Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-05-23, 08:12   #1021
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 267
Man kan inte överföra en garanti till en ny köpare på det sättet. Garanti gäller personen som köpt varan och kan inte överlåtas. Det är då helt upp till butikens goodwill om man tar in en defekt vara som garantiärende. Att köra slut på ett grafikkort genom att maxa det dygnet runt är heller inte något som går på garanti.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-23, 12:52   #1022
Armed Dingo
Tack, god jul!
 
Armed Dingos avatar
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 1 838
Borttaget inlägg. Läs medlemsreglerna.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
när dom tajta kläderna vrängs av så väller fettet ut
Armed Dingo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-23, 18:38   #1023
kimozabe
Registered User
 
kimozabes avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Karlshamn
Inlägg: 493
Citat:
Ursprungligen postat av Agitator Visa inlägg
Vad blev det?

Själv är jag så himla sugen på nya wide skärmarna runt 32+ eller samsungs 49.

Men måste vänta tills Computex gått av om någon vecka så man får se vad som kommer.
Slog till på Acer Predator xb271hu.

1440p, 165hz, IPS och G-Sync.

Drivs av ett GTX 1080 och 8600K klockad till 4.5ghz.
kimozabe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-14, 16:44   #1024
r3mpuh
avatartext
 
r3mpuhs avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Ort: Aspergerland
Inlägg: 1 050
Uppskattat värde? ThinkPad L480+DockStation(Oöppnade)

Hej!

Jag har mer eller mindre aldrig sålt något begagnat, så skulle behöva upplysas om det bagagnade värdet på 2 st oöppnade produkter jag har liggandes ifrån tillverkaren Lenovo.

Lenovo ThinkPad L480 & "tillhörande Lenovo Docking Station Ultra Dock" rör det sig om; bifogar amazon produktbild för tydlighetens skull nedan.



Är fullt medveten om att Lenovo ThinkPad har ett visst premiumpris tack vare gott rykte & mer företagsinriktade modeller, men vad är ett skäligt "oöppnat begagnat pris" att efterfråga för dessa två? Vill inte känna att jag lurar någon på pengar genom ett uttaget överpris & samtidigt inte heller omedvetet ta alldeles för lite betalt med resultatet att köparen sedan i sin tur, med lätthet, försäljer Lenovo paketet vidare till ett par tusen kronor högre pris?

Specs:
Win10Pro
14" fullHD IPS(matt)
i5-8250U 4cores/8threads
1x8 GB DDR4(1 tom RAM slot)
256 GB m.2 ssd(?)
"Upp till 12,2 h batteritid"
+"Dockningsstationen"
1,7 kg

TL;dr:
Är 5000 kr ett skäligt pris att efterfråga om man säljer dessa som ett "oöppnat begagnat paket"??
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
r3mpuh , var det inte du som låg med typ fyra tjejer på en helg? En av dem som blivit sur kanske?
You can do it maybe! ~
r3mpuh:s Träningsjournal ~ Marklyft: 200 kg
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Du verkar vara en person som skulle kunna koka någons katt som kärleksförklaring och sedan inte förstå deras arga reaktion.

Senast redigerad av r3mpuh den 2018-07-14 klockan 16:54.
r3mpuh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-14, 16:51   #1025
Melker2
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2018
Inlägg: 509
Ungarna klagar på laggande grafik på sina laptops och vill ha gamingdatorer.
De är 10 resp 12 år och jag lär behöva köpa dubbelt av allt så det måste inte vara det svindyraste.

Någon som har någon bra rekommendation?
Melker2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-14, 17:01   #1026
r3mpuh
avatartext
 
r3mpuhs avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Ort: Aspergerland
Inlägg: 1 050
Citat:
Ursprungligen postat av Melker2 Visa inlägg
Ungarna klagar på laggande grafik på sina laptops och vill ha gamingdatorer.
De är 10 resp 12 år och jag lär behöva köpa dubbelt av allt så det måste inte vara det svindyraste.

