Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-05-19, 11:20   #5866
EnergiÖverskott
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 1 445
Jag vet hur åt helvete allt kan kännas och jag känner igen mig i precis hur du beskriver din situation. Jag har varit där själv. Jag vet att det är oerhört svårt att tro att någon annan kan må så dåligt som en själv när man är där nere. Men tro mig, jag och många fler har känt nästintill precis som du. Du är I.N.T.E ensam. Inte.

Vad gäller vården är du berättigad den. Det tog mig många år att hitta den personen i vården som blev min räddande ängel. Det finns inte många men, det finns personer som är helt fantastiska inom öppenvårdspsyk och det är din rätt att be om att få träffa någon annan om du känner att personen/personerna du träffar inte känns rätt. Vad som är viktigast är dock att du faktiskt får kontakt med någon inom vården som med regelbundna besök kan hjälpa dig framåt. Be dina föräldrar hjälpa att ligga på. Tyvärr är vården så idag, att man måste ligga på utav bara helvete för att bli prioriterad. Ta hjälp av din familj, dom bryr sig uppenbarligen om dig med hela sina hjärtan och ber du om att få hjälp så är jag helt övertygad om att dom hjälper till att ligga på.

Finns det något jag kan hjälpa till med så skicka ett meddelande. Vi känner ju inte varandra alls, men att prata i telefon med någon annan eller what ever kan ibland hjälpa lite. Eller vad fan som helst.

Kämpa på. Det finns en väg ut, även om den ibland är oerhört svår att finna.
EnergiÖverskott är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-22, 14:51   #5867
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Var hos psykiatrin idag och det gick precis som jag trodde det skulle gå. Dom tog inte åt sig av någon av min kritik, det var inte alls konstigt att sätta en diagnos på en suicidal patient och sedan inte följa upp honom på fyra veckor, det var inte alls märkligt/fel att inte ringa samma patient fastän man avtalat att man ska göra det och det var inte heller fel att ingen kontaktat mig fastän jag hört av mig fem gånger till dom. Dom slog ifrån sig all kritik.

Jag fick heller ingen ytterligare hjälp, det finns inga resurser. Jag skulle dessutom få en läkare som ringde upp mig här nu på eftermiddagen men det har inte skett än och lär ju inte ske heller.

Svensk psykiatri - kan fucking dra åt hela jävla helvete.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-22, 15:01   #5868
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Bemötande från min sjuksköterska idag var ärligt talat under all kritik, något även min vän som var med tyckte, min vän var ärligt talat helt chockad efter samtalet.

Jag funderar nu dels på att anmäla mottagningen och sedan ska jag med största säkerhet avsluta samtalsbehandlingen med sjuksköterskan då jag inte har något förtroende för henne längre alls.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-22, 15:03   #5869
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 102
Fan vad trist. Svensk psykiatri är under all kritik. Har en syster med andra problem och de sköter det inte snyggt eller kompetent alls.
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-05-22, 17:11   #5870
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Helt rätt,anmäl och sök om möjligt ny vård på annan mottagning snarast,det där är helt oacceptabelt.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-22, 17:28   #5871
Wilt the Stilt
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 1 687
Håller med om rådet att söka vård på annan mottagning om det är möjligt. Förjävligt hur dom har betett sig.

Angående olika mottagningar om jag ska ge min personliga upplevelse om det. Jag har brottats med bland annat en psykosproblematik, där jag bor i Sverige har vi en mottagning för det. Dom har gett mig mer hjälp än jag velat ha om man säger så. Jättebra ställe.

Å andra sidan har vi en annan stor enhet för psykiatri..och den har jag bara hört skit om..Har haft lite o göra med dom men hann bland annat på den korta tiden hinna få tips av en sjuksköterska om hur jag kunde ta livet av mig.

Alltså finns det bra och dåliga mottagningar försöker jag säga. Jag hoppas att du hursomhellst framöver på något sätt kommer få bra hjälp av psykiatrin och inget jävla skit.

