Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2011-08-29, 21:00   #16
Yxel
Jag är inte överviktig, jag är underlång
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Linköping
Inlägg: 295
Finns inget värre än folk som kör 80km/h på 100km/h 2-1 körfältsvägar. Det hade varit ok om de kört 80 när det blir 2filigt också, men nä då jävlar ska dom gasa upp i 110-120. . De verkar rädda för att köra för fort när det blir smalt eller nåt jag vet inte, eller så vill dom känna sig lite viktiga för att ingen kan köra om dem.
__________________
Äter man kött blir man köttig

Senast redigerad av Yxel den 2011-08-29 klockan 21:01.
Yxel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-29, 21:06   #17
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 086
dessa jävla runkhuvuden som kör under hastighetsbegränsningen på en vanlig 90väg och vägrar svänga ut i vägrenen för att släppa förbi, när det är mycket trafik och man inte kan köra om. Slynor!
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-29, 21:06   #18
Upptaget
jo men så att dee
 
Upptagets avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 657
När jag åker 06.55 hemifrån och jag ska vara på jobbet 07.00 senast, då är det många man blir vansinnig på (konstigt nog).. Till råga på allt så brukar man ofta då hamna bakom en gammal seg kärring/gubbe som väntar på att varenda bil på 1 km avstånd ska köra förbi innan hon kan köra ut i korsningen.. Ofta hornet ligger nära till hands vid sådana tillfällen!

Eller om man har några mil till hemorten kl 16.00 och det bildas en lååång kö för att det finns någon idiot längst fram som ligger i 65-70 km/h på 90 väg, då börjar det snabbt krypa i kroppen, något av det värsta jag vet!
Upptaget är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-29, 21:10   #19
Helgon1
Registered User
 
Helgon1s avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: Haninge
Inlägg: 49
Jag kan också bli jädrigt irriterad när jag är ute på hojen, respektlösa j*vla idioter! Själv försöker man vara förutseende, ta rätt fil i tid, blinka för att inte vara ivägen, gasa upp i rätt fart osv. Men av någon anledning tycker folk att det är ok att bete sig som idioter mot mc- förare? Man får ofta folk som flyttar rakt in i ens fil trots att man har ögonkontakt. (händer ofta när man ska ner i södra länken från nynäsvägen eftersom folk byter fil i sista sekund) Eller väljer att köra ut i en rondell trots att man är mitt framför dom. Jag har hamnat bakom en gubbe på en 70- sträcka där han körde i 50 och pendlade ibland upp till 60km/h, så jag fick en bra omkörningsmöjlighet på en raktsträcka- då GASAR han som en idiot (jag var uppe i kanske 90 under tiden jag körde om) och han väjer med flit in mot mig? Han blev uppenbart irriterad, och då undrar jag varför? Är det bättre att jag ligger bakom och "stressar" honom?

Sen kan jag tycka att folk i allmänhet är dåliga på att hjälpa varandra. Och som ni säger på 2/1 vägar så tycker jag att många kör långsamt när det är en- filigt och gasar som om det vore autobahn när det blir 2- filigt? Man segkör i 86km/h på 90 väg och helt plötsligt är man uppe i 130 och kör inte om någon? Och så fort det blir en fil igen så går det ssaaakta. Märks väldigt tydligt om man ligger på farthållare.

Och "mittfilsraggare" Är det tre-filigt så är det bråttom som FAN att ta sig in i mittenfilen. Du kör inte fortare än någon annan, och ändå måste du ligga i mittenfilen. VEM ska använda den högraste filen, om inte du, som kör långsammast? Man blir trött.

Sen är jag mycket medveten om att jag inte är perfekt själv, jag gör också misstag, men jag försöker vara lite ödmjuk när det händer. Det händer väl alla att man känner "shit, det där gjorde jag inte bra" eller vad som helst. Man byter fil, stressad och ser inte bilen i döda vinkeln. Och den som säger att det ALDRIG händer ljuger. Man kan sätta upp en ursäktande hand, inte peka finger...

