Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-10-22, 18:18   #1
PKtarzan
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2017
Inlägg: 321
Vad är det dyraste ni tagit med/ "snattat" från eran arbetsplats?

Själv har jag nog faktiskt inte tagit med mig något speciellt dyrbart med mening faktiskt. Kan ha åkt med några bestick som man av misstag lagt ner i matlådan eller pennor och knivar som legat kvar i fickorna. Sen har jag tagit mig friheten någon gång och gjort privata projekt som tavlor och lite annat (jobbar med digitaltryck) men det är välkänt på företaget och inget som är förbjudet under lugnare perioder när det finns tid över.

Kul frågeställning tycker jag bara! Vad är det dyraste ni snattat med er från jobbet utan att någon märkt av detta? Hit me with your best ones!!!
__________________
Vill Du veta resultatet i en fotbollsmatch mellan
två 16-åriga pojklag??
”Mät lagens sammanlagda testikelvolym!”
PKtarzan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-22, 18:30   #2
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
En Playboytidning när jag praoade, det var lite av ett mandomsprov att sno med sig en sån. På riktiga jobb har jag väl råkat få med mig ett och annat bestick. Råkade få med mig ett psr arbetsbyxor från ett jobb jag slutade på, men det räknar jag inte som stöld eftersom jag berättade det för chefen.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-22, 18:39   #3
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Rördelar för kanske 10 000
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-22, 18:42   #4
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Ett paket fryst mango. Det togs dock upp bland de anställda dagen efter och jag fick skäll.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2019-10-22, 19:19   #5
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 101
carmex lypsyl
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-22, 19:25   #6
VoDaresVins
Registered User
 
VoDaresVinss avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Österbotten
Inlägg: 992
Dyraste som inte var på väg att kasseras? Några pennor med företagets logga.
__________________
Kneehabjournalen
VoDaresVins är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-22, 20:09   #7
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 298
Citat:
Ursprungligen postat av PKtarzan Visa inlägg
Själv har jag nog faktiskt inte tagit med mig något speciellt dyrbart med mening faktiskt. Kan ha åkt med några bestick som man av misstag lagt ner i matlådan eller pennor och knivar som legat kvar i fickorna. Sen har jag tagit mig friheten någon gång och gjort privata projekt som tavlor och lite annat (jobbar med digitaltryck) men det är välkänt på företaget och inget som är förbjudet under lugnare perioder när det finns tid över.

Kul frågeställning tycker jag bara! Vad är det dyraste ni snattat med er från jobbet utan att någon märkt av detta? Hit me with your best ones!!!
Funderade ett tag och tyckte jag var duktig för jag har ju aldrig tagit något alls.
Sen kom jag på att jag på mitt förra jobb jobbade en hel del eget på arbetstid, svart utan någon annans vetande. Jag jobbar också i den grafiska branschen så jag gjorde layout/originalarbete svart på arbetstid, inte bara det, jag tryckte hela upplagor av bl.a 70x100 cm affischer svart, gjorde och sålde tryckplåtar åt ett annat tryckeri svart m.m. Det handlade om tiotusentals kronor... fast inte fan snattar jag nåt iaf
Till saken hör att den arbetsplatsen var lite vilda västern överlag, min chef gjorde liknande saker, vi producerade uppenbara svartjobb för hans personliga vinning, så det kändes inte mer än rätt att roffa åt sig lite själv.

En av våra tryckare hade varit på vippen att åka in på kåken tidigare då han och några andra hade tryckt upp pallvis av falska rikskuponger.

Jag skulle aldrig göra något sådant på mitt nuvarande jobb (och det säger jag inte bara för att jag är rädd att någon skulle läsa detta och förstå vem jag är). Det skulle kännas mycket mer som stöld på min nuvarande arbetsplats där alla är laglydiga och hårt arbetande människor.
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-23, 00:23   #8
Gregow
Registered User
 
Gregows avatar
 
Reg.datum: May 2019
Ort: Bondeska palatset
Inlägg: 4
Jag tror att det på mitt samvete kanske finns några pennor. Oavsiktligt, förstås. Ibland händer det att en penna följer med hem och blir kvar där. Det handlar dock om rent slarv snarare än uppsåt. Jag tycker inte det är okej att bara ta saker av arbetsgivaren.
Gregow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-23, 00:45   #9
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Asså, uppsåt är ju en grej. Jag har aldrig "snott" något från jobbet, typ tagit hem post-its eller nåt för att slippa betala själv.

