade på lager för längesen. Fick ont som fan i ryggen men det var klart positivt för gainsen
__________________
Who's a better lifter than the wind and more? /Roky Erickson
HenrikJ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-26, 17:06   #19
Minikubik
Kramgo tjockis
 
Minikubiks avatar
 
Reg.datum: Sep 2015
Ort: Under din säng
Inlägg: 821
Man får ofta en väldigt hög arbetskapacitet av ett tungt yrke, däremot blir maxstyrka lätt lidande. Likaså ökar skaderisken, dels pga hur lätt man lyfter fel i yrket, samt slitet det ger på kroppen. Sen tror jag att man lätt lyfter för tungt på jobbet, just för att man är stark och det må så vara, men det blir ett onödigt slit på kroppen oavsett.
De flesta krämpor jag har kommer från just jobbet.
Däremot kan man absolut bli brutalt stark även med ett tungt jobb, allt beror på hur alla andra delar av livet klaffar
Minikubik är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-26, 17:28   #20
Nanderöd
Registered User
 
Nanderöds avatar
 
Reg.datum: Dec 2011
Inlägg: 134
Jag är flyttgubbe och lastbilschaufför. Ibland är jag på flyttar och ibland kör jag mest bil även om jag rör mig mycket när jag kör också med lastning och lossning hos kunder. Jag är inte jättestark men jag har hög arbetskapacitet, och har inga problem att träna även om jag jobbar hårt. Tränar mest efter Sheikos app, och de vikterna klarar jag av hur hårt jag än jobbat under dagen. Jag undviker ju att maxa eller köra 90% eller mer om jag har burit i trappor hela dagen. Jag har inga problem med kroppen, tvärtom har träning och jobb gjort mig genomtränad och gett mig bra lyftteknik och jag ser skillnad på de som inte tränar, de är sämre på att lyfta och belastar skelett och leder mycket mer än mig.
Dock funderar jag ofta på om jobbet gör att jag inte är så maxstark som jag tycker jag borde vara med tanke på hur mycket jag tränar och på hur jag ser ut. 160-125-190 är ju inte mycket att skryta med när man väger 100 kg och tränat i fem år.
Nanderöd är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-26, 17:55   #21
Sohlsken
Boldly running where many have run before
 
Sohlskens avatar
 
Reg.datum: Feb 2014
Ort: Oregon, USA
Inlägg: 1 612
Som tillägg angående aktivt eller tungt jobb. Jag är lärare och är på benen dagarna i ända när jag jobbar, men jag lyfter inte alls tungt. Styrketräning jämte lärarjobb ger schyssta gains vad jag märkt.
__________________
Aktiv journal:
Sohlsken Springer
Sohlsken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-26, 18:01   #22
Nanderöd
Registered User
 
Nanderöds avatar
 
Reg.datum: Dec 2011
Inlägg: 134
Citat:
Ursprungligen postat av Sohlsken Visa inlägg
Som tillägg angående aktivt eller tungt jobb. Jag är lärare och är på benen dagarna i ända när jag jobbar, men jag lyfter inte alls tungt. Styrketräning jämte lärarjobb ger schyssta gains vad jag märkt.
Jag har sökt jobb på ett transportgymnasium. Med lite tur kanske jag också kan få sjyssta gains. ☺
Nanderöd är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-26, 18:05   #23
Määng
Registered User
 
Määngs avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Ort: Umeå
Inlägg: 2 858
Jobbade på lager några år av mitt liv som var både aktivt och tungt. Fick äta ungefär 1000-2000 fler kalorier än idag när jag har stillasittande jobb för att ens behålla vikten. De perioder när jag var ledig från jobbet tex föräldraledig några veckor osv var helt klart då jag ökade bäst. Väldigt tydligt märkbart var det.

Det var visserligen nattjobb det handlade om så det kan ju även bero på att det är dåligt för gainzen att vara ständigt jetlaggad.
__________________
#sallad

Citat:
Ursprungligen postat av Grandmaster Visa inlägg
Du börjar bli oaptitligt fet. Deffa.

