Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum
Visa resultat för omröstning: Hur länge brukar ni morgna er?
Inget, skuttar upp ur sängen som skjuten ur en kanon när jag slår upp ögonen. 62 35.43%
Upp till 5 minuter. 21 12.00%
6-15 minuter. 30 17.14%
16-30 minuter. 25 14.29%
31-60 minuter. 14 8.00%
Över en timme. 13 7.43%
Jag är konstant sängliggande. 7 4.00%
Jag sover aldrig. 3 1.71%
Antal röster: 175. Du får inte rösta i den här omröstningen


Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-09-16, 15:07   #61
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 231
Kan inte ligga kvar då somnar jag. Så jag vaknar trött, irriterad och skuttar ur sängen. Inget glädjeskutt, ett hatskutt.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-16, 15:28   #62
pepplez
Registered User
 
pepplezs avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 515
Klockan ringer 05.00, då är det ganska kritiskt. En eller två snooze kan funka, blir det fler än så tänker jag omedvetet "äsch nu har jag snoozat så länge, kan lika gärna somna om". Har som mål att gå upp utan att snooza. En kopp kaffe och ett glas vatten och sen till gymmet.

På helger avskyr jag att morgna mig. Upp så fort man vaknat, gärna av klockan runt 6.
__________________
Böj 180 - Bänk 130 - Mark 220
Journal

Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
folk har spenderat en hel dag på en strand och badat och nu regnar det och de springer för glatta livet för att ta skydd så de inte ska bli lite blöta...här saknas verkligen logik
pepplez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-16, 15:31   #63
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 729
Citat:
Ursprungligen postat av filmjölk Visa inlägg
varför finns inte alternativet: "reser sig snabbt men klumpigt och stänger argt av klockan, är hatisk fram till lunchtid"
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
kan inte ligga kvar då somnar jag. Så jag vaknar trött, irriterad och skuttar ur sängen. Inget glädjeskutt, ett hatskutt.
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-16, 15:47   #64
Stoltz
Jag ber om det.
 
Stoltzs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 3 622
Jag brukade vara riktigt segstartad, men nu för tiden så vaknar jag rätt så klarvaken och brukar gå upp inom fem minuter, beroende lite på fysisk dagsform. Ibland får man köra en 45 minuters Kill Bill med "Wiggle your pinky toe" men sen går det bara uppåt
Stoltz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-16, 16:18   #65
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 231
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson Visa inlägg
Haha, härligt att man aldrig förändras.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-16, 16:58   #66
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Kan inte ligga kvar då somnar jag. Så jag vaknar trött, irriterad och skuttar ur sängen. Inget glädjeskutt, ett hatskutt.
Ifall jag snoozar en halvtimme så brukar jag gå runt som en zombie hela dagen, alternativt försover jag mig och får tokstressa för att rädda dagen. Ifall jag kliver upp direkt klockan ringer så håller jag mig betydligt piggare under hela dagen, även om jag sovit alldeles för lite under natten. Dessutom går jag typ direkt in i duschen efter jag klivit upp, vilket brukar få igång mig ganska bra.

Har jag ingen anledning att kliva upp så stannar jag gärna i sängen till dess jag får liggsår.

Senast redigerad av svenbanan den 2019-09-16 klockan 16:59.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-16, 17:05   #67
Ett Orm
Silver lifter
 
Ett Orms avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Mitt i Sverige, lite åt sidan..
Inlägg: 2 611
Vardag: klockan ringer 0510, snoozar en gång spelar mobilspel i 15 min. Stressar sen iväg till jobbet och stämplar in med ett par min tillgodo.

Helg: sover tills jag vaknar runt 8 och myser nån timme eller tills jag måste pissa. Lägger mig sedan i soffan.
Ett Orm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-16, 17:14   #68
spoon
Spån
 
spoons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Nyboda
Inlägg: 14 397
0 minuter. Det är inte min grej.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
__________________
Foxtrot Uniform Charlie Kilo
spoon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-16, 17:34   #69
Akerhage
Horny user
 
Akerhages avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Gräddhyllan Göteborg
Inlägg: 360
Har aldrig snoozat i hela mitt liv, har nästan aldrig vaknat av att larmet ringer utan brukar ligga vaken ca 1-2h innan och inte kunna sova för att vänta på att gå upp. Inte för att jag är pigg eller sovit bra under natten utan för att jag inte kan få ro att somna igen.

