Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-05-16, 12:52   #16
Exdiaq
Registered User
 
Exdiaqs avatar
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 5 211
Citat:
Ursprungligen postat av BlötSnö Visa inlägg
En +1 på den. Jag ångrar fortfarande att det införskaffades fler långärmade t-shirtar där förra julrean. De sitter så jääääääkla bra.
Nu är jag väl kanske inte uber-atletiskt byggd, men överkroppen är bra mycket bredare än midjan iallafall.
Boozt.com brukar rea ut Jack&Jones-kläder. Beställde nyligen 10st när jag skulle byta ut garderoben och betala i genomsnitt 70kr per tröja.
__________________
Lennart, Sir.
Exdiaq är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-16, 13:04   #17
xcv
Registered User
 
xcvs avatar
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 260
Citat:
Ursprungligen postat av Exdiaq Visa inlägg
Inte använt det men vet personer som har gjort det med gott resultat.

OK, antingen är du för jäkla grov eller mullig/tjock. Jag hittade nämligen ett antal alternativ direkt.
Droppa gärna några modeller om du minns. Kan ju ha varit personalen i butiken som inte visste vad de skulle ta fram!
xcv är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-16, 14:01   #18
Carlo Fatface
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2013
Inlägg: 159
Citat:
Ursprungligen postat av xcv Visa inlägg
"Vi garanterar att du blir helt nöjd med passformen på dina skräddarsydda kläder. Plaggen är sydda utefter de mått du anger. Följer du måttguiden noggrant kommer plagget att passa perfekt. Skulle ditt plagg mot förmodan inte passa hjälper vi dig att hitta rätt mått så att du kan justera plagget hos en lokal skräddare alternativt syr vi upp ett nytt plagg – 100% perfect fit guarantee."

https://www.tailorstore.se/perfect_fit-garanti

Personligen tycker jag det är svårt att se/föreställa sig hur tygen är utifrån bilder bara, vilket känns ovärt

Ah,det missade jag i all hast.Tack.
Carlo Fatface är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-16, 15:01   #19
GaindalfTheWhey
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2014
Inlägg: 57
Ja, det är ett jävla gissel att hitta kläder som sitter bra om man är musklig. Kostym har jag helt gett upp på, likaså skjortor. Att kunna betala över 5000 kr för en Hugo Boss som mest gör att man ser ut som en clown, trots att den är omsydd efteråt, är tröttsamt. Oaptitligt feta medelålders män verkar vara modellinspirationen för kostym- och skjorttillverkare. När jag väl har råd någon gång i framtiden så får det bli skräddare för de plaggen framöver.

Angående jeans så vill jag slå ett slag för Barbell Apparel. Jag köpte två par jeans i deras Kickstarterkampanj förra året och har nog aldrig varit så nöjd med jeans som med de. Eventuellt kan man fortfarande beställa jeans via deras hemsida, skadar väl inte att prova. Ska man tro deras aktivitet i social media såsom Instagram så ska där snart dyka upp en ny Kickstarter för chinos, jeansshorts samt badbyxor; jag kommer inte ens tänka två gånger angående att backa den kampanjen.

Annars finns väl Gasp och Better Bodies om man nu vill se ut som någon fjant som aldrig lämnat tonåren.
GaindalfTheWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-16, 15:20   #20
Tyrwing
Registered User
 
Tyrwings avatar
 
Reg.datum: Dec 2011
Ort: HPC Växjö
Inlägg: 1 909
Bara jag som letar efter bra underkläder? Bra tips för övriga kläder dock!
__________________
Total: [ 635 ] Knäböj: [ 235 ] Bänkpress: [ 140 ] Marklyft: [ 260 ] @ 112,1
Tyrwings Journal
Citat:
Ursprungligen postat av justblaze Visa inlägg
... givetvis trillar någon in på styrkelyft och då får man acceptera det.
Tyrwing är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-16, 17:38   #21
Vivaldi
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 299
Skjortor:
Skit i vad alla hittills tipsat dig om, SOLOSSO är det bästa du någonsin kommer kunna handla ifrån, är stamkund där, deras skräddare syr med enkelsöm och klipper ut tygstycken. Det är mao. skjortor som håller, och som sitter som gjutet.

Tshirts:
Bläck från HM är guld, de är stretchiga med smala ärmar och tight passform, sitter riktigt riktigt bra!

Underkläder:
Fantastiskt nöjd med mina piratkopior av Calvin Klein från Aliexpress, ser identiska ut och är i bra material, sitter mycket bra med!
Vivaldi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-16, 18:07   #22
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 791
Har köpt skjortor från tailorestore, är nöjd. Tog måtten själv.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-16, 18:47   #23
R Scarpa27
Banned User
 
Reg.datum: Sep 2013
Ort: Godismonstret
Inlägg: 4 694
Hmm jo, jag har iaf ett problem...
jag kan inte köpa löpartights för de sitter tightare än kondomer och får inte på dom...

