Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-09-26, 20:22   #20956
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Alltså ljudet från denna. Jag som ägt en AMG formligen älskade V8-ljudet från AMG, men detta ljud låter ju som taget från björngrottan.

__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-26, 20:31   #20957
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av saigon Visa inlägg
Det där klippet har man sett x antal gånger. Fyfan vad underbart det skulle vara att äga nåt sådant. Skulle vara lite farligt om barnen åkte med kanske, whiplassskada om man petar på gasen.

Man kan ju nästan bara drömma om en original RS6a så det är ju bara att glömma, man får leva sig in i klippen på youtube istället

En rolig notis är ju att denna accar typ lika bra över 290km/h som min A4 B8.5 gör under 100km/h hahah..
Alltså det klippet när han ligger i 90 km/h på motorvägen och ska köra om och det tar typ 1,5 sekund så ligger han i 160. Helt galet att växellåda, koppling osv fixar det draget. Sjukt bra bygge.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-30, 23:19   #20958
saigon
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2004
Ort: Södra Sverige
Inlägg: 85
Hallå!

Har lite problem med bilen nu när kylan har börjat komma.

Tänkte testa dieselvärmaren, men den startar inte, eller den försöker starta värkar det som. "ikonen" blinkar vid instrumenthuset, kupefläkten startar, det luktar lite diesel under motorrummet i höjd med där värmaren sitter och man hör ett svagt surrande, men inte en vindpust kommer ur brännarens avgasrör.

Sedan lägger den av efter typ 2-3 min.

Bilen är en Audi A4, gått ca 3000mil. Sitter dubbla batterier. Så funderar på om man ska mäta spänningen på batteriet i bagageluckan?

Tips på vad det kan vara? får ju inget felmeddelande heller som jag kan gå vidare med. Har iofs inte kollat om den lagrar några felkoder då jag inte har någon mätare.

Edit: Antar att vissa kriterier ska uppnås för att den ska starta? Typ högst 10 grader varmt, motortemp under 50 grader, en viss nivå i bränsletanken och att batteriet inte dippar under typ 12.3V eller något?

Senast redigerad av saigon den 2018-09-30 klockan 23:23.
saigon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-01, 06:59   #20959
hahavaffan
tuff shit
 
hahavaffans avatar
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Skåné
Inlägg: 2 528
Precis, en hel rad med parametrar finns garanterat. Men att du inte får ett felmeddelande är ju megaskumt. Vad står kupé-tempen på när du startar den? Nån bil jag hade var så dum i huvudet att man var tvungen att ha önskad temp satt till minst 21c för att den skulle starta värmaren. Oavsett utetemp.
__________________
IN SOILWORK we trust
hahavaffan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-01, 08:06   #20960
Dreas
Maaaaaaat!
 
Dreass avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: Karlstad
Inlägg: 6 323
Vad tycker ni att en V70 D3 momentum manuell från 2011 är värd? 18k mil, stora servicen gjord, ac-kompressor bytt, dragkrok. Kollar man nätet verkar runt 90k inte overkligt men det känns lite högt.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Deceiver85 Visa inlägg
"Vem vare? Vem vare som curla?"
"Ingen"
"Vadå ingen? Säg vem det fucking var"
"Ta det lugnt, vi sa att vi ska curla i squat racket, ni sa okej..."
"Vad ska jag göra med min fucking böjdräkt?"
Dreas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-01, 08:36   #20961
martikainen
Lever på gamla meriter
 
martikainens avatar
 
Reg.datum: May 2008
Ort: Örebro
Inlägg: 3 152
Citat:
Ursprungligen postat av saigon Visa inlägg
Hallå!

Har lite problem med bilen nu när kylan har börjat komma.

Tänkte testa dieselvärmaren, men den startar inte, eller den försöker starta värkar det som. "ikonen" blinkar vid instrumenthuset, kupefläkten startar, det luktar lite diesel under motorrummet i höjd med där värmaren sitter och man hör ett svagt surrande, men inte en vindpust kommer ur brännarens avgasrör.

Sedan lägger den av efter typ 2-3 min.

Bilen är en Audi A4, gått ca 3000mil. Sitter dubbla batterier. Så funderar på om man ska mäta spänningen på batteriet i bagageluckan?

Tips på vad det kan vara? får ju inget felmeddelande heller som jag kan gå vidare med. Har iofs inte kollat om den lagrar några felkoder då jag inte har någon mätare.

Edit: Antar att vissa kriterier ska uppnås för att den ska starta? Typ högst 10 grader varmt, motortemp under 50 grader, en viss nivå i bränsletanken och att batteriet inte dippar under typ 12.3V eller något?

Hade en del strul med min värmare förra året, körde till polaren som kollade felkoder och då hade den haft ett antal misslyckade starter och därför låst systemet. (felaktig start kan va för lite soppa, för kort körtid på den flera gånger i rad tex).

Han nollade den och testade, den gick igenom testerna och vi trodde det var löst, men tyvärr visade det sig att pumpen som skickar vidare vätskan (glykol?) som går till värmesystemet gått sönder och fick bytas.

