Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-10-23, 08:04   #16
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Hur är det på matbutiker, man får väl inte ens ta gamla produkter? Jobbade på Lidl för 100 år sedan och det hade kommit fel läsk och kastade bort helt felfri cocacola..sjukt.
På mitt jobb tar folk delar rätt friskt. Iofs ligger det delar och skräpar överallt. Tog själv delar jag förde till metall-insamöingen och fick väl ca 2000. Tror ledningen är medveten sådär halvt men ingen bryr sig
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-23, 08:19   #17
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 298
Citat:
Ursprungligen postat av High1ander Visa inlägg
Intressant att ta fysiska produkter är fyskam men om en nisse sitter på facebook och instagram en timme per dag, och då kostar (bedrägeri/trolöshet nästan) tusen kronor i veckan för inget så bryr sig knappt någon. Men en penna för 10kr är illa... Nu har jag som tur ett jobb där jag kan sitta till och från på mobilen och slösurfa när allt är lugnt... Har inte tagit något och behållt, råkade få med mig jobbmobilen hem en gång, men skrev upp det så fort jag märkte att rackarn hamnat kvar i fickan.
Har man tid att både sköta sitt jobb och surfa så ser jag inga problem med det.
Man kan ju inte hitta på arbetsuppgifter till sig själv.
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-23, 08:39   #18
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Citat:
Ursprungligen postat av Armed Dingo Visa inlägg


Jag kan inte dra mig till minnes att jag stulit från arbetsplatser men däremot hade jag en period när jag var student utomlands och betalade dyra pengar för terminsavgiften. Då snodde jag vid 3 tillfällen en hel sån här stor Torky toalettpappersrulle haha. Den här är praktiskt taget min ändå, var min motivering.
Jag jobbade som städare på ett sjukhus ett tag. Någon äldre läkare var känd för att gång på gång stjäla Torky på en av toaletterna, vilket ledde till att den toalettens pappershållare var i princip den enda man låste på hela sjukhuset.
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-23, 08:51   #19
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Citat:
Ursprungligen postat av Läskeblask Visa inlägg
Hur är det på matbutiker, man får väl inte ens ta gamla produkter? Jobbade på Lidl för 100 år sedan och det hade kommit fel läsk och kastade bort helt felfri cocacola..sjukt.
På mitt jobb tar folk delar rätt friskt. Iofs ligger det delar och skräpar överallt. Tog själv delar jag förde till metall-insamöingen och fick väl ca 2000. Tror ledningen är medveten sådär halvt men ingen bryr sig
Varierar från butik till butik. Lidl är väl kända för sin arbetarfientliga inställning på alla plan, och jag vet flera som fått sparken från olika ICA-butiker för att de gjort saker i stil med att äta en utgången kvarg som är på väg ner i krosscontainern. Samtidigt finns Urban Deli som uppmuntrar sina anställda att äta fritt av sortimentet, men helst grejer som man inte ätit förut så att man vidgar sin produktkännedom.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-23, 09:26   #20
Armed Dingo
Tack, god jul!
 
Armed Dingos avatar
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 1 845
Citat:
Ursprungligen postat av Brofessorn Visa inlägg
Jag jobbade som städare på ett sjukhus ett tag. Någon äldre läkare var känd för att gång på gång stjäla Torky på en av toaletterna, vilket ledde till att den toalettens pappershållare var i princip den enda man låste på hela sjukhuset.
..Father??
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
när dom tajta kläderna vrängs av så väller fettet ut
Armed Dingo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-23, 12:18   #21
High1ander
Mycket Irriterande
 
High1anders avatar
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Mitt privata universum, och du är inte inbjuden
Inlägg: 2 637
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Har man tid att både sköta sitt jobb och surfa så ser jag inga problem med det.
Man kan ju inte hitta på arbetsuppgifter till sig själv.
Håller jag med, men i praktiken så är det så på allt för många arbetsplatser att folk sitter på mobilen eller slösurfar istället för att jobba när det finns riktiga uppgifter att göra. Hur man gör på privata företag skiter jag i så länge ingen skada uppstår, men offentliga sektorn ska fan jobba när de är på jobbet.

Citat:
Ursprungligen postat av Gregow Visa inlägg
Kostar du tusen kronor i veckan tycker jag du kan få både en penna och lite tid för Facebook.
Om du jobbar 5 dagar i veckan och EN timme per dag är bortkastad på slösurf, så blir det ca 1000kr veckan för arbetsgivaren om lönen är 150kr timmen (arbetsgivaren betalar ju mer).
__________________
There can be only ONE...
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklev Visa inlägg
Söta tjejer är dom man tänker på när man är lite småkär allmänt och saknar någon. -
Snygga brudar är dom man tänker på medans man knullar sin söta tjej så aggresivt man kan, samtidigt som man hatar henne för att hon inte är snygg nog.
High1ander är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-23, 12:54   #22
VoDaresVins
Registered User
 