EDIT: Stavning

Senast redigerad av Wilt the Stilt den 2018-05-22 klockan 17:30.
Wilt the Stilt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-22, 20:00   #5872
andeem
Registered User
 
andeems avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Ort: Gustavsberg
Inlägg: 3 303
Hoppas du kan få hjälp av vänner eller familj att komma i kontakt med en annan, bättre, mottagning. Det låter verkligen som bemötandet du fått här har varit skit.
andeem är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-22, 20:05   #5873
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Vad i h-e? ge mig namn/personer, avdelning/ställe och låt mig ringa lite samtal.
Alternativt, se dig om efter ett nytt ställe. Jag hade inte nöjt mig med ett kasst bemötande i en sådan situation alls.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-23, 11:56   #5874
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Fan vad trist. Svensk psykiatri är under all kritik. Har en syster med andra problem och de sköter det inte snyggt eller kompetent alls.
Nej det är helt fruktansvärt, jag har nog aldrig varit i en sådan här utsatt situation och blivit så här dåligt behandlad innan.

Citat:
Ursprungligen postat av micke81 Visa inlägg
Helt rätt,anmäl och sök om möjligt ny vård på annan mottagning snarast,det där är helt oacceptabelt.
Jag ska driva en anmälan och byta behandlare iallafall.

Citat:
Ursprungligen postat av Wilt the Stilt Visa inlägg
Håller med om rådet att söka vård på annan mottagning om det är möjligt. Förjävligt hur dom har betett sig.

Angående olika mottagningar om jag ska ge min personliga upplevelse om det. Jag har brottats med bland annat en psykosproblematik, där jag bor i Sverige har vi en mottagning för det. Dom har gett mig mer hjälp än jag velat ha om man säger så. Jättebra ställe.

Å andra sidan har vi en annan stor enhet för psykiatri..och den har jag bara hört skit om..Har haft lite o göra med dom men hann bland annat på den korta tiden hinna få tips av en sjuksköterska om hur jag kunde ta livet av mig.

Alltså finns det bra och dåliga mottagningar försöker jag säga. Jag hoppas att du hursomhellst framöver på något sätt kommer få bra hjälp av psykiatrin och inget jävla skit.

EDIT: Stavning
Tack för input, ja det gäller väl att hitta rätt.

Citat:
Ursprungligen postat av andeem Visa inlägg
Hoppas du kan få hjälp av vänner eller familj att komma i kontakt med en annan, bättre, mottagning. Det låter verkligen som bemötandet du fått här har varit skit.
Ja det har varit bra fram till nu även om effekten av behandlingarna varit minimal.

Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Vad i h-e? ge mig namn/personer, avdelning/ställe och låt mig ringa lite samtal.
Alternativt, se dig om efter ett nytt ställe. Jag hade inte nöjt mig med ett kasst bemötande i en sådan situation alls.
Jag kommer driva detta själv men tack för erbjudandet. Har ringt två samtal idag och läkaren har fortfarande inte ringt upp mig, nu är det snart fem veckor sedan de justerade mina mediciner och som är en starkt bidragande faktor till min ärligt talat värsta depressiva period jag någonsin haft. Fem veckor utan regelrätt uppföljning, fem veckor utan kontakt trots idoga kontaktförsök från min sida och inbokad telefontid som missades utan förklaring från sjuksköterskans sida trots att jag under samtalet frågade henne tre gånger varför hon inte ringt mig.

Vilket jävla haveri. Jag lovade mig själv att inte bli arg under samtalet, vilket jag mirakulöst höll, då jag sällan blir arg men har ett väldigt extremt temperament, tyvärr tappade jag det helt så fort samtalet var över och drog näven i en betongvägg på väggen ut från en betongvägg. Så nu sitter jag här dessutom med vad jag tror är en spricka i handen, ett större blåmärke över underarmen och ont i armbågen dessutom.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-23, 19:51   #5875
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Kan inte säga mer än att jag förstår dig, även om det är tokigt att bli så arg så man ömkar sig själv skada. Lite längre fram när du är på banan igen så får du öva på att bli lagomt arg lite tidigare istället så rinner inte bägaren över .. jag var likadan när jag var lite yngre, snäll och from som ett lamm tills det exploderade och då rök typ en glasruta i en altandörr på någon fest vilket gjorde att jag festade med sönderskuren hand osv. Det kapitlet får dock bli Anton 3.0, först måste vi få ordning på 2.0...

