Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum
Visa resultat för omröstning: Hur länge brukar ni morgna er?
Inget, skuttar upp ur sängen som skjuten ur en kanon när jag slår upp ögonen. 62 35.43%
Upp till 5 minuter. 21 12.00%
6-15 minuter. 30 17.14%
16-30 minuter. 25 14.29%
31-60 minuter. 14 8.00%
Över en timme. 13 7.43%
Jag är konstant sängliggande. 7 4.00%
Jag sover aldrig. 3 1.71%
Antal röster: 175. Du får inte rösta i den här omröstningen


Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-02-16, 16:11   #31
Kaalle
Registered User
 
Kaalles avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 242
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inte alls. Vaknar klarvaken och upp direkt.
Har det alltid varit så eller har du några fina tips?
Kaalle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-02-16, 16:14   #32
AntonHA
Registered User
 
AntonHAs avatar
 
Reg.datum: Apr 2013
Inlägg: 1 050
Sätter alltid klockan så att jag inte har tid att ligga kvar i sängen, då är det bara att studsa upp.
AntonHA är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-02-16, 16:45   #33
Olegh
mjau
 
Oleghs avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Inlägg: 445
Sjukt tråkigt att ligga kvar i sängen ju. Plus att uppvaknandet, såvida inte klockan ringer, nästan alltid hänger ihop med att det är dags att gå på dass.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av arjeplogarn Visa inlägg
Jag vill äga en range rover och en pool där vattnet rinner över kanten. Allt annat är detaljer egentligen.
Olegh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-02-16, 17:03   #34
Madame
Madamp!
 
Madames avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Ort: skåne
Inlägg: 3 791
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Exakt så, men jag har olika signaler där den tredje inte är rolig alls, så då vet jag vilken som är vilken.
Ah!!!! U so smart skuggan!!
Detta ska jag börja med!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Nodan Visa inlägg
Madame är awsome. Alltid. Hon behöver liksom inte göra något alls.
Madame är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-02-16, 17:03   #35
jenni
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2007
Ort: stockholm
Inlägg: 1 858
Om jag måste upp så ca 30 min, annars är det oändligt länge, jag är som en katt när det gäller ligga och dra sig
jenni är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-02-16, 17:55   #36
Quint
Registered User
 
Quints avatar
 
Reg.datum: Jul 2009
Ort: Skene
Inlägg: 22
På arbetsdagarna snoozar jag väl någonstans runt 30-60 minuter, men hur det är på helgen när det inte finns någon klocka som ringer tycker jag är väldigt svårt att svara på. Vaknar & somnar om eller ligger lite halvvaken hur länge som helst, men har ju inte direkt något bra tidsuppfattning i det läget.
Quint är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-02-16, 18:01   #37
muddler
Lekfarbror
 
muddlers avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Ort: Värmdö
Inlägg: 7 717
När jag jobbar inte alls så klart men är jag ledig så kan det lätt bli över en timme ibland, somnar om och vaknar till kanske 20 ggr
__________________
Triceps är en förkrümpt hästsko

Träning och grejer

Muddler läser ferdinand!
muddler är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-02-16, 21:24   #38
Puryeah
Registered User
 
Puryeahs avatar
 
Reg.datum: Nov 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 279
Absolut max 5 min, oftast typ 2. Klockan ringer 05:20 och då har jag alltid bråttom att komma iväg.. Lämnar huset 05:45 så har inga stora marginaler direkt.

På mitt förra jobb där jag började 15 varje dag "morgnade" jag mig alltid minst en timme typ, är så jävla skönt.
Puryeah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-02-16, 21:36   #39
XXXL
Banned User
 
XXXLs avatar
 
Reg.datum: Sep 2013
Inlägg: 977
Jag har min mobil en bit ifrån sängen så jag måste gå upp för att stänga av den och jag vaknar direkt av min ringsignal så... 5-15 sekunder?

Nackdelen med det här är att jag efter 5-10 minuter kraschar totalt och blir riktigt dålig och sen är jag dålig i kanske 4-5 timmar.

