Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-05-15, 17:04   #8731
shut teh face
Mother love bone
 
shut teh faces avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 709
Citat:
Ursprungligen postat av Kryss Visa inlägg
Jisses vad jag har velat om o köpa den cykeln, riktigt sugen på att skaffa som komplement till landsvägscykeln. Har dock för mig att remdrivtsmodellen var lite billigare förut, hmm.

Är du nöjd?
Jo jag är nöjd, dock är det inte superbra styre för mig. Jag ångrar dock att jag inte köpte en elcykel, det har visat sig att det är alltid är motvind hem.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av lectris Visa inlägg
Är shut teh face knäpp som klagar över att en tjej skickar porr?
shut teh face är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-23, 17:30   #8732
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
2000kr i runda slängar för hela köret, rätt nöjd med det med tanke på att det är vad bara repet vanligtvis kostar

80m rep


6 QDs


1 repväska


1 Klean Kanteen (drygt 1l)
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-31, 07:16   #8733
Akerhage
Horny user
 
Akerhages avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Gräddhyllan Göteborg
Inlägg: 360
Köpte en Neato Botvac Connected. (6500kr)

Först rundan så åkte skiten in i hundens vattenskål och sög upp mestadelen vatten så det kom vatten överallt i maskinen och det nya filtret.
Den verkade fungera efteråt men blev helt CP när den skulle hem till sin station. Åkte runt i hela lägenheten och fastnade under TV-möbeln i vardagsrummet. Då ställde jag den ändå i sovrummet där laddningstationen är.

Fråga: Kan jag sätta maskeringstejp runt skålen bara, eller måste jag rama in matplatsen med tejp?

Får se om den repar sig.
Akerhage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-31, 07:22   #8734
G.W
Registered User
 
G.Ws avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 160
Lyft upp skålen då du ska städa.

Har en d85 och den kan bli förvirrad då den ska tillbaka till laddstationen. Särskilt om man flyttat den, då den verkar ha ett slags minne från var stationen var senast. Hjälper inte att lyfta upp den och bära den till närheten då den verkar prioritera minne istället för någon "sensor". Efter man har laddat den mer än en gång på samma ställe så hittar den tillbaka utan problem.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag minns alla storheter där på forumen, jag var med från början och jag var och är nog den störste legenden någonsin. En legend dom gjorde allt för att tysta. Jag styrde fan Kolo... Men dom fixade så jag inte kunde logga in. Men då och då nämns mitt gamla nick.
G.W är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-31, 07:48   #8735
Akerhage
Horny user
 
Akerhages avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Gräddhyllan Göteborg
Inlägg: 360
Ja men om man kör på schema så kan det ju hända man glömmer av skålen framme. Nu igår hade jag innan premiärturen ställt undan skålen men min sambo hade ställt ner den igen.

Hur ofta måste man byta filter? Och antar det med vatten o smuts nu är kört? Vart köper man bra filter billigast o vilka ska man välja?
Akerhage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-31, 07:55   #8736
G.W
Registered User
 
G.Ws avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 160
Citat:
Ursprungligen postat av Akerhage Visa inlägg
Ja men om man kör på schema så kan det ju hända man glömmer av skålen framme. Nu igår hade jag innan premiärturen ställt undan skålen men min sambo hade ställt ner den igen.

Hur ofta måste man byta filter? Och antar det med vatten o smuts nu är kört? Vart köper man bra filter billigast o vilka ska man välja?
Jo sånt händer. Därför kör jag min bara då jag är hemma så jag kan rädda den från kvarglömda sladdar eller gardiner.

Har bytt filter en gång på ett år, men då kör jag inte min så ofta då jag inte har husdjur. Den går kanske en gång varje vecka. Har inte köpt nya filter då jag har kvar de man fick med i förpackningen. Kammar dock bort dammet noga efter städning.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag minns alla storheter där på forumen, jag var med från början och jag var och är nog den störste legenden någonsin. En legend dom gjorde allt för att tysta. Jag styrde fan Kolo... Men dom fixade så jag inte kunde logga in. Men då och då nämns mitt gamla nick.
G.W är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-31, 08:23   #8737
Akerhage
Horny user
 
Akerhages avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Gräddhyllan Göteborg
Inlägg: 360
Citat:
Ursprungligen postat av G.W Visa inlägg
Jo sånt händer. Därför kör jag min bara då jag är hemma så jag kan rädda den från kvarglömda sladdar eller gardiner.

Har bytt filter en gång på ett år, men då kör jag inte min så ofta då jag inte har husdjur. Den går kanske en gång varje vecka. Har inte köpt nya filter då jag har kvar de man fick med i förpackningen. Kammar dock bort dammet noga efter städning.
Förstår inte hur jag ska kamma filtrerna? Det som fick massa vatten (och därmed massa smuts i sig) ser ju ut såhär. Kammen kommer ju inte åt? Eller kan man ta bort plastkåpan?
Akerhage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-31, 08:26   #8738
G.W
Registered User
 
G.Ws avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 160
Ditt ser annorlunda ut än mitt, så här ser mitt ut.