Senast redigerad av Määng den 2016-07-26 klockan 18:06.
Määng är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-26, 18:38   #24
spoonchest
Registered User
 
spoonchests avatar
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Östeföss
Inlägg: 893
Dräng i +10 år här, och jag kan inte påstå att man bygger sämre av tyngre arbeten jämfört mot andra. Se bara till att återhämta ordentligt. Se din arbetsdag som vardagsmotion, och planera träningen därefter så går det bara bra.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Mapa Visa inlägg
Dem som som gör det där lilla extra är dem som sen får höra att dem har bra gener av dem som inte gör det
spoonchest är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-26, 18:41   #25
Arne Persson
BodyPumpens grundare.
 
Arne Perssons avatar
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Lödde
Inlägg: 15 217
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
fast varför då?? kroppen får ju vila mer om man chillar och det är väl bra?
Därför att vår kropp mår bra av det den är skapt för... hårt tungt arbete kompletterat med brutal träning och inget jävla förmesigande surfande...
__________________
Sänka vikter? Vad menas med det? Höja vikter däremot det vet jag vad betyder!
Arne Persson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-26, 18:51   #26
Bärsärk
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 1 171
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Persson Visa inlägg
Därför att vår kropp mår bra av det den är skapt för... hårt tungt arbete kompletterat med brutal träning och inget jävla förmesigande surfande...
Hur hårt jobbar en grizzlybjörn Arne? Eller en lejonhane? Eller din personliga favorit, gorillan.

Stora tunga djur med mycket muskler och jävligt mycket styrka, många av dessa tar det ganska så lugnt hela dagarna. Lejoner sover på sin savann, Gorillan sitter och äter grenar uppe i träden och grizzlyn står i ett vattendrag och väntar på lax.

Senast redigerad av Bärsärk den 2016-07-26 klockan 18:52.
Bärsärk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-26, 18:57   #27
Arne Persson
BodyPumpens grundare.
 
Arne Perssons avatar
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Lödde
Inlägg: 15 217
Citat:
Ursprungligen postat av Bärsärk Visa inlägg
Hur hårt jobbar en grizzlybjörn Arne? Eller en lejonhane? Eller din personliga favorit, gorillan.

Stora tunga djur med mycket muskler och jävligt mycket styrka, många av dessa tar det ganska så lugnt hela dagarna. Lejoner sover på sin savann, Gorillan sitter och äter grenar uppe i träden och grizzlyn står i ett vattendrag och väntar på lax.
Dom jobbar så mkt som krävs för brödfödan. När det verkligen gäller för dom så satsas det 1000% mer än vad vi kommer i närheten av...
__________________
Sänka vikter? Vad menas med det? Höja vikter däremot det vet jag vad betyder!
Arne Persson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-26, 19:00   #28
Rolfarsson
Registered User
 
Rolfarssons avatar
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 753
Jag arbetade heltid i ett lager (färg, golv, kakel osv) i några månader innan min rygg gick åt helvete, och min träning har aldrig varit så dålig som den var då, det fanns knappt någon energi över till träningen, trots att jag låg på ett överskott och sov 8-10h per natt.

Senast redigerad av Rolfarsson den 2016-07-26 klockan 19:05.
Rolfarsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-26, 19:01   #29
Bärsärk
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 1 171
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Persson Visa inlägg
Dom jobbar så mkt som krävs för brödfödan. När det verkligen gäller för dom så satsas det 1000% mer än vad vi kommer i närheten av...
Precis och hur ofta sett över en hel dag är det?
Bärsärk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-26, 19:07   #30
Nanderöd
Registered User
 
Nanderöds avatar
 
Reg.datum: Dec 2011
Inlägg: 134
Citat:
Ursprungligen postat av Bärsärk Visa inlägg
Precis och hur ofta sett över en hel dag är det?
Är man grisslybjörn är det inte mycket vintertid iaf...
Nanderöd är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:52.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)