Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-09-18, 05:49   #61
Hobbes
En Svensk Tiger.
 
Hobbess avatar
 
Reg.datum: Oct 2003
Ort: Calgary, Alberta, Canada
Inlägg: 3 197
Citat:
Ursprungligen postat av baggard Visa inlägg
Gött att höra. får testa det. Är ju en småstad och dom känner säkert till "checkgivaren" dessutom
Jag tog ut pengar via TD Bank via mitt visakort när jag var helt ny. Det var förstås en jäkla massa knorr först om att man "borde" ha konto med dem!

Men servicevänligheten och kunden i centrum fixade allt

Jag har HSBC och PC Bank här, PC Bank kostar inte ett öre. CIBC skall jag byta till från HSBC, servicen är oslagbar! Har ett av mina Mastercard via dem.
Hobbes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-19, 15:12   #62
Status Quo
Banned User
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 173
På svenska heter det Kanada.
Status Quo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-19, 19:31   #63
Hobbes
En Svensk Tiger.
 
Hobbess avatar
 
Reg.datum: Oct 2003
Ort: Calgary, Alberta, Canada
Inlägg: 3 197
Citat:
Ursprungligen postat av Status Quo Visa inlägg
På svenska heter det Kanada.
Tror nog inte det finns en enda person som skriver har som inte redan vet det inklusive mig. Men jag bor inte i Sverige och skriver det sasom det stavas har for att jag tycker det ar snyggare. Masterchief till och med holl med mig om min felskrivning, det sager ratt mycket tycker jag!
Hobbes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-19, 19:52   #64
MasterChief
Världens Största Kyk®
 
MasterChiefs avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 5 071
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbes Visa inlägg
Tror nog inte det finns en enda person som skriver har som inte redan vet det inklusive mig. Men jag bor inte i Sverige och skriver det sasom det stavas har for att jag tycker det ar snyggare. Masterchief till och med holl med mig om min felskrivning, det sager ratt mycket tycker jag!
Japp, det borde heta Canada i Sverige. Snygghet slår grammatiska regler every time.
MasterChief är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-19, 21:47   #65
baggard
Registered User
 
baggards avatar
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 788
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbes Visa inlägg
Jag tog ut pengar via TD Bank via mitt visakort när jag var helt ny. Det var förstås en jäkla massa knorr först om att man "borde" ha konto med dem!

Men servicevänligheten och kunden i centrum fixade allt

Jag har HSBC och PC Bank här, PC Bank kostar inte ett öre. CIBC skall jag byta till från HSBC, servicen är oslagbar! Har ett av mina Mastercard via dem.
Funkade fan utan problem. Grym service var det när jag kom tillbaka och skulle göra lite ändringar dessutom
baggard är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-19, 22:18   #66
Hemi
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 2 304
En stor skildnad mellan HSBC samt en massa andra banker och svenska banker är att HSBC är mer internationell. Svenska banker är ju bara svenska, funkar bra Sverige dock och de briukar skicka vissa saker utrikes. HSBC har bra säkerhet vilket de antagligen måste åker man mellan gränser måste man tala om det annars spärras kortet efter ett par köp. Jo, jag har också alltid blivit vänligt bemött av dem. "Hongkong and Shanghai Banking Corporation" står det väl för. Väljer man andra företag från öarna tipsar jag skotskt. De är alltid mer pålitliga än andra brittiska företag, av någon anledning.

Senast redigerad av Hemi den 2012-09-19 klockan 22:21.
Hemi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-29, 02:37   #67
Yes
Banned User
 
Yess avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 382
Så... eh... hur ser läget ut om man kan (svensk) obeståndsrätt?

När jag sökte utbildningar för digital grafik kollade jag bland annat på Kanada. Kostnaden avskräckte mig dock. Att dra på sig stora studieskulder för en så osäker framtid var inte ett elternativ.

Jag skulle dock verkligen vilja flytta till Kanada om jag hittade en väg dit. Ännu hellre USA, men Kanada känns lite som deras lite alternativa kusin. Det funkar för mig. Dessutom har jag fått intrycket av att det inte är en lika stor omställning mot Sverige.

Tyvärr tror jag att mitt CV bara är gångbart i Sverige. Och då är det väl inte direkt imponerande här heller, även om det är något jag jobbar på.
Yes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-29, 04:46   #68
MrBoris
Workaholic
 
MrBoriss avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Ort: farawayfromSweden
Inlägg: 1 368
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbes Visa inlägg
Med din PhD och forskning ser det ljust ut. Kollade in listan pa vilka de satsar pa just nu i Canada och det var kandidater eller personer med PhD. En rimlig satsning for vilket land som helst.

The Keg kanske nar du kommer hit

Om inte annat far du bli med pa vara Svensk Middagar!
Låter suveränt både keg o svensk middag får bli att satsa på det. Min fästmö är sjukt sugen på Kanada också
__________________
Jag har lämnat kolozzeum p.g.a. kolo admins mörkning av statistik rörande brott, integration och asylsökande. När vi får en fri debatt endast då har Sverige en chans att komma på fötter igen. Jag lämnar efter mig en raggningsguide för dig som gillar att ragga tjejer på nattklubben
http://www.kolozzeum.com/forum/showp...ostcount=13997
MrBoris är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-29, 05:45   #69
Hobbes
En Svensk Tiger.
 