__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag minns alla storheter där på forumen, jag var med från början och jag var och är nog den störste legenden någonsin. En legend dom gjorde allt för att tysta. Jag styrde fan Kolo... Men dom fixade så jag inte kunde logga in. Men då och då nämns mitt gamla nick.
G.W är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-31, 08:29   #8739
Akerhage
Horny user
 
Akerhages avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Gräddhyllan Göteborg
Inlägg: 360
Citat:
Ursprungligen postat av G.W Visa inlägg
Ditt ser annorlunda ut än mitt, så här ser mitt ut.

Ja precis så jag med sett dem på bild, jag fick tre st filter. Varav detta såg ut som på min bild, dvs omöjligt att borsta med kammen? (De andra filterna var som dina). Det verkar som att detta är något premium-filter för de allra minsta partiklarna. Så antar detta är förstört mer eller mindre nu när det kom massa vatten i det?
Akerhage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-31, 12:08   #8740
agazza
Registered User
 
agazzas avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Reser runt
Inlägg: 3 905
Nya robotdammsugare mappar upp rummet så dom ska inte flyttas. Tryck på homeknappen istället

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Jag ber om ursäkt å hela kvinnosläktets vägnar. Vi skäms. Vi är dåliga flickor.
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
agazza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-31, 12:21   #8741
Akerhage
Horny user
 
Akerhages avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Gräddhyllan Göteborg
Inlägg: 360
Nu kör den omgång nummer två här. Jag har en 3a på 82 kvadrat. Nu har den fastnat under sängen 4 gånger så jag måste flytta den. Lagom irriterande.
Den har kört över 1h nu, skall det ta sådan lång tid eller är det för att den inte har "mappat upp lägenheten" än? Den har alltså inte klarat ett varv i lägenheten än och snart är de fulladdade batterierna slut med. En 3a på 82 kvadrat bör den väl klara på en laddning?

Här fastnar den nu, kan jag bara klippa 4st magnetremsor och fästa över där så kommer den inte att försöka köra över benen?

Akerhage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-31, 12:23   #8742
martikainen
Lever på gamla meriter
 
martikainens avatar
 
Reg.datum: May 2008
Ort: Örebro
Inlägg: 3 152
Drog till med en chansning jag velat göra länge och beställde ett tokbilligt CCTV system från kinaland.
2300kr med 8 kameror, https://goo.gl/iUeoCU

Dröjer väl 3-4 veckor innan jag få dom dock.

__________________
Pensionerad
martikainen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-31, 12:27   #8743
agazza
Registered User
 
agazzas avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Reser runt
Inlägg: 3 905
Citat:
Ursprungligen postat av martikainen Visa inlägg
Drog till med en chansning jag velat göra länge och beställde ett tokbilligt CCTV system från kinaland.
2300kr med 8 kameror, https://goo.gl/iUeoCU

Dröjer väl 3-4 veckor innan jag få dom dock.

Har haft billiga 720p i flera år och dom har varit bra. Men dom är lätthackade så ha inga i sovrummet..

Tänkte kliva upp på dahua 4k kameror till nästa vår

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Jag ber om ursäkt å hela kvinnosläktets vägnar. Vi skäms. Vi är dåliga flickor.
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
agazza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-31, 12:44   #8744
Akerhage
Horny user
 
Akerhages avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Gräddhyllan Göteborg
Inlägg: 360
Jävla skitdammsugare! (ursäkta spammandet)



Såhär gick omgång 2, 1h 16min, den fastnade 4-5 gånger och då oftast under sängen. Kommer den nu att lära sig lägenheten ju mer den städar? Annars tycker jag inte riktigt den gjorde sitt jobb. Är ju inte meningen man skall behöva ta hand om den och lägga mer tid på det än att själv bara dammsuga lägenheten. Vill ju den skall vara pålitligt och kunna schemaköras när jag inte är hemma.


Senast redigerad av Akerhage den 2018-08-31 klockan 12:49.
Akerhage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-31, 12:52   #8745
martikainen
Lever på gamla meriter
 
martikainens avatar
 
Reg.datum: May 2008
Ort: Örebro
Inlägg: 3 152
Citat:
Ursprungligen postat av Akerhage Visa inlägg
Jävla skitdammsugare! (ursäkta spammandet)


Såhär gick omgång 2, 1h 16min, den fastnade 4-5 gånger och då oftast under sängen. Kommer den nu att lära sig lägenheten ju mer den städar? Annars tycker jag inte riktigt den gjorde sitt jobb. Är ju inte meningen man skall behöva ta hand om den och lägga mer tid på det än att själv bara dammsuga lägenheten. Vill ju den skall vara pålitligt och kunna schemaköras när jag inte är hemma.
Det många missar vid köpet av en robotdammsugare är att hemmet behöver robotsäkras, vissa möbler kanske måste flyttas en decimeter, soffan måste sänkas/höjas, vissa mattor måste bytas ut eller klippa ner toffsar på. Kablar får fästas i väggen osv.
matskålar/vattenskålar till hund kan man ha i en ställning eller på en bricka med hög kant.

Benen på din säng är ett klassiskt problem som alla dammsugare lider av, dammsugaren tror ju att det är en tröskel som den ska köra över.
__________________
Pensionerad
martikainen är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:51.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)