Att du blev ilsk förstår jag, jag blir ilsk som bara läser om det.
1) Kan du byta vårdinrättning? vet inte om du går dit du är skriven eller var du vänder dig. Är det landsting eller privat? Kan du byta till något privat eller vad som, skit i om det kostar dig pengar - investera i dig själv först och främst nu.
2) Försök få tag i avdelningschef eller motsvarande om du vill stanna kvar men få mer gehör.

Redan nu hade jag tagit kontakt med IVO. Beskriv EXAKT vad du upplevt och hur du mått. Jag har mycket svårt att se att de inte kommer klassa ditt ärende som högprioriterat och bistå; https://www.ivo.se/for-privatpersone...-och-sjukvard/

Jag litar på att du driver det där själv, men som sagt behöver du någon som helst hjälp med något så vill jag att du säger till. Jag kan både vara förbannad farbror och vara en terrier och jaga folk om så krävs, för jag har både tid och energi till det. Något jag upplevde när jag mådde som sämst var att jag orkade bara inte utan så fort något sket sig så orkade jag inte kämpa.

Kriga på och för i helvete, var tydlig med att du har tänkt exakt så som du har tänkt och skrivit om här. Det är på riktigt allvar. Du ska bli bra kompis men då är det dags att vården också tar dig på allvar och gör exakt vad som krävs för att hjälpa till.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-23, 20:15   #5876
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Vet inte om hon tar emot nya patienter, men det finns en amazing psykiatriker som heter Christina Ysander. Här är hennes mottagning: http://www.tina-mottagningen.se/
Angel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-24, 15:36   #5877
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Har nu ringt 6-7 samtal sedan i förrgår då jag enligt mottagningen skulle bli uppringd av läkaren och jag har fortfarande inte fått något samtal. Anmälningen till IVO växer för var dag..
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-24, 15:59   #5878
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Att du anmäler till IVO kommer dock inte hjälpa dig just nu och de gör ju inget åt det mer än att dela ut ev kritik. Jag har anmält en sak dit en gång (allvarlig) och de tog nästan 2 år innan de kom med utlåtande.

Ring patientnämden så hjälper de dig med kontakten nu.
Angel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-24, 16:11   #5879
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Citat:
Ursprungligen postat av Angel Visa inlägg
Att du anmäler till IVO kommer dock inte hjälpa dig just nu och de gör ju inget åt det mer än att dela ut ev kritik. Jag har anmält en sak dit en gång (allvarlig) och de tog nästan 2 år innan de kom med utlåtande.

Ring patientnämden så hjälper de dig med kontakten nu.
Tack för tipset, ringer dom imorgon!
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-24, 19:25   #5880
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av Anton Fräs Visa inlägg
Har nu ringt 6-7 samtal sedan i förrgår då jag enligt mottagningen skulle bli uppringd av läkaren och jag har fortfarande inte fått något samtal. Anmälningen till IVO växer för var dag..
Helt galet. Dags att byta strategi, antingen få dem att vakna till på riktigt eller byta hjälp helt och hållet.

Citat:
Ursprungligen postat av Angel Visa inlägg
Att du anmäler till IVO kommer dock inte hjälpa dig just nu och de gör ju inget åt det mer än att dela ut ev kritik. Jag har anmält en sak dit en gång (allvarlig) och de tog nästan 2 år innan de kom med utlåtande.

Ring patientnämden så hjälper de dig med kontakten nu.
"Bedöms ett tips som allvarlig eller akut, skickas det vidare till berörd avdelning på IVO. Du kan ringa in ditt tips till Upplysningstjänst på telefon 010 – 788 50 00 eller använda webbformuläret. "

Det låter iaf inte som att de ska ta två år på sig om de har gjort samma bedömning. Jag ser inte hur det kan skada att ta det till sin hjälp också, ta hellre fler till hjälp än för få, prova allt som går. Ge på med alla möjliga instanser bara, få dem att vakna till så du kommer ur skiten.
__________________

Journalen

Senast redigerad av shadowfire den 2018-05-24 klockan 19:27.
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:23.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)