Hobbess avatar
 
Reg.datum: Oct 2003
Ort: Calgary, Alberta, Canada
Inlägg: 3 197
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Så... eh... hur ser läget ut om man kan (svensk) obeståndsrätt?

När jag sökte utbildningar för digital grafik kollade jag bland annat på Kanada. Kostnaden avskräckte mig dock. Att dra på sig stora studieskulder för en så osäker framtid var inte ett elternativ.

Jag skulle dock verkligen vilja flytta till Kanada om jag hittade en väg dit. Ännu hellre USA, men Kanada känns lite som deras lite alternativa kusin. Det funkar för mig. Dessutom har jag fått intrycket av att det inte är en lika stor omställning mot Sverige.

Tyvärr tror jag att mitt CV bara är gångbart i Sverige. Och då är det väl inte direkt imponerande här heller, även om det är något jag jobbar på.
Om du vill veta mer om just studier alternativt yrken inom ditt område "Digital Grafik" så jobbar en mycket god vän inom digital animering.

Din juridikutbildning fungerar dock bara i Sverige och det vore vice versa om någon kom till Sverige med en utbildning inom juridik ifrån Canada. Dock visste du ju redan detta.

Om du verkligen funderar på detta tveka inte att kolla över alla möjligheter. Jag tror nog visst att du har en CV som är gångbar här om inte det till och med bättre än min.

Med handen på hjärtat omställningen är stor oavsett. Det var skittufft att flytta och etablera sig. Nu ser jag tillbaka på det och är glad jag gjorde det.
Hobbes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-29, 05:48   #70
Hobbes
En Svensk Tiger.
 
Hobbess avatar
 
Reg.datum: Oct 2003
Ort: Calgary, Alberta, Canada
Inlägg: 3 197
Citat:
Ursprungligen postat av MrBoris Visa inlägg
Låter suveränt både keg o svensk middag får bli att satsa på det. Min fästmö är sjukt sugen på Kanada också
Du nämnde ju tidigare att just din utbildning var eftertraktad här i Canada. Det vore verkligen hur roligt som helst om du och fästmön flyttade över. Vi har Svensk Herrmiddag den 10e november hos mig denna gång, det är en kul tradition vi har, inga, damar ingen från Canada.

Håller tummarna att allt går igenom!
Hobbes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-29, 09:08   #71
tearz
Registered User
 
tearzs avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 1 223
Mmmm sjukt sugen på Kanada med !
Inte alls en omöjlighet att man provar på detta under 2013.
__________________
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=203518

<<< Lé Journalé
tearz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-29, 09:43   #72
Hobbes
En Svensk Tiger.
 
Hobbess avatar
 
Reg.datum: Oct 2003
Ort: Calgary, Alberta, Canada
Inlägg: 3 197
Citat:
Ursprungligen postat av tearz Visa inlägg
Mmmm sjukt sugen på Kanada med !
Inte alls en omöjlighet att man provar på detta under 2013.
+1 Du kommer aldrig att ångra dig!
Hobbes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-29, 10:06   #73
awesomooo
Groggluder
 
awesomooos avatar
 
Reg.datum: Mar 2011
Inlägg: 499
Är kanadicker jobbiga? Jag träffade ett gäng i Mexico för något år sedan och upplevde dom som rätt jobbiga. Dom skröt om att dom är duktiga på vintersporter då Nordamerika är det stället där snön finns (lol). Folk säger att Amerikaner är självupptagna och inte är ett dugg intresserade om omvärlden men jag får den bilden att det är folk från Kanada som är det : P Behöver inte självklart vara så men dom man har träffat har haft en rätt skrytig och ignorant attityd.

Fast samtidigt så träffade vi en snubbe från Toronto som var supertrevlig och älskade att prata hockey

Senast redigerad av awesomooo den 2012-09-29 klockan 10:07.
awesomooo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-29, 10:46   #74
Tomas W
Nambla-SYD
 
Tomas Ws avatar
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 1 265
Citat:
Ursprungligen postat av awesomooo Visa inlägg
Fast samtidigt så träffade vi en snubbe från Toronto som var supertrevlig och älskade att prata hockey
Misstänker dock att det är mer en regel än undantag
Tomas W är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-29, 20:18   #75
Hobbes
En Svensk Tiger.
 
Hobbess avatar
 
Reg.datum: Oct 2003
Ort: Calgary, Alberta, Canada
Inlägg: 3 197
Citat:
Ursprungligen postat av awesomooo Visa inlägg
Är kanadicker jobbiga? Jag träffade ett gäng i Mexico för något år sedan och upplevde dom som rätt jobbiga. Dom skröt om att dom är duktiga på vintersporter då Nordamerika är det stället där snön finns (lol). Folk säger att Amerikaner är självupptagna och inte är ett dugg intresserade om omvärlden men jag får den bilden att det är folk från Kanada som är det : P Behöver inte självklart vara så men dom man har träffat har haft en rätt skrytig och ignorant attityd.

Fast samtidigt så träffade vi en snubbe från Toronto som var supertrevlig och älskade att prata hockey
Jag har bara träffat en jobbig kanadick. Han var utbytestudent vid mitt universitet i Sverige. De jag umgås med är mindre självgoda eller självupptagna än de flesta svenskar. Vill du få en bild av självgodhet läs i på svenska forum eller kommentarerna på aftonbladet
Hobbes är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:13.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)