Uh, jag gick igång på det här ämnet. Bäst jag slutar nu innan jag anses vara en sur trafikant. =)
Helgon1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-29, 21:11   #20
Cilia
Kolos egen surtant
 
Cilias avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: (_/_)= small ass, (__/__) = big ass s= smile, S= big smile, g= grin, eg= evil grin, (.)(.) = stiff pez nipples
Inlägg: 20 105
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Tillhör du de som svär bakom ratten, hytter näven åt medtrafikanten, gör obscena gester
Absolut




Citat:
Ursprungligen postat av Angel Visa inlägg
Läste "läxa upp en trekant"




snygg bild btw
__________________
"Jag gillar inte alls Janssons frestelse."
Santa Claus
Cilia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-29, 21:13   #21
Pepparkakssmurfen
Banned User
 
Pepparkakssmurfens avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Ort: Sthlm
Inlägg: 1 266
Pepparkakssmurfen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-29, 21:14   #22
Helgon1
Registered User
 
Helgon1s avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: Haninge
Inlägg: 49
Citat:
Ursprungligen postat av willtjam Visa inlägg
Folk som inte blinkar är överst på min hata-lista. Hur jävla svårt är det? Spaken är precis där bredvid ratten!

För ett tag sen så var det en notis i det lokala bladet "hur man kör i en rondell" bara för att ingen jävel gör rätt.
Precis! Man står och ska köra ut i rondellen, ser en bilist komma i hög fart så man stannar till för att låta den passera- då väljer den att svänga av istället, utan att blinka. Jag har alltså stannat helt i onödan för att någon slö jäkel väljer att inte blinka...
Helgon1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-29, 21:20   #23
O_Wao
Tänker råsa!
 
O_Waos avatar
 
Reg.datum: May 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 6 501
Jag hatar nästan alla människor när jag kör bil. Jag är långt ifrån någon stjärna själv i vissa situationer, det ska jag villigt erkänna.

Men det här att blinka i rondeller eller typ generellt visa vart man vill åka är ju inte helt underskattat som kommunikationsprincip. Att hålla anpassad hastighet vare sig det gäller låg eller hög hastighet är sånt jag blir galen på.

Och folk som inte gasar på motorvägspåfarter. Kan jag komma upp i 110 med min 20 år gamla 740 kan du garanterat göra det också.
__________________
I'm not clumsy. The floor just hates me, the tables and chairs are bullies, and the walls get in my way.

O_Wao = oh wow!
O_Wao är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-29, 21:24   #24
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 774
En sak som är ganska irriterande och EXTREMT vanligt är folk som inte blinkar när de kör ut ur rondeller. Det segar ner trafiken ganska mycket ändå med tanke på att man blir tvungen att vänta och se om bilen ska fortsätta vidare i rondellen eller faktiskt svänga ut.

Finns ju inte så mycket man kan göra annat än att svära åt dom tyvärr
__________________
Citat:
I'll see you in another life, brother.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-29, 21:26   #25
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Citat:
Ursprungligen postat av Cilia Visa inlägg




snygg bild btw
Nämen tack
Angel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-29, 21:36   #26
Lellan
Ge mig en igloo
 
Lellans avatar
 
Reg.datum: Aug 2002
Ort: Västerås
Inlägg: 5 002
Jag vill klaga på alla inte förstår att de kan tycka båda dessa saker: "Du borde skaffa körkort" + "Vissa borde inte ha körkort".

Jag är en av de senare, folk vägrar tro på det. Och så måste jag ha ngn "körkortsaura", för folk kastar nycklar till mig, räknar kallt med att jag ska framföra fordon (en kille tog priset "jag råkade ta mig en ganska rejäl grogg, så det blir du som kör oss tillbaks).. Lite som en jag känner som är straight men alltid blir uppraggad av bögar. Ngt fel i utstrålningen där.

Är alltså en sån där som inte borde vara i trafiken. Vet inte om det är för att jag är uppvuxen bakom en sten, men cyklar jag så har jag inget minne av resan förrän jag är framme (bara "glider med") så av rädsla att dö under tiden jag zoomar ut så har jag låtit min cykel (30 år present, motvillig, cyklade 5 ggr på den) stå i förrådet i 3 år nu. När jag "trafikerar" kan jag inte prata samtidigt nästan, det kräver full fokus att ha koll på att inte vara ivägen el dö. Och jag VET hur man ska göra, jag gillar bara inte att alla bilar + cyklar + etc är så snabba och hårda.

