Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-08-25, 14:14   #16
Ett Orm
Silver lifter
 
Ett Orms avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Mitt i Sverige, lite åt sidan..
Inlägg: 2 620
Självförtroendet hos någon som är stor och hyggligt framgångsrik är nog rätt sexy shit.
Sen gillar ju en del kvinnor biffar.
Ett Orm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-25, 14:31   #17
Bärsärk
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 1 171
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Jag ser många par i jobbet, och det finns mycket utseendemässig "mismatch" även bland medelsvensson. Bekanta med närliggande yrken brukar hålla med. Jag har svårt att tro att strongmen skulle skilja sig från mängden avseende det, bortsett från det uppenbara att kändisskap brukar anses attraktivt inom de flesta branscher, inte bara inom idrott.

Off topic så får trädgårdsmöbel gärna sluta baita Aryt, och Aryt gärna sluta hugga på allt som erbjuds.
Men är inte missmatches mer intressanta med folk som tränar på lite högre nivå (inte just strongmen, det vara bara ett exempel) just eftersom de har en speciell livsstil?

Att man träffar någon och sen faller för den personen även fast man inte spelar i samma liga händer ju och det är inget konstigt med det (Kärleken är blind os.v.), men det måste ju vara svårare när man adderar hela den livsstilen som någon som tränar också för med sig (borde ju göra personen mindre attraktiv men verkar fungera helt tvärtom)

Antar att det är samma sak med någon som träffar nån som visar sig vara tungt kriminell.
Bärsärk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-26, 07:38   #18
Grahn
Registered User
 
Grahns avatar
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Vault 13
Inlägg: 11 123
Torde väl vara samma anledning som att många män går igång på andra överdrivna attribut som stora fejkbröst, läppar, ända etc. Vi är trots allt bara en lite smartare apa och djurlivet har gott om exempel på lustiga sätt att attrahera en partner.

Givetvis är vi mer komplexa än så dock så det är ju bara en aspekt av vad som styr vår parbildning och troligen mest viktig i den initiala fasen.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Utöver det bör du endast gå värdigt men bestämt.
Grahn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-26, 08:31   #19
luderlasse
Registered User
 
luderlasses avatar
 
Reg.datum: May 2009
Inlägg: 974
Längd är en viktig faktor i attraktion, såg någon dokumentär där de undersökte kvinnors preferenser på faktorerna axel/midje-ratio, penisstorlek och längd, längd var av de tre faktorerna klart viktigast.

När jag sett YT-klipp med de olika stronkmännen verkar många av dem karismatiska och självsäkra vilket borde kunna intressera en del kvinnor.
luderlasse är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-27, 06:15   #20
Simon
>>---(knee)--->
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: Luleå
Inlägg: 153
Citat:
Ursprungligen postat av Aryt Visa inlägg
Lite fel årtionde mannen.. lite väl konspirationsteori om jag får säga min mening.
Det är väl bara 10 % av våldtäktsanklagelserna som är fejkade?
Hoppas verkligen inte det är 10%. För det är så långt ifrån "bara" som man kommer
Simon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-27, 23:07   #21
caelus
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2012
Inlägg: 180
För kvinnor är pengar och "status" betydligt viktigare faktorer vid val av partner, jämfört med för män. Tillhör man världseliten inom någon idrott idag anses man som en framgångsrik person med hög status och därtill har man förmodligen det också rätt gott ställt ekonomiskt.

För män däremot har utseende högre betydelse vid val av partner.
caelus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-28, 05:49   #22
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Bärsärk Visa inlägg
men det måste ju vara svårare när man adderar hela den livsstilen som någon som tränar också för med sig (borde ju göra personen mindre attraktiv men verkar fungera helt tvärtom)
Är du säker på att de här strångmännen får behålla sina flickvänner länge, då? Det där med "jobbig livsstil" kan ju vara något som börjar skava först när förhållandet fortgått ett tag. Jag föreställer mig att det i början är "åh, vad han är unik och passionerad och och stark och vågar gå sin egen väg och skiter i vad andra tycker ", men efter tre månader kanske blir "åh, vad han är trist som aldrig vill byta den där jävla knäböjen mot Netflix och chips ".

Jag drar osökt en parallell till Ingmar Bergman, regissören som fick kvinnor att falla på löpande band, men även skiljde sig på löpande band, gissningsvis mycket för att han levde för konsten.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-28, 06:18   #23
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Beror säkert på om kvinnorna endast är golddiggers. Rent generellt så är det knappast lätt att leva i ett normalt förhållande med nån toppidrottare.

Jag förstår på ett vis att man söker sig till målmedvetna och framgångsrika människor. Jag själv tycker det är sexigt med kvinnor som har ett mål, makt eller liknande istället för nån vars högsta mål är att smaka på nya viner varje helg.

Största orsaken att nån kändis förhållande med en vanlig människa inte håller tror jag beror på att man aldrig haft känslorna med i spelet från första början
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-30, 09:46   #24
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
De här starka herrarna har generellt högt självförtroende och är väldigt drivna, det är givetvis attraktivt. Sen har kvinnor olika smak och uppenbarligen går en del igång på stora och maskulina män rent utseendemässigt. Tycker inte att det är konstigt alls.

Det här skulle jag inte skriva om det var en svensk atlet då det inte är särskilt PK men det finns ett undantag som bekräftar regeln och det är Tom Stoltman.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:02.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)