Senast redigerad av XXXL den 2015-02-16 klockan 21:40.
XXXL är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-02-16, 21:40   #40
Sniggel
Registered User
 
Sniggels avatar
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Inte Hässleholm
Inlägg: 14 376
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel Visa inlägg
Åtminstone 1 timme, gärna 2. Ser dock andra timmen som fritid, även om man är väldigt seg så tillräckligt vaken för att inte vara miserabel.
Ser ut som om min definition av att morgna sig var en annan än den som var avsedd. Med morgna sig syftar jag på den tid man spenderar på att gå upp + göra i princip ingenting. Eventuellt att man hinner med att borsta tänderna, ta på deo och koka kaffe första timmen. Men fler saker än så kommer inte min hjärna på att jag ska göra. Eller orkar för den delen. Går upp gör jag dock på cirka 3-10 minuter vanligtvis. Det blir liksom inte bättre av att snooza 2 timmar. På helgen unnar jag mig kanske 20 minuters snooze men ofta händer det att larmet stängs av och man sover 2-3 timmar till.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Kroppen gillar - tyvärr - tråkiga saker som balans, måtta och lagom.
C4L
Sniggel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-02-16, 21:42   #41
XXXL
Banned User
 
XXXLs avatar
 
Reg.datum: Sep 2013
Inlägg: 977
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel Visa inlägg
Ser ut som om min definition av att morgna sig var en annan än den som var avsedd. Med morgna sig syftar jag på den tid man spenderar på att gå upp + göra i princip ingenting. Eventuellt att man hinner med att borsta tänderna, ta på deo och koka kaffe första timmen. Men fler saker än så kommer inte min hjärna på att jag ska göra. Eller orkar för den delen. Går upp gör jag dock på cirka 3-10 minuter vanligtvis. Det blir liksom inte bättre av att snooza 2 timmar. På helgen unnar jag mig kanske 20 minuters snooze men ofta händer det att larmet stängs av och man sover 2-3 timmar till.
Problemet är ju att allt tar så lång tid/tiden går så snabbt på morgonen. Även om man går upp 1 timme tidigare så tar de ca 45 minuter att pissa, kolla kolo en snabbis, borsta tänderna och klä på sig.

Det skulle ta max 5-10 minuter att göra om man redan vore fullt vaken.

Varför? Sover man omedvetet även fast man fysiskt sett vaknat? Jag går och sätter mig och pissar och kan svära på att mina ögon är öppna men så har de vips gått 5-7 minuter.

Senast redigerad av XXXL den 2015-02-16 klockan 21:43.
XXXL är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-02-16, 21:54   #42
caro
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2014
Inlägg: 279
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel Visa inlägg
Ser ut som om min definition av att morgna sig var en annan än den som var avsedd. Med morgna sig syftar jag på den tid man spenderar på att gå upp + göra i princip ingenting. Eventuellt att man hinner med att borsta tänderna, ta på deo och koka kaffe första timmen. Men fler saker än så kommer inte min hjärna på att jag ska göra. Eller orkar för den delen. Går upp gör jag dock på cirka 3-10 minuter vanligtvis. Det blir liksom inte bättre av att snooza 2 timmar. På helgen unnar jag mig kanske 20 minuters snooze men ofta händer det att larmet stängs av och man sover 2-3 timmar till.
Jag åker inte till jobbet förrän sådär två-tre timmar efter jag gått upp. Jag har ju massor att göra på morgonen som jag måste (eller snarare vill) hinna med. Läsa en massa, jobba lite, äta frukost, umgås med barnen (de gillar också att gå upp i tid så vi hinner prata), "greja" helt enkelt.

Kasta mig upp och iväg till jobbet utan morgonfritiden, njae, det skulle inte vara kul.
__________________
JDI
caro är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-02-16, 21:59   #43
Jockefoten
Registered User
 
Jockefotens avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 442
Jag går upp direkt, varje sig det är helg, skola eller arbetsdag. Klarar inte av att ligga kvar och känna mig värdelös, det kan jag göra framför datorn istället.
Jockefoten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-02-16, 22:04   #44
4623
Getar
 
4623s avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 354
Citat:
Ursprungligen postat av Jockefoten Visa inlägg
Jag går upp direkt, varje sig det är helg, skola eller arbetsdag. Klarar inte av att ligga kvar och känna mig värdelös, det kan jag göra framför datorn istället.
Ha en dator i/bredvid sängen.
4623 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-02-16, 22:09   #45
Gober
Surgubbe
 
Gobers avatar
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 5 511
Ser ut ungefär såhär varje morgon (när jag jobbar)
05:10
05:15
05:20

Därefter har jag ca 30min på mig att klä på mig, fixa frillan, göra en shake och ta på ytterkläder. Mao sover jag så länge så möjligt
Gober är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:37.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)