Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-05-17, 12:15   #46
Squidh
Registered User
 
Squidhs avatar
 
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Göööteborg
Inlägg: 42
Citat:
Ursprungligen postat av AntonHA Visa inlägg
Hur gör man med storleken om man enligt storleksguiden (för tröjor) ligger på S i midjemått men L i bröstvidd? Tar man medium då eller?
Ta en L.
Squidh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-17, 12:48   #47
Kimball
Registered User
 
Kimballs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 351
Citat:
Ursprungligen postat av AntonHA Visa inlägg
Hur gör man med storleken om man enligt storleksguiden (för tröjor) ligger på S i midjemått men L i bröstvidd? Tar man medium då eller?
Ta en av varje och returnera den som sitter dåligt om du inte har möjlighet att ta dig till fysisk butik.
__________________
Citat:
“Where attention goes, energy flows. Where energy flows, life grows.”
Kimball är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-17, 13:52   #48
Adama
Registered User
 
Adamas avatar
 
Reg.datum: Sep 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 5 010
Citat:
ANTI FIT JEANS

Anti-fit-jeans sitter löst upptill med long rise och blir gradvis allt mer åtsittande nertill.
Jag har stora lår & rumpa (för min vikt så att säga).

Köpte Anti-fit jeans på Jack & Jones. Grymt nöjd.
Adama är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-17, 15:49   #49
Piranha
Mannen, myten, legenden!
 
Piranhas avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Suffer Island
Inlägg: 15 159
Citat:
Ursprungligen postat av Exdiaq Visa inlägg
Köpte Lee Blake, skrev upp Lee Chase för framtida inköp. Ett par Diesel-jeans satt också någorlunda, men var för jäkla fula imho. Tidigare nämnde Levi's 508. Tror att jag tidigare sett Piranha rekommendera Nudie och Wrangler, osäker på modell.
Jag har ett par G-Star på mig i denna stund.

40 x 34 Loose Fit.... de borde räcka en bit på vägen iaf.
Piranha är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-17, 16:57   #50
Oxe
Leg Siúmpba unstrutor,ü¨¨
 
Oxes avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Inte hemma tyvärr
Inlägg: 420
Citat:
Ursprungligen postat av Piranha Visa inlägg
Jag har ett par G-Star på mig i denna stund.

40 x 34 Loose Fit.... de borde räcka en bit på vägen iaf.
Tror du måste komma tillbaks och träna ben med oss, kollade på g-star inget passade
__________________
"Oderint dum metuant"
"Do you want to know the truth ? It dont matter, because you cant handle the truth !"
"Mitt samvete är helt rent då det aldrig har använts"
"Enda gången jag backar är när jag tar sats"
Oxe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-17, 17:52   #51
luderlasse
Registered User
 
luderlasses avatar
 
Reg.datum: May 2009
Inlägg: 974
Abercrombie & Fitch har något som heter muscle fit som är för lite bredare herrar, äger en sådan skjorta själv och sitter fint men sen är jag inte överdrivet stor heller.
luderlasse är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-18, 11:46   #52
Piranha
Mannen, myten, legenden!
 
Piranhas avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Suffer Island
Inlägg: 15 159
Citat:
Ursprungligen postat av Oxe Visa inlägg
Tror du måste komma tillbaks och träna ben med oss, kollade på g-star inget passade
Ja kanske det.
Piranha är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-24, 20:35   #53
xcv
Registered User
 
xcvs avatar
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 260
Liten update:

Har varit i mycket klädaffärer senaste veckan, testat & köpt jeans och mycket annat.

Jeans: Det är tapered-modellerna som gäller, de som har avsmalnande ben nedtill. Tiger of Sweden Pistolero, Levis 511, 522 och Lee Luke är de som sitter bäst på mig. Samtliga av dessa är tighta som fan kring låren i affären, och även till viss del kring vaderna, men de släpper efter någon vecka, och blir då så gott som perfekta för mig.

Ett absolut måste för mig är att det är lite stretch i tyget, annars går det fan inte. dessa tyger är ofta tunna och sköna ändå, så det är mycket nice.

Levis har även en modell som heter 541, och är någon sorts Athletic fit, dessa satt väldigt bra upptill, men tyvärr behövdes större vader än mina för att fylla ut nedtill. Värt att kolla in för er med grymma vader!