Så börja med att läsa av felkoderna, samt tänk på hur du använder värmaren, stäng tex aldrig av den manuellt utan låt den gå klart sin cykel varje gång (min fortsätter även om jag kört en bit och sen stänger av motorn).
__________________
Pensionerad
martikainen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-01, 20:24   #20962
saigon
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2004
Ort: Södra Sverige
Inlägg: 85
Citat:
Ursprungligen postat av hahavaffan Visa inlägg
Precis, en hel rad med parametrar finns garanterat. Men att du inte får ett felmeddelande är ju megaskumt. Vad står kupé-tempen på när du startar den? Nån bil jag hade var så dum i huvudet att man var tvungen att ha önskad temp satt till minst 21c för att den skulle starta värmaren. Oavsett utetemp.
Nej inte ett felmeddelande alls. Har testat att vrida upp temperaturen till 26-27 grader, men ingen skillnad. Det enda den gör är att skicka in värmen som blivit sedan motorn gått. Gör jag likadant med kall motor så kommer bara kall luft fast med mindre blås då.

Kan ju finnas lagrade koder men har ingen Obd2-läsare.



Citat:
Ursprungligen postat av martikainen Visa inlägg
Hade en del strul med min värmare förra året, körde till polaren som kollade felkoder och då hade den haft ett antal misslyckade starter och därför låst systemet. (felaktig start kan va för lite soppa, för kort körtid på den flera gånger i rad tex).

Han nollade den och testade, den gick igenom testerna och vi trodde det var löst, men tyvärr visade det sig att pumpen som skickar vidare vätskan (glykol?) som går till värmesystemet gått sönder och fick bytas.

Så börja med att läsa av felkoderna, samt tänk på hur du använder värmaren, stäng tex aldrig av den manuellt utan låt den gå klart sin cykel varje gång (min fortsätter även om jag kört en bit och sen stänger av motorn).
Tack ska tänka på det. Kan jag inte nollställa brännaren genom att koppla ur batteriet i bagaget?

Tänkte ringa firman där jag köpte bilen annars och höra så får dom titta på den.
saigon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-02, 06:29   #20963
martikainen
Lever på gamla meriter
 
martikainens avatar
 
Reg.datum: May 2008
Ort: Örebro
Inlägg: 3 152
Citat:
Ursprungligen postat av saigon Visa inlägg
Nej inte ett felmeddelande alls. Har testat att vrida upp temperaturen till 26-27 grader, men ingen skillnad. Det enda den gör är att skicka in värmen som blivit sedan motorn gått. Gör jag likadant med kall motor så kommer bara kall luft fast med mindre blås då.

Kan ju finnas lagrade koder men har ingen Obd2-läsare.





Tack ska tänka på det. Kan jag inte nollställa brännaren genom att koppla ur batteriet i bagaget?

Tänkte ringa firman där jag köpte bilen annars och höra så får dom titta på den.
Det finns olika knep för hur man nollställer den genom att göra en sekvens av bil på, värmare på, bil av, säkring ur, bil på, värmare av osv osv :P Fick det dock inte att fungera på min.

Googla och se vad du hittar på typ "reset heater volkswagen passat" eller vad du nu hade för bil
__________________
Pensionerad
martikainen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-03, 13:55   #20964
saigon
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2004
Ort: Södra Sverige
Inlägg: 85
Citat:
Ursprungligen postat av martikainen Visa inlägg
Det finns olika knep för hur man nollställer den genom att göra en sekvens av bil på, värmare på, bil av, säkring ur, bil på, värmare av osv osv :P Fick det dock inte att fungera på min.

Googla och se vad du hittar på typ "reset heater volkswagen passat" eller vad du nu hade för bil


Testade lite mer igår. Startade den med fjärren, och då "gick" den i typ 20min eller vad det var. Med "gick" menar jag att symbolen för brännaren blinkade i instrumenthuset och att kupefläkten gick. Men inbillade mig inte att bilen var så jättevarm efteråt och ingen rök kom ur brännaren tror jag.

Testade då att startade den igen, då började det poffa, typ avgassmällar fast som sagt ett poffande ljud, så stängde av den på en gång då.

Så diesel kommer ju fram, och glödstiften antänder men någonting felar där ändå.
saigon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-03, 20:46   #20965
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
0-100 på sub 1,9 är skapligt.
Diggar deras "test range" dock. Bromsar du inte i tid så dör du.

__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-06, 20:55   #20966
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 105
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-07, 23:26   #20967
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
hehe nigningen den gör efter vad är det treans växel? bra drag som trycker ner kärran mellan 120-150 :P
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-08, 21:09   #20968
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Fick köra en Tesla Model S idag. Jävla sjuk körning asså
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-09, 06:57   #20969
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 105
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-10, 09:23   #20970
leo1
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 701
Som det har blivit

"En elbilskund tillbringar 25 min på ett besök och köper massor. En bensinkund stannar max 5 min och är utfattig efter tankningen. Enkel kapitalism. Det är butiken som är karusellerna och bränslet no win."


https://cornucopia.cornubot.se/2018/...koper.html?m=1
__________________
"Grungen var den sista egentliga kraftansträngningen" Ulf Lundell
leo1 är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:28.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)