Brukar försöka somna vid 23, vaknar för att pissa kl 1 OCH klockan 3 varje natt, samt vaknar när sambon kommer hem klockan 23:45. ibland kissar jag fler än 2 gånger per natt, helst om jag känner mig lite krasslig. Jag ligger alltid vaken från ca 05:00 och väntar på att klockan skall ringa 06:50.

Har tänkt kolla upp mitt kisseri (35 år gammal) men inte orkat. Jag känner mig som en zombie konstant. Är aldrig pigg på morgonen och harvar mig ångestfyllt till jobbet varje dag. Ekorrhjulet snurrar, ekorren är död!

Senast redigerad av Akerhage den 2019-09-16 klockan 17:35.
Akerhage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-16, 17:47   #70
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Snoozar 30-65 min varje vardagsmorgon. På helgen har jag ingen koll, ibland går jag upp direkt när jag vaknar, ibland somnar jag om och ibland ligger jag kanske en timme i sängen och surfar.

Har lite fobi för att gå upp direkt när klockan ringer, gillar att veta att det finns marginal och utnyttjar nästan alltid den marginalen.

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-16, 17:59   #71
stridis
stridis- avatartextmästare
 
stridiss avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: lindome
Inlägg: 6 033
Går upp direkt på jobbmorgnar. Pissar, fixar frukost, hivar i mig den fortast möjligast och sen slöar jag(ofta med mobilen) tills andra larmet ringer.
__________________
Stridis invictus.

I won't just gaze into the abyss, I'll maintain uncomfortable eye contact with it.
stridis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-16, 18:20   #72
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Citat:
Ursprungligen postat av Akerhage Visa inlägg
Har aldrig snoozat i hela mitt liv, har nästan aldrig vaknat av att larmet ringer utan brukar ligga vaken ca 1-2h innan och inte kunna sova för att vänta på att gå upp. Inte för att jag är pigg eller sovit bra under natten utan för att jag inte kan få ro att somna igen.

Brukar försöka somna vid 23, vaknar för att pissa kl 1 OCH klockan 3 varje natt, samt vaknar när sambon kommer hem klockan 23:45. ibland kissar jag fler än 2 gånger per natt, helst om jag känner mig lite krasslig. Jag ligger alltid vaken från ca 05:00 och väntar på att klockan skall ringa 06:50.

Har tänkt kolla upp mitt kisseri (35 år gammal) men inte orkat. Jag känner mig som en zombie konstant. Är aldrig pigg på morgonen och harvar mig ångestfyllt till jobbet varje dag. Ekorrhjulet snurrar, ekorren är död!
Låter som kissandet stället till det en del, kan ju göra så att du blir matt. Kolla upp, gört bara! Och sluta drick en massa på kvällen.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-16, 18:43   #73
exevision
Registered User
 
exevisions avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 6 800
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Låter som kissandet stället till det en del, kan ju göra så att du blir matt. Kolla upp, gört bara! Och sluta drick en massa på kvällen.
Håller med.
Sen bör han kanske se över proteinintaget så det inte är överdrivet högt?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Wormzie Visa inlägg
det enda man kan säga säkert är att om gasp-linnet är på kör man med byggarsplit
exevision är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-16, 18:54   #74
Akerhage
Horny user
 
Akerhages avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Gräddhyllan Göteborg
Inlägg: 360
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Låter som kissandet stället till det en del, kan ju göra så att du blir matt. Kolla upp, gört bara! Och sluta drick en massa på kvällen.
Helt klart ett problem för mig, saken är att jag inte dricker särskilt mycket alls, helst inte på kvällarna. Vet inte om jag kanske äter mycket salt om det påverkar? Proten-intaget är inte särskilt högt. Jag äter dock en stor mängd protein till lunch på jobbet då det blir ca 300g keso och kött varje dag. Annars käkar jag typ knäckebröd resten av dagen, något ägg typ.

Funderar om det kan bero på njurarna eller något annat. Får kika upp det en vacker dag! Ibland om jag är lite krasslig kan jag behöva kissa 4-6 gånger från att jag lägger mig vid runt 22 tills jag väl ska upp vid 06:50. Brukar dessutom få väldigt "salta" ögon och mun, mycket bös i ögonen, dom går nästan inte att öppna. Kanske blir pga att all väska åker ur kroppen på natten.

Senast redigerad av Akerhage den 2019-09-16 klockan 18:58.
Akerhage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-16, 19:12   #75
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Och se över din kost mannen.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:10.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)