Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-08-21, 14:40   #16
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Jag börjar precis plugga till utvecklare i Sverige. Hur ser det ut om man skulle vilja jobba utomlands i framtiden, har ens examen någon tyngd utanför rikets gränser? Någon som gjort det och har erfarenheter att dela med?
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-22, 00:02   #17
eternallord
Registered User
 
eternallords avatar
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 190
Citat:
Ursprungligen postat av Brofessorn Visa inlägg
Jag börjar precis plugga till utvecklare i Sverige. Hur ser det ut om man skulle vilja jobba utomlands i framtiden, har ens examen någon tyngd utanför rikets gränser? Någon som gjort det och har erfarenheter att dela med?
Jag jobbar/har jobbat i både Tyskland och UK, stört enkelt att få jobb.
__________________
"Hey, I'm not surprised motherfuckers" -Nate Diaz
eternallord är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-22, 07:11   #18
wintersnowdrift
special snowflake
 
wintersnowdrifts avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Ort: Obygden
Inlägg: 3 163
Citat:
Ursprungligen postat av EagleEye Visa inlägg
Värt=Få jobb med månadslön på minst 30tsek före skatt, plus pension, friskvårdsbidrag och de vanliga förmånerna.
Citat:
Ursprungligen postat av Snobbe Visa inlägg
Ja då är det garanterat "värt" att bli programmerare. Känner folk som sitter på 60k+ i Stockholm som utvecklare.

Däremot handlar allt om kunskap och erfarenhet.
Men att komma upp i 30k på random IT jobb är inte direkt omöjligt heller. Du kanske inte börjar där men efter något år erfarenhet kan du garanterat få det.
Jag skulle säga att du absolut kan få 30k på random IT jobb som ingångslön. Till och med den snåla myndighet jag jobbade på hade juniora utvecklare med den lönen (plus friskvårdsbidrag, 30 dagars semester om du är över 30 och 35 dagar om du är över 40, fp-tillägg och yadayada. Vill du har mycket ledigt är statliga jobb asnice).

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Jag jobbar/har jobbat i både Tyskland och UK, stört enkelt att få jobb.
Det är även min erfarenhet.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
Brevis esse laboro, obscurus fio
wintersnowdrift är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-22, 07:16   #19
wintersnowdrift
special snowflake
 
wintersnowdrifts avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Ort: Obygden
Inlägg: 3 163
Citat:
Ursprungligen postat av shut teh face Visa inlägg
Det mest intressanta är att man följer branschen och vad som är aktuellt, inte nu men om tio år. Således är det mest personlighet man kollar efter.

Jag är med och rekryterar och det är inte jätteintressant vad man kan eller vad man har gått för utbildning.

Men rent generellt just nu skulle jag säga att det är folk som har fallenhet/intresse för både ren utveckling men även analys och förståelse för ren operations såsom arkitektur, säkerhet och att leverera affärsvärde hela vägen. Dessa är svårast att få tag på, data scientist är väl en sådan roll, eller var, beroende på vad man lägger in i begreppet.. många är ju bara glorifierade rapporttillverkare i något BI-verktyg.
Data science har varit rätt hypat och det finns definitivt en stor bredd i vad yrket innebär och vad folk faktiskt gör om dagarna. Abret är väl att många med IT-bakgrund inte är tillräckligt grymma analytiker (dvs förstår sig på matematik och statistisk modellering) och många med min bakgrund (dvs matematik/statistik) är inte tillräckligt duktiga utvecklare. Jag håller just nu på att implementera versionshantering/Git på ett korrekt sätt i arbetsprocessen på mitt DS-jobb. En "riktig" utvecklare skulle bara skaka på huvudet om hen såg hur kodbasen har skötts hittills... Men branchen är ung så det kommer hända mycket än.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
Brevis esse laboro, obscurus fio
wintersnowdrift är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:59.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)