Chinos Svårare än Jeans. Nyckeln för mig är att hitta de med stretch i tyg, och låta de töja sig upptill. Även om man har grova lår, var inte rädd att kolla modellerna som är riktigt slimmade, men då gå upp lite i storlekarna. Trodde aldrig detta funka, men ett duktigt butiksbiträde gav mig tipset, och blev positivt överraskad.

Skjortor. Det är slim fit som gäller. Man får försöka hitta modeller som är slim fit, men ändå "normala" upptill. Det är svårt och ofta blir det lite för luftigt nedtill. Jack and Jones har en del som kan funka, som inte är för dyra. Annars verkar TOmmy hilfiger och Polo ralph lauren vara ens bästa möjligheter!

Jack and Jones har fö. en del schyssta t-shirts, som nämnt i tråden.

Är färdig för evigt med HM. Har gått dit så jävla många gånger genom åren i hopp om att hitta något, men det går fan inte. Ev typ. kallingar, strumpor och pyjamasbyxor bara
xcv är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-26, 12:04   #54
Kimball
Registered User
 
Kimballs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 351
Citat:
Ursprungligen postat av xcv Visa inlägg
Liten update:

Har varit i mycket klädaffärer senaste veckan, testat & köpt jeans och mycket annat.

Jeans: Det är tapered-modellerna som gäller, de som har avsmalnande ben nedtill. Tiger of Sweden Pistolero, Levis 511, 522 och Lee Luke är de som sitter bäst på mig. Samtliga av dessa är tighta som fan kring låren i affären, och även till viss del kring vaderna, men de släpper efter någon vecka, och blir då så gott som perfekta för mig.

Ett absolut måste för mig är att det är lite stretch i tyget, annars går det fan inte. dessa tyger är ofta tunna och sköna ändå, så det är mycket nice.

Levis har även en modell som heter 541, och är någon sorts Athletic fit, dessa satt väldigt bra upptill, men tyvärr behövdes större vader än mina för att fylla ut nedtill. Värt att kolla in för er med grymma vader!

Chinos Svårare än Jeans. Nyckeln för mig är att hitta de med stretch i tyg, och låta de töja sig upptill. Även om man har grova lår, var inte rädd att kolla modellerna som är riktigt slimmade, men då gå upp lite i storlekarna. Trodde aldrig detta funka, men ett duktigt butiksbiträde gav mig tipset, och blev positivt överraskad.

Skjortor. Det är slim fit som gäller. Man får försöka hitta modeller som är slim fit, men ändå "normala" upptill. Det är svårt och ofta blir det lite för luftigt nedtill. Jack and Jones har en del som kan funka, som inte är för dyra. Annars verkar TOmmy hilfiger och Polo ralph lauren vara ens bästa möjligheter!

Jack and Jones har fö. en del schyssta t-shirts, som nämnt i tråden.

Är färdig för evigt med HM. Har gått dit så jävla många gånger genom åren i hopp om att hitta något, men det går fan inte. Ev typ. kallingar, strumpor och pyjamasbyxor bara
Låter ungefär som de insikter jag också kommit fram till!

Tex har Carlings egna slim-fit chinos 3% stretch i sig, men inte "regular" modellen, väldigt prisvärt alternativ även om de inte var optimala i midjan i XL för min del, men lagom i låren.

Skjortor kan jag tipsa om SOLOs egna märke Made in the shade, de har numera en slimfit/tailored fit-variant som påminner väldigt mycket om Ralph Laurens custom fit! De är dessutom i samma trevliga button-down modell som jag ofta föredrar till vardags.

