Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-09-18, 12:26   #3256
LoveMachine
Not that kind of doctor
 
LoveMachines avatar
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 433
Nu har jag äntligen kunnat köpa sista delen av 1Q84. Jag vet att den varit ute ett tag men har man köpt de två första som pocket så får man vara konsekvent. Dessutom så skulle inte den inbundna gå in i bokhyllan. Så nu håller jag på att återupptäcka den stört besatta känslan jag fick av del ett och två. Det känns lite så här:

http://www.youtube.com/watch?v=vpPoKBUQ690
__________________
"Jag twerkar inte, jag har bara jävligt mycket butt wink"
-Zelas

Raketforskning och järnkirurgi, nu med Proactive Warrior System
LoveMachine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-18, 14:41   #3257
Fatalist
TränaSäljaLiggaSpela
 
Fatalists avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 8 279
Mollisan Town av Tim Davys!

Jag har redan läst de tre första böckerna (Amberville, Lanceheim och Tourquai) men råkade köpa denna samlingsvolym när jag egentligen bara var ute efter finalen; Yok. Läser just nu om Amberville (del 1) innan jag ger mig ut på okänt vatten (Yok, del 4).

Rekommenderas MYCKET varmt. Svensk författare under pseudonym.
Fatalist är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-19, 16:14   #3258
stolpskott
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: världens ände
Inlägg: 355
Idag köpte jag Dynastins arvinge av Conn Iggulden. Det är den femte och sista delen i hans serie "Erövraren", en serie jag följt sedan min femton-års dag. Det är snart fem år sen. Jag har läst nästan hundra sidor och har upptäckt något hemskt. Det är en jävla ungdomsbok. Jag läste fyran för två år sen och det verkar som att jag sedan dess växt ifrån den här typen av böcker. Tyvärr. Jag älskade den här serien.
Tänker ändå läsa färdigt den och tills vidare låta Erövraren- och härskaren-böckerna stå kvar i hyllan. Men det här blir nog den sista boken jag köper av Iggulden.
stolpskott är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-19, 16:48   #3259
EkarN
Registered User
 
EkarNs avatar
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Highgarden
Inlägg: 6 702
Citat:
Ursprungligen postat av stolpskott Visa inlägg
Idag köpte jag Dynastins arvinge av Conn Iggulden. Det är den femte och sista delen i hans serie "Erövraren", en serie jag följt sedan min femton-års dag. Det är snart fem år sen. Jag har läst nästan hundra sidor och har upptäckt något hemskt. Det är en jävla ungdomsbok. Jag läste fyran för två år sen och det verkar som att jag sedan dess växt ifrån den här typen av böcker. Tyvärr. Jag älskade den här serien.
Tänker ändå läsa färdigt den och tills vidare låta Erövraren- och härskaren-böckerna stå kvar i hyllan. Men det här blir nog den sista boken jag köper av Iggulden.
Iggulden är väldigt överskattad imo. Alla böcker, alla kapitel alltid samma sak. Enorma slag, enorma mängder blodig död och sedan börjar det om.
__________________
"I'm going to sit on my ass until I get ass cancer" - Robbaz

Citat:
Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu Visa inlägg
Helt ren, använder inga kosttillskott annat än sprit varje lördag.
EkarN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-19, 17:07   #3260
majak0vskij
Tunggung
 
majak0vskijs avatar
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Uppsala/Timrå
Inlägg: 406
Läser Moriarty: Hound of d'Urbervilles av Kim Newman, lite smårolig =)
majak0vskij är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-10-09, 22:07   #3261
Mollestam
Registered User
 
Mollestams avatar
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 1 038
Läste idag "Spionen som kom in från kylan" av John le Carré, faktiskt skönt med böcker som man utan problem kan läsa på en dag.
Själva boken var riktigt bra, precis som de andra romanerna jag läst av honom, känns verkligen genuint och genomtänkt.