Hatar att åka bil med andra, föredrar tåg el flyg om man nu ska tvingas välja färdmedel utöver fötterna. Mest hatar jag när folk sms:ar, pratar och tittar på mig el passar barn, sminkar sig, pratar i telefon el letar efter grejer, äter, tappar saker, lagar nåt när de kör. Sånt kan JAG som sitter bredvid göra, det är den enda "bredvidfunktion" jag gärna tar på mig. Skulle aldrig falla mig in att säga ngt om körsätt, körning el trafikanter när jag inte har körkort. Kartläsning sker på egen risk.

Hm. Med andra ord tror jag alla ni som läser nog hatar mig i trafiken.. Förutom den där saken att jag inte lägger mig i själva körningen när jag åker med någon. Åkte en gång med en kille som började köra fort, jag brydde mig inte, han bad mig kolla hur mkt vi var uppe i (240), för han fick lov att "hålla ögonen på vägen". Det tyckte jag var onödigt, vi hade varken bråttom, jag blir inte impad, rädd el vad han ville uppnå - det är trafik = bryyyr mig inte. Men när det gäller trafik är jag en diplomatisk nickedocka, säger nada, lyssnar och nickar o ler.
__________________
&


Senast redigerad av Lellan den 2011-08-29 klockan 21:38.
Lellan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-29, 21:41   #27
stevebc
Registered User
 
stevebcs avatar
 
Reg.datum: Mar 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 6 570
Folk som kör om i riskfyllda lägen. Hände senast i lördags. Jag var inte många sekunder från att väja. Jävla idiot som riskerar mer än bara mitt liv.

Jag har blivit mer riskmedveten i trafiken sedan jag såg en väldigt bra bild på en trafiksäkerhetskurs på jobbet. Bilden visar två scenarion: ett där folk korsar gator trafikerade med bilar, och ett där folk går på smala plankor över djupa stup. Den ena bilden ser helt normal och ofarlig ut, medan den andra ser helt livsfarlig ut. Men följderna av en miss blir lika stora, om man räknar på vad det innebär att bli påkörd i ~70 km/h. När man då sitter i framsätet på en bil modell äldre och möter ett fordon med den relativa hastigheten 200 km/h bara någon sekund från frontalkrock, ja, då inser man nog inte förrän i efterhand att det faktiskt handlar om liv och död på grund av ett fullständigt idiotiskt och totalt onödigt beslut från medtrafikanten.


Citat:
Ursprungligen postat av Upptaget Visa inlägg
När jag åker 06.55 hemifrån och jag ska vara på jobbet 07.00 senast, då är det många man blir vansinnig på (konstigt nog).. Till råga på allt så brukar man ofta då hamna bakom en gammal seg kärring/gubbe som väntar på att varenda bil på 1 km avstånd ska köra förbi innan hon kan köra ut i korsningen.. Ofta hornet ligger nära till hands vid sådana tillfällen!

Eller om man har några mil till hemorten kl 16.00 och det bildas en lååång kö för att det finns någon idiot längst fram som ligger i 65-70 km/h på 90 väg, då börjar det snabbt krypa i kroppen, något av det värsta jag vet!
Åk hemifrån tidigare. Det löser problemet och ev följdproblem som uppstår av stressen/irritationen.
__________________
Journalen: Vägen mot 670 i klassisk styrkelyft | 217,5-142,5-270 | 630
Citat:
Ursprungligen postat av hurril Visa inlägg
Vuxna människor slänger sig på marken och håller sig över smalbenet som de bögigaste av italienska fotbollsspelare över att en halvfull dansk rispat lite blyerts i en tidning.
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel Visa inlägg
Du kan likna "det moderna samhället" vid "the Borg" och att alla kommer att bli assimilerade

Senast redigerad av stevebc den 2011-08-29 klockan 21:45.
stevebc är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-29, 21:53   #28
Olegh
mjau
 
Oleghs avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Inlägg: 445
Citat:
Ursprungligen postat av Lellan Visa inlägg
Jag vill klaga på alla inte förstår att de kan tycka båda dessa saker: "Du borde skaffa körkort" + "Vissa borde inte ha körkort".