Bra jeanstips annars, har inte testat de modeller du nämner, vet att någon säljare nämnde just Pistolero, har dock dåliga erfarenheter av Tiger kvalitetsmässigt, men jag får ta en titt på de andra!
__________________
Citat:
“Where attention goes, energy flows. Where energy flows, life grows.”
Kimball är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-26, 14:43   #55
Zalzero
Registered User
 
Zalzeros avatar
 
Reg.datum: Jan 2012
Ort: Nacka
Inlägg: 332
Citat:
Ursprungligen postat av xcv Visa inlägg
Chinos Svårare än Jeans. Nyckeln för mig är att hitta de med stretch i tyg, och låta de töja sig upptill. Även om man har grova lår, var inte rädd att kolla modellerna som är riktigt slimmade, men då gå upp lite i storlekarna. Trodde aldrig detta funka, men ett duktigt butiksbiträde gav mig tipset, och blev positivt överraskad.
Tror du detta tips kan funka även för oss där vaderna är problemet? Kan inte hitta några chinos som passar bra just för att de är för smala nedtill.
__________________
Hirvis bänkprogram - gratis app på Google Play
Journal
Zalzero är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-26, 14:59   #56
xcv
Registered User
 
xcvs avatar
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 260
Citat:
Ursprungligen postat av Zalzero Visa inlägg
Tror du detta tips kan funka även för oss där vaderna är problemet? Kan inte hitta några chinos som passar bra just för att de är för smala nedtill.
Det är så jävla svårt att svara på, stretch borde underlätta även för dig. De töjer sig ju mer på de platser där de sitter som tightast, försök hitta ett par med stretch som sitter bra kring låren och tight kring vaderna, de bör släppa runt vaderna efter ett tag.

Undvik allt som heter tapered, de svalnar av nedtill. Kolla efter straight fit eller Slim någon storlek större. Lycka till!
xcv är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-26, 15:01   #57
Zalzero
Registered User
 
Zalzeros avatar
 
Reg.datum: Jan 2012
Ort: Nacka
Inlägg: 332
Citat:
Ursprungligen postat av xcv Visa inlägg
Det är så jävla svårt att svara på, stretch borde underlätta även för dig. De töjer sig ju mer på de platser där de sitter som tightast, försök hitta ett par med stretch som sitter bra kring låren och tight kring vaderna, de bör släppa runt vaderna efter ett tag.

Undvik allt som heter tapered, de svalnar av nedtill. Kolla efter straight fit eller Slim någon storlek större. Lycka till!
Tack! Ska se om jag kan hitta något
__________________
Hirvis bänkprogram - gratis app på Google Play
Journal
Zalzero är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-06-12, 17:52   #58
xcv
Registered User
 
xcvs avatar
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 260
Mitt senaste smultronställe är Zara, där allt är billigt, och kläderna verkar mer anpassade efter vältränat folk (till skillnad från HM eller MQ)

Hittat perfekta T-shirts där, enfärgade, stretch och "super slim fit". Smiter åt fint upptill, men ser absolut inte för litet ut. I midjan ligger de ganska tight.

Även lyckats hitta en del chinos där som sitter bättre än betydligt dyrare alternativ från andra affärer.

Gällande Jeans/Chinos har jag för egen del kommit fram till att det bara handlar om att hitta det som passar midja/lår. Man får sedan sy in/upp benen, vilket är enkelt och inte för dyrt hos skräddaren
xcv är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-06-12, 18:39   #59
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 729
Är väl bara köpa stora slim-fit-tröjor?
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-01, 19:45   #60
xcv
Registered User
 
xcvs avatar
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 260
En liten update: Var på River Island i Mall of scandinavia idag, de har en del tröjor/skjortor i "Muscle fit".

Tyvärr var skjortorna rätt utplockade, så fanns inte i min storlek, men slog till på 4 T-shirts (2 för 229:- var det i butiken just nu). De satt väldigt bra och kändes som rätt schysst kvalitet.

Har vanligtvis problemet att det som passar kring axlarna är som ett tält kring magen, och det som passar kring magen är för tight kring axlarna, men dessa kändes bättre än det jag prövat på andra ställen i samma prisklass (HM, Zara osv).

Hoppas de håller formen bra efter tvätt. På sidan har de varit snälla nog att samla alla musclefit-kläder här:

https://www.riverisland.se/c/men/top.../men/musclefit

Edit: Modellerna ser inte vidare muskulösa ut på siten, vissa rentav riktigt tunna ut. Gör inte alls t-shirtsen rättvisa. Jag är betydligt större (fan va det var svårt att skriva detta utan att låta skrytig) än samtliga på bilderna, och L satt perfekt på mig (187 CM)

Senast redigerad av xcv den 2018-05-01 klockan 19:51.
xcv är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)