VoDaresVinss avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Österbotten
Inlägg: 992
Citat:
Ursprungligen postat av High1ander Visa inlägg
Intressant att ta fysiska produkter är fyskam men om en nisse sitter på facebook och instagram en timme per dag, och då kostar (bedrägeri/trolöshet nästan) tusen kronor i veckan för inget så bryr sig knappt någon
...
Håller nog till viss del med. Åtminstone hur arbetslivet såg ut tidigare. Blev väldigt förvånad för 15 år sen när man såg att folk hade mage att t.ex. läsa nyheterna på arbetstid. Numera blir det för egen del evensteven men antagligen ändå till arbetsgivarens fördel om man skulle räkna strikt. Nu brukar jag börja morgnarna med att läsa jobbmailen redan innan jag kommit till jobbet. Fixar saker på kvällar och helger som tidsfördriv eller för att undvika uppehåll i systemen under dagtid. Förr i tiden hade man fet övertidsersättning för sånt. Har nu en fast övertidsersättning men firman kommer helt klart billigare undan så jämfört med extra tiden jag ger.
__________________
Kneehabjournalen
VoDaresVins är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-23, 13:13   #23
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Nuförtiden vaktar man sina anställda och övertid kommer inte på fråga oavsett mängden jobb.
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-23, 15:34   #24
rooz
Legimtimerad flaggstång
 
roozs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Hos Mor & far
Inlägg: 9 962
Citat:
Ursprungligen postat av Läskeblask Visa inlägg
Nuförtiden vaktar man sina anställda och övertid kommer inte på fråga oavsett mängden jobb.
Ingen vaktar mig och jag får jobba så många timmar betald övertid som det behövs/ jag vill. Jobbar inom industri.


Vissa dagar pratar jag inte ens med min chef..
__________________
Citat:
Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad. Man vill ingiva människorna något slags känsla
rooz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-23, 15:52   #25
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av High1ander Visa inlägg
Intressant att ta fysiska produkter är fyskam men om en nisse sitter på facebook och instagram en timme per dag, och då kostar (bedrägeri/trolöshet nästan) tusen kronor i veckan för inget så bryr sig knappt någon. Men en penna för 10kr är illa... Nu har jag som tur ett jobb där jag kan sitta till och från på mobilen och slösurfa när allt är lugnt... Har inte tagit något och behållt, råkade få med mig jobbmobilen hem en gång, men skrev upp det så fort jag märkte att rackarn hamnat kvar i fickan.
Det finns jobb med total dödtid, där det verkligen inte finns något att göra periodvis. Man får alltså inte ens gå ifrån och städa lokalen eller något. Jag har jobbat på ett sånt jobb (telefonintervjuare, medan datorn hämtade telefonnummer fick man bara sitta och glo), kan tänka mig att vissa vaktjobb är likadana. Där tycker jag att man ska få surfa så mycket man vill under dödtiden, men det kanske säger sig självt.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-23, 16:44   #26
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Citat:
Ursprungligen postat av rooz Visa inlägg
Ingen vaktar mig och jag får jobba så många timmar betald övertid som det behövs/ jag vill. Jobbar inom industri.


Vissa dagar pratar jag inte ens med min chef..
Har man en aning högre tjänst så brukar det vara friare. Jag har jobbat som försäljare och det var alltid ett jävla kollande. Egentligen stör det inte mig det stör mig endå att det skall lipas över att man sticker 5 min tidigare fastän man varje morgon börjat jobba 15 min i förtid. Nu snackar jag om ett jobb där det har 0 brtydelse om man sticker lite tidigare. Nu tycker jag att det på mitt nuvarande jobb funkar bra. Vill jag klippa håret mitt på arbetsdagen så gör jag det men jag är också flexibel och skippar pauserna om det finns mycket jobb. Åtminstone min motivation har hållit i sig mycket bättre nu. På gamla jobbet så brydde jag mig inte i slutändan om att där stod 23 kunder i kö utan stack hem på sekunden när dagen var slut.
Jag tycker att utgångspunkten borde vara att alla sköter sina uppgifter och håller tiderna det är självklart, tyvärr så finns det ju dom som inte gör det och därför finns det nån minihitlet som med byxorna våta kollar alla tider.
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-23, 17:26   #27
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Deeeet tänker jag inte säga på någon offentligt tillgänglig plats.

För övrigt är försvinnande få mellanchefer bra.

Senast redigerad av Rahf den 2019-10-23 klockan 17:27.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-23, 17:47   #28
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
Deeeet tänker jag inte säga på någon offentligt tillgänglig plats.
Det var ju inte ett dugg suspekt.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-23, 17:51   #29
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det var ju inte ett dugg suspekt.
Nu vet jag inte vad min herre syftar på. Överhuvudtaget.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-23, 18:10   #30
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
Nu vet jag inte vad min herre syftar på. Överhuvudtaget.
Jag tolkade ditt inlägg som: ”Jag har aldrig stulit något, men jag vågar inte avslöja det, för det verkar för bra för att vara sant”.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:44.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)