Jag tog dock hem/räddade ett par rullar packtejp med företagets gamla logga/färger när vi slängde ca 2-3 pallar för egen vinning med moraliskt försvar att (obetydligt) minska det ofantliga slöseriet. Kom precis på att jag också råkat få med mig en rulle kontorstejp som jag aldrig tog tillbaka, det är nog närmaste snatteri jag kommit.

Och då jobbade jag ändå med "huvudtillgång" (var jag som kände till och hade programmerat in huvudkoden och vistades mest där i alla fall) till företagets lager med alla trycksaker, profilprodukter, giveaways, julklappar, kläder, kontorsmaterial, godis osv i typ 4 år
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.

Senast redigerad av Bob90 den 2019-10-23 klockan 00:47.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-23, 02:18   #10
High1ander
Mycket Irriterande
 
High1anders avatar
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Mitt privata universum, och du är inte inbjuden
Inlägg: 2 637
Intressant att ta fysiska produkter är fyskam men om en nisse sitter på facebook och instagram en timme per dag, och då kostar (bedrägeri/trolöshet nästan) tusen kronor i veckan för inget så bryr sig knappt någon. Men en penna för 10kr är illa... Nu har jag som tur ett jobb där jag kan sitta till och från på mobilen och slösurfa när allt är lugnt... Har inte tagit något och behållt, råkade få med mig jobbmobilen hem en gång, men skrev upp det så fort jag märkte att rackarn hamnat kvar i fickan.
__________________
There can be only ONE...
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklev Visa inlägg
Söta tjejer är dom man tänker på när man är lite småkär allmänt och saknar någon. -
Snygga brudar är dom man tänker på medans man knullar sin söta tjej så aggresivt man kan, samtidigt som man hatar henne för att hon inte är snygg nog.
High1ander är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-23, 02:37   #11
Gregow
Registered User
 
Gregows avatar
 
Reg.datum: May 2019
Ort: Bondeska palatset
Inlägg: 4
Citat:
Ursprungligen postat av High1ander Visa inlägg
Intressant att ta fysiska produkter är fyskam men om en nisse sitter på facebook och instagram en timme per dag, och då kostar (bedrägeri/trolöshet nästan) tusen kronor i veckan för inget så bryr sig knappt någon. Men en penna för 10kr är illa... Nu har jag som tur ett jobb där jag kan sitta till och från på mobilen och slösurfa när allt är lugnt... Har inte tagit något och behållt, råkade få med mig jobbmobilen hem en gång, men skrev upp det så fort jag märkte att rackarn hamnat kvar i fickan.
Kostar du tusen kronor i veckan tycker jag du kan få både en penna och lite tid för Facebook.
Gregow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-23, 07:04   #12
Ladugårdsdörr
Registered User
 
Ladugårdsdörrs avatar
 
Reg.datum: Oct 2011
Inlägg: 795
Citat:
Ursprungligen postat av Gregow Visa inlägg
Kostar du tusen kronor i veckan tycker jag du kan få både en penna och lite tid för Facebook.
Nu menade han kanske inte att man sitter hela dagen på instagram. Men det har jag gjort i perioder med låg motivationsnivå. Då som fast konsult debiterandes runt tusingen i timmen.
Ladugårdsdörr är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2019-10-23, 07:23   #13
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
När jag jobbat inom frukthandel har jag dagligen ätit kopiösa mängder frukt. Arbetskläder har jag typ ett plagg av per tidigare arbetsplats. Rätt lite ändå med tanke på hur mycket jag har snattat genom åren... har alltid känt att det är viktigt att inte göra sånt på en arbetsplats. En gång blev det några öl sista dagen på en arbetsplats dock
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-23, 07:57   #14
Armed Dingo
Tack, god jul!
 
Armed Dingos avatar
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 1 843
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
När jag jobbat inom frukthandel har jag dagligen ätit kopiösa mängder frukt


Jag kan inte dra mig till minnes att jag stulit från arbetsplatser men däremot hade jag en period när jag var student utomlands och betalade dyra pengar för terminsavgiften. Då snodde jag vid 3 tillfällen en hel sån här stor Torky toalettpappersrulle haha. Den här är praktiskt taget min ändå, var min motivering.

Jag har däremot snattat vid säkert 50 tillfällen när jag var mellan 12-18 år. Alltid livsmedel för drygt en tjuga. Besökte den affären som låg nära min högstadieskola för några år sedan. Den fanns inte mer, KK Då fick jag dåligt samvete.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
när dom tajta kläderna vrängs av så väller fettet ut

Senast redigerad av Armed Dingo den 2019-10-23 klockan 07:59.
Armed Dingo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-23, 08:00   #15
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
När jag jobbat inom frukthandel har jag dagligen kvalitetssäkrat produkterna för kunderna.
Fixade meningen åt dig
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:08.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)