Någon som har någon bra rekommendation?
Du behöver ange budget, vad för spel dem spelar & gärna vad deras nuvarande dumburkar har för specifikationer så att det faktiskt blir en uppgradering.

Jag hade dock som förälder krävt att de spelat igenom alla de tusentals spels som skapats innan 2010 först. Ögongodis är inte allt. Final Fantasy VI har väldigt bra story, Tibia är beroendeframkallande & Quake III Arena är ett extremt underskattat FPS-spel. Alternativt köpt 1 st SNES med 2 kontroller för 870 kr, om dem har en TV/monitor på rummet redan det vill säga~ https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4298886
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
r3mpuh , var det inte du som låg med typ fyra tjejer på en helg? En av dem som blivit sur kanske?
You can do it maybe! ~
r3mpuh:s Träningsjournal ~ Marklyft: 200 kg
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Du verkar vara en person som skulle kunna koka någons katt som kärleksförklaring och sedan inte förstå deras arga reaktion.

Senast redigerad av r3mpuh den 2018-07-14 klockan 17:10.
r3mpuh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-14, 17:13   #1027
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Citat:
Ursprungligen postat av r3mpuh Visa inlägg
Hej!

Jag har mer eller mindre aldrig sålt något begagnat, så skulle behöva upplysas om det bagagnade värdet på 2 st oöppnade produkter jag har liggandes ifrån tillverkaren Lenovo.

Lenovo ThinkPad L480 & "tillhörande Lenovo Docking Station Ultra Dock" rör det sig om; bifogar amazon produktbild för tydlighetens skull nedan.



Är fullt medveten om att Lenovo ThinkPad har ett visst premiumpris tack vare gott rykte & mer företagsinriktade modeller, men vad är ett skäligt "oöppnat begagnat pris" att efterfråga för dessa två? Vill inte känna att jag lurar någon på pengar genom ett uttaget överpris & samtidigt inte heller omedvetet ta alldeles för lite betalt med resultatet att köparen sedan i sin tur, med lätthet, försäljer Lenovo paketet vidare till ett par tusen kronor högre pris?

Specs:
Win10Pro
14" fullHD IPS(matt)
i5-8250U 4cores/8threads
1x8 GB DDR4(1 tom RAM slot)
256 GB m.2 ssd(?)
"Upp till 12,2 h batteritid"
+"Dockningsstationen"
1,7 kg

TL;dr:
Är 5000 kr ett skäligt pris att efterfråga om man säljer dessa som ett "oöppnat begagnat paket"??
Jag skulle lägga upp det på tradera och låta marknaden sköta prissättningen. Är det oöppnat och hyfsat mainstream så kommer du få bra pris för det.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-14, 17:16   #1028
agazza
Registered User
 
agazzas avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Reser runt
Inlägg: 3 898
Citat:
Ursprungligen postat av Melker2 Visa inlägg
Ungarna klagar på laggande grafik på sina laptops och vill ha gamingdatorer.
De är 10 resp 12 år och jag lär behöva köpa dubbelt av allt så det måste inte vara det svindyraste.

Någon som har någon bra rekommendation?
Köp begagnat på sweclockers. Dom fattar att datorprylar tappar värde fort.

Jag fick dator av farsan men fick spara till grafikkort och processor själv..

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Jag ber om ursäkt å hela kvinnosläktets vägnar. Vi skäms. Vi är dåliga flickor.
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
agazza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-14, 17:17   #1029
agazza
Registered User
 
agazzas avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Reser runt
Inlägg: 3 898
Citat:
Ursprungligen postat av r3mpuh Visa inlägg
Hej!

Jag har mer eller mindre aldrig sålt något begagnat, så skulle behöva upplysas om det bagagnade värdet på 2 st oöppnade produkter jag har liggandes ifrån tillverkaren Lenovo.

