Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-12-31, 00:20   #961
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Bubblan84 Visa inlägg
Inte lätt när man passerat 30, alltid är det någonstans det gör ont! Personligen en vad och en axel. Annat här och där som spökar från och till...
Det har inte med ålder att göra för mig, jag var ännu mer skadad när jag var 16.

Fast det faktum att jag har kunnat träna efter 16 tyder ju på att det finns hopp.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-31, 10:47   #962
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Jag gick in på imgur och skyllde mina dåliga resultat på gener, det var populärt, hehe: https://imgur.com/gallery/Dtz3D
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-31, 23:06   #963
Bubblan84
Registered User
 
Bubblan84s avatar
 
Reg.datum: Sep 2013
Ort: Luleå
Inlägg: 1 513
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det har inte med ålder att göra för mig, jag var ännu mer skadad när jag var 16.

Fast det faktum att jag har kunnat träna efter 16 tyder ju på att det finns hopp.
Samma här faktiskt, mer småskavanker nu som man lätt tränar runt. I yngre ålder var skadorna fler och grövre.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av NNIF Visa inlägg
haha tänkt dig då i början på seklet
"ska du sporta utan kavaj? är du gheeyy eller?"
Citat:
Ursprungligen postat av Matsa Visa inlägg
Formpolisen på youtube brände hela proppskåpet och långa var köerna bland de som skulle lära far göra barn.
Min journal
Bubblan84 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-31, 23:29   #964
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Jag gick in på imgur och skyllde mina dåliga resultat på gener, det var populärt, hehe: https://imgur.com/gallery/Dtz3D
hehe underbart... fast sådär ser de flesta ut som tränar överlag om man blåser ut magen och inte sträcker upp höften. Pecsen har du ju med dig iaf. Rätar du bara på höftleden så åker ankstjärten(!) in och magen in.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-01, 00:24   #965
henok
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2013
Inlägg: 40
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Jag gick in på imgur och skyllde mina dåliga resultat på gener, det var populärt, hehe: https://imgur.com/gallery/Dtz3D
Oj, en ganska hård ton där! Folk underskattar geners betydelse, särskilt de som själva har okej resultat. Det är hård träning som tagit dem dit, alla som är mindre välbyggda tränar "fel" eller inte tillräckligt hårt. De som har riktigt bra resultat tenderar istället att betona sina fantastiska gener av någon outgrundlig anledning. Jag själv skyller min ganska mediokra kropp på gener, trots att jag förmodligen skulle kunna träna mycket hårdare. Jag vet inte riktigt vart jag vill komma, men gott nytt år!
henok är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-01, 05:20   #966
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Bubblan84 Visa inlägg
Samma här faktiskt, mer småskavanker nu som man lätt tränar runt. I yngre ålder var skadorna fler och grövre.
Vissa av mina krämpor verkar ha vuxit bort. Jag har inte rehabbat bort dem på något vis, de har bara försvunnit av sig själva. Ett bra exempel är att jag alltid fick ont i handlederna när jag tränade biceps de första åren, det händer aldrig någonsin numera.

Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
hehe underbart... fast sådär ser de flesta ut som tränar överlag om man blåser ut magen och inte sträcker upp höften. Pecsen har du ju med dig iaf. Rätar du bara på höftleden så åker ankstjärten(!) in och magen in.
Ja, jag ser inte så hemsk ut, tycker jag! Pecs, och även lite överarmar (kanske är mycket fett på armarna, dock). Sen är allt täckt av ett litet lager fett, och jag har varken pump, optiljus eller poserar. Jag la upp den där bilden delvis för att trolla, men om jag ska vara helt ärlig fick mitt självförtroende ändå en knäck, för jag trodde inte de skulle varahårda.

Sen verkar de även fokusera på "hårdhet", och inte muskelmassa? Många kommentarer i stil med "jag har mindre fett än dig och jag har bara tränat i ett år". Lite märkligt.

Citat:
Ursprungligen postat av henok Visa inlägg
Oj, en ganska hård ton där! Folk underskattar geners betydelse, särskilt de som själva har okej resultat. Det är hård träning som tagit dem dit, alla som är mindre välbyggda tränar "fel" eller inte tillräckligt hårt. De som har riktigt bra resultat tenderar istället att betona sina fantastiska gener av någon outgrundlig anledning. Jag själv skyller min ganska mediokra kropp på gener, trots att jag förmodligen skulle kunna träna mycket hårdare. Jag vet inte riktigt vart jag vill komma, men gott nytt år!
Efter att ha läst alla deras kommentarer googlade jag faktiskt lite om "genetics" och "bodybuilding". Enligt alla relevanta resultat på Googles förstasida kan jag med förvåning konstatera en sak: Det är koncensus i USA, iallafall på träningsforum, att alla kan få brutalt stora muskler, oavsett gener. Generna, enligt amerikanerna, avgör saker som muskelinfästningar, form på muskelbuken, och i viss mån musklernas inbördes storlek.