Hur gör folk? eller har alla pinnsmala lår och vader?

Om man skulle köpa en stor tjej strl skulle de vara bredare och mindre tightare?
R Scarpa27 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-16, 18:49   #24
Vivaldi
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 299
Citat:
Ursprungligen postat av Agitator Visa inlägg
Har köpt skjortor från tailorestore, är nöjd. Tog måtten själv.
Problemet med just tailorstore är kvalitén på deras sömmar, de syr om befintliga skjortmodeller och klipper alltså inte ut bitarna för hand a la 20-tal som solosso gör, testa att beställa en modell från dem, du kommer märka skillnad.
Vivaldi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-16, 18:51   #25
Exdiaq
Registered User
 
Exdiaqs avatar
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 5 211
Citat:
Ursprungligen postat av xcv Visa inlägg
Droppa gärna några modeller om du minns. Kan ju ha varit personalen i butiken som inte visste vad de skulle ta fram!
Köpte Lee Blake, skrev upp Lee Chase för framtida inköp. Ett par Diesel-jeans satt också någorlunda, men var för jäkla fula imho. Tidigare nämnde Levi's 508. Tror att jag tidigare sett Piranha rekommendera Nudie och Wrangler, osäker på modell.
__________________
Lennart, Sir.
Exdiaq är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-16, 19:46   #26
Kimball
Registered User
 
Kimballs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 351
Citat:
Ursprungligen postat av Tyrwing Visa inlägg
Bara jag som letar efter bra underkläder? Bra tips för övriga kläder dock!
Inte de mest spexiga boxershortsen direkt, men 3 för 100, god passform som håller en natt + en hel dag tycker jag annars är svårt att finna: http://www.lager157.com/kille/underk...alsong-matte-7
__________________
Citat:
“Where attention goes, energy flows. Where energy flows, life grows.”
Kimball är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-16, 19:51   #27
leo1
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 701
Måste skriva dit HM faktiskt! Blev riktigt förvånad själv. Var in på deras butik där de bara har herrkläder på Norrmalmstorg. Bra ställe där det inte finns massa krimskrams och blingbling.

Var där inne i 20 minuter och kom ut med 5 plagg. Ett baslinné, 2 t-shirts, en piké och ett löparlinné. Alla med storleken large.

Alla satt bra. Speciellt pikén och den v-ringade t-shirten, tror det är för att bägge kändes som strech. Så det suger åt lite. Kan vara det att dom är skapligt långa i modellen. Jag är 197, liite bredaxlad och smal midja. Simmarkropp.

http://www.hm.com/se/product/84003?article=84003-H

http://www.hm.com/se/product/85961?article=85961-Q

http://www.hm.com/se/product/69914?article=69914-H
__________________
"Grungen var den sista egentliga kraftansträngningen" Ulf Lundell
leo1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-16, 20:00   #28
R Scarpa27
Banned User
 
Reg.datum: Sep 2013
Ort: Godismonstret
Inlägg: 4 694
Citat:
Ursprungligen postat av Kimball Visa inlägg
Inte de mest spexiga boxershortsen direkt, men 3 för 100, god passform som håller en natt + en hel dag tycker jag annars är svårt att finna: http://www.lager157.com/kille/underk...alsong-matte-7
gillar lagers tishor och linnen.
R Scarpa27 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-16, 20:17   #29
Kimball
Registered User
 
Kimballs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 351
Citat:
Ursprungligen postat av R Scarpa27 Visa inlägg
gillar lagers tishor och linnen.
Indeed, äger en av varje färg från deras black label: http://www.lager157.com/kille/t-shir...shirt-filip-15

Ser inte mycket till världen ut eftersom modellen på hemsidan är en speta, men det är riktigt trevlig tygkvalité, samt att ärmar och midja rullar upp sig lite utav sig själva efter någon användning!
__________________
Citat:
“Where attention goes, energy flows. Where energy flows, life grows.”
Kimball är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-16, 20:27   #30
R Scarpa27
Banned User
 
Reg.datum: Sep 2013
Ort: Godismonstret
Inlägg: 4 694
Citat:
Ursprungligen postat av Kimball Visa inlägg
Indeed, äger en av varje färg från deras black label: http://www.lager157.com/kille/t-shir...shirt-filip-15

Ser inte mycket till världen ut eftersom modellen på hemsidan är en speta, men det är riktigt trevlig tygkvalité, samt att ärmar och midja rullar upp sig lite utav sig själva efter någon användning!
precis tygkvalliten är enormt bra.
rensade ut massa tishor hemma och köpte in nya därifrån grymmt nöjd.
R Scarpa27 är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:21.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)