Lenovo ThinkPad L480 & "tillhörande Lenovo Docking Station Ultra Dock" rör det sig om; bifogar amazon produktbild för tydlighetens skull nedan.



Är fullt medveten om att Lenovo ThinkPad har ett visst premiumpris tack vare gott rykte & mer företagsinriktade modeller, men vad är ett skäligt "oöppnat begagnat pris" att efterfråga för dessa två? Vill inte känna att jag lurar någon på pengar genom ett uttaget överpris & samtidigt inte heller omedvetet ta alldeles för lite betalt med resultatet att köparen sedan i sin tur, med lätthet, försäljer Lenovo paketet vidare till ett par tusen kronor högre pris?

Specs:
Win10Pro
14" fullHD IPS(matt)
i5-8250U 4cores/8threads
1x8 GB DDR4(1 tom RAM slot)
256 GB m.2 ssd(?)
"Upp till 12,2 h batteritid"
+"Dockningsstationen"
1,7 kg

TL;dr:
Är 5000 kr ett skäligt pris att efterfråga om man säljer dessa som ett "oöppnat begagnat paket"??
Ja, dockan är snordyr. Har en själv.

Dock smal marknad för den och alla kommer tro du snott den från din arbetsgivare

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Jag ber om ursäkt å hela kvinnosläktets vägnar. Vi skäms. Vi är dåliga flickor.
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
agazza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-14, 17:29   #1030
Melker2
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2018
Inlägg: 509
Citat:
Ursprungligen postat av r3mpuh Visa inlägg
Du behöver ange budget, vad för spel dem spelar & gärna vad deras nuvarande dumburkar har för specifikationer så att det faktiskt blir en uppgradering.

Jag hade dock som förälder krävt att de spelat igenom alla de tusentals spels som skapats innan 2010 först. Ögongodis är inte allt. Final Fantasy VI har väldigt bra story, Tibia är beroendeframkallande & Quake III Arena är ett extremt underskattat FPS-spel. Alternativt köpt 1 st SNES med 2 kontroller för 870 kr, om dem har en TV/monitor på rummet redan det vill säga~ https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4298886
Tack för snabbt svar, misstänkte att jag skulle behöva sätta mig in i det men det tar emot för jag är så 100%-igt ointresserad av blipp-blopp leksakerna...

De har 4 år gamla ”kontorslaptops” med Win 10, i5-2540 CPU@2,6 GHz, x64 proc, 4GB RAM, 230 GB C: och som jag misstänker är det ffa grafikegenskapetna som är för klena. Av någon anledning kommer aldrig fibern till oss som bor inne i stan trots att det är beställt (på landet i flera mils omkrets finns det sedan länge) så vi sitter med 30 Mb ADSL (uppmätt 24) så det kanske också påverkar?

De har även X-box One
Melker2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-14, 17:40   #1031
panzerpig
Registered ulcer
 
panzerpigs avatar
 
Reg.datum: Jul 2007
Ort: mitten
Inlägg: 1 241
Citat:
Ursprungligen postat av Melker2 Visa inlägg
Ungarna klagar på laggande grafik på sina laptops och vill ha gamingdatorer.
De är 10 resp 12 år och jag lär behöva köpa dubbelt av allt så det måste inte vara det svindyraste.

Någon som har någon bra rekommendation?
Vad spelar dom för spel? Laptops eller lådor+skärm?
__________________
"Strength training is a very simple activity made complex by idiots"
panzerpig är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-14, 18:06   #1032
r3mpuh
avatartext
 
r3mpuhs avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Ort: Aspergerland
Inlägg: 1 050
Citat:
Ursprungligen postat av Melker2 Visa inlägg
Tack för snabbt svar, misstänkte att jag skulle behöva sätta mig in i det men det tar emot för jag är så 100%-igt ointresserad av blipp-blopp leksakerna...