Jag är en av de senare, folk vägrar tro på det. Och så måste jag ha ngn "körkortsaura", för folk kastar nycklar till mig, räknar kallt med att jag ska framföra fordon (en kille tog priset "jag råkade ta mig en ganska rejäl grogg, så det blir du som kör oss tillbaks).. Lite som en jag känner som är straight men alltid blir uppraggad av bögar. Ngt fel i utstrålningen där.

Är alltså en sån där som inte borde vara i trafiken. Vet inte om det är för att jag är uppvuxen bakom en sten, men cyklar jag så har jag inget minne av resan förrän jag är framme (bara "glider med") så av rädsla att dö under tiden jag zoomar ut så har jag låtit min cykel (30 år present, motvillig, cyklade 5 ggr på den) stå i förrådet i 3 år nu. När jag "trafikerar" kan jag inte prata samtidigt nästan, det kräver full fokus att ha koll på att inte vara ivägen el dö. Och jag VET hur man ska göra, jag gillar bara inte att alla bilar + cyklar + etc är så snabba och hårda.

Hatar att åka bil med andra, föredrar tåg el flyg om man nu ska tvingas välja färdmedel utöver fötterna. Mest hatar jag när folk sms:ar, pratar och tittar på mig el passar barn, sminkar sig, pratar i telefon el letar efter grejer, äter, tappar saker, lagar nåt när de kör. Sånt kan JAG som sitter bredvid göra, det är den enda "bredvidfunktion" jag gärna tar på mig. Skulle aldrig falla mig in att säga ngt om körsätt, körning el trafikanter när jag inte har körkort. Kartläsning sker på egen risk.

Hm. Med andra ord tror jag alla ni som läser nog hatar mig i trafiken.. Förutom den där saken att jag inte lägger mig i själva körningen när jag åker med någon. Åkte en gång med en kille som började köra fort, jag brydde mig inte, han bad mig kolla hur mkt vi var uppe i (240), för han fick lov att "hålla ögonen på vägen". Det tyckte jag var onödigt, vi hade varken bråttom, jag blir inte impad, rädd el vad han ville uppnå - det är trafik = bryyyr mig inte. Men när det gäller trafik är jag en diplomatisk nickedocka, säger nada, lyssnar och nickar o ler.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av arjeplogarn Visa inlägg
Jag vill äga en range rover och en pool där vattnet rinner över kanten. Allt annat är detaljer egentligen.
Olegh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-29, 22:01   #29
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
hehe så härlig roidrage det är i denna tråd, gillar't!
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-29, 22:07   #30
Herr Oberst
Registered User
 
Herr Obersts avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 192
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
En annan frustrerande grej är när det är 90-väg och 2/1-väg, dvs med mitträcke/stängsel och växelvis 2 eller 1 fil - och så kommer man ikapp en långtradare som bara får köra 80 km/h och ligger och tuffar bakom denne när det är enfiligt.

Sedan blir det plötsligt tvåfiligt och bilisten längst fram går ut för omkörning - och kör om i 90 km/h! Laglydigt till punkt och pricka, ingen överträdelse här inte - vilket också medför att den billisten blev den ende som tog sig förbi långtradaren och övriga nio bilar bakom får glatt vänta på nästa tvåfilsöppning...
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
... och att man faktiskt använder gaspedalen i påfarten också, inte håller rondellhastighet hela vägen ut tills man trängt sig ut på vägen.
Citat:
Ursprungligen postat av Yxel Visa inlägg
Finns inget värre än folk som kör 80km/h på 100km/h 2-1 körfältsvägar. Det hade varit ok om de kört 80 när det blir 2filigt också, men nä då jävlar ska dom gasa upp i 110-120. .
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
dessa jävla runkhuvuden som kör under hastighetsbegränsningen på en vanlig 90väg och vägrar svänga ut i vägrenen för att släppa förbi, när det är mycket trafik och man inte kan köra om. Slynor!
Såg trådnamnet och tänkte äntligen. Denna tråden har jag tänkt skapa i flera år nu. Gick in här med all min samlade vrede och tänkte skriva ett monstruöst jävla inlägg om alla värdelösa människor som finns där ute på vägarna, men såg att allt det jag ville ha sagt redan tagits upp.

Shadowfire, Yxsel och ceejay. Ni har alla min fulla förståelse. Slår ni någon gång ihjäl någon i trafiken skall jag ställa upp och vittna till er fördel i tingsrätten
Herr Oberst är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:56.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)