I Sverige verkar vi snarare acceptera idén att muskelbyggegener följer en normalfördelningskurva, och att för varje Olympiabyggare det finns så finns där en person som aldrig kan få stora muskler överhuvudtaget.

Jag tror definitivt mer på den svenska förklaringen, fast jag utesluter fortfarande inte att jag kan få bättre resultat.

Gott nytt år!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade

Senast redigerad av Diomedea exulans den 2018-01-01 klockan 05:22.
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-01, 23:01   #967
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Jag har funderat lite över min träning och kommit fram till följande:

- Ska börja träna igen så snart som möjligt. Inte ta tre veckors paus som jag tänkte. Hade egentligen tänkt börja redan idag, men var på en social sammankomst på kvällen och åkte tåg hela dagen, och vill försöka somna lite tidigt, så jag börjar imorrn istället.

- Helgfirandet har inte varit snällt mot mig, jag har ökat påtagligt i fettvikt. Så i morgon börjar jag en långsam och försiktig och fin deff. Jag har lov i en vecka till, så jag blir strandad hos mina föräldrar en vecka till, men sen blir det att vräka i sig proteiner. Tills dess ska jag dra ner på sockret, försöka äta ganska mycket proteiner och inte äta mig för mätt.

- Jag ska köra en split som funkade rätt bra en gång i tiden:
Dag 1: Pull
Dag 2: Push
Dag 3: Legs
Dag 4: Vila
Dag 5: Börja om.

- Set/reps: Tänkte börja göra 2 set om 12-15 reps på varje övning. När jag inte ökar mer så ska jag öka vikten så jag gör 6-12 reps, 3 set. Därefter 4 set 4-6 reps.

- Progression: Ska köra samma vikt på alla set. När jag klarar de högsta antalet repetitionerna i rep-rangen på alla set så ökar jag vikten så lite jag kan.

- När jag känner mig jättesliten ska jag köra en lätt vecka med 70 % motstånd på alla övningar, men samma set och reps.

- Övningar: Väljer det senare, det är inte så noga. Men ska iaf inte köra bänkpress eller knäböj nu i början, har lite för mycket skadekänningar.

- Mål: Inga styrkemål, men vi sätter en målvikt på 71 kg.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade

Senast redigerad av Diomedea exulans den 2018-01-01 klockan 23:02.
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-02, 00:04   #968
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Hittade förresten en ny hemmorojd idag, tur man får nya knölar på någon del av kroppen iaf.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-02, 00:07   #969
Bärsärk
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 1 171
Ganska skönt att fasta ibland, speciellt när man bara är hemma och degar. Prova, men glöm inte dricka vatten annars blir de tungt.
Bärsärk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-02, 00:10   #970
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Bärsärk Visa inlägg
Ganska skönt att fasta ibland, speciellt när man bara är hemma och degar. Prova, men glöm inte dricka vatten annars blir de tungt.
Tror jag mår bättre + kan gå ner i vikt av att äta mindre i stället, jag har klarat det förut ibland.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-02, 08:36   #971
Shqypnia
Dardania
 
Shqypnias avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 3 147
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Tror jag mår bättre + kan gå ner i vikt av att äta mindre i stället, jag har klarat det förut ibland.
Kör på det som fungerat tidigare. Målvikt?

Lycka till!
__________________
Den typen av människa
Shqypnia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-02, 08:43   #972
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Shqypnia Visa inlägg
Kör på det som fungerat tidigare. Målvikt?

Lycka till!
71 kg säger vi. Tack!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-02, 09:35   #973
Ignatius72
Gubbe
 
Ignatius72s avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Ort: Hörby
Inlägg: 5 290
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
71 kg säger vi. Tack!

Överlag så undrar jag om inte för många fokuserar för mycket på träningsprogrammens effektivitet istället för att träna.
__________________
En gubbdjävels bekännelser

Citat:
Ursprungligen postat av Pågasnöre efter dagis
Pappa, lejon har inga händer och får inga paket.
Ignatius72 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-02, 09:36   #974
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius72 Visa inlägg

Överlag så undrar jag om inte för många fokuserar för mycket på träningsprogrammens effektivitet istället för att träna.
Ja, kanske det. Med mina träningsresultat har jag ingen rätt att uttala mig!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-02, 09:43   #975
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Morgonvikt 77,7, ungefär som jag trodde.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:54.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)