De har 4 år gamla ”kontorslaptops” med Win 10, i5-2540 CPU@2,6 GHz, x64 proc, 4GB RAM, 230 GB C: och som jag misstänker är det ffa grafikegenskapetna som är för klena. Av någon anledning kommer aldrig fibern till oss som bor inne i stan trots att det är beställt (på landet i flera mils omkrets finns det sedan länge) så vi sitter med 30 Mb ADSL (uppmätt 24) så det kanske också påverkar?

De har även X-box One
ADSL duger mer än väl, gissar på att det är blott Intels inbyggda HD3000 i laptopsen vilket ger en horribel spelupplevelse. Jag rekommenderar personligen laptop framför dumburkar. Skulle de få för sig att åka på LAN som hela mim egen tonårstid gick ut på så har de större frihet att ta med datorn själva = Ni slipper agera personlig taxi. För att inte tala om merkostnaderna som uppstår med _datorskärmar_, tangentbord & operativsystem(Microsoft subventionerar det medföljande Windowset till Laptops) som tillkommer om man inte redan har detta. Skulle något av barnen missköta skolan, så är det enklare att beslagta en laptop än demontera en gamingstation tills de lär sig veta hut.

De prisvärdaste laptopsen IMO för tillfället som jag kunde finna är dessa 2, beroende på vilken budget du hade i åtanke att spendera på barnens spelupplevelse:

Alternativ 1: - 6500 kr prisklassen:
https://www.elgiganten.se/product/da...r-dator-gaming


Alternativ 2: - 9000 kr prisklassen:
https://www.webhallen.com/se/product...-2-GTX-1060-Wi



Kommentar: Alternativ 1 är billigare, barn har sönder datorer på löpande band & "inom kort" så får man mer prestanda för pengarna(som alltid). Elgiganten har även 30 dagars öppet köp. Alternativ 2 har 84% snabbare grafikkort än Alternativ 1 & SSD... Helt obetydliga saker för en unge som vill spela moderna datorspel & vars referensram hittills har fått vara Intel HD 3000. Alternativ 1 laptopens grafikkort är ~ 1105% snabbare än deras nuvarande diton.

Båda laptopsen har bra™(IPS) skärmar, lysande tangentbord & slutligen så har alternativ 1 - 6500kr laptopen dubbelt så bra batteritid som alternativ 2. Slå till idag! Säkert tidsbegränsat erbjudande som tar slut idag eller imorgon.

Bitdefender har en smått dold gratisvariant av sitt Antivirus, går att stänga av reklam imme på inställningar: www.bitdefender.com/solutions/free.html
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
r3mpuh , var det inte du som låg med typ fyra tjejer på en helg? En av dem som blivit sur kanske?
You can do it maybe! ~
r3mpuh:s Träningsjournal ~ Marklyft: 200 kg
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Du verkar vara en person som skulle kunna koka någons katt som kärleksförklaring och sedan inte förstå deras arga reaktion.

Senast redigerad av r3mpuh den 2018-07-14 klockan 18:15.
r3mpuh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-14, 18:15   #1033
panzerpig
Registered ulcer
 
panzerpigs avatar
 
Reg.datum: Jul 2007
Ort: mitten
Inlägg: 1 241
Jag har en Asus med samma processor och grafikkort som alternativ 1 (i5 7300hq, GeForce 1050). Funkar riktigt bra att spela på (pubg, fortnite, overwatch, CSGO och andra liknande populära spel).
Vill du inte slänga uppåt 20 000 på två bärbara åt dina barn så kan jag rekommendera den.
__________________
"Strength training is a very simple activity made complex by idiots"
panzerpig är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-15, 04:34   #1034
Melker2
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2018
Inlägg: 509
Tack för tipsen!
Melker2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-17, 08:35   #1035
Melker2
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2018
Inlägg: 509
Var in på den lokala butiken och de rekommenderade starkt att gå för en stationär så man kan uppgradera grafikkort mm. De pratade spellivslängd på bara 3 år för gaming laptops.
Fick denna rek, har ni kunniga kommentarer?
Melker2 är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:47.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)