Imorgon påbörjas förhoppningsvis "Drakarnas dans" av George R.R. Martin, ifall jag nu får hem den under dagen.
__________________
Du ska vara glad över att du är medlem här. Om det är något du undrar över är du alltid välkommen att fråga. Här på Kolozzeum tillämpar vi kamratuppfostran.
Mollestam är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-10-09, 23:06   #3262
Godfella
Registered User
 
Godfellas avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 481
Man eller monster?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av erks Visa inlägg
ATT du ens behöver fråga? lol!1 Blotta ANBLICKN av mina sensuellt formulerade meningar får kvinnsen att halka av stolen!!!!1 på ZTAN får jag gå runt med en käpp och swappa away all ze bithes sas!!!1"43 nu tänker du JAHA nu kan det fan inte komma mer!!1 men vad händer?!? JO jag slår en krabba och big ben stannar, pyramiderna rasar och lars ohly servar ut sig i fickpingis!!!!!!1111
Godfella är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-10-09, 23:23   #3263
leo1
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 701
Har precis läst ut "In i vildmarken" av Jon Krakauer, boken bakom filmen In to the wild. Nu blir det Tusen små bitar av James Frey
leo1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-10-09, 23:31   #3264
Olegh
mjau
 
Oleghs avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Inlägg: 445
Läser (lyssnar på) Jan Guillous Dandy. Uppläst av Tomas Bolme. Förbaskat bra underhållning, för det är ändå det man måste betrakta det som i första hand även om Guillous ambition nog är högre än så. Trots det så får man ändå en uppfattning om historiska miljöer som jag misstänker kan vara ganska nära verkligheten.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av arjeplogarn Visa inlägg
Jag vill äga en range rover och en pool där vattnet rinner över kanten. Allt annat är detaljer egentligen.
Olegh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-10-10, 02:11   #3265
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Avslutade Utopia av Sir Thomas More och påbörjade The Prince av Niccolo Machiavelli.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-10-10, 07:33   #3266
z_bumbi
Nallemoderator
 
z_bumbis avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Linköping
Inlägg: 36 676
From Dictatorship to Democracy - Gene Sharp
Det gick ett program på SVT som handlar om författaren och boken.
__________________
"The myth that women should not lift heavy is advanced only by women who fear effort and men who fear women." Eric Midkiff från misc.fitness.weights

"Your physiology doesn't care what your philosophy is"
z_bumbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-10-13, 05:03   #3267
tntballe
Baconanist
 
tntballes avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: BACONtown
Inlägg: 6 140
Blev precis klar med den översvämmade hjärnan, skriven utav Torkel Klingberg. Intressant om IQ, arbetsminne och den stigande informationsfloden.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Mary Anne Radmacher
Courage doesn't always roar. Sometimes courage is the quiet voice at the end of the day saying, "I will try again tomorrow."
Kom och åk med Ivans böjtåg! Knäböjsfest!
tntballe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-10-13, 09:28   #3268
Eddie Vedder
Registered User
 
Eddie Vedders avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 33 687
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
Avslutade Utopia av Sir Thomas More
Läste den i våras. Den är väldigt intressant med tanke på hur långt före sin tid han var. Det är ju i princip en kommuniststat han beskriver fast 400-ish år i förtid. Man ska ju dock inte läsa den som att det är Mores egen utopi, bara en stat han beskriver utifrån en person som kanske inte ens talar sanning.

Jag läser just nu Representing reality: discourse, rhetoric and social construction av Jonathan Potter. Det har med jobbet att göra. Men jag skulle helt klart kunna läsa den ändå av rent intresse. Jag kan ibland titta upp från mina böcker och artiklar och tänka "För helvete, jag får betalt för det här!" och inse att jag har det bra även om yrket ibland kan vara väldigt påfrestande.

Senast redigerad av Eddie Vedder den 2012-10-13 klockan 09:30.
Eddie Vedder är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-10-13, 09:54   #3269
Scratch89
Klädsamt knubbig
 
Scratch89s avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Ort: Strömmensberg, Göteborg
Inlägg: 19 852
Läst de första hundra sidorna i Game of Thrones. Hittills är det ju precis som serien (eller ja, förstås, serien är precis som boken). Härligt dock att man, som det blir med alla böcker, får karaktärernas tankar och funderingar och observationer, sådant som saknades från serien.
__________________
Leg. fysioterapeut.
Skribent på Styrkelabbet
Scratch89 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-10-13, 14:03   #3270
thezet
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2005
Inlägg: 188
Citat:
Ursprungligen postat av Eddie Vedder Visa inlägg
Jag läser just nu Representing reality: discourse, rhetoric and social construction av Jonathan Potter. Det har med jobbet att göra. Men jag skulle helt klart kunna läsa den ändå av rent intresse. Jag kan ibland titta upp från mina böcker och artiklar och tänka "För helvete, jag får betalt för det här!" och inse att jag har det bra även om yrket ibland kan vara väldigt påfrestande.
Ett sista tips: A Plea for Science Studies
thezet är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)